Even voorstellen: qntr0l (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

qntr0l    posted on 27-05-2008 17:26
Een hele goede middag,

Ik ben dus Thomas aka qntr0l (afgeleid van inqontrol), en ben echt nog een supernoob met dj'en. Ik zit nu nog vast aan Virtual DJ (hoe lekker noob Cry), maar ben van plan een leuk setje aan te schaffen. Dus als iemand tips heeft, hoor ik het zeer graag Happy, laughing.

Ik zat zelf te denken aan als mixer een Reloop RMX20, en qua cd-spelers zijn alle opties nog open. Dus ik zou zeggen, heb je ideeen, post ze dan ook direct hier!

What do you think about Even voorstellen: qntr0l ??

Vote :   

sanderk    posted on 27-05-2008 17:28
welkom hier

veel plezier !!!!!!!!

wat heb je uit te geven dat is belangrijker
ik vind zelf de cdj800mk2 lekker draaien en gewoon basic
Flexii    posted on 27-05-2008 17:32
Ey Thomas,
Welkom bij DJResource, je zult hier veel leren over het hele DJ gebeuren. Als je opzoek bent naar cd-spelers raad ik je aan eens onze search te gebruiken en dan zul je een heleboel topics vinden met tips en adviesen voor cd-spelersWinking my eye,, je kan ook nog eens kijken in de gearbaseWinking my eye
christiano    posted on 27-05-2008 17:39
hej thomas welcome :P
at djr
Winston    posted on 27-05-2008 18:06
Nou welkom en succes met het oefenen.
Tic Toc
Ashley    posted on 27-05-2008 18:10
hee welkom Cry
misschien is het handig als je je budget erbij zet want is het een beetje moeilijk om je wat aan te raden aangezien er nog zoveel mogelijkheden zijn dan
Maar wat nou als het lukt, mama?
qntr0l    posted on 27-05-2008 18:19
Nou, men bankrekeningtellert staat op het moment op 4000, dus geld speelt geen rolex!

Nee, even serieus.

Ik had de mixer geschat op ongeveer €140,- . Ik heb een paar spelers die ik wel heel fijn vind (vanmiddag even testrondje gedraait @ een shop hier in de buurt), namelijk

Pioneer CDJ-800MK2
Pioneer CDJ-400
Denon DN-S1200

Nu zijn deze spelers allemaal vrij prijzig (vanaf ongeveer €450,- per stuk), en ik ben bang om zo'n grote investering te doen (aangezien ik het nu helemaal geweldig vind het DJ gebeuren, maar ik weet niet hoe dat over een maandje is). Dus eigenlijk ben ik op zoek naar wat goedkopere basic spelertjes. Nu heb ik wel een aantal dingen gezien, namelijk deze:

DAP DS-380TL MP3 (hier kan ik zeer weinig over vinden, bijvoorbeeld of je BPM af kan lezen? Ik weet dat één member hem hier ook heeft, en die heb ik al PM gestuurd! Maar deze spelertjes kan ik wel mooi goedkoop krijgen via het werk (€190)

American Audio CDI-500 MP3 (wel een stuk duurder, maar deze kan ik via het werk met 40% korting krijgen, dus dat drukt de prijs weer. Verder denk ik dat hier veel meer functies opzitten dan de DAPPERT.)

//Edit: Leuke ontvangst trouwens. Allemaal enthausiastelingen bij elkaar! K verheug me op de tijd dat ik heir rond ga hangen!
User edit by qntr0l on 27-05-2008 @ 18:21:07 (11%)
Stefjuuh    posted on 27-05-2008 18:29
Pioneers zijn redelijk waardevast als je ze weer 2dehands doorverkoopt, check marktplaats maar even!Winking my eye
Doe er je voordeel mee!
qntr0l    posted on 27-05-2008 18:38
Alle tweedehands shops (marktpaats, speurders, snuffelsite) kan ik jammer genoeg nog niks op vinden Happy, laughing. Toch bedankt voor de tip!
Berbo    posted on 27-05-2008 18:57
ik zou geen rmx 20 kopen als ik jou was.
ik heb deze zelf ook, en hij lekt nu al (voor de 2e keer)...

