Hoe draai jij je platen aan elkaar (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

erikselhorst    posted on 15-05-2008 12:10
Zoals je de titel al zegt: Hoe draai jij je club/dance/house (etc) platen aan elkaar? Iedereen heeft er z'n eigen manier voor en ben benieuwd hoe jij het doet...

Gemakshalve ga ik even uit van 2 dance platen...

Ik doe het (natuurlijk afhankelijk van de plaat) als volgt:
- Cd er in (in cdspeler 2)
- Beat matchen
- Que punt zoeken. 4 of 8 maten loop maken (bijvoorbeeld een vocal of ander leuk geluidje Cry)
- Opslaan onder hot cue
- Bass een aantal db terugdraaien (van de in te mixen plaat)
- Cdspeler 2 rustig op laten komen vóór de break in plaatje 1
- Tijdens de break van plaatje 1, bass van plaatje 2 opendraaien en tegelijk bass van plaatje 1 geleidelijk terugdraaien.
- Plaat 1 zacht door laten draaien tot bijvoorbeeld vocal van plaat 2 begint
- Plaat 1 weg
User edit by erikselhorst on 15-05-2008 @ 12:35:15 (2%)

What do you think about Hoe draai jij je platen aan elkaar ??

Vote :   

D-Jaz    posted on 15-05-2008 20:24
Poster: erikselhorst

En daarom zijn we benieuwd naar andere manieren. Anders had ik het topic net zo goed niet hoeven starten. Letwel; het gaat hierbij om een voorbeeld, in dit geval 2 dance platen... en dan de meest gebruikte manier van jou!
Dat betekent dus niet dat je de hele avond hetzelfde doet, maar gewoon je basis in dit geval...

heb ik niet want ik gebruik al me technieken vaak genoeg en het is saai als ik dat iemand anders vertel wat ik doe want dan ben ik niet meer orginieel Winking my eye
ArCee    posted on 19-05-2008 11:11
Ligt ook een beetje aan je muziekstijl qua mixen. Ik mix trance en daar doe je weinig aan loopjes en effectjes omdat trance van zichzelf al zo vol zit. Plaat 1 speelt, plaat 2 komt in, hoog en mid helemaal weg, bass vol open. Klein beetje(net hoorbaar op me KT) op laten komen. Beetje mid en hoog erbij. Fader iets meer geven, bass van lopende plaat iets in draaien. Weer een beetje meer laten inkomen, weer iets meer bass van lopende plaat weg en in de break, bass van inkomende plaat de track laten overnemen.Dan langzaam mid en hoog de track compleet laten overnemen.
Bouncy    posted on 19-05-2008 11:34
Met plakband:P

Nja, ik doe het iedere keer anders, dus er is bij mij geen tou aan vast te knopen
Ashley    posted on 19-05-2008 17:24
Poster: Bouncy
Met plakband:P

Nja, ik doe het iedere keer anders, dus er is bij mij geen tou aan vast te knopen

echt? ik soldeer ze aan elkaar Cry
haha just kiddin'

nee ja dat is eigenlijk altijd weer verschillend..
soms verzin ik ter plekke een leuke overgang, en soms gewoon een beetje standaard beatmatchen,  loop je maken, bas erin/eruit enz enz.
Maar wat nou als het lukt, mama?
patrick-allen    posted on 19-05-2008 17:41
Altijd anders toch..
DjVictorF    posted on 19-05-2008 19:47

Als je samples hebt zoals een tekstje dan kan je daar nuttig gebruik van maken.... vato stijl(a)

Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Illusion    posted on 19-05-2008 20:08
Mijn mix stijl hou ik voor mezelfWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
ArCee    posted on 19-05-2008 20:33
Poster: Ashley

echt? ik soldeer ze aan elkaar Cry
haha just kiddin'

nee ja dat is eigenlijk altijd weer verschillend..
soms verzin ik ter plekke een leuke overgang, en soms gewoon een beetje standaard beatmatchen,  loop je maken, bas erin/eruit enz enz.

Kroonsteentje, ty wraps, soms zelfs ff snel met spuug Cry
Stefjuuh    posted on 19-05-2008 21:17
Verschilt hier per plaat, alhoewel ik iets van 4/5 verschillende manieren heb hoe k mn eq doe. Ene keer high op 0 (12 uur), mid iets lager, bass weg, andere keer ook high lager. Soms met bass overlaten lopen, of in 1 keer, of ene bass weg, 1 beat wachten, (dikke) bass andere plaat drop gooien. Tis maar net waar ik zin in heb. (En ik gebruik line faders, xfader staat altijd op true)
D-Jaz    posted on 20-05-2008 12:15
Poster: Illusion
Mijn mix stijl hou ik voor mezelfWinking my eye

haha goed zo denkt er het zelfde als mij over :D en mensen hangt ook van welk tijd stip als je opend draai je heel simpel want ej wil dat mensen lekker gaan dansen maar laat op de avond moet je er echt een show van maken alles uit de kast dus dan doe j eook andere dingen

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

36 Users online: 2 Guests (34 Unknown)
Pages generated today : 19.164
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.243.581