pioneer cdj 400 of reloop rmp2 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

sanderR    posted on 16-05-2008 18:16

hallo allemaal, ik ben op zoek naar een nieuwe cd speler en kan niet kiezen tussen de cdj 400 van pioneer of de reloop rmp2.
dus mijn vraag is, welke is de beste?

alvast bedankt,

groetjes Sander

What do you think about pioneer cdj 400 of reloop rmp2 ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 16-05-2008 18:18

Leuke vraag 'Welke is de beste''Winking my eye
Zo makkelijk gaat dat niet, wat wil je hebben,
Ze hebben allebei verschillende mogelijkheden,
Maar aangezien functies kwaliteit en looks zou ik gwn voor de Pioneer gaan !

sanderR    posted on 16-05-2008 18:21

ik wil gewoon een goede en betrouwbare cd speler (bedankt voor het snelle postenCry)

bastianhecker    posted on 16-05-2008 18:22
pioneer. Heb je uiteindelijk toch meer aan.
MrZookeeper    posted on 16-05-2008 18:25
Pioneer Happy, laughing
sanderR    posted on 16-05-2008 18:28

okee! bestel nu gelijk de pioneers bij bax-shop CryCry

Didier_Deluxe    posted on 16-05-2008 18:31
Denon DN-S1200 !
Dan hoef je niet te kiezen tussen de Pioneer en de Reloop en je hebt meer voor minder geld.
Voila probleem opgelost.
sanderR    posted on 16-05-2008 18:33
egt?
sanderR    posted on 16-05-2008 18:34

waarom dan de denon en niet de pioneer?

Didier_Deluxe    posted on 16-05-2008 18:47
Volgens de mod bij Denon (moet je dus met een korreltje zout nemen)
CDJ400:
-No WAV File support by USB
-USB Speed 1.1 vs our fast 2.0
-No Touch Sensitive Jog
-No Hot Starts, S1200 has two
-Only one Loop vs two on the S1200
-No Advanced Search Options
-No database system (scans drive at each connection, could take 10-min before ready, each time!)
-No KB support for fast searching
-No playlist options
-Supports 20K files per device vs S1200 50K
-No Music Manager App.
-No D-Link to share data between two players
-Its bigger than the S1200
-Its cost more than the S1200

Mja je moet zelf kiezen, de spelers verschillen genoeg van elkaar:
CDJ-400:
-Compact
-Pioneer feeling (bovenkant scratch, zijkant bend; bij Denon enkel bend of scratch, niet allebij tesamen)
-verlichte Jog

DN-S1200:
-(Heel) Compact
-Meer Mogelijkheden (Effecten, dubbele loop, hot starts)
-Kan beter overweg met grote harde schijven tov Pioneer

RMP-2:
-Pioneer feeling
-Enkel CD's (Geen USB of MIDI)
-Groter
-Veel effecten

Beste optie blijft nog altijd zelf uitproberen!
Mensen op een forum kunnen niet in jouw plaats kiezen..
DJADMIN    posted on 16-05-2008 19:11
Het is ook een stukje beleving dat je erbij hebt, gevoel.

Toen ik mijn cd spelers kocht, heb ik ze beide uitgeprobeerd (in mijn geval dns 1000 en rpm2)...ik voelde me toen beter bij de 1000, en dat gevoel heeft de doorslag gegeven...en ik heb nu nog steeds geen spijt daarvan !

Maar zoek goed rond op t forum, dan kan je ook een goede beargumenteerde keuze maken !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
skyline643    posted on 17-05-2008 07:58
Wil je digitaal gaan (draaien met USB stick of MIDI) dan zou ik voor de Denon gaan of de Pioneer. Van deze 2 gaat mijn voorkeur nog altijd naar de Denon, heel eenvoudig waarom, je krijgt meer voor minder geld. De effecten op de Denon lijken me ook bruikbaarder, bovendien heb je 2 loops, Denon kan ook beter overweg met usb sticks, harde schijven (moet er midner lang over doen om ze te doorzoeken). Een nadeel dan weer is dat de Denon geen mp3 cd's kan lezen, enkel gewone.

