Pioneer DJM 800 geluid/vocals scheiden (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmathijs    posted on 28-05-2008 17:45
Sinds ik een pioneer cd speler heb wil ik toch wat meer gaan prutsen met effecten. En ben van plan om de DJM 800 aan te schaffen. Ik zie vaak op filmpjes dat ze vocals en de beats scheiden, dus over twee kanalaen zodat ze de beats eruit kunnen halen.
Weten jullie hoe dit moet en hebben jullie misschien nog enige tips voor mij, wat ik er bijv. bij kan aanschaffen aan digitale kabels ofzo?

Groeten Mathijs

[mod edit] Graag omschrijvende topic titel in het vervolg en in het juiste forum je vragen stellen. Dit is iets voor het Pioneer deel op het forum en niet het DJ Gear deel.
Mod edit by Lead on 28-05-2008 18:35 (43%)

What do you think about Pioneer DJM 800 geluid/vocals scheiden ??

Vote :   

Ferrox    posted on 29-05-2008 07:14
Poster: GD
Serieus in Drente? Heeft t ooit wel in Harlingen gezeten dan? Dat herinner ik me zo.
In Leeuwarden heb je een winkeltje Boonstra Elektronika. Daar hebben ze wel mengpanelen, weet niet of ze ook de DJM800 hebben. Als ze m hebben zou je daar kunnen vragen of je mag proberen. Verder zou ik het eigelijk niet weten..

edit: K heb t even opgezocht. Maar volgens mij is het toch echt in Harlingen, in Friesland. Daar waar je met de boot naar Vlieland en Terschelling kanCry

Owja.. daar ben ik nog geweest om de boot naar vlieland te pakken... Stom stom

Best vreemd, want ik dacht harlingen ook in drente tegen te komen afgelopen weekend..?

Achjah, ik sliep toen nog half :P
Gery    posted on 29-05-2008 12:27
Poster: ceesietopc
@ts,
Hoelang draai je al? en met wat voor gear?
De DJM800 is een flinke aankoop, en misschien is het dus slim om eerst geleidelijk op te bouwen. Via een Reloop RMX40 ofzo. De DJM800 is natuurlijk een betere mixer, met meer functies, maar het is wel handig om eerst te leren mixen, een beetje omgaan met effecten etc.

Als de tijd dan rijp is voor een DJM800 kan je altijd nog overstappen. De RMX40 is ook gewoon een mixer waar je heerlijk mee kan pielen Winking my eye
 ik denk dat je beter - natuurlijk als je zeker bent dat draaien iets voor jou is - direct naar een DJM800 kan gaan (als het budget dat toelaat uiteraard).  uiteindelijk kom je toch bij de duurdere merken terrecht. als je in het begin reeds goed geinvesteerd hebt kan je vele jaren met je gear doen, koop je nu een reloop om over enkele jaren een DJM te kopen komt het in mijn ogen duurder uit dan direct voor de djm te gaan. Happy, laughing

but thats just my 2 cents Happy, laughing
DJ - Producer
nicknaughty    posted on 29-05-2008 12:41
waarom koop je geen djm500, ofga je samplen? de 500 heeft ook effecten, en is ook een waardig pioneer mixertje maar wel wat goedkoper dan een 600 of 800
Gery    posted on 29-05-2008 13:52
djm 500 bestaat niet meer, is nu 400 geworden denk ik (heeft enkel de basic effects)
DJ - Producer
nicknaughty    posted on 29-05-2008 14:30
de 500 is best nog 2ehands te krijgn denk ik, maar je moet dat wel aandurven dan
djmathijs    posted on 29-05-2008 17:54
Poster: Gery
ik denk dat je beter - natuurlijk als je zeker bent dat draaien iets voor jou is - direct naar een DJM800 kan gaan (als het budget dat toelaat uiteraard).  uiteindelijk kom je toch bij de duurdere merken terrecht. als je in het begin reeds goed geinvesteerd hebt kan je vele jaren met je gear doen, koop je nu een reloop om over enkele jaren een DJM te kopen komt het in mijn ogen duurder uit dan direct voor de djm te gaan. Happy, laughing

but thats just my 2 cents Happy, laughing

Zo dacht ik het ook.
Stel dat de Rmx40 € 800 euro was
en de DJM 800 € 1400
dat is dus € 2200 samen
Als ik nu gelijk de djm 800 neem. Kan ik gelijk genieten van alle effecten
JollyJunkie    posted on 29-05-2008 18:07
Poster: djmathijs

