Pioneer DJM 800 geluid/vocals scheiden (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmathijs    posted on 28-05-2008 17:45
Sinds ik een pioneer cd speler heb wil ik toch wat meer gaan prutsen met effecten. En ben van plan om de DJM 800 aan te schaffen. Ik zie vaak op filmpjes dat ze vocals en de beats scheiden, dus over twee kanalaen zodat ze de beats eruit kunnen halen.
Weten jullie hoe dit moet en hebben jullie misschien nog enige tips voor mij, wat ik er bijv. bij kan aanschaffen aan digitale kabels ofzo?

Groeten Mathijs

[mod edit] Graag omschrijvende topic titel in het vervolg en in het juiste forum je vragen stellen. Dit is iets voor het Pioneer deel op het forum en niet het DJ Gear deel.
Mod edit by Lead on 28-05-2008 18:35 (43%)

What do you think about Pioneer DJM 800 geluid/vocals scheiden ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 28-05-2008 17:47
Volgens mij doen ze dat vocal en beat scheiden met Ableton (dan moet je um natuurlijk wel op Ableton aansluiten)
sanderk    posted on 28-05-2008 17:49
lijkt me sterk Confused
en als je hem digitaal aan kan sluiten met cd speler moet je dat zeker doen
(digitale coax )
thijz    posted on 28-05-2008 18:27
Kan je misschien even linkje sturen van zo'n filmpje...want volgens mij hebben ze gewoon een beat met losse acapella, dus dan hoef je niks te scheiden
djmathijs    posted on 28-05-2008 18:31
http://www.youtube.com/watch?v=iczKHGnguUU&feature=related dit is het filmpje en het je ziet ergens bij 0:40 - 0:50 dat ze in de vocals een effect gooien wat je in de beat niet hoort. Maar ook draaien ze ergens in dit filmpje de beats eruit zodat je alleen nog vocals hebt. Maar het lijkt me sterk dat je dus 2 cd spelers hebt met op de ene de accapella en op de andere de beats.

Groeten Mathijs
Ferrox    posted on 28-05-2008 18:41

En toch is het zo.

Kijk maar eens goed, op het eene kanaal de beats, en de andere de vocal.

Hoever ben jij met mixen? heb jij wel een DJM nodig als je dat niet kunt onderscheiden?

Wat jij wil kan op geen enkele wijze. Je moet beide sporen echt apart hebben om dit te kunnen.

Gery    posted on 28-05-2008 18:44
haha da's lead zijn demo video van de DJM 800..

het komt er op neer dat hij waarschijnlijk een beat loop heeft spelen en met zijn andere cd speler gewoon de acapella van no good Happy, laughing

DJ - Producer
djmathijs    posted on 28-05-2008 18:44
Poster: Ferrox

Hoever ben jij met mixen? heb jij wel een DJM nodig als je dat niet kunt onderscheiden?

Ik heb zelf geen DJM 800 jij misschien wel, dus jij weet misschien wel wat functies. Ik kan toch niet weten dat er misschien zo'n functie opzit of wel. Daarom vraag ik het ook. Als je gaat draaien is dit denk ik wat moeilijk want je kunt geen 2e cd klaarleggen, tenzij je een derde cd speler hebt.

Groeten Mathijs

Luxx    posted on 28-05-2008 18:53
Poster: djmathijs

Ik heb zelf geen DJM 800 jij misschien wel, dus jij weet misschien wel wat functies. Ik kan toch niet weten dat er misschien zo'n functie opzit of wel. Daarom vraag ik het ook. Als je gaat draaien is dit denk ik wat moeilijk want je kunt geen 2e cd klaarleggen, tenzij je een derde cd speler hebt.

Groeten Mathijs

beetje dj weet dat dit op geen enkele mixer kan. of je nou een djm800 hebt of niet. tis gewoon typisch een vraag voor iemand die toevallig denkt: hey ik wil ook DJ worden net als de rest van mijn buurt.
www.mothermusic.nl
sanderk    posted on 28-05-2008 18:56
Poster: Luxx

beetje dj weet dat dit op geen enkele mixer kan. of je nou een djm800 hebt of niet. tis gewoon typisch een vraag voor iemand die toevallig denkt: hey ik wil ook DJ worden net als de rest van mijn buurt.

Cry
djmathijs    posted on 28-05-2008 18:57
Oke dat kan, maar ik weet nog van vroeger bij virtual dj had je ook zoiets dat je vocals kon weghalen. Maar dat was echt baggerslecht ik dacht misschien zit dat ook op deze. Maar kben al een tijdje Dj en heb afgelopen vrijdag ook op djm 800 gedraaid. Ik ben eigenlijk op mijn cd speler door de functies heen en wou wat uitdagends gaan zoeken.
sanderk    posted on 28-05-2008 18:58
Poster: djmathijs
Oke dat kan, maar ik weet nog van vroeger bij virtual dj had je ook zoiets dat je vocals kon weghalen. Maar dat was echt baggerslecht ik dacht misschien zit dat ook op deze. Maar kben al een tijdje Dj en heb afgelopen vrijdag ook op djm 800 gedraaid. Ik ben eigenlijk op mijn cd speler door de functies heen en wou wat uitdagends gaan zoeken.

sanderk    posted on 28-05-2008 18:59
koop een efx-1000 daar kan je wel beats veranderen
zie filmpje
Cry link
User edit by sanderk on 28-05-2008 @ 19:04:03 (44%)
Ferrox    posted on 28-05-2008 19:21
Je bedoelt live? Kan wel hoor, lang nummertje, snel gelijk zetten en voor dat het nummer eindigt snel een andere klaarzetten. vaak zat gedaan. Maar ik ben het nu beu, dus er komt een 3de aan.

