speakers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJMixing    posted on 07-06-2008 18:48
Ik heb een vraag over boxen, hoe weet je namelijk tot hoever je kan gaan tot je box zegmaar aankan? :P want ik weet nu niet of ik mijn schuif helemaal kan opengooien want ik ben bang dat dat ding straks kapot gaat (en wat gebeurd er dan als het "kapot" gaat?)

alvast bedankt,

DJMixing

What do you think about speakers ??

Vote :   

simsoft    posted on 07-06-2008 19:01
bij mij staat dat op zo'n plaatje aan de achterkant van mijn box .
DJMixing    posted on 07-06-2008 19:16
ja maar tot hoever kan ik mijn volumeschuif omhoog doen en mijn versterker (stereotoren) volumeknop omhoog doen? ik ben bang dat ik straks dat ding opblaas ofzo
Roov    posted on 07-06-2008 19:31
Best is als je ff kijkt of je versterker héél veel meer watt vermogen heeft vergeleken met je boxen. Als je boxen meer vermogen hebben dan je versterker is het bijna onmogelijk dat je je boxen opblaast :P
DJMixing    posted on 07-06-2008 19:35
Wat gebeurt er eigenlijk als je je boxen opblaast? ik moet dan aan een explosie denken :P maar wat gebeurt er dan eigenlijk?
Boyd    posted on 07-06-2008 19:35
Ik denk dat je mixer een VU meter heeft? hou deze netjes rond de nul. Zet de volumeknop van je stereotoren op 80% en er zijn geen problemen.
Roov    posted on 07-06-2008 19:38
Je krijgt vooral ruis, of er valt wat uit, daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld je woofer niet meer werkt, of kraakt ofzo
DJMixing    posted on 07-06-2008 19:40
Poster: BoydGrift
Ik denk dat je mixer een VU meter heeft? hou deze netjes rond de nul. Zet de volumeknop van je stereotoren op 80% en er zijn geen problemen.

Ik zal gelijk es eff proberen :P ben benieuwd hoe hard dat eigenlijk kan.

@ FlippinDouble, ja als je zegt "speakers opblazen" dan denk ik aan "opblazen" in de trant van iets explosief bewerken, dus dat het ontploft ofzo :p maar eigenlijk is het dus gewoon dat het geluid weg valt.
Prozei    posted on 07-06-2008 19:53
djjh    posted on 07-06-2008 20:19
Poster: FlippinDouble
Best is als je ff kijkt of je versterker héél veel meer watt vermogen heeft vergeleken met je boxen. Als je boxen meer vermogen hebben dan je versterker is het bijna onmogelijk dat je je boxen opblaast :P

klopt niet. als je versterker gaat clippen kun je met een versterker van 100 watt een speaker van 400 watt gewoon opblazen.
Prozei    posted on 07-06-2008 22:18
Poster: djjh

klopt niet. als je versterker gaat clippen kun je met een versterker van 100 watt een speaker van 400 watt gewoon opblazen.

dit klopt wel

het clippen is een beveiliging die inschakelt als je versterker te veel vermogen levert of te warm wordt.
dit om te voorkomen dat je je versterker opblaast
djjh    posted on 08-06-2008 10:36
Poster: Prozei

dit klopt wel

het clippen is een beveiliging die inschakelt als je versterker te veel vermogen levert of te warm wordt.
dit om te voorkomen dat je je versterker opblaast

maar de spanning die de versterker naar de speaker stuurt word 4 keer zo hoog. en daar kunnen speakers niet lang tegen. dus de speaker zullen sneller kapot gaan dan je versterker als je versterker clipt. en clippen is géén beveiliging maar een waarschuwing. als je een beveiliging hebt heet dit een limiter.
User edit by djjh on 08-06-2008 @ 20:59:47 (53%)
DJMixing    posted on 08-06-2008 16:31
Poster: BoydGrift

En deze beschrijving, klopt het? Want dan ga ik dat zo aanhouden (of is dit geen goede regel?).
Roov    posted on 08-06-2008 17:38
Ja wat Boyd zet klopt ook ja Winking my eye, zorg dat je VU meter nooit in het rood komt
DJMixing    posted on 08-06-2008 18:31
Nee dat gebeurt niet Happy, laughing
Boyd    posted on 08-06-2008 19:32
Poster: DJMixing

En deze beschrijving, klopt het? Want dan ga ik dat zo aanhouden (of is dit geen goede regel?).

Dit klopt idd, als je een complete stereotoren hebt gekocht. Daarin zijn in 95% de versterker en de boxen op elkaar afgestemd. En als het op je mixer netjes rond de nul blijft, gaat je versterker ook niet clippen. Dus gaan ze ook niet kaduuk.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

303 Users online: 181 Guests (122 Unknown)
Pages generated today : 89.462
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.886.499