Zo dacht ik het ook.
Stel dat de Rmx40 € 800 euro was
en de DJM 800 € 1400
dat is dus € 2200 samen
Als ik nu gelijk de djm 800 neem. Kan ik gelijk genieten van alle effecten

Die logica snap ik niet helemaal want de RMX-40 is geen 800 euro :P
Als i 800 euro kostte dan zaten er wel meer functies of betere kwaliteit op hoor!
soundcollector    posted on 29-05-2008 18:24
zo bedoelt hij het nu ook weer nie...

hij bedoelt dat dit een dubbele investering is terwijl het evengoed een enkele investering kan zijn en het dan beterkoop uitkomt enkel het geld van de djm te betalen ipv twee mengpanelen, nu een goedkoop mengpaneel en later een djm
djmathijs    posted on 29-05-2008 19:09
Idd Cry, maar ik wil hem dus straks ook gaan aansluiten op de computer (kdenk via de rec uitgang) maar wat voor eisen zijn er nodig op een pc voor het opnemen van geluid?
Ik dacht zelf aan. Een redelijke videokaart voor de snelheid van het programma Ableton of Reason en een goede geluidskaart.
Groeten mathijs
Xitrate    posted on 29-05-2008 19:35
Poster: djmathijs
Idd Cry, maar ik wil hem dus straks ook gaan aansluiten op de computer (kdenk via de rec uitgang) maar wat voor eisen zijn er nodig op een pc voor het opnemen van geluid?
Ik dacht zelf aan. Een redelijke videokaart voor de snelheid van het programma Ableton of Reason en een goede geluidskaart.
Groeten mathijs

De videokaart maakt niks uit wat betreft snelheid van Ableton of Reason. Als je wil dat die programma's sneller werken moet je RAM-staafjes kopen. Kijk wel eerst goed welke soort RAM je hebt voordat je er een aanschaft die verkeerd blijkt te zijn Winking my eye Ook is een snellere processor handig.
User edit by Xitrate on 29-05-2008 @ 19:36:14 (7%)
MatthiasDB    posted on 30-05-2008 13:12
quote:
Poster: Luxx

beetje dj weet dat dit op geen enkele mixer kan. of je nou een djm800 hebt of niet. tis gewoon typisch een vraag voor iemand die toevallig denkt: hey ik wil ook DJ worden net als de rest van mijn buurt.

wel mister Luxx, dan doe jij je ook maar fars voor als "beetje DJ"...
na lange tijd hier op dit forum gewoon mee gelezen te hebben kon ik mijn frustratie niet meer bolwerken en moest toch een account aanmaken... zulke onzin hier soms(!!) verteld word frustreert me echt...

als jij als "beetje DJ" denkt dat dit op geen enkele mixer kan, hang dan al maar je koptelefoon aan de haak en stop er maar mee... dit kan namelijk WEL (kijk maar eens op google http://www.google.be/search?hl=nl&q=denon+matrix+input&meta=)
ok, jullie zijn hier allemaal wel een beetje pioneer-minded maar "een beetje DJ" staat toch voor alles open niet?
wel dan: op bijvoorbeeld een Denon DN-X1500 heb je een zogenaamde matrix-input. wat wil dit nu zeggen? wel: je voert een cdspeler in op zeg maar "input1", dan kan je kiezen op welk kanaal je deze cdspeler plaatst... kanaal1, kanaal2, ... of kanaal1 en 2 tegelijk!
voel je m al komen?
je zet em tegelijk op kanaal 1 en 2, op 1 draai je de low en high eruit (je houd je stem over) en op kanaal 2 draai je mid eruit (je houd bass en melodie over).
kanaal 1 gooi je mooi een effectje op en voila, je stem heeft effect en de rest van je song niet!

