Echte DJ;s Draaien zonder Effecten erdoorheen (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeroen8215    posted on 14-05-2008 21:02
Ik word zo moe van al dat gekloot met die effecten etc, ook dat filmpje op youtube met de DJM 800, als je een echte dj bent moet je kunnen werken met een 100 waar niet eens een BPM op zit...
al die jochies die nu opeens willen DJen
begin zonder BPM, zonder effecten etc, ga daarna es een duurdere Player kopen

als je gevordert bent, gebruik dan ook geen effecten, gebuik de 3 bands EQ en verder niets
de rest is echt voor annoying DJs

vertel wat je ervan vindCry
ben je het er mee eens of oneensConfused

What do you think about Echte DJ;s Draaien zonder Effecten erdoorheen ??

Vote :   

OrsonWelsh    posted on 15-05-2008 13:57
Poster: thomassmith
ik zeg 1 ding

james zabiela

Maar niet iedereen kan draaien als zabiela!!!!!

Het gaat vooral om het feit dat veel dj's een overkill aan effecten gebruiken. Tuurlijk is het een leuke toevoeging voor bijvoorbeeld acapellas..Ik heb een djm 400 staan maar gebruik een effect alleen heeeel af en toe..meer dan genoeg....

Maar mensen, eigenlijk heb je toch genoeg aan een plaat zichzelf?
Die producers maken een break waarop iedereen losgaat. Ik bekijk het nu even vanuit mijn producer/dj standpunt. Dan heb je toch geen effect nodig? Vaak vern..k je de break dusdanig..zonduhh!

Ik zie vaak djs draaien, starten een effect in in de break..zoveel mogelijk en mixen daar de andere plaat in..of zeg liever starten...sidney samson bijv. sorry hoor..maar ik zie dj-en als een ambacht...gewoon down to the core business! en een een effect is leuk..maar met mate!!!
djmamo    posted on 15-05-2008 14:01
ik heb net alle posts gelezen en waar gaat het nu om,

* wanneer ben je een goede dj
 * of wat vind jij van effecten en bpm counters

mijn definitie van een goede dj is wanneer de dj het publiek vermaakt en iedereen los kan krijgen.
en wat kan mij het intresseren of hij effecten of een bpm counter gebruikt.

je gaat toch ook niet naar een feest met dj's om te kijken of hij zijn bpm counter gebruikt?

verder:

ik ben het wel oneens met de stelling dat effecten niet gebruik mogen worden.
zoals eerder in het topic aangegeven vind ik ook dat een effect op het juiste moment een aanvulling op een set is.

ook vind ik dat je met een effect het nummer naar jouw smaak kan zetten en zo een andere klank kan geven.

hou je meer van de techno kant dan kan je met je echo een soort van techno sfeer aan je house plaat geven.

en met een flanger kun je bijvoorbeeld een meer trance sfeer creeren.

het is maar net hoe je het gebruikt, maar vind het wel een toevoeging

www.moonentertainment.nl
Yorick    posted on 15-05-2008 19:10
Ik ken een dj die mixt in met een Echo,, gebruikt in de break 3 x Echo, en mixt uit met een Echo..

Ik zij toen je moet is naar dj vince kijken,,   als je dat  kan ,, dan kan je pas mixen..
User edit by Yorick on 15-05-2008 @ 19:10:53 (21%)
Ashley    posted on 15-05-2008 20:35
Poster: djmamo
ik heb net alle posts gelezen en waar gaat het nu om,

* wanneer ben je een goede dj
 * of wat vind jij van effecten en bpm counters

mijn definitie van een goede dj is wanneer de dj het publiek vermaakt en iedereen los kan krijgen.
en wat kan mij het intresseren of hij effecten of een bpm counter gebruikt.

je gaat toch ook niet naar een feest met dj's om te kijken of hij zijn bpm counter gebruikt?

verder:

ik ben het wel oneens met de stelling dat effecten niet gebruik mogen worden.
zoals eerder in het topic aangegeven vind ik ook dat een effect op het juiste moment een aanvulling op een set is.

ook vind ik dat je met een effect het nummer naar jouw smaak kan zetten en zo een andere klank kan geven.

hou je meer van de techno kant dan kan je met je echo een soort van techno sfeer aan je house plaat geven.