Wil je enkel cd's afspelen (ook mp3 cd's) dan zeker de RMP-2 nemen. Ik heb die zelf en het is een hele fijne speler. Bruikbare effecten, leest enorm vlug cd's en mp3 cd's (vlugger dan mijn Denon dubbelaar!), zoeken doorheen een nummer gaat ook vlug, lekker groot jogwiel, enorm overzichtelijk in gebruik, loopfunctie met trimmogelijkheid (alhoewel dit niet in de handleiding staat kun je dit wel).
sanderR    posted on 17-05-2008 17:52
iedereen bedankt voor het posten en alle adviezen, ik ga nog maar es goed op internet kijken! maar denk dat ik toch voor de denon ga!

groetjes Sander
Xtremer    posted on 17-05-2008 18:07

Vergeet 1 ding niet! Je hebt er meer aan om een 2 delige jog te hebben dan steeds je jog mode aan te moeten passen! Je gebruikt namelijk meer het benden dan het scratchen, als je het gebruikt heb je het gelijk bij de hand. De CDJ-400 is ook klein en compact maar zijn jog is wel heel handig net als alle andere Pioneer CD Spelers! En als je voor coole looks gaat zou ik zeker voor de 400 gaan met z'n vette licht effectenCry. En nog wat.... Waar kom je tegenwoordig geen Pioneer tegen als je ergens draait?

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
skyline643    posted on 17-05-2008 18:17
Ik kom evenveel Denon tegen als Pioneer. Dus daarvoor moet je het al niet doen Winking my eye
Dat licht heeft trouwens niet echt een meerwaarde vind ik. Denon heeft misschien wel geen tweedelige jog, maar hij is wel touch sensitive t.o.v. die van de CDJ-400.Hangt ervan af waar je je eisen stelt natuurlijk... Maar volgens mij bieden de Denon en de Reloop meer nuttige features dan de Pioneer.
sanderR    posted on 17-05-2008 19:06
zal welCry
Bouncy    posted on 17-05-2008 19:07
Weetje, hebben de denon en de reloop ook true instant start?

Ik weet niet wat zijn toepassing precies word, maar misschien komt het hem van pas.

Dus, waar wil je ze voor gaan gebruiken?
sanderR    posted on 17-05-2008 19:20

wil ze gaan gebuiken om gewoon op m'n kamer te draaien en af en toe op een feestje, ben nu 14 en heb altijd gedraait met zo'n combi speler en nu ben ik wel toe aan wat nieuws.

Berbo    posted on 17-05-2008 19:26

als je geld hebt voor een cdj zou ik die zeker kopen.

nu ga ik toch even offtopic:
zou je je avatar willen veranderen sanderR? bouncy heeft precies dezelfde, en dat werkt erg verwarrend Winking my eye

Bart_    posted on 17-05-2008 19:40
Poster: Beerbo

als je geld hebt voor een cdj zou ik die zeker kopen.

wat is dat nu weer voor gezever?
waarom is een 'CDJ' nu zo interresant?
als ik de TS was zou ik ZEKER de Denon nemen, er zitten gewoon veel meer mogelijkheden op dan dat op de Pioneer zit.
Ik heb liever een goede speler in m'n handen, waarvan het prijs, kwaliteit goed is, dan een 'CDJ'.
Overigens zeg ik niet dat dat géén CDJ kan zijn, maar ik vindt het een beetje overdreven dat ze gewoon lukraak 'CDJ' zeggen. Tis niet omdat er een pioneer logo opstaat dat het het beste van het beste is hoor...

