Sweat deals =FRAUD (potential)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

EloidELot    posted on 24-05-2008 17:52

Naar aanleiding van spambericht weer op DJR waar je een nieuwe cdj 1000 kan kopen voor minder dan 500 euro , mijn mening (en misschien voor sommigen een waarschuwing) over 'Sweet deals' bij grensoverschrijdende transacties.

Volgens mij gewoon dikke oplichterij!

Zoals je veel tegenkomt op 2dehands-sites, waar je bijvoorbeeld een set (2cdj1000mkiii +djm800) voor 800 EUR ofzoiets kan kopen. Ik stoor er mij enorm aan! De gedachte dat een goeie ziel denkt '' owww ik kan hier een koopje doen " en in zee gaat met de verkoper met zijn zuur verdiende of gespaarde centjes, doet mij al huiveren. Ik heb zo een paar keer gemaild met zo'n dubieuze verkopers en het komt altijd op hetzelfde neer:

• 1: De verkoper woont eigenlijk niet in België ( waarom in godsnaam dan hier zo'n koopje op een Belgische site te koop zetten?, dit krijg je elders zo verkocht. Zelfs aan je bejaarde gebuur indien die wat kan rekenen)
  • 2: De verkoper garandeert een waterdichte transactie, waarbij je pas betaald nadat je tevreden bent over de ontvangen goederen. Dit gebeurt door een derde partij in te schakelen die de belangen van zowel de verkooppartij als de aankooppartij behartigt. Dit zal een 'so called' Third-party company verzorgen, die je geld pas doorstuurt naar de verkoper indien jij deze de goederen binnen een termijn van bijvoorbeeld 2 weken niet terugstuurt en aldus teken geeft van een goed verlopen en afgesproken transactie. Zoniet, krijgen beiden partijen hun inbreng in de transactie terug (na aftrek van een kleine kostendekkende commissie voor de third-party company).

Wat zit erachter?

Die third-party company is een frauduleuze internet site van de oplichters (en soms echt wel goeie kopies van echte bedrijven die zo'n dienst aanbieden). Je stort je geld en dit ben je dan ook kwijt. Laat staan dat je iets van de goederen ziet!

DUS MENSEN! let op met zo'n dingen en onthou de mooie regel:

THERE's NO such thing as a FREE meal !!

What do you think about Sweat deals =FRAUD (potential) ??

Vote :   

Xitrate    posted on 24-05-2008 17:54
Goh, serieus? Als iets te goed lijkt te zijn om waar te zijn, is het dat meestal ook.
EloidELot    posted on 24-05-2008 18:03
Was dat een sarcastische opmerking? Cry
Je weet nooit of er hier te goedgelovige zielen rond lopen en als ik er eentje kan geholpen hebben met deze post, ben ik tevreden.
User edit by EloidELot on 24-05-2008 @ 18:13:21 (1%)
cross-over    posted on 24-05-2008 18:06
Da's het leuke van internet......  Cry

Iedereen kan er van alles op zetten en net doen of het waar is.

Gelukkig kun je het ook weer heel snel controleren of het klopt..... maar dat moet je dan wel doen.

EloidElot:  bedankt voor de waarschuwing.... en zoals Xitrate al zegt:
 Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan ís het ook te mooi om waar te zijn ...
http://soundcloud.com/lau-daniels
Stevenvdvorm    posted on 24-05-2008 18:25
Even nog een opmerking!

Ik zag dat de aanbieder uit Greece komt, dat is geen europees land. Bij de douane worden dus pakketen tegen gehouden en onderzocht. Het ligt meestal aan de aantalen de je bestelt, maar hoe meer goederen je koopt, hoe meer kans je hebt om bij de douane gepakt te worden.

Dan betaal je alsnog de nederlandse prijs, dus dan ben je goed de sigaar!
Lead    posted on 24-05-2008 18:27
Daarom wil ik dingen fysiek ophalen als ik hardware online koop. ben je tevreden over wat je ziet/test: dan handig je geld over en anders ren je snel wwg Thumbs Up
Let the BASS be louder
MaykFroix    posted on 24-05-2008 18:34
Sorry maar je bent ook gewoon erg lomp als je denkt dat je voor 800 euro 2 CDJ1000 en een DJM800 kan kopen. Ik heb totaal geen medelijden met mensen die op die manier opgelicht zijn. Als je ook maar even logisch nadenkt dan weet dat je dat spul gewoon niet kan krijgen voor die prijs....
OneSixty    posted on 24-05-2008 18:50
Poster: Freez
Sorry maar je bent ook gewoon erg lomp als je denkt dat je voor 800 euro 2 CDJ1000 en een DJM800 kan kopen. Ik heb totaal geen medelijden met mensen die op die manier opgelicht zijn. Als je ook maar even logisch nadenkt dan weet dat je dat spul gewoon niet kan krijgen voor die prijs....

