30 mei 2008 eerste keer in een club
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

VmaX    posted on 15-05-2008 23:37
Hey ik ga binnen twee weken vrijdag voor het eerst in een club draaien voor een djcontest. Het is een van de grootste clubs van brussel en ik begin echt te stressen. Kunnen jullie me misschien gouden tips geven om goed te slagen (Ik heb nog nooit op zo grote feest gemixt). Cry

Photo om julie een idee te geven van de zaal

To stay tuned, become a fan on my facebookpage
User edit by VmaX on 15-05-2008 @ 23:38:42 (4%)

What do you think about 30 mei 2008 eerste keer in een club ??

Vote :   

the-melody    posted on 15-05-2008 23:38
De fuse? 
Succes In ieder geval! 
VmaX    posted on 15-05-2008 23:39
Poster: the-melody
De fuse?
Succes In ieder geval!

Nope "Louise Gallery"
Flexii    posted on 15-05-2008 23:44
gouden tips,, nou ik denk dat ik dan meteen het spit mag afbijten met een toch wel voor de handliggende niet zo zeer op dj'en gerichte tip en dat is: probeer je zenuwen onder controle te krijgen vooral als je daar staat,, ben je te zenuwachtig dan ga je gemakkelijk fouten maken en dat zorgt voor nog meer stress dusss... relaxWinking my eye
VmaX    posted on 15-05-2008 23:49
Poster: Flexii
gouden tips,, nou ik denk dat ik dan meteen het spit mag afbijten met een toch wel voor de handliggende niet zo zeer op dj'en gerichte tip en dat is: probeer je zenuwen onder controle te krijgen vooral als je daar staat,, ben je te zenuwachtig dan ga je gemakkelijk fouten maken en dat zorgt voor nog meer stress dusss... relaxWinking my eye

Zal proberen relax te blijven maar dat gaat volgens mij in het begin wel moeilijk zijn Cry
zalo    posted on 16-05-2008 01:29
wat ik de eerste keer heb gedaan is thuis de set voorbereid, lukt het thuis goed , dan zal het hoogst waarschijn ook goed verlopen in de club

Je moet eraan denken dat jij de entertainer bent probeer je the concentreren op dj'en zelf niet het publiek
DJ_IVI-R    posted on 16-05-2008 06:55
je focussen op je booth en in begin zeker niet teveel naar de mensen kijken, want dan ga je misschien je zenuwen niet zo goed te baas kunnen
www.nikan.be
Illusion    posted on 16-05-2008 08:54
Ik doe sinds 2005 al mee aan dj contests en ik draai ook weer vanavond op een dj contest in Emmen. Het de voorronde gehaald, en nu de halve finale. Ik draai vanavond van 02:10 t/m 03:00 met MC Rampage. (wilde ik ff vertellen:p)

Maar let gewoon op je eigen set. Denk niet teveel na. Draai je setje gewoon zoals jij altijd draait. Probeer niet extra goed te doen, of iets te super netjes te mixen. Als je je zenuwachtig maakt, dan maak je juist foutjes. Maak je niet druk, het geeft niet als je een foutje hebt. Als jij hem hoort hoeft iemand anders hem niet perse te horen.

zalo
Je moet eraan denken dat jij de entertainer bent probeer je the concentreren op dj'en zelf niet het publiek

Zoals ik al zei draai gewoon je eigen set. Maar let ook op het publiek. De jury zal zeker kijken of het publiek ook losgaat.

Nog 1 ding, en dat is dat je niet thuis je plaatjes moet gaan uitzoeken. En vervolgens die set gaat draaien. Kies je platen gewoon tijdens het contest, en draai gewoon op de manier van hoe jij het lekker vind gaan.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Winston    posted on 16-05-2008 13:29
Nou succes.

Er zijn natuurlijk een heleboel anti zenuw tips, maar het heeft weinig zin deze uit te leggen en uit te proberen, eigenlijk moet je wekenlang oefenen in zenuwbeheersing.

Enigste wat ik kan is je vertellen over mijn eerste keer.

