Naar aanleiding van spambericht weer op DJR waar je een nieuwe cdj 1000 kan kopen voor minder dan 500 euro , mijn mening (en misschien voor sommigen een waarschuwing) over 'Sweet deals' bij grensoverschrijdende transacties.
Volgens mij gewoon dikke oplichterij!
Zoals je veel tegenkomt op 2dehands-sites, waar je bijvoorbeeld een set (2cdj1000mkiii +djm800) voor 800 EUR ofzoiets kan kopen. Ik stoor er mij enorm aan! De gedachte dat een goeie ziel denkt '' owww ik kan hier een koopje doen " en in zee gaat met de verkoper met zijn zuur verdiende of gespaarde centjes, doet mij al huiveren. Ik heb zo een paar keer gemaild met zo'n dubieuze verkopers en het komt altijd op hetzelfde neer:
Wat zit erachter?
Die third-party company is een frauduleuze internet site van de oplichters (en soms echt wel goeie kopies van echte bedrijven die zo'n dienst aanbieden). Je stort je geld en dit ben je dan ook kwijt. Laat staan dat je iets van de goederen ziet!
DUS MENSEN! let op met zo'n dingen en onthou de mooie regel:
THERE's NO such thing as a FREE meal !!
Poster: Freez
Sorry maar je bent ook gewoon erg lomp als je denkt dat je voor 800 euro 2 CDJ1000 en een DJM800 kan kopen. Ik heb totaal geen medelijden met mensen die op die manier opgelicht zijn. Als je ook maar even logisch nadenkt dan weet dat je dat spul gewoon niet kan krijgen voor die prijs....
Sorry maar je bent ook gewoon erg lomp als je denkt dat je voor 800 euro 2 CDJ1000 en een DJM800 kan kopen. Ik heb totaal geen medelijden met mensen die op die manier opgelicht zijn. Als je ook maar even logisch nadenkt dan weet dat je dat spul gewoon niet kan krijgen voor die prijs....
Sorry maar je bent ook gewoon erg lomp als je denkt dat je voor 800 euro 2 CDJ1000 en een DJM800 kan kopen.....
too much of a sweet deal?
Uiteraard ligt het er soms vingerdik op dat er iets niet klopt. Maar wou gewooneven melding maken van de techniek van third-party companies.. Er zullen er ook wel een paar van die smeerlappen doorhebben, dat een te goedkope prijs direct argwaan opwekt en ze hun prijs op de gangbare marktwaarde afstemmen of net iets daaronder.
Ik wist dat iemand dat zou gaan zeggen Belgie en Nederland is wel wat anders dan als je ze uit Nigeria ofzo haalt het is gewoon meestal gevaarlijker om ze uit het buitenland te halen: weinig tot geen kans om ze te testen je weet nooit of je pakketje wel verstuurd wordt of hoe de post er daar mee omgaat jij hebt vaak ook nog invoerrechten etc.
Poster: JasperVC
Het gaat er toch niet om hoe dom iemand is om zo te denken dat hij zoiets aan zo'n prijs kan krijgen. het gaat om de slechterikken... Geef toe als jij een mooie installatie ziet staan voor een zeer zachte prijs dat je er naar gaat kijken... beginners zullen hier misschien sneller intrappen. Maar dat is hun schuld dan ook niet
Ik heb al een helehoop dingen gekocht en verkocht via marktplaats. Zowel op dj gebied als op speelgoed,fietsen en andere oude troep. Ik heb tot nu toe eigenlijk nog nooit een reactie gehad van iemand die vroeg of ik iets naar het buitenland zou willen opsturen. Wel loop je af en toe tijdens het speuren tegen advertenties aan waarvan je denkt.. hmmm, hier ziou wel eens een luchtje aan kunnen zitten.
Wat me wel enorm opvalt de laatste tijd is dat er veel jong volk op marktplaats zit. Toen ik delen van mijn drive-in show heb verkocht kreeg ik echt veel reacties van jochies van 10/11 met de tekst :
ja ik heb interesse in uw discolamp alleen ben ik pas 10 jaar en heb ik niet veel geld dus kan ik hem voor weinig krijgen plzz...