MAAR:
Happy, laughingveel plezier op djr!!!Happy, laughing
Xtremer    posted on 27-05-2008 20:09
Welkom @ DJResource!

Meteen een goede instapvraag over je CD spelers. Mijn voorkeur gaat uit naar een setje Pioneer CDJ-800 MK2's. Ik heb ze zelf ook gehad en meerdere op DJR zijn ervan in bezit. Het zijn hardstikke degelijke CDJ's met een grote jog voor het gemakkelijke mixen en scratchen. Nieuw of 2e hands maakt niet zoveel uit bij CDJ's als je ze maar wel in een goede en nog niet zo oude staat aanschaft. Dit kan je behoorlijk wat geld besparen. Heb ze zelf nog nooit 2e hands gekocht, maar ken mensen die ze overgekocht hebben uit clubs enzo en die bleken nog helemaal perfect! Beerbo heeft gelijk over de RMX-20, je kunt denk ik beter op zoek gaan naar een andere mixer.

Je zult op het forum alles kunnen vragen over je toekomstige DJ zijndeCry.
Veel succes op DJR!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
jussied    posted on 27-05-2008 20:28
Ik zou zeggen welkom op djr. Cry
User edit by jussied on 27-05-2008 @ 20:29:00 (20%)
_Ivan_    posted on 27-05-2008 20:30
Welcome @ Resource!

@ Beerbo : Dat jij een keer problemen hebt met een reloop mixer wil nog niet zeggen dat ALLE mixers meteen van zulke kwaliteit zijn. Je schrijft het nu af alsof het behringer is. Reloop heeft best aardige mixers in hun assortiment.
Feel&.Celebrate.Life!
qntr0l    posted on 27-05-2008 20:33
Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Hmm, ik las juist goede verhalen over de RMX-20, maar dit is weer wat anders wat ik hierboven nu lees!

Welke mixer van om en nabij de €150,- zouden jullie mij aan kunnen raden, die beter dan de RMX-20 is. Of vraag ik nu het onmogelijke?
Basrose    posted on 27-05-2008 20:33
welkom... Iedereen is onderaan begonnen dus maak je geen zorgen. Je kunt hier alles vragen wat je wil... wel wil ik je even helpen herinneren dat je eerst de zoekfunctie dient te gebruiken Happy, laughing

have phun!
JollyJunkie    posted on 27-05-2008 20:34
Welkom man :D @ Ivan : Dat jij een keer van anderen hoort dat ze problemen hebben met een Behringer wil nog niet zeggen dat ALLE mixers van zulke kwaliteit zijn. Je schrijft het nu alof het Reloop is. Behringer heeft best aardige mixers in hun assortiment. Zo heb ik ook een punt hoor! Winking my eye
qntr0l    posted on 27-05-2008 20:47
Poster: Basrose
welkom... Iedereen is onderaan begonnen dus maak je geen zorgen. Je kunt hier alles vragen wat je wil... wel wil ik je even helpen herinneren dat je eerst de zoekfunctie dient te gebruiken Happy, laughing

have phun!

Klopt inderdaad wat je zegt, ik ken het hele forum gebeuren Happy, laughing.

Heb de search al gebruikt, maar daar komen veel oude topics uit (1999-2006). Omdat er veel over te lezen valt en er ook talloze topics over zijn, ga ik over mijn cd-speler keuze eerst een hele berg leeswerk verrichten, alvorens ik een topic open Happy, laughing.
MoXeGy    posted on 27-05-2008 21:09
welcomee Happy, laughing
Stefjuuh    posted on 27-05-2008 21:09
Kijk in ieder geval naar een 3kanaals mixer, zeker in het goedkopere deel, kan je een hoop schelen, mocht er toch 1 uitvallen. Als je serieus doorgaat met djén, wil je op een moment toch een 3e CDJ, of een draaitafel erbij, 3 of meer kanalen heeft dan ook veel voordelen!
Xitrate    posted on 27-05-2008 21:14
Poster: JollyJunkie
Welkom man :D @ Ivan : Dat jij een keer van anderen hoort dat ze problemen hebben met een Behringer wil nog niet zeggen dat ALLE mixers van zulke kwaliteit zijn. Je schrijft het nu alof het Reloop is. Behringer heeft best aardige mixers in hun assortiment. Zo heb ik ook een punt hoor! Winking my eye

