Aansluitingen flightcase
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Devotion    posted on 28-05-2008 11:50
Hey DJ Resourcers,

Voor mijn Pro DJ User CDJ12 wil ik een aantal aansluitingen (2x XLR male en 2x RCA tulp female en als het kan voeding) aan de buitenkant bereikbaar maken. Vervelende is dat ik niet weet wat ik allemaal nodig heb en als de dood ben dat ik mijn case verkracht. Heb nu een aantal oplossingen gezien, maar vraag me af wat het nut van een inbouwschotel is, ten opzichte van het direct aanbrengen van de connectoren in het hout. Volgende vraag is hoe ik de kabels aan de connectoren in de case bevestig (solderen of inpluggen)?

Alvast bedankt!

What do you think about Aansluitingen flightcase ??

Vote :   

nicknaughty    posted on 28-05-2008 12:23
een maat van mij heeft een rechthoekig gat in zijn (gelijkwaardige) flightcase gemaakt, en daar een 19" (rackmount) connectorpaneel ingebouwd, waar gelijk alle stekkers in kunnen, en de andere aansluitingen.
De 'kont' van het paneel met aansluitingenligt bijhem netjes in de kabelgoot van de case.
Ditinbouw paneel is wel veel groter (en duurder) dan een schotel, of direct in het hout aanbrengen, maar volgens hem veel handiger en mooier. misschien is dit een idee? of wordt dit door andere leden afgeraden?
DPro    posted on 27-01-2009 19:10
Inbouwschotel aanschaffen en hierin hetvolgende monteren.

1x powercon in chassis deel
2x xlr male chassis deel
2x tulp female chassis deel
(verkrijgbaar van 't merk neutrik)

p.s. binnenkant wel afschermen dmv kleine ombouw zoda je niet met je handen aan de contacten kan komen.
is even een investering maar wel de moeite waard.
remixer    posted on 27-01-2009 19:45
gebruik in ieder geval zo'n schotel, want als je dat niet doet, dan komen de xlr en tulp aansluitingen bovenop je case te zitten, dus met andere woorden: de aansluitingen steken dan iets buiten de kist uit, en het is makkelijker om de aansluitingen te bevestigen in een schotel want daar zitten de gaatjes (voor popnagels of boutjes) er al voor in
User edit by remixer on 27-01-2009 @ 19:46:42 (9%)
Phenix    posted on 27-01-2009 20:56
En als je nou zo'n 19 inch paneeltje in de achterkant inbouwd, is dat niet handiger, omdat je meteen meer aansluitingen hebt en het is goedkoper. Of kan je dit niet netjes wegwerken in je case :S
http://www.djmillhouse.nl
djmamo    posted on 28-01-2009 09:12
zou ook voor de schotel gaan omdat de schotel verzonken licht in je case.

en dat is denk ik het beste wat je kan doen. er zijn ook verschillende webshops die je laten zien hoe je het moet aansluiten. succes
www.moonentertainment.nl
Bartjens    posted on 28-01-2009 11:52
Poster: Devotion
Vervelende is dat ik niet weet wat ik allemaal nodig heb en als de dood ben dat ik mijn case verkracht.

Alvast bedankt!

Je kunt het natuurlijk ook laten doen, ik weet niet of er in Dronten een audiozaak oid zit (zal vast wel) anders kun je hier in elburg wel terecht of anders in kampen. Is redeljk dicht in de buurt.
www.djbrowbeat.com
DPro    posted on 28-01-2009 22:22
Je kunt bij een willekeurige flightcase bouwer terecht voor dit soort oplossingen die doen namelijk ook aanpassingen aan kisten.. Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

297 Users online: 169 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 88.942
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.885.979