Maar dat even terzijde, wat ik daarmee bedoel is iets heeel simpels, je ziet toch dat er tegelijkertijd 2 schuiven openstaan EN de VU meters ernaast uitslaan. Bovendien word het nog eens in de video uitgelegd.

Daarom vraag ik of je ervaring hebt.
djmathijs    posted on 28-05-2008 19:36
Dat snap ik wel als er 2 kanalen openstaan dat er dus 2 verschillende devices zijn. Maar ik dacht misschien is dat een functie dat hij dat zo scheidt, omdat het dus echt een filmpje was met veel functies en effecten.

Maar ik weet genoeg. Bedankt

P.s. Waarom zou ik een efx 1000 moeten kopen, want ik moet toch nog een mixer hebbenCry
User edit by djmathijs on 28-05-2008 @ 19:38:02 (37%)
Gery    posted on 28-05-2008 20:33
de kill functies van de djm werken ook al aardig voor als je effecten op een plaat wil zetten.

dit kan je bvb doen als je ene nieuwe plaat aan het inmixen bent, de basslijn gebruiken van de nieuwe plaat, en van de oude de bassen volledig wegdraaien, en dan bvb echo of een ander effect of de wegfadende plaat. (op een djm kan je kiezen op welk kanaal je je effect zet)
DJ - Producer
djmathijs    posted on 28-05-2008 20:53
Hoe kun je dan kiezen op welk kanaal je je effect wilt?
Want volgens mij deed hij dat ook een paar keer. Is daar een soort aparte knop voor of instelling?
Let me know!
Groeten Mathijs
User edit by djmathijs on 28-05-2008 @ 21:10:41 (100%)
GD    posted on 28-05-2008 21:26
Onder het knopje waar je het effect mee kiest, zit het knopje waarmee je kan kiezen over welk kanaal je het wilt hebben. Zou je je niet eerst eens verdiepen in een mixer voor je m koopt? Nou is een DJM-800 misschien wel een veilige keus, maar toch, je wilt toch weten wat je koopt..
User edit by GD on 28-05-2008 @ 21:27:09 (1%)
djmathijs    posted on 28-05-2008 21:31
Ohzo nee ik had het anders verwacht. Ja ik zou graag de mixer wat meer willen bekijken voordat ik hem koop maar hier in de buurt van Friesland zijn niet veel winkels met een mooie showroom met een PIoneer mixer.
GD    posted on 28-05-2008 21:40

Je kan bij New-line volgens mij een afspraak maken om iets te komen bekijken. Das in Harlingen als k me niet vergis. In Friesland dus.. Misschien is er hier op t forum iemand bij jou in de buurt waar je even kan kijken?

User edit by GD on 28-05-2008 @ 21:41:16 (2%)
Ferrox    posted on 28-05-2008 21:47
Poster: GD

Je kan bij New-line volgens mij een afspraak maken om iets te komen bekijken. Das in Harlingen als k me niet vergis. In Friesland dus.. Misschien is er hier op t forum iemand bij jou in de buurt waar je even kan kijken?

Harlingen is volgens mij nog net drente hoor Happy, laughing maar dat maakt niet uit. Het ligt niet zo heel ver van friesland. (heb je in leeuwarden geen winkel zitten dan?)
GD    posted on 28-05-2008 22:06
Serieus in Drente? Heeft t ooit wel in Harlingen gezeten dan? Dat herinner ik me zo.
In Leeuwarden heb je een winkeltje Boonstra Elektronika. Daar hebben ze wel mengpanelen, weet niet of ze ook de DJM800 hebben. Als ze m hebben zou je daar kunnen vragen of je mag proberen. Verder zou ik het eigelijk niet weten..

edit: K heb t even opgezocht. Maar volgens mij is het toch echt in Harlingen, in Friesland. Daar waar je met de boot naar Vlieland en Terschelling kanCry
User edit by GD on 28-05-2008 @ 22:08:26 (49%)
Synchronizer    posted on 28-05-2008 22:07
Harlingen ligt cker weten in Friesland hoorCry
GD    posted on 28-05-2008 22:10

Precies. Ik dacht in eerste instantie ook dat ie zei dat New-Line ergens in Drente was en niet in Harlingen. Maargoed. Daar kun je een afspraak maken om de DJM800 even te testen.

DJ_IVI-R    posted on 29-05-2008 00:50
als je  de filter naar high draait , gaan de lage tonen ook weg dus dat zal jou mogelijk indruk geven dat de beat weg is
www.nikan.be
ceesietopc    posted on 29-05-2008 07:12
Dat is idd een manier om de beat weg te halen. Alleen de melodie blijft er dan nog wel steeds inhangen, en dat lijkt me niet op alle momenten handig.

@ts,
Hoelang draai je al? en met wat voor gear?
De DJM800 is een flinke aankoop, en misschien is het dus slim om eerst geleidelijk op te bouwen. Via een Reloop RMX40 ofzo. De DJM800 is natuurlijk een betere mixer, met meer functies, maar het is wel handig om eerst te leren mixen, een beetje omgaan met effecten etc.

Als de tijd dan rijp is voor een DJM800 kan je altijd nog overstappen. De RMX40 is ook gewoon een mixer waar je heerlijk mee kan pielen Winking my eye
User edit by ceesietopc on 29-05-2008 @ 07:12:47 (4%)

561 Users online: 310 Guests (251 Unknown)
Pages generated today : 39.052
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.591.350