Cheaten op Dj Contests.. Jullie mening!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 18-05-2008 19:19
 Hey members,

Aangezien ik hier wel geregeld mensen tegenkom die aan contests mee doen, wil ik jullie toch even laten meeleven met een contest waar ik zelf aan heb mee gedaan.

Dit was een hardstyle contest genaamd "Hard Is My Style" @ Club Dreams in Emmen.

Ik heb in de voorronde gewonnen van 10 dj's (en nog 3 anderen). Nu was afgelopen zaterdag de Halve Finale, en draaide ik tegen 8 dj's. Allemaal goede dj's en goede kwaliteiten. 1 van de dj's had een tour door europa, een andere draait op Decibel Outdoor Festival 2008 (Dj Homeboy). Nu is het volgende gebeurd. De informatie is afkomstig van Partyflock.

timmie a.k.a bighead zegt:

fouten zoals dit kunnen gemaakt worden je bent geen prof klaar

alleen vaage voor mij is dat ik verhalen krijg van de 3 jury leden dat

er een papier aan de mc wordt gedaan met een uitslag en dat er en compleet ander
iets wordt opgenoemd maar goed

we gaan met deze uitslag naar de Finale en daar zal een decibel meter staan
dus het publiek stemt volgende x gewoon mee

dus ook voor de dj's neem al je fans mee en we maken er een dikke finale van

Da Bug zegt: (na een stuk of 100 posts meer bij de party)

En nu ben ik et zat, hier volgt dan maar de ECHTE lijst:

1 Silvio aquila
2 Storage & Dystielec
3 Pitchroker
4 Kratoz

Deze lijst heb ik aan Frank (MC Rampage) gegeven, maar meneer was het er niet mee eens :no: in overleg (eerder aandringen van hem) hebben we de lijst opnieuw doorgenomen. Meneer vond dat HomeBoy (leuke set, maar toch niet wat we van je kennen) zowiezo door moest en Mastino de beste was (ondanks zn 2 fouten, toch lekker gedraaid maar toch niet super (sorry dude)
We hebben gelet op uitstraling achter de decks, interactie met et publiek, platen keus en mixtechniek

Wij van de jury waren het daarom unaniem eens dat de 4 namen die WIJ hebben opgegeven gewoon de 4 winnaars van die avond waren en daar om door moesten!!

thats the hole fucking story, take it or leave it, we kunne het niet meer terug draaien (helaas)....

De uitslag nu is:

#1 Mastino
#2 Homeboy
#3 Silvio Aquila
#4 Pitchrocker

Dat is dus een beetje het verhaal. En ik kon eigenlijk door naar de Finale en met Dutchmaster draaien:D Maar helaas, jammer dat het zo is gegaan. Ik vertel jullie dit om dat het dj/muziek wereldje een vuil wereldje is, waar dit soort dingen meer gebeuren. Houdt er rekening mee.

Ik was benieuwd wat jullie van dit vinden, en of jullie ook dit soort dingen vaker meemaken.

Om nog extra mee te genieten kun je het onderwerp hier verder lezen:  KLIK HIER!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 18-05-2008 @ 19:21:15 (56%)

What do you think about Cheaten op Dj Contests.. Jullie mening! ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 18-05-2008 19:25
Oei, wel lullig,
Maar wat vond jezelf, draaide je cht beter dan die andere of vind je dat ze terecht gewonnen hebben ?:P
Ook wel raar dat die Mastino in de 1ste lijst er helemaal niet in staat en in de 2de gelijk op nr1 staat Cry
Xtremer    posted on 18-05-2008 19:30

Ik vind het echt achterlijk gewoonCry. Zoiets hoort toch goed en eerlijk te worden georganiseert of niet dan? Echt een kut organisatie, echt heel slordig.

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Illusion    posted on 18-05-2008 19:31
Poster: Jasper777
Oei, wel lullig,
Maar wat vond jezelf, draaide je cht beter dan die andere of vind je dat ze terecht gewonnen hebben

Nou ja kijk, das moeilijk te zeggen. Ik vind dat ik zelf een heerlijk setje heb gedraaid, lekker met het publiek mee doen, handjes klappen. Het publiek ging gewoon los, maar ik ga niet van mezelf zeggen dat ik goed ben.

