[TK] Complete All-round CD collectie, 2 map! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

woeter    posted on 18-05-2008 18:23

Vanwege de beeïndiging van mijn hobby/bijbaantje heb ik besloten om al mijn apparatuur en muziek te verkopen.

Ik ben nu 23 en vanaf een jaar of 10/12 heb ik de Top40 bijgehouden. Vanaf een jaar of 14 ben ik gaan draaien en begonnen met het opbouwen van een CD collectie. Inmiddels zijn het 2 volle CD mappen geworden waar heel wat bloed zweet en tranen in zitten. Ik doe deze collectie dus ook wel met enige pijn in m’n hart weg.

Het betreft een allround collectie dus het zijn vooral verzamel HitCD’s en feestmuziek. 1 map is nagenoeg legaal, allemaal originele CD’s. De andere map is nagenoeg helemaal illegaal met veel originele Hitexplosions.

Vooral bij de legale map heb ik een heel groot deel van de tracklisten zelf aangelegd. Van elke CD waarbij ik dit gedaan heb, is de titel, tijd, en BPM weergegeven. Deze tracklisten heb ik zelf geprint en gelamineerd, dus bierbestendig. Daarnaast heb ik de beste nummers van elke CD een kleur gegeven en vet gedrukt. (paars= tot 120 BPM, oranje=tot 135 BPM, rood= boven 135 BPM. Volgens mij heb ik al deze tracklisten nog digitaal beschikbaar, dus die krijgt de koper er ook zeker bij.

Iets soortgelijks heb ik gedaan bij de Hitexplosion CD’s, hierbij heb ik alle goede nummers in een Excel bestand getypt en gerangschikt op genre en BPM en uitgeprint op A4tjes (zie foto).

Ik durf wel te zeggen dat de een heel groot deel van de bekende feestklappers hierin zitten, van Apres Ski tot Happy Hardcore. Er zitten geen extreme muzieksoorten bij zoals Hardrock, GangsterRap, of Hardcore/Hardstyle. Puur de commerciële nummers.

De CD’s zitten in mappen (lekker handig mee te nemen, alles kan mee in je fietstassen), de lege originele hoesjes heb ik in een CD koffer en een losse doos bewaard.

Ik heb zelf de afgelopen 1,5 jaar allround gedraait in een lokale discotheek en kon prima af met deze collectie.

Het liefst verkoop ik alles in 1 keer, als dit niet lukt ga ik over tot verkoop per serie CD’s (serie Dancesmashes, serie Hitzone’s).

Downloads:

http://members.chello.nl/b.vandehaar1/CD-Mappen.xls
http://members.chello.nl/b.vandehaar1/IMAGE_014.jpg
http://members.chello.nl/b.vandehaar1/IMAGE_015.jpg
http://members.chello.nl/b.vandehaar1/IMAGE_016.jpg
http://members.chello.nl/b.vandehaar1/IMAGE_017.jpg

User edit by woeter on 18-05-2008 @ 18:44:13 (14%)
Mod edit by Lead on 15-07-2008 16:46 (4%)

What do you think about [TK] Complete All-round CD collectie, 2 map! ??

Vote :   

Roov    posted on 18-05-2008 18:42
Wat een prachtige collectie zo te horen. Je foto's werken alleen niet. Wat wil je voor een serie hitzones hebben?
woeter    posted on 18-05-2008 18:46
Ja tis zeker een mooie collectie, ben er ook best wel een beetje trots op Winking my eye :D

De foto's werken nu wel.

Ik wil eerst proberen alles compleet te verkopen, als dat niet lukt ga ik pas in series verkopen (ik heb er geen haast mee).
Roov    posted on 18-05-2008 18:48
Wat is uw richtprijs dan?
patrick-allen    posted on 18-05-2008 18:51
Oké

Richtprijs voor Alle cd's? Ik ben nu ook allrounder..
woeter    posted on 18-05-2008 18:54
Richtprijs € 950,-

- 2 CD mappen met de CD's
- CD koffer en doos vol met originele hoesjes
- Alle digitale bestanden van de tracklists etc.
patrick-allen    posted on 18-05-2008 19:32
Whahaha.....ik heb geen interesse als je zoveel vraagt
woeter    posted on 18-05-2008 19:37
Het zijn meer dan 200 originele CD's... die doen op Marktplaats 4 a 5 euro het stuk. En dan komt de rest er nog bij, Hitexplosion serie, mappen en koffer.

