Lights... DJ.. Action! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MadSteven    posted on 15-06-2005 00:52
Hoi mensen,

Nou weet ik dat dit meer een audio-site is dan een light site, maar ik vroeg mij toch af of iemand mij bij kan brengen wat nou exact het verschil is tussen scanners/moving heads/colour changers/'effecten'/flowers/tunnels en zo...

Wat is het voordeel tov het ander?

Ook zoiets: zou een DJ DMX moeten gebruiken of is dat meer specifiek voor de LJ?

En is een lichtorgel nou zo'n ouderwets effect dan?

Kortom: let's talk about lights!
Mod edit by W.i.M on 05-11-2005 22:29 (3%)

What do you think about Lights... DJ.. Action! ??

Vote :   

MadSteven    posted on 18-06-2005 11:41
Trouwens...

Poster: Jorrit
Ik denk dat dateq het zwaar gaat krijgen met de huidige concurrentie (A&H, Pioneer, Ecler, Rodec) maar ik denk dat ze nog wel een aanzienlijk marktaandeel houden. 100 MM faders zijn gewoon cool :D

Denk dat je Urei, Denon en wellicht Numark ook nog mee kan nemen in die lijst van concurrenten, hoewel niet direct op club-niveau wellicht, maar of je nou twee hoge kwaliteit battle mixers verkoopt of een clubmixer, da's weer een evengrote omzet.

Jorrit    posted on 18-06-2005 14:27
klopt idd, waren een paar voorbeeldjes.

Maargoed... waar ging het topic in het begin ook al weer over... Winking my eye
Nvie    posted on 18-06-2005 18:01
Poster: MadSteven

Een Martin Acrobat is dan weer een scanner, maar dan met meerdere stralen (of heet het dan geen scanner meer?)

Nee idd, dan heet zoiets een 'barrel'
Gilly    posted on 20-05-2006 13:16
Het verschil tussen een scan en een barrel is niet heel groot, het enige verschil daarin is dat een barrel een draaiende trommel met spiegel-strookjes heeft en een scan een platte spiegel met pan/tilt movement

de rest is precies het zelfde dus kleurenwiel,gobowiel etc.etc.

ships, moet meer gaan kijken naar datums, fokkin bijna een jaar na dato, sorry....
User edit by Gilly on 20-05-2006 @ 13:17:38 (27%)
Camino    posted on 20-05-2006 16:29
lekker boeie... ik vind barrels eerlijk gezegt niet echt super in vergelijking met scans... ze hebben niet die zelfde professionele uitstraling naar mijn mening
Nvie    posted on 20-05-2006 18:25
Poster: DeafDJ
lekker boeie... ik vind barrels eerlijk gezegt niet echt super in vergelijking met scans... ze hebben niet die zelfde professionele uitstraling naar mijn mening

Nee, idd. Denk omdat het er in veel opzichten hetzelfde uitziet als een moonflower.
Alhouwel, als iemand dit tegen je zegt, en je hebt een wizard achter je hangen
Camino    posted on 21-05-2006 11:10
hmm da's wel waar.... Als je GOEIE barrels hebt kan het er in een kleine lichtshow nog wel leuk uitzien. Laten we het zo stellen: 2 barrels zijn betere dan 2 scanners... maar 8 scanners zijn beter dan 8 barrels. Maar mijn voorkeur gaat nogsteeds naar movingheads...
greup    posted on 21-05-2006 11:22
een paar martin acrobats zijn best leuk als effectje. Maar ze zijn zeker niet voor continue gebruik.

trouwens, ik vind 2 scans leuker dan 2 barrels.

Nvie    posted on 21-05-2006 12:26
Poster: DeafDJ
hmm da's wel waar.... Als je GOEIE barrels hebt kan het er in een kleine lichtshow nog wel leuk uitzien. Laten we het zo stellen: 2 barrels zijn betere dan 2 scanners... maar 8 scanners zijn beter dan 8 barrels. Maar mijn voorkeur gaat nogsteeds naar movingheads...

Met 8 van die dingen wordt het idd veel te druk
DJ-TQ    posted on 22-05-2006 17:18
ja geef mij maar gewoon scanners ( het liefst mhtjes maar ja) i.p.v. barrel scans

This is an old Topic

No new postings for 6.928 days.
 Post CommentThat would be 230.9 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

238 Users online: 24 Guests (214 Unknown)
Pages generated today : 102.247
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.580.248