(is mijn mening..)

mvg
Twello    posted on 17-05-2008 20:22
Ik zou zowiezo een DNS1200/CDJ400 doen, met ook op de toekomst Cry
sanderR    posted on 17-05-2008 21:18
@ beerbo: is goedd! kom voor mekaarCry

iedereen z'n eigen mening toch?

denk dat ik toch voor de ''CDJ'' ga!  pioneer 4life
ArTy    posted on 17-05-2008 21:31
Ik vind de reoop dus totaal geen pioneer feling hebben maar goed.. Ik heb een reloop RMP-1 en een cdj-1000mk2 en ik vind eigelijk nouwelijks gelijkenis.. Het enige wat ik me kan indenken is dat de jog even groot is. Ik kan wel zo een paar verschillen noemen hoor.. De jog van een rmp is veel (te) gevoelig(er), de knoppen van de rmp zijn echt een stuk minder fijn aan en ga zo maar door.. Het zijn net die kleine verschillen die ervoor zoren dan het net niet zo goed is als bij de pioneer.

Wat ik je echt aanraad is om geen rubberen knoppen te nemen, die hard touch dingen werken gewoon een stuk fijner. Heb al bij meerdere spelers met een rubberen knop gehad dat hij niet reageerde omdat je net te ver aan de zijkant drukt, dat is echt heel vervelend vind ik.

Verder vind de 2 delige jog ook zeer fijn, je kan lekker benden en scratchen in dezelfde stand, ook vind ik denons altijd zo gecompliceerd inn elkaar zitten, je zal er vast wel gewend aan raken meer aan een pioneer ben je meteen al gewend (ik tenminste).

Als je verder niks met midi ect wilt doen zou ik voor een cdj-800 gaan (eventueel 2de hands). Dit is gewoon een schitterende speler die goed in elkaar zit. Je hebt wel wat minder functies maar het apparaat werkt gewoon prima, ook lijkt hij veel op een cdj-1000 en dat is toch standaard dus wel mooi meegenomen (niet echt noodzakelijk maar wel fijner)
sanderR    posted on 17-05-2008 21:35
jaCry   maar daar heb ik het geld niet voorCry 

@beerbo: zo beter?Cry
Xtremer    posted on 17-05-2008 21:40
Je moet gewoon voor 2x Pioneer CDJ-800 MK2's zoekenCry. Ze worden hier op DJ R ook 2e hands aangeboden en meestal nog helemaal goed (wat kan er mis aan zijn). Je budget is €1100 voor CDJ's toch? Daar heb je zelf wel voor hoor 2e hands en dan zien ze er nog top uit ook! Draai zelf op de 1000's (zijn nog leukerCry) en de jogs van de 1000 en 800 vind ik prettiger als die van een 400.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 17-05-2008 @ 21:41:21 (42%)
skyline643    posted on 18-05-2008 08:15
Nu weet hij het waarschijnlijk helemaal niet weer wat hij moet kiezen.
Stap gewoon een winkel binnen, zet ze allemaal op een rijtje en test ze. En dan maak je een keuze tussen degene die je echt aanspreken. Iedreen heeft een andere mening, en iedereen verkiest iets anders. En dat is maar goed ook, anders had iedereen dezelfde dj booth :P
Maak een keuze op basis van dingen waar JIJ belang aan hecht. Als het is om voornamelijk thuis te draaien, dan zou ik een speler nemen met veel functies, zo kan je je speler thuis leren kennen om van alles goed gebruik te leren maken (je draait thuis, praktisch niemand hoort of je fouten maakt, dus je hebt er alle tijd voor). Op verplaatsing draaien is dan een heel ander verhaal. Een speler moet goed functioneren en makkelijk zijn in gebruik want dan moet je de speler direct doorhebben en direct kunnen gebruiken, vandaar dat de CDJ-1000 zo populair is.
Een keuze maken gebaseerd op mening van anderen kan helpen om de doorslag te geven indien je twijfelt, maar niet om te kiezen tussen 5 verschillende modellen die je nog nooit van dichtbij gezien hebt. Want wat als die speler je achteraf niet bevalt? 1000 euro is een pak geld! En verkopen doe je altijd met verlies... Denk hier even over na Winking my eye En doe geen impulsieve beslissing Happy, laughing

172 Users online: 73 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 29.686
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.846.232