Je mag altijd een bod doen, uiteindelijk gaat ie toch voor de hoogste bieder weg (ook al is dat onder m'n richtprijs want ik wil er toch vanaf).
Steev    posted on 18-05-2008 19:38
Poster: patrick-allen
Whahaha.....ik heb geen interesse als je zoveel vraagt

Ik denk niet dat dit een prijs is om te lachen. Natuurlijk is het een flink bedrag maar reken uit, een track kopen via het internet kost zomaar 1 á 2 euro. Doe dit maal het aantal dat deze jongen heeft + de hele zooi orginele cd's en de hele map vol met illegale cd's...

En niet te vergeten het werk, ik denk dat deze prijs niet de laagste maar ook zeker niet de hoogste is.

Een beetje respect dus voor diegene die dit aanbied.
patrick-allen    posted on 18-05-2008 19:39
Ik denk dat het ver onder je richtprijs zal zijn..Maar oke laat ik openen.

€200
simsoft    posted on 18-05-2008 19:39
hoeveel vraag je?:p
patrick-allen    posted on 18-05-2008 19:41
Ow en ik respecteer hem wel hoor...Maar denk niet dat het realistisch is in deze tijd want er staan een hoop nummers tussen die je toch nooit zal gebruiken.
Roov    posted on 18-05-2008 20:30
Ik schrok eerlijk gezegd ook best van de prijs :P
zalo    posted on 18-05-2008 21:53
ik ga een bod doen en je moet maar zeggen wat je ervan denkt.

300 euro
woeter    posted on 18-05-2008 22:36

Sorry voor zo'n bedrag doe ik het echt niet weg. Dat is amper € 1,50 per originele CD, terwijl die op marktplaats 4 tot 5 euro het stuk doen (sommige zeldzame exemplaren zoals de eerste delen van Hitzone nog meer).
Het is me best wel wat waard om alles in 1 keer kwijt te kunnen zijn, dus ik hoef ook geen € 5,- per CD te vangen, maar tussen € 5,- en € 1,50 zit nog een hele hoop.

Heb het overigens ook op new-line geplaatst.

patrick-allen    posted on 18-05-2008 23:01
Emotionele waarde is niet uit te drukken in geld he..zou het lekker houden dan..

Leuk voor later
woeter    posted on 18-05-2008 23:10

Patrick, emotionele waarde speelt hierbij geen enkele rol. Dit is gewoon een kwestie van waarde bepalen en kijken wat een reeël bedrag is.

Ga eens op Marktplaats kijken wat de diverse verzamelaars waard zijn als je me niet wilt geloven.

En ik heb hier eigenlijk helemaal geen zin in dat soort reactie's als die van jou hierboven "zou het lekker houden dan", in een topic waarin ik spullen te koop aanbied. Vriendelijk verzoek om dat soort tips voor jezelf te houden.

patrick-allen    posted on 18-05-2008 23:43
Sorry :P
woeter    posted on 18-05-2008 23:49
No hard feelings Winking my eye
RAS    posted on 19-05-2008 00:56
ben je je er van bewust dat het verkopen van illegale cd's nogal strafbaar is?
zalo    posted on 19-05-2008 03:04
alle liedjes die jij hebt daar kun je zo aan geraken desnoods illegaal endan ben je een pak minder/niks geld kwijt
Steev    posted on 19-05-2008 09:56
Poster: RAS
ben je je er van bewust dat het verkopen van illegale cd's nogal strafbaar is?

Ga jij naar Buma Strema?
zalo    posted on 20-05-2008 01:06
400 euro
zalo    posted on 30-05-2008 01:26
waarom laat hij niks van zich horen? Of zij de cd's al weg?
woeter    posted on 30-05-2008 10:38
Ze staan er nog, maar ben al een tijdje aan het mailen met iemand van een ander forum. Denk dat ik binnen een paar dagen een bod van hem heb.
Sandr    posted on 30-05-2008 13:23
Ik heb serieuze interesse in je orginele cd's. 
Complete map is op dit moment even niet aan de orde wegens de centen
Diverse series of delen van series ben ik wel geintresseerd.

Wat is het hoogste bod wat je op dit moment hebt gekregen? 
Als je dat hier niet kwijt wil, PM me dan even...

Groeten,

Sander  
Play that funky music white boy....

134 Users online: 68 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 48.092
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.521.865