Zero
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DonchaDon    posted on 17-05-2008 13:41
Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Donny, 20 jaar luister heel graag naar house-muziek.
Nou heb ik nog nooit iets gedaan wat te maken heeft met dj'en, maar nu ik weleens naar dance-events ga lijkt het me echt heel erg leuk om het eens te proberen. Het gevoel wat je als dj krijgt als zoveel man uit hun dak gaan op jou muziek is volgens mij onbeschrijfelijk.
Nou weet ik wel dat ik op zo een leeftijd ben dat ik geen pro kan worden, maar ik wil er wel mijn hobby van maken en misschien in de toekomst een keer in een club staan.
Het probleem is echter wel dat ik echt van zero moet beginnen. Ik weet er nog helemaal niks van. Ik heb een beetje op internet gezocht en dergelijke, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Misschien moet ik een boek dat aanschaffen of dat ik die DJS van pioneer moet gebruiken om er iets meer van te snappen.
Verder weet ik dat het zeer prijzig is om al die equipment aan te schaffen die een dj nodig heeft. Maar aangezien ik niet eens weet ik het kan wil ik er niet meteen zoveel geld aan spenderen.
Mijn vraag is dus als volgt: wat moet een nulletje als ik doen om DJ eigen te maken?

What do you think about Zero ??

Vote :   

Roov    posted on 17-05-2008 13:56
Ten eerste moet je op zoek gaan naar een leuk beginners setje.Ik bied er HIER (hier zitten al de basis dingetjes in) eentje aan. Je moet een beetje gaan proberen leuke loopjes te maken en als je alle basis dingen onder de knie hebt ga je naar het beatmatchen. Je zorgt dat de BPM (beats per minuut) gelijk worden. Je hoort dus door je koptelefoon een nummer en die moet je gelijk krijgen met het nummer dat je door je boxen hoort. Zo leer je de basis truucjes snel. Daarna kan je gaan draaien op eventueel kleine feestjes om zo te gaan sparen voor een betere set. Dit is allemaal een beetje makkelijk gezegd maar als je langer op dit forum zit kom je vanzelf achter allemaal leuke tipc + truucs

Veel succes!
justjustin    posted on 17-05-2008 13:58
Eerst kijken of iemand in je buurt misschien een dj is waar je mee kan draaien en kijken of het je egt waard is.
Vanuit daar kan je verder gaan nattuurlijk!
Succes
DonchaDon    posted on 17-05-2008 14:50
Dat zou ik wel heel graag willen kopen, helaas heb ik het geld er niet voor.
Ik wil zeg maar iets kunnen doen wat niet zoveel geld kost, maar wel dat ik in ieder geval wat kan leren, zodat ik enthousiaster wordt en miss wel zoiets wil kopen.
Xtremer    posted on 17-05-2008 14:53
Je hebt toch gear nodig om iets te lerenCry. Wat FlippinDouble aanbied is perfect als beginnersgear. Tenzij je met de PC gaat werken (wat ik echt afraad..). Het eerste wat je moet leren is om met gear om te gaan en daarna leren Beatmatchen, is het allerbelangrijkst!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Roov    posted on 17-05-2008 14:57
@ DonchaDon, ga NIET beginnen met de PC, daar leer je echt weinig van! Je kan me eventueel ook even toevoegen op MSN dan kan ik je wat tips geven

MSN : rover[at]roverfan[dot]nl
ceesietopc    posted on 17-05-2008 20:57
Zoek een kennis op in de buurt, die dj is. Loop mee als roadie bij een bestaande drive in show, gewoon ervaring opdoen.
DonchaDon    posted on 18-05-2008 10:50
Ok, dus dan ga ik sparen voor die beginnende DJ gear en proberen mee te lopen.

Maar jullie raden mij dus niet aan om die DJS pioneer te proberen? Zelfs niet als Trial versie
(30 dagen uitproberen).?

In ieder geval heel erg bedankt mensen voor de hulp van jullie!!!!Cry
Roov    posted on 18-05-2008 10:55
't is véél beter om het 'live' te leren!
ArTy    posted on 18-05-2008 10:55
Zolang je nog geen echte gear kan betalen is het juist goed dat je met software aan de gang gaat. Zo leer je toch wel een paar dingen als maten tellen en je word vertrouwd met de functies zoals fitch ect.

Ik zou gewoon gaan sparen voor een goede set en tot die tijd gewoon aankloten met VirtualDJ ofzo.
Roov    posted on 18-05-2008 10:57
Virtual DJ is idd een goed programma maar ik raad het je nog steeds af.
ceesietopc    posted on 18-05-2008 11:08
Als je de optie hebt om met echte gear te kloten, moet je op de computer draaien lekker laten zitten. Als je die optie niet hebt, dan is het juist goed om te doen, zoals Arty ook al zei.

Ga gewoon eens kijken of er DJ's in de buurt wonen, daar heb je echt veel aan.
DonchaDon    posted on 19-05-2008 13:32
Ok, dan ga ik denk ik software aanschaffen en sparen voor een gear en dan mee pielen.
Wat is dan de beste software voor een beginnende dj.

Ik kan zeker ook op deze site kijken of er bij mij in de buurt (lisse) een paar vette dj's zijn.
DJADMIN    posted on 19-05-2008 13:40
De fout die heel veel mensen maken is dat ze denken : dat is iets voor mij, ik koop meteen alles, en vervolgens blijkt het niets te zijn, en dan zitten ze met de aparatuur. En geloof me, op die aparatuur schijf je alleen af.

Dus ook mijn tip : ga eens kijken bij een dj die je kent (of anders hier op DJR) en kijk of je de feeling hebt, een goede dj kan je hier echt wel tips en tops over geven !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Ywe    posted on 19-05-2008 15:17

Zo ben ik ook begonnen hoor.... eerst virtual DJ en dat vond ik leuk en toen heb ik een dubbele cd speler gekocht. Dat was t niet dus draaitafels gekocht en zo verder sparen en leren....

kijk maar eens op dit topic voor hoe andere zijn ontwikkeld:

////www.djresource.eu/Forum/topic/10263/p/2/Jou-DJ-Booth-History!/#last

This is an old Topic

No new postings for 6.323 days.
 Post CommentThat would be 210.8 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

205 Users online: 101 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 16.753
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.710.144