Poster: GD
Serieus in Drente? Heeft t ooit wel in Harlingen gezeten dan? Dat herinner ik me zo.
In Leeuwarden heb je een winkeltje Boonstra Elektronika. Daar hebben ze wel mengpanelen, weet niet of ze ook de DJM800 hebben. Als ze m hebben zou je daar kunnen vragen of je mag proberen. Verder zou ik het eigelijk niet weten..
edit: K heb t even opgezocht. Maar volgens mij is het toch echt in Harlingen, in Friesland. Daar waar je met de boot naar Vlieland en Terschelling kan
Poster: ceesietopcik denk dat je beter - natuurlijk als je zeker bent dat draaien iets voor jou is - direct naar een DJM800 kan gaan (als het budget dat toelaat uiteraard). uiteindelijk kom je toch bij de duurdere merken terrecht. als je in het begin reeds goed geinvesteerd hebt kan je vele jaren met je gear doen, koop je nu een reloop om over enkele jaren een DJM te kopen komt het in mijn ogen duurder uit dan direct voor de djm te gaan.
@ts,
Hoelang draai je al? en met wat voor gear?
De DJM800 is een flinke aankoop, en misschien is het dus slim om eerst geleidelijk op te bouwen. Via een Reloop RMX40 ofzo. De DJM800 is natuurlijk een betere mixer, met meer functies, maar het is wel handig om eerst te leren mixen, een beetje omgaan met effecten etc.
Als de tijd dan rijp is voor een DJM800 kan je altijd nog overstappen. De RMX40 is ook gewoon een mixer waar je heerlijk mee kan pielen
Poster: Gery
ik denk dat je beter - natuurlijk als je zeker bent dat draaien iets voor jou is - direct naar een DJM800 kan gaan (als het budget dat toelaat uiteraard). uiteindelijk kom je toch bij de duurdere merken terrecht. als je in het begin reeds goed geinvesteerd hebt kan je vele jaren met je gear doen, koop je nu een reloop om over enkele jaren een DJM te kopen komt het in mijn ogen duurder uit dan direct voor de djm te gaan.
but thats just my 2 cents
Poster: djmathijs
Zo dacht ik het ook.
Stel dat de Rmx40 € 800 euro was
en de DJM 800 € 1400
dat is dus € 2200 samen
Als ik nu gelijk de djm 800 neem. Kan ik gelijk genieten van alle effecten
Poster: djmathijs
Idd, maar ik wil hem dus straks ook gaan aansluiten op de computer (kdenk via de rec uitgang) maar wat voor eisen zijn er nodig op een pc voor het opnemen van geluid?
Ik dacht zelf aan. Een redelijke videokaart voor de snelheid van het programma Ableton of Reason en een goede geluidskaart.
Groeten mathijs
quote: |
Poster: Luxx beetje dj weet dat dit op geen enkele mixer kan. of je nou een djm800 hebt of niet. tis gewoon typisch een vraag voor iemand die toevallig denkt: hey ik wil ook DJ worden net als de rest van mijn buurt. |
Poster: MatthiasDB
quote:
Poster: Luxx
beetje dj weet dat dit op geen enkele mixer kan. of je nou een djm800 hebt of niet. tis gewoon typisch een vraag voor iemand die toevallig denkt: hey ik wil ook DJ worden net als de rest van mijn buurt.
wel mister Luxx, dan doe jij je ook maar fars voor als "beetje DJ"...
na lange tijd hier op dit forum gewoon mee gelezen te hebben kon ik mijn frustratie niet meer bolwerken en moest toch een account aanmaken... zulke onzin hier soms(!!) verteld word frustreert me echt...
als jij als "beetje DJ" denkt dat dit op geen enkele mixer kan, hang dan al maar je koptelefoon aan de haak en stop er maar mee... dit kan namelijk WEL (kijk maar eens op google http://www.google.be/search?hl=nl&q=denon+matrix+input&meta=)
op een Denon DN-X1500 kan heb je namelijk een matrix-input. wat wil dit nu zeggen? wel: je voert een cdspeler in op zeg maar "input1", dan kan je kiezen op welk kanaal je deze cdspeler plaatst... kanaal1, kanaal2, ... of kanaal1 en 2 tegelijk!
voel je m al komen?
je zet em tegelijk op kanaal 1 en 2, op 1 draai je de low en high eruit (je houd je stem over) en op kanaal 2 draai je mid eruit (je houd bass en melodie over).
kanaal 1 gooi je mooi een effectje op en voila, je stem heeft effect en de rest van je song niet!
dus als "beetje DJ" zou ik je maar eens wat meer gaan verdiepen voor je weer zo'n onzin uitspaait!!
groeten
Matthias
Als je een beetje zuinig op je gear bent, dan kun je deze voor een leuk bedrag ook weer doorverkopen. Ben zelf voor thuisgebruik met een DJM-400 begonnen en heb deze een jaar later verkocht. Ik heb een jaar lang gedraaid voor nog geen €100,-.
Poster: emile1986
Wat ik me nu eigenlijk afvraag is of je van een mp3 bestand het geluid en de vocals mischien kan splitsen met bijvoorbeeld een software pakket als Adobe Audition 3? Iemand hier toevallig ervaring mee of weet hoe dat moet.
mvg
Emile
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.