Ach, de euforie heerst over de realiteit. Ik gun het NL, en zeker Marco, van harte, maar we moeten ervoor waken dat we wel reeel blijven. Gisteren is er niet echt goed gespeeld, maar zeker wél effectief. De weinige kansen die er gecreerd werden zaten gewoon allemaal. Het is dan ook geen verwijt : tegen italie was het veldspel waanzinnig goed, en lastig om dat 2x achter elkaar te doen.
Gister bespeurde ik weinig succesvolle combinaties, er werd te vaak gekozen voor de lange bal, en er werd te weinig getikt. De fransen wonnen vrijwel alle duels, en speelden offensiever. Constant kwamen zij van der Sar tegen, als keeper zijnde natuurlijk mijn idool, die de vorm van zijn leven te pakken heeft.
Dus tja, we hebben niet goed gespeeld, who cares, als je 6 punten haalt tegen deze 2 tegenstanders met een doelsaldo van 7-1, dan doe je het goed, uiteindelijk telt op een EK / WK enkel het resultaat. Maar ik hoor te veel mensen (en dan bedoel ik niet direct hier) dat we zo ontzettend goed gespeeld hebben : het resultaat mag er zeker zijn, en we zijn gewoon titelkandidaat nummer 1, maar laten we wel reeel blijven