Werking van Patchbays
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Collin    posted on 18-05-2008 16:00
He Hallo

ik heb een vraag over hoe dat nou zit met zo'n patchbay

ik wil graag alles erover weten , van aansluitingen en functies

maar een tekening zou ook handig zijn ... ik loop nu ook stage in een Opname/Producer studio

waar de patchbays liggen en niet gebruikt worden ..

maar ik wil het graag weten hoe dat in elkaar zit

( graag alleen nuttige posts en als je er echt iets van weet )

What do you think about Werking van Patchbays ??

Vote :   

cross-over    posted on 18-05-2008 16:10
Patchbays zijn eigenlijk gewoon onmisbaar in een studio, dus vreemd dat ze niet gebruikt worden of alles is gewoon op een andere manier gerouteerd.

Ik kan hier wel een uitleg geven maar er zijn zoveel sites waar dit prima beschreven is bv. hier
http://soundcloud.com/lau-daniels
barthawk    posted on 18-05-2008 16:25
patchbays zorgen er gewoon voor dat je audio aansluitingen aan de voorkant zitten, dit is er handig wanneer alles in een rack zit. Daarnaast kan je audio van bijv verschillende synths 'patchen' naar bijv. een effectprocessor of een compressor, zonder daarvoor alles eruit te moeten halen en opnieuw aan te sluiten.
Je sluit al je apparatuur dus aan de achterkant aan, vervolgens kan je het dus aan de voorkant aan elkaar koppelen zoals jij het wil. (zo heb ik het zelf ingesteld, er zijn meerdere opties mogelijk)

ik mag hier geen links plaatsen volgensmij, maar je moet ff een keertje kijken op de site van thomann, daar staat een tutorial van hoe je alles kan sluiten, en hoe de audio connections verlopen in zo'n patchbay.

Succes!
Collin    posted on 18-05-2008 16:26
oke :D , kijk hier heb ik wat meer aan ja , ik was ook al inmiddels in het grote opname boek aan het bladeren

:D maar vind het wel goed en handig om te weten ! , bedankt !

This is an old Topic

No new postings for 6.314 days.
 Post CommentThat would be 210.5 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

184 Users online: 118 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 26.287
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.980.691