dus als "beetje DJ" zou ik maar eens wat meer gaan verdiepen voor er weer zo'n onzin word uitspaait!!

groeten
Matthias
User edit by MatthiasDB on 30-05-2008 @ 13:28:09 (21%)
underscore    posted on 30-05-2008 13:24
Poster: MatthiasDB
quote:
Poster: Luxx

beetje dj weet dat dit op geen enkele mixer kan. of je nou een djm800 hebt of niet. tis gewoon typisch een vraag voor iemand die toevallig denkt: hey ik wil ook DJ worden net als de rest van mijn buurt.

wel mister Luxx, dan doe jij je ook maar fars voor als "beetje DJ"...
na lange tijd hier op dit forum gewoon mee gelezen te hebben kon ik mijn frustratie niet meer bolwerken en moest toch een account aanmaken... zulke onzin hier soms(!!) verteld word frustreert me echt...

als jij als "beetje DJ" denkt dat dit op geen enkele mixer kan, hang dan al maar je koptelefoon aan de haak en stop er maar mee... dit kan namelijk WEL (kijk maar eens op google http://www.google.be/search?hl=nl&q=denon+matrix+input&meta=)
op een Denon DN-X1500 kan heb je namelijk een matrix-input. wat wil dit nu zeggen? wel: je voert een cdspeler in op zeg maar "input1", dan kan je kiezen op welk kanaal je deze cdspeler plaatst... kanaal1, kanaal2, ... of kanaal1 en 2 tegelijk!
voel je m al komen?
je zet em tegelijk op kanaal 1 en 2, op 1 draai je de low en high eruit (je houd je stem over) en op kanaal 2 draai je mid eruit (je houd bass en melodie over).
kanaal 1 gooi je mooi een effectje op en voila, je stem heeft effect en de rest van je song niet!

dus als "beetje DJ" zou ik je maar eens wat meer gaan verdiepen voor je weer zo'n onzin uitspaait!!

groeten
Matthias

Mmm, nou... Bescheidenheid is blijkbaar evenredig met de postcount bij u.

Het principe dat jij uitlegt is nog altijd niet het gene waar de topicstarter naar zocht.
Dan je evengoed de mid toedraaien op je mixer en dan heb je't zeflde effect. Hij wil effectief de stem van de muziek scheiden, op deze manier zal je altijd nog bepaalde overbodige frequencies meenemen in je "vocal".

De methode die jij uitlegt werkt ook niet voor alle muzieksoorten, met je hoog & laag dicht te draaien ga je altijd stukken je middenrange meenemen & dan klinkt die stem ook nergens meer naar. Maw: Het is dus effectief niet mogelijk om met een mixer de stem van de muziek te scheiden aangezien een stem over verschillende frequenties verspreid zit. Dus hoe je't ook draait of keert, jou uitleg zal misschien ooit eenmaal gewerkt hebben bij een nummer waar't net lekker mee lukte.

Dus volgende keer als je reageert doe je't ook maar meteen een toontje lager he Cry
User edit by underscore on 30-05-2008 @ 14:42:31 (7%)
djmathijs    posted on 30-05-2008 15:27
Oke jongens, zo hoeft het nu ook weer niet. Ik weet genoeg en ik spaar gewoon nog even lekker door, ik was gewoon benieuwd hoe ze dat deden en het hoeft er niet persse op te zitten.

Maar bedankt voor de aandacht
Devotion    posted on 04-06-2008 12:46

Als je een beetje zuinig op je gear bent, dan kun je deze voor een leuk bedrag ook weer doorverkopen. Ben zelf voor thuisgebruik met een DJM-400 begonnen en heb deze een jaar later verkocht. Ik heb een jaar lang gedraaid voor nog geen €100,-.