leuke instelling...
Ashley    posted on 24-05-2008 18:51
conclusie: oppassen dus.
Maar wat nou als het lukt, mama?
Flexii    posted on 24-05-2008 21:02

ja iedereen hier kan zeggen wat hij/zij wil, maar ik ben het met je stelling eens,, iedereen wil altijd alles wat ze willen verkopen zo veel mogelijk voor terug krijgen, als jij dan 2 tellen de nieuwprijs checked dan weet ook iedere simpele dat er wel iets fout moet zijn, maar goed...
Roov    posted on 24-05-2008 23:05
En let op op Marktplaats als je zo'n deal ziet. Het kunnen ook dieven zijn he. Zo gebeurd het ook met fietsen! :P, jij bent dan de heler, en jij krijgt dus dan ook een boete als ze erachter komen
Lead    posted on 25-05-2008 00:29
Sorry maar je bent ook gewoon erg lomp als je denkt dat je voor 800 euro 2 CDJ1000 en een DJM800 kan kopen.....

Daar ben ik het ook wel mee eens. sommige dingen zijn logischer wijs gewoon niet mogelijk.... dat moet iedereen toch begrijpen.

Nieuw in doos voor minder dan de helft van de marktprijs, daar zou niemand in moeten trappen
Let the BASS be louder
Sammow    posted on 25-05-2008 00:29
Groot gelijk.

En ow nog even een opmerking, ik weet niet wat je bedoelt maar een sweat deal is denk ik niet de juiste verwoording :D ik zou eerder een sweet deal kiezen Cry
EloidELot    posted on 25-05-2008 10:55

too much of a sweet deal? Cry

Uiteraard ligt het er soms vingerdik op dat er iets niet klopt. Maar wou gewooneven melding maken van de techniek van third-party companies.. Er zullen er ook wel een paar van die smeerlappen doorhebben, dat een te goedkope prijs direct argwaan opwekt en ze hun prijs op de gangbare marktwaarde afstemmen of net iets daaronder.

zalo    posted on 25-05-2008 17:01
zou daar niks tegen te doen zijn ip-adress achterhalen-> locatie en oppakken die loser?
Xtremer    posted on 25-05-2008 17:15
Ik heb wel eens iemand gehad die een dubbele CD-speler, die ik verkocht, wou hebben voor €350,00 terwijl ik 300 vroeg... Hij had een slecht vertaalde Nederlandse tekst en daarbij vroeg hij mij of ik de speler op wou sturen naar Engeland want daar zat zijn zoon. De man zelf was afkomstig uit Hongarije en hij wou het allemaal zo snel mogelijk gedaan hebben... Hij wou het geld het liefst een uur later al overgemaakt hebben. Mijn vader vertrouwde de zaak niet en vroeg het aan de mensen van Marktplaats. Deze mensen zijn oplichters dat was het antwoord van Marktplaats. Ik heb dit ook gehad bij verkoop van mijn CDJ-800 MK2's en bij mijn Reloop RP-4000 M3D's. Ik ben hier dan ook nooit op in gegaan.

Hebben jullie wel eens van die vreemde gasten gehad die dit ook deden?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Benn    posted on 25-05-2008 17:51
Ja ik heb gehad dat er zo'n gast via marktplaats mij €300 bood terwijl ik maar 185 vroeg  en toen kwam hij met een gaar verhaal aan over zijn zoon die in london studeerden en hij zelf woonden in een of ander tikkie takkie land en blijkbaar had zijn zoon cd spelers nodig voor zijn muziekstudie (ahá ?) dan moest ik mijn rekening informatie doorgeven etc dan zou hij wel het geld over maken echt heel wazig verhaal ik heb volgens mij die e-mail nog ik zal eens kijken.

