Wat word het nieuwe djen (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : wat word het nieuwe dj'en?

-cdj
-pacemaker(mp3)
-vynyl
-pc

Voting is only possible for our Members
UnknownArtist    posted on 09-06-2008 01:23
tegenwoordig breken er allerei nieuwe dj speeltje door maar wat gebruikt de DJ in de toekomst?

What do you think about Wat word het nieuwe djen ??

Vote :   

JasperVC    posted on 09-06-2008 06:52
volgens mij een mix tussen cdj en pc. Een goede cdj voor de bestuuring en de pc voor opslag van al je media... Vind ik minder handig, maar er komen altijd maar nieuwere dingen uit dus het zal ooit wel eens gebruikvriendelijk worden :p
Rowan    posted on 09-06-2008 07:37
Ik hoop cdj maar denk ook wel dat ze ook gaan beginne met de pc
User edit by Rowan on 09-06-2008 @ 07:38:03 (3%)
Jori    posted on 09-06-2008 07:59
Ja ik denk ook idd een mix tussen cdj en pc. Maar het zou ook kunnen dat je dan een kleine externe HDD meeneemt en inplugt in je cdj, wat nu kan met de cdj-400.
Stefjuuh    posted on 09-06-2008 09:02
Ik denk ook mix cdj/pc.. Al denk ik eerder aan een mengpaneel die veel midi ondersteund (xone:3d?)

En laten we niet vergeten dat er ook nog DVJ is!
Nandi    posted on 09-06-2008 09:29
Ja , mix tussen cdj en pc zoals djvc zegt , als de vinyl maar niet uitsterft!

Dvj , zal niet zo een hype worden denkik , lijkt me te duur... Tenzij er goedekopere dvj spelers komen.

Stefjuuh    posted on 09-06-2008 09:34
Ik heb al van een paar gehoord dat ze het overwegen, en heb er ook toch al een aantal op t forum voorbij zien komen. Het lastigste is nu nog het verkrijgen van de clips, en er is een goedkopere met ingebouwd LCD scherm.. Numark geloof ik.
MaD    posted on 09-06-2008 10:43
Het DJ`en sterf uit, de Jukebox komt terug:P
noadja.com /// aboveall.nl
Adrien1989    posted on 09-06-2008 10:54
Afspelen vanaf een harde schijf via een bekende besturing, bijvoorbeeld de nieuwe Denon table top Hs5500 ofzo was het tochHappy, laughing en de HD2500.
NielsR    posted on 09-06-2008 11:09
Vinyl komt terugCry, ze vinden een manier uit om vinyl nog goedkoper te persen dan cd'tjes en iedereen wilt terug met vinylCry
DrezZ    posted on 09-06-2008 11:48
Ik denk dat de Cdj met SD kaartjes de toekomst is.... Ruime opslag, klein en handig!
Mforge    posted on 09-06-2008 12:39
de toekomst van het djen wordt twee laptops - eentje met traktor (skratch) en eentje met ableton, een mixer en een zwik midicontrollers....ala chris liebing - speedy j - richie hawtin..
Didier_Deluxe    posted on 09-06-2008 14:19
MIDI is de toekomst volgens mij, iedereen een laptop met Traktor of iets dergelijks, usb of firewire kabel erin steken en gaan maar Happy, laughing
Vinyl + cd sterven uit, want iedereen wordt te lui om met grote bakken of tassen te gaan sleuren..
Dus ook geen tijdcode platendraaiers meer, gewoon midi controllers, zoals die van cortex en de Denon DN-HS5500..
Illusion    posted on 09-06-2008 15:19
FOCK PC!!!:D

Dat is een ding wat van mij uit duidelijk moet zijn.

Daarnaast is het VINYL. En blijft dat het mooiste. Cd's kan wel, maar is niet zo mooi als Vinyl.

Als er geen vinyls of cd's meer worden verkocht, stop ik ermee! Dan zou het jammer wezen om zo met m'n passie te stoppen. Stiekem hou ik m'n draaisetje toch lekker thuis:P.