Het was een avond met allemaal goede dj's, en de keuze was moeilijk. Dat van mastino is sowieso erg vreemd.
Basrose    posted on 18-05-2008 20:18
Dit zie ik heel vaak op contesten... Dat is toen der tijd voor mij ook een rede geweest om er niet meer aan mee te doen. Het was leuk voor de ervaring maar je word altijd genaait. Is mij ook al een aantal keer geheurd maarja ik had het altijd in mijn achterhoofd gehouden.

Als je mee wil doen aan contesten zou ik alleen die van grote bekende organisaties pakken. Meestal is een contest ook een vorm van gratis djs werven.
bambamstudio    posted on 18-05-2008 20:19
dit is echt een lage streek, dit doet niet veel goed aan contesten die gehouden gaan worden. Vindt trouwens de ruzie op PF helemaal nergens over gaan. Iedereen beschuldigd iedereen.

Wordt tijd dat ik eens in jury's ga zitten Happy, laughing

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Illusion    posted on 18-05-2008 20:36
Poster: bambamstudio
dit is echt een lage streek, dit doet niet veel goed aan contesten die gehouden gaan worden. Vindt trouwens de ruzie op PF helemaal nergens over gaan. Iedereen beschuldigd iedereen.

Wordt tijd dat ik eens in jury's ga zitten Happy, laughing

Jaa preciesWinking my eye een verstandig persoon kunnen ze daar goed gebruikenWinking my eye
Dyno    posted on 18-05-2008 20:59
Lijkt me duidelijk dat je bij een contest geen fouten kan maken door de verkeerde naald van de plaat te halen of de verkeerde cd speler te stoppen. Zelfs als je nog zo goed bent, heb je daarmee toch echt verloren.

Ik heb ook al een aantal contests gedaan, en raar maar waar won elke keer de dj die bevriend was met de jury/organisatie. Geen contests meer voor mij. (Of een vriend van me moet er 1 organiseren, dan wel Cry)
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Illusion    posted on 18-05-2008 21:19
Poster: DJDyno
Ik heb ook al een aantal contests gedaan, en raar maar waar won elke keer de dj die bevriend was met de jury/organisatie. Geen contests meer voor mij. (Of een vriend van me moet er 1 organiseren, dan wel Cry)

Misschien heb je dan weer hetzelfde probleemWinking my eye
Bastian    posted on 18-05-2008 21:45

Corrupten jury leden zijn bijna op elke dj contest wel aanwezig, het beste waar je gewoon voor kan zorgen dat je je best doet en als ze echt zien dat je talent hebt enzo dan komt het vast wel goed.

Zo kreeg ik ook te horen van een gast die ik ken die vertelde dat zijn vriendin ook mee gedaan had aan een talentenjacht waar ik nu ook aan mee doe (maar dan andere categorie).

Opeens kregen ze te horen backstage ofzo dat hun heel goed waren maar hun kwamen er toch wel dus lieten ze iemand winnen die het steuntje wel in de rug kon gebruiken.

Ik heb het niet helemaal kunnen lezen maar ik bedoel als je youtube filmpjes meer dan honderd duizend keer worden bekeken blijkt er dus wel dat er animo voor je is, denk dat het wel goed komt Kratoz misschien nu even vervelend (zou zelf ook enorm hard balen als dit me zou overkomen) maar ik ben ervan overtuigd dat je ook nog eens op decibel komt!Winking my eye

Edit: ik snap het niet meer precies, ben je nou wel of niet door?:P
Want staat iets met de eerste 4 maar gingen er dan maar 3 door ofzo?

User edit by Bastian on 18-05-2008 @ 21:56:47 (15%)
tairip    posted on 18-05-2008 21:46
Ik zelf heb dit verhaal van meerdere kanten gehoord.

Ik heb 4 bronnen na getrokken, gelukkig verteld iedereen hetzelfde verhaal. De uitslag is inderdaad door 1 iemand beinvloed. Namelijk MC Rampage!

Binnenkort (lees a.s. zaterdag) hou ik een DJ contest. De uitslag hiervan zal zeer netjes verlopen. Ik vind het jammer dat door dit  soort praktijken alleen maar de vriendjes van elkaar aan bod komen.
That's the whole shit allemaal kontneuken en slijmen dan kom je er wel. Nou!

