[TK] Sony MDR-Z700 (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

djmamo    posted on 14-06-2005 19:26
hoi verkoop niet gebruikte sony mdr-Z700 (japanse versie van de mdr-V700)

en het leuke is hij is voor jou voor 80 euro..
maartenmoonen@hotmail.com
www.moonentertainment.nl
Mod edit by Lead on 23-01-2006 08:58 (68%)
[MOD Edit] Spam, title

What do you think about [TK] Sony MDR-Z700 ??

Vote :   

Pullstar    posted on 11-07-2005 19:15
Ok...even een mededeling achteraf. Ik heb die review zeker niet geschreven om wie dan ook onderuit te halen. Ik zag in dit topic veel vragen over de kwaliteit, en ik heb daar een objectief antwoord op gegegeven (voor zover je daarover kan spreken omdat het een persoonlijke ervaring is.) Ik zag ergens een vermelding dat er geen verschil in zou zitten en dat is simpelweg niet waar. Ik bezit enkele gehavende V700 (lees: gehavend in constructie, en niet in drivers) en een nieuwe V700 en een Z700. Ik heb ze omstebeurt beluisterd en ik hoor een zeer duidelijk verschil. Iedereen moet voor zichzelf beslissen of ze de koop waard zijn of niet. (En wat cijfers betreft....ik kan ook zeggen dat ik een l*l van 23 cm heb...) En wellicht zijn die van jou inderdaad wel "echte klonen" en is er niets mis met de kwaliteit....kan allemaal. Ik wens je succes met de verkoop.... Case closed.

(Ow...nog 1 ding. Als je normaal met een V700 omgaat is de constructie helemaal zo gek niet. Dat er van mij een aantal stuk zijn komt door mn eigen lompe gedrag...lees; domme ongelukjes....)
King_Vicious    posted on 01-08-2005 21:01
Bevestiging van mijn gedachten Happy, laughing
djmamo    posted on 02-08-2005 11:36
nou heb ze allemaal verkocht en de mensen die hem gekocht hebben zijn er blij mee... daar gaat het om
www.moonentertainment.nl
djdee_3    posted on 27-08-2005 23:02
De MDR Z700 is gewoon een leuke koptelefoon voor zijn prijs (die 80 euri dan) je kan zeggen dat het een goedkope uitvoering is van de "orginele"MDR V700, maar hij is wel van SONY. Wat er anders aan de "Z"is:
*Mist grote SONY letters op de bovenzijde van de hoofdtelefoon (op het leer)
*De jack plug is kwalitatief wat minder, hij is NIET met schroefdraad maar met een kliksysteem(waar volgens mij niet goed over nagedacht is want dat "KLIK"wil nie helemaal hij zit zo los als ie maar zijn kan)
*De oorkussens zijn minder confortabel(hij mist het zachte spul).
*De driver is hoogst waarschijnlijk van een iets mindere kwaliteit want hij is anders "ingesteld"(Rare BAS, teveel MID, te aangedikt HOOG).
*De constructie is iets te snel in mekeer gezet (en te slap gemonteerd).
Als je dan kijkt naar het prijsverschil, betaal je voor de V €169,-

djdee_3    posted on 27-08-2005 23:03
en voor de Z 79,- dus die Z is voor het geld niet slecht, maar een budgetserie kan je het noemen.
djmamo    posted on 27-08-2005 23:21
ok zal iedereen uit de droom halen, want de koptelefoons die ik had, heb ik allemaal verkocht.

de Z is een IMITATIE van de v serie, komt uit china en werdt aangeboden op ebay voor pak hem beet een tiental euro....

sommige zullen zich afvragen waarom zegt hij het nu... (ik heb mijn geld binnen) maar ook omdat het toch nog redelijk goede koptelefoons zijn er zijn andere merken die meer vragen en naar mijn menig kwalitatief mijnder zijn...

maar voor de duidelijkheid de koptelefoons z700 die in nederland rond circuleren zijn klonen van de v700 en dus niet echt, daarom staat er dus geen sony logo op. en de andere verschillen kun je boven zien. de v serie is niet met de z serie te vergelijken..

de website is wel echt en er bestaat wel echt een z serie die kwalitatief net zo goed is als de v serie maar daar staat wel sony op de band... en is een geweldige koptelefoon...

maar de in nederland aangeboden koptelefoon is nep, kloon, imitatie, minder echt... maar blijft voor zijn prijs kwaliteit verhouding ook nog een goed koptelefoon....

en.

eerlijkheid duurt het langst.

www.moonentertainment.nl
djdee_3    posted on 27-08-2005 23:44
Drm ga ik ook voor de Pioneer HDJ1000 die is teminste nog niet gekloont! en deze vind ik zelf beter (zelfde geluid, minder bas is dus wel beter) en hij is stukken steviger. Ook het uiterlijk vind ik van de pioneer ff beter. Maar iedereen denkt er anders over tussen deze 2 (v700 en de hdj1000)
djmamo    posted on 27-08-2005 23:57
ok als je een koptelefoon koopt omdat deze minder bas heeft dan kan ik ook wel ff zeggen dat je geen verstand van je hobby hebt..

je gebruikt een koptelefoon om nou juist de bass goed te horen de rest komt op de 2de plaats.

vroeger vulde ze de koptelefoons op om de bass meer effect te geven en jij gaat zeggen dat je een koptelefoon koopt omdat er minder bass in zit.... als je iets gaat doen kan ik je aanraden om je in dingen te verdiepen.

zeker als je 200 euro gaat uitgeven aan een koptelefoon en ik vraag me af waarom je dat gaat doen, om het merk , vind je hem mooi, status of koop je hem voor je gehoor zodat je ook echt goed geluid hebt.

als je zegt dat je het voor de bass doet koop dan een sony.

klinkt mischien bot wat er staat maar sommige moeten zich verder verdiepen in de dingen die ze zeggen/ doen.
www.moonentertainment.nl
tairip    posted on 28-08-2005 03:23
@ MAMO

Let op wat je zegt, ik citeer: "je gebruikt een koptelefoon om nou juist de bass goed te horen de rest komt op de 2de plaats".

Je moet juist niet naar de bass luisteren maar naar de hihats en soms kicks, dit omdat de hoge tonen schadelijk zijn voor het gehoor!
Zou je dus naar de bass luisteren, moet je je koptelefoon extra hard zetten (vervolgens word je sneller doof)!

Luister dus naar de hihats iedereen en niet alleen de bass!
Je kan trouwens als je naar de hihats luisterd ook sneller horen of een plaat uit gaat lopen Winking my eye Tis maar even een TIP!

TheSupercrab    posted on 28-08-2005 11:32
klopt.. met de bass allen gelijk zetten lukt mij lang nie zo goed als met de Mid/high... daar zit gewoon meer ritme in, al is het wel niet altijd zo makelijk te volgen dan allen boom boom boom (als je het over hardere stylen hebt)
W.i.M    posted on 28-08-2005 11:57
Gezien dit topic over de verkoop/misleiding van imitaties gaat, gaat ook dit topic op slot
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

265 Users online: 38 Guests (227 Unknown)
Pages generated today : 16.682
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.783.800