wie heeft er ervaring met Ubuntu en Ableton!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Day-One    posted on 19-05-2008 00:06
ik heb ubuntu op mijn laptop en daar wil ik ableton op draaien, maar dit gaat niet erg makkelijk moet ik zeggen...
dit gaat via wine (een soort van windows semulatie) maar ik kijg dat ding niet echt aan de praat...wie o wie kan mij hierbij helpen?!

bvd

What do you think about wie heeft er ervaring met Ubuntu en Ableton! ??

Vote :   

Gery    posted on 19-05-2008 00:15
ik heb nog een tijdje een windows app op mijn mac gerunt met wine voor mac.. geen idee hoe het op linux zit maar dat was egwoon wine bundel installeren en dan ging het vanzelf, exe bestanden werden dan in wine geopend.

wat miss voor jou wel goed kan zijn is CrossOver Linux, dit is eigenlijk wine, maar met een betere (grafische) interface enzo Happy, laughing
DJ - Producer
Day-One    posted on 19-05-2008 12:55
Poster: Gery
ik heb nog een tijdje een windows app op mijn mac gerunt met wine voor mac.. geen idee hoe het op linux zit maar dat was egwoon wine bundel installeren en dan ging het vanzelf, exe bestanden werden dan in wine geopend.

wat miss voor jou wel goed kan zijn is CrossOver Linux, dit is eigenlijk wine, maar met een betere (grafische) interface enzo Happy, laughing

probleem is asio driver en interval met keyboard...in wine krijg ik ableton niet geinstall. en komt bij een programma in een programma kan in mijn optiek niet helemaal lekker lopen....of wel?

foto ableton op ubuntu

Leead...geen autosize?
User edit by Day-One on 19-05-2008 @ 12:56:12 (4%)
Mod edit by Lead on 19-05-2008 18:53 (1%)
emile1986    posted on 19-05-2008 13:18
mijn voorkeur zou dan eerder uitgaan naar een virtuele pc onder VMware met xp erop, reden daarvan is omdat zoals je zelf al aangeeft het installeren onder Wine moeilijk gaat en dat als het al lukt je niet de volledige functionaliteit hebt omdat wine niet alles ondersteunt, of maar gedeeltelijk.

En de 2de reden hiervoor is dat de interface word in wine ook niet altijd correct word weergegeven.
cross-over    posted on 19-05-2008 13:22
Ik heb zelf ubuntu multimedia (studio) draaien en heb ableton live6  getest. Werkt prima...., als ie geinstalleerd is.   Cry

hoe?   copieer de ableton folder uit je windows c:\program files\ableton naar
/opt/fake-windows/program files    en installeer daarna nog eens ableton......, werkte bij mij prima.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 19-05-2008 @ 13:24:41 (5%)
Day-One    posted on 19-05-2008 16:11
Poster: cross-over
Ik heb zelf ubuntu multimedia (studio) draaien en heb ableton live6  getest. Werkt prima...., als ie geinstalleerd is.   Cry

hoe?   copieer de ableton folder uit je windows c:\program files\ableton naar
/opt/fake-windows/program files    en installeer daarna nog eens ableton......, werkte bij mij prima.

okay cool dat is vast al een geruststelling, maar ik draai enkel Ubuntu en geen dualboot dus wordt het in mijn geval knap lastig......
Lead    posted on 19-05-2008 19:48
Poster: Day-One

Leead...geen autosize?

Nee, gewoon plaatje aanklikken, dan op dit icoontje :
Bij de maat verwijder je de hoogte (vak is leeg) en vult bij de breedte 650 in.
Zo wordt het plaatje 650 breed en wordt de hoogte automatisch bepaald.
Let the BASS be louder
Day-One    posted on 20-05-2008 12:24
Poster: Lead

Nee, gewoon plaatje aanklikken, dan op dit icoontje :
Bij de maat verwijder je de hoogte (vak is leeg) en vult bij de breedte 650 in.
Zo wordt het plaatje 650 breed en wordt de hoogte automatisch bepaald.

Okay thns zal in het vervolg scherper opletten Thumbs Up
MoXeGy    posted on 20-05-2008 15:16
Hmm interesant topic gezien ubuntu redelijk te doen is en het veel minder vraagt van je pc dan windows.
als het meer mensen lukt denk ik dat ik het ook ga proberen Happy, laughing
Ik hoop dus dat dit nog verder word uitgezocht.
User edit by MoXeGy on 20-05-2008 @ 15:16:46 (29%)
cross-over    posted on 20-05-2008 15:56
ubuntu werkt prima (net zoals de meeste linux versies) maar ubuntu studio (of ubuntu multimedia) is standaard al voorzien van een hoop extra software voor multimedia.

zie ook het topic ////www.djresource.eu/Forum/topic/10046/Ubuntu-Studio/

Prima alternatief om op een oudere (niet XP/vista compatible) PC te draaien.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Day-One    posted on 21-05-2008 07:04
nou ik had even voor het gemak studio geinstall. maar dat giong niet echt goed moet ik zeggen..maw...studio draaide niet naar behoren. Grrr

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

150 Users online: 31 Guests (119 Unknown)
Pages generated today : 61.054
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.734.006