Tuurlijk niet maar als je van 2 van de 100 gebruikers hoort dat ze goed zijn en de andere 98 er problemen mee hebben gehad en het een kutmixer vinden vergeleken met bijv een Reloop of DJM, dan mag jij geloven wat je wil maar dan geloof ik toch eerst eerder die andere 98 mensen die zeggen dat hij relatief gezien erg kut is Winking my eye En waarom schrijft hij alsof het Reloop is? Dat snap ik even niet.

Anyway, welkom qntr0l, enjoy your stay Happy, laughing
JollyJunkie    posted on 27-05-2008 21:21
Poster: Xitrate

En waarom schrijft hij alsof het Reloop is? Dat snap ik even niet.

Niet serieus bedoeld, gewoon een grapje om te laten zien dat je dat zomaar van elke mixer kan zeggen Winking my eye
User edit by JollyJunkie on 27-05-2008 @ 21:22:53 (5%)
Illusion    posted on 27-05-2008 22:59
Ga zo SNEL mogelijk van Virtual DJ af:D hehe.

Misschien moet je eens kijken naar reloop cd spelertjes, of US Blaster cd spelertejs. Cd spelers voor jou doelgroep, waar je perfect op kan mixen. Zo ben ik jaren geleden ook begonnen:D:D.

Anyway... Welcome to Dj Resource!

Welkom man @ Ivan : Dat jij een keer van anderen hoort dat ze problemen hebben met een Behringer wil nog niet zeggen dat ALLE mixers van zulke kwaliteit zijn. Je schrijft het nu alof het Reloop is. Behringer heeft best aardige mixers in hun assortiment. Zo heb ik ook een punt hoor!  

Nee daar heb je geen punt:p Behringer is gewoon slecht.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 27-05-2008 @ 23:00:17 (100%)
Berbo    posted on 27-05-2008 23:09
Poster: _Ivan_
@ Beerbo : Dat jij een keer problemen hebt met een reloop mixer wil nog niet zeggen dat ALLE mixers meteen van zulke kwaliteit zijn. Je schrijft het nu af alsof het behringer is. Reloop heeft best aardige mixers in hun assortiment.

dat weet ik, maar ik vind het toch wel gek dat het 2 keer achter elkaar gebeurt.
qntr0l    posted on 27-05-2008 23:16
Poster: Illusion
Ga zo SNEL mogelijk van Virtual DJ af:D hehe.

Misschien moet je eens kijken naar reloop cd spelertjes, of US Blaster cd spelertejs. Cd spelers voor jou doelgroep, waar je perfect op kan mixen. Zo ben ik jaren geleden ook begonnen:D:D.

Anyway... Welcome to Dj Resource!

Nee daar heb je geen punt:p Behringer is gewoon slecht.

Ik ben ook aan het kijken naar de Reloop RMP2, maar ik zie dat deze geen USB aansluiting hebben. Wel zijn het mooie (grote!!) spelers, die er wel gaaf uit zien! Bedankt voor de tip!
djvnzza    posted on 28-05-2008 16:08
welkom @ DJRCry
Je leert hier echt veel! suc6Cry
xxx v-nessCry
qntr0l    posted on 28-05-2008 17:56
Poster: djvnzza
welkom @ DJRCry
Je leert hier echt veel! suc6Cry
xxx v-nessCry

Bedankt! Ook leuk om te zien dat Almelo niet zo ver hiervandaan is (Haaksbergen ligt dicht bij Hengelo en Enschede Happy, laughing.

524 Users online: 287 Guests (237 Unknown)
Pages generated today : 15.099
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.567.397