Edit: helaas ik heb hem verwijderd, maarja voor bieders die uit het buitenland komen moet je altijd nog  voorzichter zijn. je weet maar nooit hé.
User edit by Benn on 25-05-2008 @ 17:57:48 (32%)
Sammow    posted on 25-05-2008 17:58
Mijn cdj's komen nochtans ook van Nederlands :p
Benn    posted on 25-05-2008 18:02

Ik wist dat iemand dat zou gaan zeggen Belgie en Nederland is wel wat anders dan  als je ze uit Nigeria ofzo haalt het is gewoon meestal gevaarlijker om ze uit het buitenland te halen: weinig tot geen kans om ze te testen je weet nooit of je pakketje wel verstuurd wordt of hoe de post er daar mee omgaat jij hebt vaak ook nog invoerrechten etc.

AndersHJ    posted on 25-05-2008 19:50
Sorry maar je bent ook gewoon erg lomp als je denkt dat je voor 800 euro 2 CDJ1000 en een DJM800 kan kopen. Ik heb totaal geen medelijden met mensen die op die manier opgelicht zijn. Als je ook maar even logisch nadenkt dan weet dat je dat spul gewoon niet kan krijgen voor die prijs....

Het gaat er toch niet om hoe dom iemand is om zo te denken dat hij zoiets aan zo'n prijs kan krijgen. het gaat om de slechterikken... Geef toe als jij een mooie installatie ziet staan voor een zeer zachte prijs dat je er naar gaat kijken... beginners zullen hier misschien sneller intrappen. Maar dat is hun schuld dan ook niet
Nvie    posted on 25-05-2008 20:13
Dit soort dingen kun je er aan gebrekkig Nederlands en vage reacties meestal meteen al uithalen. Als je dat niet kunt heb je of te maken met een hele slimme oplichter, of je moet gewoon niet aan handelen via internet beginnen...
_Ivan_    posted on 26-05-2008 00:22

Poster: JasperVC
Het gaat er toch niet om hoe dom iemand is om zo te denken dat hij zoiets aan zo'n prijs kan krijgen. het gaat om de slechterikken... Geef toe als jij een mooie installatie ziet staan voor een zeer zachte prijs dat je er naar gaat kijken... beginners zullen hier misschien sneller intrappen. Maar dat is hun schuld dan ook niet

Toen ik begon heb ik me altijd heel erg breed georienteert en bekeken wat er op de markt was en waar de prijzen zowel nieuw als tweedehands van apparatuur liggen. Ik zou er nooit ingetrapt zijn als ze me 2 cdj1000's zouden aanbieden voor een niet reele prijs. Daarnaast herken je oplichters al vaak aan hun gebrekkig nederlands en het gegoochel met verzendingen naar het buitenland.

Ik heb al een helehoop dingen gekocht en verkocht via marktplaats. Zowel op dj gebied als op speelgoed,fietsen en andere oude troep. Ik heb tot nu toe eigenlijk nog nooit een reactie gehad van iemand die vroeg of ik iets naar het buitenland zou willen opsturen. Wel loop je af en toe tijdens het speuren tegen advertenties aan waarvan je denkt.. hmmm, hier ziou wel eens een luchtje aan kunnen zitten. 

Wat me wel enorm opvalt de laatste tijd is dat er veel jong volk op marktplaats zit. Toen ik delen van mijn drive-in show heb verkocht kreeg ik echt veel reacties van jochies van 10/11 met de tekst :

ja ik heb interesse in uw discolamp alleen ben ik pas 10 jaar en heb ik niet veel geld dus kan ik hem voor weinig krijgen plzz...

Toen ik voor het eerst iets op marktplaats kocht was ik vijftien ofzo, en dan deed ik het nog onder begeleiding van mijn ouders. Ik vind het in ieder geval storend om constant van zulke e-mailtjes te krijgen die je niet echt serieus kunt noemen

Mijn ouders waren nooit voor kopen van producten via marktplaats. Doordat ik me altijd vantevoren inlees of orienteer weet ik wat er op de markt is en wat voor prijzen daaraan verbonden zitten. Toon interesse tijdens het bezichten van het product en laat merken dat je weet wat je koopt. Mankementen en gebreken zullen dan veel sneller boven tafel komen.

Noob of niet -> wat mij betreft moet je je gewoon altijd goed orienteren voordat je aankopen doet en helemaal in deze prijsklasse

Feel&.Celebrate.Life!

This is an old Topic

No new postings for 6.305 days.
 Post CommentThat would be 210.2 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

181 Users online: 126 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 41.411
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.956