Ach die tijd maak ik toch niet meer meeWinking my eye

Respect voor NielsR

Vinyl komt terugCry, ze vinden een manier uit om vinyl nog goedkoper te persen dan cd'tjes en iedereen wilt terug met vinyl
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 09-06-2008 @ 15:21:04 (39%)
FrenchKiss    posted on 09-06-2008 15:21
Live sets worden de toekomst.
Midi controller en een laptop. Dit zorgt voor zo veel vrijheid en dus ook creativiteit.
De mogelijkheden zullen eindeloos zijn.

De cd en vinyl zullen een stille dood begaan.
User edit by FrenchKiss on 09-06-2008 @ 15:22:54 (32%)
Dyno    posted on 09-06-2008 15:24
Poster: NielsR
Vinyl komt terugCry, ze vinden een manier uit om vinyl nog goedkoper te persen dan cd'tjes en iedereen wilt terug met vinylCry

Laten we dit hopen ... Cry

Maar het zal inderdaad wel een combinatie worden van pc en cdj's.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
cross-over    posted on 09-06-2008 15:50
Ik denk dat je nog duidelijker twee richtingen gaat krijgen dan nu het geval is.

Je krijgt de Artiest DJ's die (eventueel) met de modernste apparatuur werken, of dit nu een CDJ-PC-midi opstelling is, maar vooral voor de show gaan.

en je krijgt de gewone huis tuin en keuken dj's die overal en nergens draaien en de gewone clubs en kroegen voorzien van muziek op de voorhande zijnde apparatuur of met eigen gear.

De digitalisering van het dj vak is voor heel veel collega's de mogelijkheid geweest om ook deze prachtige hobby te beoefenen of zelfs tot beroep te maken.

Deze trent zal zeker doorzetten en voor elke soort dj zal er plaats blijven.

Als je de geschiedenis van het dj'n doorwerkt kom je constant veranderingen tegen met ieder zijn voor en tegens.

Zoals ik al een in een ander forum zei:  het gaat er niet om wat je hebt het gaat er om hoe je het gebruikt.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 09-06-2008 @ 15:50:50 (2%)
Jori    posted on 09-06-2008 16:09
Als er alleen nog maar met pc wordt gedraait dan heb ik er ook geen zin meer in. Dan wordt het net zoiets als photoshop en schilderijen. Niks tegen photoshop voor design(wat ik heel veel doe, vooral voor webdesign). Maar je maakt geen serieus schilderij met photoshop.
Ik boedoel je klikt op wat knopjes, dat is toch niet direct, niet het echte dj gevoel. Ik gebruik nu cd's omdat ik vinyl te duur vind en daarom zal ik het later wss ook niet doen(omdat ik dan cd's gewend ben). Maar je kan met cd's heel goedkoop beginnen dus dat computer gedoe zal niet veel uitmaken. En nou heb ik nog niet zoveel tegen een combo, maar hoe die cdj's en TT's!!
Stefjuuh    posted on 09-06-2008 16:12
Ik zou er echt niet aan willen beginnen.. 2 laptopjes en beetje met traktor en ableton.. Daarintegen ableton icm met midi mixer en cdj's, zou me dan wel leuk lijken!

En ik ben het helemaal met cross-over's laatste zin eens!
Niels325    posted on 09-06-2008 16:39
Poster: cross-over
Het gaat er niet om wat je hebt het gaat er om hoe je het gebruikt.

Dat is volledig waar vind ik!
De gear is misschien enorm aan het evolueren, maar het gaat nog altijd vooral om de dj zelf.
Als deze er niet deftig mee kan werken, heb je er ook niet veel aan
JollyJunkie    posted on 09-06-2008 16:44
Welke idioten hebben er nou pacemaker gestemd? :P
CDJ natuurlijk :D Ik ivnd het gewoon fijner dan op een beeldschermpje lopen turen, ik wil echt voelen wat ik doe en als alles dan zo erg gedigitaliseert is heb ik dat gevoel niet meer.
CD's zijn voor mij al genoeg gedigitaliseert, eigenlijk heb ik het liefst vinyl maar de mogelijkheden zijn daar gewoon beperkt mee!
Jori    posted on 09-06-2008 16:48
Poster: JollyJunkie
Welke idioten hebben er nou pacemaker gestemd? :P
CDJ natuurlijk :D Ik ivnd het gewoon fijner dan op een beeldschermpje lopen turen, ik wil echt voelen wat ik doe en als alles dan zo erg gedigitaliseert is heb ik dat gevoel niet meer.
CD's zijn voor mij al genoeg gedigitaliseert, eigenlijk heb ik het liefst vinyl maar de mogelijkheden zijn daar gewoon beperkt mee!