Xtremer    posted on 04-06-2008 13:50
Het is gewoon zo bij dat filmpje:

Kanaal 1: Beats
Kanaal 2: Vocals

Gemixt en gematched dus. De DJM-800 heeft 2 effect delen: Color Effects en de Effect sampler. De Color effects werken op alle kanalen in samenwerking met de zilvere potmeters en de blauwe effectbuttons:
Color Effects
De sampler werkt zoals alle effectmixers, maar dan met zeer uitgebreid. Het is dan ook mogelijk om met de sampler van kanaal te wisselen met de volgende knop:
Channel select
Je kunt zowel de sampler als de color effects tegelijk gebruiken, bijvoorbeeld: Flanger - Filter of Echo - Sweep, ga zo maar door... De DJM is een dure maar wel een zeer goede keuze, ga hem van te voren eerst eens kijken en testen voordat je hem aanschaft. Succes!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
zalo    posted on 04-06-2008 16:54
zang, beat, .... van elkaar scheiden dat gaat niet met mp3, of eender wat behalve het nieuwe MT9 (koreaans compr) waarbij alles een van de 9 kanalen krijgt bv zang op 1, beat op 2,.....
Lawrenz    posted on 04-06-2008 16:57
Dat MT9 lijkt me echt interessant, zeker voor DJ's. Het nieuwe mixen: zelf kiezen of je alleen de zang, synthesizer, en/of drums mixt etc. Lijkt me wel wat :D
zalo    posted on 04-06-2008 17:04
Mij ook maar enkel zonde da we nu maar blijven investeren in de oudere (mp3,..) terwijl dat miss de nieuwe standaard veel beter toepasbaar zou zijn voor DJ's
emile1986    posted on 17-06-2008 14:17
Wat ik me nu eigenlijk afvraag is of je van een mp3 bestand het geluid en de vocals mischien kan splitsen met bijvoorbeeld een software pakket als Adobe Audition 3? Iemand hier toevallig ervaring mee of weet hoe dat moet.

mvg
Emile 
Winston    posted on 17-06-2008 15:19
Als er eenmaal is gemixed kun je niks meer op een behoorlijke manier scheiden op een paar relatief kaal gemixte tracks na. Dat geld voor alle formats.

Als je de originele studio tracks (beat apart, vocals apart, etc.) hebt kan dat wel. Maar dan kan je met alle software voor producers de handel scheiden, want het is al gescheiden.

Als ze de originele gescheiden studio tracks als "mp3" gaan verkopen, wordt het interessant. Maar het intellectueel eigendom wordt wel moeilijker, dus de kans hierop is klein.

Vocals "scheiden" doen we voorlopig dus lekker ouderwets op 2 kanalen, eventueel met hot cues.
Tic Toc
mentheman88    posted on 18-06-2008 17:22
Poster: emile1986
Wat ik me nu eigenlijk afvraag is of je van een mp3 bestand het geluid en de vocals mischien kan splitsen met bijvoorbeeld een software pakket als Adobe Audition 3? Iemand hier toevallig ervaring mee of weet hoe dat moet.

mvg
Emile

Juich niet te vroeg, maar er is wel een behoorlijke methode om dit te doen. Hiervoor heb je echter wel het volgende nodig:

1. Orginele track (met vocals)
2. Instrumentale versie
3. Beide zelfde lengte en kwaliteit.

Dan doe je met Adobe audition het volgende:

-In de multitrack view gooi je de eerste track op het eerste kanaal.
-Vervolgens INVERT je de andere track--->hele track selekteren-->edit-->invert
-De geinverteerde instrumentale versie gooi je op kanaal 2

Nu komt het moeilijkste:

-Je zoomt enorm ver in op de tracks en verschuift ze zo ten opzichte van elkaar dat ze op precies gelijke stand staan, hierdoor worden de geluidsgolven van de beats opgeheven (door de geinverteerde golven) en blijven alleen de vocalen over.

Dit is wat mij betreft de beste manier om dit voor elkaar te krijgen. Ik doe dit vrijwel altijd als ik complete vinyls binnen heb met normale en evenlange instrumentale versies.

Succes!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

553 Users online: 316 Guests (237 Unknown)
Pages generated today : 39.097
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.591.395