Bierkrat+Speakers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj_loser    posted on 20-05-2008 20:46
Beste DJR'ers

Ik ben van plan om samen met een vriend een bierkrat om te bouwen met speakers,versterker,accu.
Omdat dit nieuw is voor ons dacht ik mischien weten ze het op DJRHappy, laughing

Alvast bedankt

PS. Ik wist niet in welk forum ik dit moest plaatsen.Dus als ik het fout heb graag verbeteren Cry
User edit by dj_loser on 20-05-2008 @ 20:47:35 (19%)

What do you think about Bierkrat+Speakers ??

Vote :   

Berbo    posted on 20-05-2008 20:54
allereerst... waar wil je ze voor gebruiken?
Flexii    posted on 20-05-2008 20:55
ja het forum heb je goed gekozen hiervoorWinking my eye

Ik heb het al vaker gezien, vrienden van mij hebben een keer een computer in een bierkrat gebouwd. Om te beginnen moet ik je zeggen: weet waar je aan begint:P.. het is ontzettend veel werk om die bierkrat "leeg te maken" al die tussen schotjes er uit zeg maar,, daarna is het niet zo bijster moeilijk meer. Je haalt een scooteraccu een autoradio, versterktje en speakers, het beste maak je een boven plaat van hout waar je de speakers inmaakt, radio in de zijkant (maar moet je zelf weten,, en voor de versterker en accu maak je een mooi geheel soort frame en dan bekabelen en klaar

zoals je nu al ziet lijkt het ontzettend makkelijk, dit is ook wel een beetje zo, het is eigenlijk vooral veel werk en je moet er de tijd voor willen nemen,, moeilijk is het zeker nietWinking my eye

@ beerbo: ik denk dat jij nog wat te jong bent om zo'n dingen te begrijpenWinking my eye
User edit by Flexii on 20-05-2008 @ 20:56:07 (10%)
dj_loser    posted on 20-05-2008 20:55
Poster: Beerbo
allereerst... waar wil je ze voor gebruiken?

Voor naar strand/vakantie.
Flexii    posted on 20-05-2008 20:57
Poster: dj_loser

Voor naar strand/vakantie.

ja dat had ik dus meteen door:P,, uitstapjes met school voor in de bus altijd leuk natuurlijkWinking my eye,, ik zou zeggen bekijk mijn bovenstaande post eens goed
dj_loser    posted on 20-05-2008 21:00
@ Flexxi

Ik ben nog jonger als Beerbo hoorWinking my eye
maar dan maakt niet uit.nog bedankt voor je reactie!
Flexii    posted on 20-05-2008 21:03
Poster: dj_loser
@ Flexxi

Ik ben nog jonger als Beerbo hoorWinking my eye
maar dan maakt niet uit.nog bedankt voor je reactie!

oh oke:P,, dan ben je er vroeg bij:P,, nja als je nu een maakt dan heb je hem alvast voor als je een jaar of 16 bent en gezellig met je vrienden naar de camping gaat
Berbo    posted on 20-05-2008 21:04
Poster: Flexii
@ beerbo: ik denk dat jij nog wat te jong bent om zo'n dingen te begrijpenWinking my eye

oeps...had over het ''accu stuk'' heen gekeken Cry
slechte lezer ben ikCry
Ywe    posted on 20-05-2008 21:13
Wel een cool idee.... zou iemand dat wat uitgebreider kunnen uitleggen? Happy, laughing
Flexii    posted on 20-05-2008 21:17
ik zal eens voor je vragen of ik foto's kan krijgen van het hele project zeg maarWinking my eye

ik heb ook een vriend die heeft voor een leuke variant gekozen, die heeft een sporttas omgebouwd tot "speakertas" zelfde idee dus als de bierkrat maar dan een sporttas(je), dit is opzich makkelijker dan de bierkrat omdat je dat hele werk bespaart met het bewerken van de bierkrat
dj_loser    posted on 20-05-2008 21:24

Dat is best wel een goed idee van je Flexii!!
ik zal het eens overleggen.