De hele week zit ik in een spanning. Het wordt de avond van mijn debuut en ik wordt steeds zenuwachtiger. Een half uur voor mijn set begint begin ik echt te trillen. Dan loop ik de booth in nog steeds trillend. Zoek een leuke track uit, nog steeds trillend. Maak het gereed wennen aan de set/lokatie/vreemde booth. Dan gooi ik de fader open en weg zijn mijn zenuwen en "it feels like home." Heerlijke set gehad. Ik hoop dat het jouw ook zo gaat.
Tic Toc
woudy    posted on 16-05-2008 13:38
Zenuwen kunnen we heb denk ik niet echt mee helpen, maar als je nog nooit in iets groots hebt gedraait let dan even op de monitor speakers en vraag des noods even hoe je die harde en zachter kan zetten, ik wist hier mijn eerste keer namelijk niet van en heb toen de hele avond met knallende monitors naast me gestaanWinking my eye

En denk er vooral aan dat het geluid daar veel harder is dus let op met nieuwe platen er in gooien, wat ik mijn eerste keer deed was een nummer zonder bass met mid en high open in een keer er in gooide maar dat hoorde je super erg, k was dit niet gewend vergeleken met thuis, maar ja aldoende leer jeWinking my eye

Hopelijk heb je er iets aan en Succes
Dniz    posted on 16-05-2008 14:15
Drink altijd een aantal biertjes. Niet teveel natuurlijk maar scheeld wel een stukkie met trillende vingers.
DJADMIN    posted on 16-05-2008 14:25
Probeer te genieten, laat dat voorop staan. Mensen zien dat. Er zijn verschillende DJ's, zoals ook Don Diablo, die staan met een smile achter de draaitafel, zijn duidelijk aan t genieten. Dan ga je lekker soepel draaien...en voor je 't weet, is t voorbij !

heel veel succes in ieder geval Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
the-melody    posted on 16-05-2008 14:31
Poster: DJADMIN
Probeer te genieten, laat dat voorop staan. Mensen zien dat. Er zijn verschillende DJ's, zoals ook Don Diablo, die staan met een smile achter de draaitafel, zijn duidelijk aan t genieten. Dan ga je lekker soepel draaien...en voor je 't weet, is t voorbij !

Roog is een meer gepastere dj wil je echt een dj met een smile zien Cry
EloidELot    posted on 16-05-2008 14:46
"louise gallery" = dirty dancing?  het oud cinema gebouw...?
(Madou daar straatje naar beneden met al de DOD winkels?)

gaje platen of cd's of door elkaar draaien?

Ik zou toch ook eerder geneigd zijn om misschien een paar dingen voor te bereiden. Als je ziet dat dit het publiek niet aanspreekt kan je nog altijd terugvallen op je inspiratie ter plaatse...

Enja een smile en opgaande DJ is zijn muziek vind ik altijd super! (zoals reeds aangehaald)
Soms dacht ik als ik iemand zag staan die niet bewoog of niet opging in de muziek, achter de draaitafels maar een droge stoppel... maar de eerste keren als ik er stond, was ikzelf stofstijf van de zenuwen.
User edit by EloidELot on 16-05-2008 @ 14:51:04 (81%)
justjustin    posted on 16-05-2008 15:03
Ten eerste LEUK MAN!!!

Eerst een setje thuis voorbereiden...Wat altijd goed werkt vind ik is een KLAPPER van een hit eerst erin gooien...daarna een gouden oude...jou set doen en weer een klapper om af te sluiten.
Verder ook af en toe tijdens het draaien een beetju spelen met de mensen....deze maken of kraken jou en stilstaan vind ik zown doodoener!!!
Maar bovenaan plezier er in hebben!!!
VmaX    posted on 17-05-2008 00:46
Poster: zalo
wat ik de eerste keer heb gedaan is thuis de set voorbereid, lukt het thuis goed , dan zal het hoogst waarschijn ook goed verlopen in de club

Ok zal ik doen maar ik moet toch ook zien of het publiek meebeweegt of niet. Cry

Poster: DJ_IVI-R
je focussen op je booth en in begin zeker niet teveel naar de mensen kijken, want dan ga je misschien je zenuwen niet zo goed te baas kunnen

Dank je zal ik proberen!! Cry

Poster: Illusion
Ik doe sinds 2005 al mee aan dj contests en ik draai ook weer vanavond op een dj contest in Emmen. Het de voorronde gehaald, en nu de halve finale. Ik draai vanavond van 02:10 t/m 03:00 met MC Rampage. (wilde ik ff vertellen:p)

Maar let gewoon op je eigen set. Denk niet teveel na. Draai je setje gewoon zoals jij altijd draait. Probeer niet extra goed te doen, of iets te super netjes te mixen. Als je je zenuwachtig maakt, dan maak je juist foutjes. Maak je niet druk, het geeft niet als je een foutje hebt. Als jij hem hoort hoeft iemand anders hem niet perse te horen.

