probleem met opnemen set
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Flexii    posted on 19-05-2008 20:34

Hallo Allemaal,

Ik wil mijn set opnemen op de pc. Hierop heb ik Audacity geinstalleerd. Het probleem is echter dat ik niks binnenkrijg op mijn computer, terwijl ik wel zeker dat het kabeltje werkt en dat mijn mixer een signaal uitzendt. Kan ik nog ergens iets fout doen/ over het hoofd zien, of is het gewoon duidelijk dat mijn ingang op de computer niet werkt? (er is namelijk een half jaar geleden een nieuw moederboard in gezet dus)

What do you think about probleem met opnemen set ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 19-05-2008 20:36
Heb je hem op de juiste ingang aangelosten?
Heb je het volume van deze ingang aanstaan?
dj2dj.nl
Flexii    posted on 19-05-2008 20:38
Poster: Dj_Fantasy
Heb je hem op de juiste ingang aangelosten?
Heb je het volume van deze ingang aanstaan?

ja ik heb zowel op die blauwe geprobeerd als op die roze, maar beide gebeurd er niks, en ik heb bij volume regeling gekeken en daar heb ik alles openstaan:S
Dj_Fantasy    posted on 19-05-2008 20:40

Heb je deze ook geselecteerd @ audacity?

dj2dj.nl
Flexii    posted on 19-05-2008 20:42

ja ook dat heb ik gedaan

ceesietopc    posted on 19-05-2008 20:46
Heb je meerdere geluidskaarten of niet?
Anders probeer je ff een ander programma, om eerst uit te sluiten of het toch niet een raar hardware probleem is. Test ook even of andere outputs wel werken.

Probleem te proberen isoleren.
Flexii    posted on 19-05-2008 20:50
Poster: ceesietopc
Heb je meerdere geluidskaarten of niet?
Anders probeer je ff een ander programma, om eerst uit te sluiten of het toch niet een raar hardware probleem is. Test ook even of andere outputs wel werken.

Probleem te proberen isoleren.

ja de andere outputs werken wel stereo uitgang heb ik mijn speakers op ingestoken en die doen het gewoon. Ik denk dat ik even de pc van mijn broertje ga misbruiken om te kijken of het een hardware probleem is of niet
Illusion    posted on 19-05-2008 20:55
Idd, je moet hem op STEREO MIX zetten in je volume regeling bij opnemen!!!!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
ceesietopc    posted on 19-05-2008 20:59
Stereomix is het opnemen van je eigen output. Probeer met een gratis record programma de inputs af te voelen.

@flexxi,
ik bedoelde de uitgang van je  mixer even aansluiten op iets anders. Je zei al dat de uitgang het deed, en de kabel het goed deed.. check check check dubbelcheck.
Flexii    posted on 19-05-2008 21:05
Poster: ceesietopc
Stereomix is het opnemen van je eigen output. Probeer met een gratis record programma de inputs af te voelen.

@flexxi,
ik bedoelde de uitgang van je  mixer even aansluiten op iets anders. Je zei al dat de uitgang het deed, en de kabel het goed deed.. check check check dubbelcheck.

ja de uitgangen van mijn mixer doen hetWinking my eye,, heb ze allemaal getest met mijn versterkerWinking my eye,, heb een programmaatje wat standaard op windows zit zo'n recorder en die krijgt ook niks binnen dus ik denk al wel dat ik het probleem weet
ceesietopc    posted on 19-05-2008 21:16
Vertel ff als je het weet Happy, laughing
Flexii    posted on 19-05-2008 21:56

zo net ff aangesloten op mijn broertjes pc, en daar doet hij het gewoon op de lijningang. Dus ik nog eens hier bij mij geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar,, alle instellingen in Audacity zelf zijn goed die zijn namelijk hetzelfde. Geluidsinstellingen van windows zouden ook goed moeten zijn want alles staat open en zou verder niet weten wat ik nog zou moeten veranderen dan, of is er nog iets wat ik over het hoofd zou kunnen zien? anders gooi ik het gewoon op hardware probleem

Stefjuuh    posted on 19-05-2008 22:04
probeer eens in je windows sound controller (op speakertje rechtsonder klikken) je lijningang open te zetten, kijk of er dan geluid uit je pc speaker komt.
Flexii    posted on 19-05-2008 22:10
Poster: Stefjuuh
probeer eens in je windows sound controller (op speakertje rechtsonder klikken) je lijningang open te zetten, kijk of er dan geluid uit je pc speaker komt.

heb ik maar er kom geen geluid uit nee, t zal wel een hardware probleem zijnCry
Stefjuuh    posted on 19-05-2008 22:12
Als je niet bijvoorbeeld een 2de geluidskaart erin heb zitten.. Ik zou even via je controlpanel, naar je geluidsopties gaan, dat even doorlopen.
OrsonWelsh    posted on 20-05-2008 08:53
Koop een M-audio 24/96 audiophile kaart. Voor 88 euro perfecte sound en gebruik gewoon soundforge. Kun je via markers converteren naar regions en dan kun je cue files maken..

werkt perfect..kunt zelfs compressors (zoals de altijd machtige L3 van Waves gebruiken, voor degene die dit niet kent...even googlen.)

This is an old Topic

No new postings for 6.312 days.
 Post CommentThat would be 210.4 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

201 Users online: 125 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 26.419
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.980.823