Kijk, dat bedoel ik nou, dat gevoel verlies je gewoon dan.
woudy    posted on 09-06-2008 16:55
Ik denk dat CD's nog een ruime toekomst hebben, want zoals je ziet zijn er genoeg DJ's die simpelweg gewoon niets aan het hele Computer gebeuren vinden. Er zijn nu ook nog genoeg Dj's die geen hele Live sets in elkaar zetten maar gewoon liever wat plaatjes mixen.

Dit zijn gewoon 2 verschillende soorten artiesten. Bijvoorbeeld Paul v Dijk draait met Xone 3d etc, terwijl een Dj als Billy the Klit daar van ze leven niet aan zal willen geloven en gewoon lekker technisch wil blijven draaien.
Basrose    posted on 09-06-2008 17:24
Poster: Nandi
Ja , mix tussen cdj en pc zoals djvc zegt , als de vinyl maar niet uitsterft!

Dvj , zal niet zo een hype worden denkik , lijkt me te duur... Tenzij er goedekopere dvj spelers komen.

De Dvj spelers zijn niet het probleem denk ik. Ik denk eerder dat de mixer en alle mogelijke schermen en beamers een probleem word... Daarnaast heb je nog 2 dingen waar je tegenaan loopt. Er zijn niet extreem veel djs die dvds hebben... deze zijn een stuk duurder dus dan zal de draaiprijs ook flink omhoog moeten. Daarnaast heb je veel discotheken die zn grote inverstering niet snel doen omdat ze zich afvragen of er ook echt mensen speciaal voor het dvd systeem komen. dus extra klanten.

Ik denk dat de cdjs voorlopig nog bijven in clubs... De meeste mensen zijn tevreden met wat er nu is... nieuwe dingen is altijd leuk maar voor een hoop niet noodzakelijk.
Jobe    posted on 09-06-2008 18:35
Ik denk ook dat het een mix wordt van CDJ's en de PC.
Toch denk ik dat een DVJ Speler ook nog ver kan komen icm Visuals.
Ik bdoel stel je hebt een hele zaal omringt met beamers en witte wanden etc
Je draait een strandnummertje met de clip en alle andere beamers geven een strandsfeer aan
Zo kun je vele gewenste locaties creeren die bij de muziek hoort die de DVJ afspeelt
Lijkt heel fantasierijk ,maar je weet het maar nooit met de techniek :p
Stefjuuh    posted on 09-06-2008 20:03
Poster: Basrose

De Dvj spelers zijn niet het probleem denk ik. Ik denk eerder dat de mixer en alle mogelijke schermen en beamers een probleem word... Daarnaast heb je nog 2 dingen waar je tegenaan loopt. Er zijn niet extreem veel djs die dvds hebben... deze zijn een stuk duurder dus dan zal de draaiprijs ook flink omhoog moeten. Daarnaast heb je veel discotheken die zn grote inverstering niet snel doen omdat ze zich afvragen of er ook echt mensen speciaal voor het dvd systeem komen. dus extra klanten.

Ik denk dat de cdjs voorlopig nog bijven in clubs... De meeste mensen zijn tevreden met wat er nu is... nieuwe dingen is altijd leuk maar voor een hoop niet noodzakelijk.

Wat dacht je van de rechten voor het afspelen van de video, zit volgens mij niet in je standaard buma/stemra pakketje..!Winking my eye

232 Users online: 210 Guests (22 Unknown)
Pages generated today : 21.464
Most visitors online this month : 621
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.968.827