IK PAS DAAR VOOR! (dan maar lekker thuis me hobby beoefenen met veel plezier en geen stress/gezeik)
MoXeGy    posted on 18-05-2008 22:01
Hier in mijn dorp heeft een jeugdcentrum ook een djcontest gehouden waaraan ik mee wou doen.
Nu had ik nog 2 maanden de tijd om mijn setje in te leveren.
Kijk een paar weken later op de site, blijkt dat alles ervan is weggehaald.(dat kan wegens vernieuwing ofzo)
Een paar dagen later krijg ik een e-mail:
Citaat:
Voor de vele niet-geselecteerde kunnen we stellen dat ze afgevallen zijn omdat zij gewoonweg beter een andere hobby kunnen zoeken of omdat de kwaliteit wel goed was, maar niet binnen onze lijn van programmeren vallen.

Ik heb mijn house setje dus niet kunnen insturen.(wat dus wel binnen de programering valt.)
Ten tweede is het een beetje onbeschoft om te zeggen dat ze een andere hobby moeten zoeken?
Het grappige ervan is dat een dj is geselecteerd die een paar maande geleden niet eens wist wat beatmatchen was.

Nu kan ik en een vriend via via op een andere podium toch onze kunsten laten zien en hoe het dus wel moet Happy, laughing

User edit by MoXeGy on 18-05-2008 @ 22:02:03 (2%)
Sebasz    posted on 18-05-2008 22:04
Partyflock :')..

Maar wel genakt idd :S
bambamstudio    posted on 18-05-2008 22:10
Poster: MoXeGy

Voor de vele niet-geselecteerde kunnen we stellen dat ze afgevallen zijn omdat zij gewoonweg beter een andere hobby kunnen zoeken of omdat de kwaliteit wel goed was, maar niet binnen onze lijn van programmeren vallen.

mijn god, zoiets zeg je niet, maar goed kennelijk zitten in de jury allemaal top dj's die het al gemaakt hebben Winking my eye
Alert : dubbelpost verwijderd: Graag de edit knop gebruiken ipv een reply op jezelf....
Mod edit by Lead on 18-05-2008 22:30 (2%)
MoXeGy    posted on 18-05-2008 22:18

mijn god, zoiets zeg je niet, maar goed kennelijk zitten in de jury allemaal top dj's die het al gemaakt hebben Winking my eye

euhm, ik wist zelf niet eens dat hij dj was :X
tairip    posted on 18-05-2008 22:24
@ BamBam

De jury is al bekend... ik samen met een collega DJ en iemand van stichting welzijn.
Dj_Fantasy    posted on 18-05-2008 22:39

Zoals ik al zei tegen jou @ msn het is gewoon puur ****!!

Zoals ik jou altijd al heb horen draaien @ youtube, @ live-stream dan had jij sowieso verdiend die 1ste prijs.

Ik vindt als je mensen gaat beoordelen voor hun naambekentheid zoals Mastino, sorry dan moet het niet meer een DJ-contest noemen maar, een hoe-bekend-ben-ik-contest.

Ik vindt het echt heel lullig voor jou, maar zoals ik al zei, next-one, better, harder, NUMBER ONE!!

Mijn steun zal je altijd hebben!!!

dj2dj.nl
bambamstudio    posted on 18-05-2008 22:39
Tijd voor een DJR dj contest Happy, laughing
Dj_Fantasy    posted on 18-05-2008 22:41
Tijd voor een DJR dj contest Happy, laughing

Komt eraan toch?

Nu nog een DJR "DJ"-contest voor Hardstyle-loversWinking my eye
dj2dj.nl
bambamstudio    posted on 18-05-2008 22:42
Poster: Dj_Fantasy

Komt eraan toch?

dat heb ik gemist dan
Ywe    posted on 18-05-2008 23:07

Zelfs al begonnen! Ik ben al bezig de nummers beetje uit te zoeken...