Ik heb ondertussen ff googlt heb wat gevonden:

Hier een klein voorbeeld schema van hoe je de boel zou kunnen aansluiten:
note: als de amp het niet doet, moet je de + ook op de REM aansluiten
note²: aan/uit switch moet, anders loopt je accu langzaam leeg..

http://www.macloud.org/e107_files/public/1187946572_2_FT3475_schema_.png
En een 3.5 jack naar tulp kabel om een mp3 aan een amp te hangen:
http://www.cyr3x.com/store/images/uploads/audio_cable_jack.gif

• Een gel-accu is aan te raden gezien deze kleiner zijn dan auto-accu's en (langdurig) kunnen kantelen zonder problemen.

Voorbeeld gelaccu's: (gesloten, niet bij te vullen zoals normale accu's)
http://www.okaphone.nl/product/images/wpxx-xx.jpg
Niet op te laden met normale accu laders!!! (Dit is wel een goede)

• Mijn 15 Ah gelaccu heeft het een hele week vakantie gedaan, 2 dagen op het strand voluit en nog een flinke tijd bij de tent. (meer ah=meer accu-tijd, meer watt/volume=minder accu-tijd)
  • Een versterker kan, maar zonder heb je ook een prima geluid; Hoeft dus niet.
  • Je kan kiezen wat voor een geluidsbron je neemt, ik heb een Mp3 speler, anderen een autoradio/CD
  • De speakers één kant op zorgen voor gericht geluid, het soort kan je kiezen maar voor het gemak (geen geklooi met filters) zou ik voor een 3-weg speakersetje kiezen

Enkele voorbeelden van goed afgewerkte bierkratten hieronder, niet-bier kratten mogen ook gepost worden, maar heb ik gewoon niet meegenomen in de startpost.

http://www.macloud.org/e107_files/public/1187946572_2_FT3475_0.jpg

http://www.macloud.org/e107_files/public/1187946572_2_FT3475_1_.jpg

nicknaughty    posted on 21-05-2008 08:45
geniaal dit hahaa
bramv    posted on 21-05-2008 08:47
ja. Is goed te doen. Me broer heeft het ook
Roov    posted on 21-05-2008 09:22
Echt super vet dit! Wil het zelf misschien ook gaan maken! :P
ceesietopc    posted on 21-05-2008 20:23
Heb zelf alles ervoor staan, autoradio, speakers, accu (17Ah gel), alleen nog eens ergens in inbouwen.
dj_loser    posted on 21-05-2008 20:54
@ ceesietopc

Gewoon een kratje bier,dan frame voor de flesjes eruitzagen en klaar is kees!
Ik zat trouwens net op internet te kijken voor een gelaccu maar die dingen zijn nog best prijzig(of kijk ik dan verkeerd?)

grtz
User edit by dj_loser on 21-05-2008 @ 20:56:01 (100%)
Lead    posted on 21-05-2008 20:58
Vooral het kratje leeg (en op) maken is een leuke bezigheid Winking my eye

En gelaccus en andere hoge capaciteits paccu's zijn inderdaad duur.
Let the BASS be louder
ceesietopc    posted on 21-05-2008 21:35
Marktplaats is goedkoopHappy, laughing
Ik wil trouwens gaan voor het sporttas idee.
djmaarten    posted on 21-05-2008 21:50

een vriend van mij heeft ook zoies gemaakt. hij heeft het binnen sgot er uit gehaald, een plankje houd met scharnieren vast gemaakt. boven op boxen in die plank accu er aan, en klaar. het enige probleem was dat de klank kast niet echt goed was waardoor het geluid vaak niet echt goed werd.

User edit by djmaarten on 21-05-2008 @ 21:50:19 (1%)
ceesietopc    posted on 22-05-2008 07:01
Dat is misschien handig om alvast te  zeggen: De meeste auto speakers klinken in een bierkratje gewoon het best of even goed als basreflex in een helemaal afgesloten kist.
DeteqBoy    posted on 05-06-2008 12:28
haha wat een vet idee :D maar mij teveel werk om dat krat van binnen leeg te maken (en dan heb ik het niet over het opdrinken :P)
tairip    posted on 05-06-2008 12:47
Poster: DeteqBoy
haha wat een vet idee :D maar mij teveel werk om dat krat van binnen leeg te maken (en dan heb ik het niet over het opdrinken :P)

Veel werk?

Even de flex erin en al het plastic is er zo uit.
UnknownArtist    posted on 09-06-2008 01:01
vet ga ik ook doen maare gaat die accu niet snel leeg?

This is an old Topic

No new postings for 6.291 days.
 Post CommentThat would be 209.7 months
or a whopping 17.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

186 Users online: 129 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 41.639
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.184