Zoals ik al zei draai gewoon je eigen set. Maar let ook op het publiek. De jury zal zeker kijken of het publiek ook losgaat.

Nog 1 ding, en dat is dat je niet thuis je plaatjes moet gaan uitzoeken. En vervolgens die set gaat draaien. Kies je platen gewoon tijdens het contest, en draai gewoon op de manier van hoe jij het lekker vind gaan.

Heb al een paar ideetjes van platen die goe bij elkaar passen en zo ga ik volgens mij mijn set opbouwen (telkens reeksen van goedsamende passende platen)

Poster: Winston
Nou succes.

Er zijn natuurlijk een heleboel anti zenuw tips, maar het heeft weinig zin deze uit te leggen en uit te proberen, eigenlijk moet je wekenlang oefenen in zenuwbeheersing.

Enigste wat ik kan is je vertellen over mijn eerste keer.

De hele week zit ik in een spanning. Het wordt de avond van mijn debuut en ik wordt steeds zenuwachtiger. Een half uur voor mijn set begint begin ik echt te trillen. Dan loop ik de booth in nog steeds trillend. Zoek een leuke track uit, nog steeds trillend. Maak het gereed wennen aan de set/lokatie/vreemde booth. Dan gooi ik de fader open en weg zijn mijn zenuwen en "it feels like home." Heerlijke set gehad. Ik hoop dat het jouw ook zo gaat.

Ik hoop dat mijn zenuwen ook zo snel weg zijn!! Cry

Poster: woudy

En denk er vooral aan dat het geluid daar veel harder is dus let op met nieuwe platen er in gooien, wat ik mijn eerste keer deed was een nummer zonder bass met mid en high open in een keer er in gooide maar dat hoorde je super erg, k was dit niet gewend vergeleken met thuis, maar ja aldoende leer jeWinking my eye

Hopelijk heb je er iets aan en Succes

Ok zal daar op letten danku voor de tip!! Cry

Poster: Dniz
Drink altijd een aantal biertjes. Niet teveel natuurlijk maar scheeld wel een stukkie met trillende vingers.

Sorry maar ik drink niet!! Cry

Poster: DJADMIN

Ja dacht ik ook om echt meegenieten van de mix ipv stressen.

Poster: EloidELot
"louise gallery" = dirty dancing? het oud cinema gebouw...?
(Madou daar straatje naar beneden met al de DOD winkels?)

gaje platen of cd's of door elkaar draaien?

Ik zou toch ook eerder geneigd zijn om misschien een paar dingen voor te bereiden. Als je ziet dat dit het publiek niet aanspreekt kan je nog altijd terugvallen op je inspiratie ter plaatse...

Enja een smile en opgaande DJ is zijn muziek vind ik altijd super! (zoals reeds aangehaald)
Soms dacht ik als ik iemand zag staan die niet bewoog of niet opging in de muziek, achter de draaitafels maar een droge stoppel... maar de eerste keren als ik er stond, was ikzelf stofstijf van de zenuwen.

Ja het is hetgeen dat je bedoelt denk ik. Check anders even hier.

Ik denk dat ik alleen cd ga mixen omdat ik dan geen platen moet beginnen mee te sleuren en ik vind sl's echt niet lekker draaien als je gewent bent aan super oems (heb ze getest op een ander feest)

Bedankt iedereen voor jullie tips!!!!
User edit by VmaX on 17-05-2008 @ 00:58:37 (100%)
RenéKuppens    posted on 17-05-2008 05:59
mijn eerste was shake ouwe maar door die stress zeg maar draaide ik wel zwaar strak en na 3 platen ging het snel en was me anderhalf uur zo voorbij. gewoon je ding doen ik had niet in de gaten dat de zaal bij mij in tussentijd helemaal vol liep.. zo was ik bezig met mixen..

This is an old Topic

No new postings for 6.322 days.
 Post CommentThat would be 210.7 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

194 Users online: 121 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 78.230
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.346.203