ID3 Tags printen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Steev    posted on 20-05-2008 19:30
Hey allemaal,

even een vraagje, ik vul altijd netjes de ID3 tags in van de nummertjes die ik op cd brand. Echter moet ik daarna altijd weer in een documentje de artiesten en de titels opnieuw intypen als ik bij de cd een blaadje wil hebben met alle info van de cd erop.

Bestaat er geen programmaatje dat de ID3 tags ophaalt van de nummers en dat je ze dan in gewenst aantal op een velletje kan printen zodat je die daarna bij de cd kan stoppen?

Dat zou me echt veel werk schelen.

Thanks, Steev Happy, laughing
User edit by Steev on 20-05-2008 @ 19:31:40 (9%)

What do you think about ID3 Tags printen ??

Vote :   

Yorick    posted on 20-05-2008 19:51
Nero Cover Disigner?
Steev    posted on 20-05-2008 20:27
Poster: dj_jr
Nero Cover Disigner?

Bedankt voor de tip, heb het net geprobeerd maar het werkt niet. Je moet op een gegeven moment kiezen tussen data, audio, data + audio of video. Nu heb ik bij data en audio geprobeerd. Bij data kan je gegevens importeren, die verschijnen echter niet op het plaatje, en bij audio kan je geen gegevens importeren. Je moet ze dan met de hand invoeren.

Zelfde probleem dus Unhappy
Basrose    posted on 23-05-2008 19:52

Ik ben er ook even mee bezig maar ben erachter dat een aantal programmas de id3 tags niet goed toevoegd. Sommige zetten ze idd verborgen neer waardoor je ze in nero niet ziet. Ik heb nog geen programma gevonden die deze op de volgorde die ik wil neerzet. Misschien eens op zoek naar een ander brandprogramma...

baath    posted on 24-05-2008 21:40
in nero lukt het me altijd vlekke loos Winking my eye
gewoon cd branden, daarna cover desingen (empy document)
daarna gewoon insert tracklist en klaar is kees Happy, laughing
Lead    posted on 24-05-2008 23:02
Ik gebruik oop nero Coverdesigner voor dit soort dingen. Soms bij veel info schiet deze echter te kort. Een tooltje heb ik er niet voor, maar is ik voor een lange lijst data een printable lijstje wil hebben doe ik altijd zo:

Open CMD via windows Start Menu en wandel op de DOS manier naar de folder op je harde schijf waarvan je de tracklisting wilt hebben. Tik vervolgens in (als je in de juiste folder staat) :

dir > lead.txt

Dit schrijft de directory listing in een text bestand. Open deze file in Microsoft Excel.

Van daar uit kun je met tabellen schuiven en sorteren naar eigen inzicht. (of heeft dat ook uitleg nodig ?)
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-05-2008 23:04 (35%)
jannickv    posted on 24-05-2008 23:11
Poster: Lead
Ik gebruik oop nero Coverdesigner voor dit soort dingen. Soms bij veel info schiet deze echter te kort. Een tooltje heb ik er niet voor, maar is ik voor een lange lijst data een printable lijstje wil hebben doe ik altijd zo:

Open CMD via windows Start Menu en wandel op de DOS manier naar de folder op je harde schijf waarvan je de tracklisting wilt hebben. Tik vervolgens in (als je in de juiste folder staat) :

dir > lead.txt

Dit schrijft de directory listing in een text bestand. Open deze file in Microsoft Excel.

Van daar uit kun je met tabellen schuiven en sorteren naar eigen inzicht. (of heeft dat ook uitleg nodig ?)

ik snap er niks van :s
Xitrate    posted on 24-05-2008 23:22
Start -> Uitvoeren -> cmd in het vakje intypen -> enter -> de locatie van de map invullen -> dir > lead.txt, klaar :D
ceesietopc    posted on 25-05-2008 11:07
De optie van Lead kan. Nero Cover Designer hoort echter ook gewoon te werken.
Ik heb het even getest, als ik via Nero Express een nieuw Audio CD project begin, en die cd brand, kan je op het eind in één keer doorklikken naar Cover Designer.  Dan staat alles al automatisch goed. (Gewoon via Object, dan Insert >, en dan tracklist.

Hoop dat het wat helpt.
En nog even een wat uitgebreidere uitleg over lead z'n manier.
Je opent dus eers CMD. Dit is de command promt, een terminal. Alles wat je wilt doen, zal je dus door middel van commando's moeten intypen.
CMD openen doe je via het start menu, dan uitvoeren... Dan krijg je een schermpje. Daarin typ je cmd
Je krijgt nu de terminal.
Dan ga je naar de folder waarin je audio staat. Dat doe je met het commando cd
Dus, stel je folder staat in C:/data/cd, dan doe je cd C:/data/cd
Volgende commando is dir. Met dir vraag je de inhoud van de directory op. Normaal laat ie dat dan gewoon in de terminal zien, maar door er > inhoud.txt achter te zetten, exporteert ie die info weer naar een textbestand.  dus je commando wordt: dir > inhoud.txt

Er staat dan in de map waar je cd stond, in dit geval dus C:/data/cd, een extra textfile, met netjes de bestanden erin.

This is an old Topic

No new postings for 6.316 days.
 Post CommentThat would be 210.5 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

167 Users online: 81 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 168.964
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.687.879