Begonnen door Renzis:

Bij deze de regels en de tracks voor deze ronde:

Regels:
- Mix moet tussen de 15-20 minuten lang/kort zijn.
- Remixes van de tracks zijn toegestaan
- geen accapella's, dit komt in een volgende ronde
- zodra de mix is ingestuurd, doe je 'officieel' mee
- de mix moet voor 16 juni ingestuurd zijn, een maand is meer als voldoende de tijd
- de mix moet via een downloadlink worden ingestuurd zodat iedereen die zou kunnen luisteren
- alleen tracks uit de voorafgekozen tracklist worden gebruikt
- volgorde mag zelf bepaald worden
- niet alle tracks hoeven gebruikt te worden, je mag kiezen

Tracks:
Tony verdult & lucky charmes - get ya damn hands up
John dahlback - blink
Starkillers - discotheka
Laidback luke & steve angello - Bitch
Franky rizardo - flutetest (Djaz/ ReneKuppens remix)
Download
Baggi Begovic & Funkerman - Good God
Bart B more - so it goes
Mr V - Put your drink down

Dit zijn allemaal vrij nieuwe tracks, waar ik van uit ga dat iedereen ze heeft. Verder is hiermee gewoon op te bouwen, te knallen en gewoon een chille mix te maken.

Verder zou ik graag even de volgende dingen van je willen weten:
Dj-Naam:
Leeftijd:
Ervaring:
Gear:

Heel veel succes en ik ben benieuwd

tairip    posted on 18-05-2008 23:47

Komt eraan toch?

Nu nog een DJR "DJ"-contest voor Hardstyle-loversWinking my eye

I'm in! Dan doe ik mee! Winking my eye Misschien zelf ff een topic starten of voor HS liefhebbers dat te doen?
Julemac    posted on 19-05-2008 01:15

ik heb ook s een keer mee gedaan met een dj contest in bergen op zoom, kwam in de finale, maar
de resident DJ deed ook mee :S op zich al vaag, maar toch ging het publiek wel heel los op
mijn muziek en wat minder op die van hem, waren ook heel veel bekenden van me..
maar die resident DJ had gewoon, echt heel wazig en leek erg doorgestoken kaart.

cross-over    posted on 19-05-2008 08:50
Het is inderdaad zo dat het regelmatig voorkomt dat een resident of "close to organisation" DJ de contest wint als hij niet al te veel fouten maakt.

Maar, dit gebeurt niet alleen bij DJ-contests.  Bij heel veel contests (zelfs bij Idols enzo) worden keuze gemaakt die niet alleen op kwaliteit gebaseerd zijn.

Heb zelf een aantal malen in een jury (niet alleen DJ-contests) gezeten en in alle gevallen is de stem van de voorzitter (= belanghebbende van contest) doorslag gevend.

Verder heb ik aan diverse contests meegedaan, tuurlijk wil je winnen, maar ik ging vooral voor de sfeer en de ervaring. Want hoe je er ook tegen aan kijkt, je leert er een hoop van.

http://soundcloud.com/lau-daniels
Illusion    posted on 19-05-2008 08:57

Zoals ik al zei tegen jou @ msn het is gewoon puur ****!!

Zoals ik jou altijd al heb horen draaien @ youtube, @ live-stream dan had jij sowieso verdiend die 1ste prijs.

Ik vindt als je mensen gaat beoordelen voor hun naambekentheid zoals Mastino, sorry dan moet het niet meer een DJ-contest noemen maar, een hoe-bekend-ben-ik-contest.

Ik vindt het echt heel lullig voor jou, maar zoals ik al zei, next-one, better, harder, NUMBER ONE!!

Mijn steun zal je altijd hebben!!!

Thanks, dat waardeer ik zeer. Ik moet toegeven dat mijn set zelf niet goed is verlopen, en dat ik dan toch verbaast was dat ik in het 1e rijtje stond. Ik had een echte bad day.

Nu eens kijken of het aanstaande zaterdag goed verloop op het Dj Contest van Tairip. Gelukkig is, en weet ik dat daar een goede beoordeling komt. Komen wel allemaal goede dj's, dus dat wordt weer een pittig avondjeWinking my eye

quote:

Komt eraan toch?

Nu nog een DJR "DJ"-contest voor Hardstyle-lovers

: Tairip
I'm in! Dan doe ik mee! Misschien zelf ff een topic starten of voor HS liefhebbers dat te doen?

Ik doe ook zekers mee dan. We hebben volgens mij niet zo veel hardstylers hier op het forum. House dj's hebben we hier meer. Dan kunnen we het op een mooi groepje houden voor de contest. Ja goed idee!
User edit by Illusion on 19-05-2008 @ 09:04:07 (52%)
Ywe    posted on 19-05-2008 15:05
Gewoon organiseren denk ik Happy, laughing gooi een topic open en mensen reageren wel Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.320 days.
 Post CommentThat would be 210.7 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

193 Users online: 121 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 78.157
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.346.130