en met een flanger kun je bijvoorbeeld een meer trance sfeer creeren.

het is maar net hoe je het gebruikt, maar vind het wel een toevoeging

ik ben het met dit alles zo totaaaaal eeens! top
Maar wat nou als het lukt, mama?
Boyd    posted on 15-05-2008 20:45
Met effecten en bpm counters geen goede dj? Nou, als bpm counters nou egt te low waren. Zaten ze niet op een cdj! en effecten zijn een leuke toevoeging. Ik zie mensen die ook graag "dj'' willen zijn, niet veel effecten gebruiken. Eerder Virtual DJ!
cptN    posted on 15-05-2008 21:12
Ik vind wel dat mensen eerst moeten leren mixen zonder het gebruik van effecten, te veel dj's zijn er afhankelijk van.

Het kan wel wat extra's toevoegen , het gebruik van effecten maar je set moet niet met effecten aan elkaar geplakt zijn.

my 2 cts.
Winston    posted on 15-05-2008 21:51
Ik ben het niet eens met de tweede stelling van efx zijn voor annoying DJ's. Mensen met muzikaal gevoel kunnen mooie dingen mee.

Maar feit is dat de meesten die efx gebruiken er niks van bakken.
Tic Toc
tym    posted on 16-05-2008 00:54
Ik ben het zeker eens met de stelling dat veel dj's de effecten gebruiken om een slechte overgang te coveren. Maar er zijn ook zat dj's die het gebruiken om hun overgang juist beter te doen klinken! En daar zit het verschil tussen een goeie en een minder ervaren, dan wel 'slechte' dj.
De een gebruikt zijn effecten om een tekortkoming te compenseren, de ander gebruikt zijn effecten om zn set te versterken.
Zo was ik laatst bij Morillo in the sand. Ik moet zeggen dat hij op exacte de juiste momenten met zn EFX1000 kan spelen. Echt geweldig!

En daarbij, hoeveel effecten een dj gebruikt in zijn set, zoals mamo ook zegt, maakt me echt niks uit, zolang hij het publiek maar vermaakt en het geen irritatie opwekt.

En ja, de bpm counter. Ik moet eerlijk zeggen dat zo'n ding je als beginnende dj je een flink stuk op weg helpt. Maar het is wel de bedoeling dat je het ook zonder kan, want dat moet iemand die een goede dj wil worden toch echt wel kunnen.
ArCee    posted on 16-05-2008 14:05
Ik weet niet of ik een echte dj ben, maar ik gebruik inderdaad nooit effecten. Nu vind ik trance ook niet de stijl om die gebruiken maar dat terzijde. Enige wat ik soms doe als radiojock is jingles er doorheen.
Mforge    posted on 16-05-2008 14:30
Effecten kunnen wel degelijk wat toevoegen aan een dj set, mits diegene weet hoe en wanneer die ze moet gebruiken, effecten te gebruiken om fouten te coveren is een slechte zaak, en de effecten moeten ook niet de overhand krijgen..tis een kwestie van timing en kunde om effecten wel goed tot zijn recht te laten komen....dus met de stelling oneens - effecten is zeker een toegevoegde waarde mits goed gebruikt en gedoseerd.
sanderk    posted on 16-05-2008 14:34
zeer oneeens!!!!!!!!!!!!

effecten of geen effecten smaken verschillen  en ieder zijn eigen stijl !!!

en bpm counter nog effecten.... djs die nog nie eens een plaat gelijk kan zetten moeten daar zeer zeker geen gebruik van maken (anders leer je het nooit )

Cry
mixjob    posted on 05-06-2008 19:26
als ze er toch gewoon bij zitten kan je keuze het bepalen en ook niet maar effecten zijn tog gewoon leuk?
Boyd    posted on 05-06-2008 19:40

Ja idd. Gewoon gebruiken hoor, niks om voor te schamen. Die bpm counter, niet op proberen te mixen. Die is meer om de effecten te syncen.

DeteqBoy    posted on 05-06-2008 19:46
Effecten kunnen een toevoeging zijn, mits met mate en goed gebruikt Happy, laughing
Boyd    posted on 05-06-2008 20:09
dus niet heel droog een flangertje door een nummer heen, niet lettend op de maat etc. Zeg het ff voor de duidelijkheid!
woxa    posted on 05-06-2008 20:11
bwaja niet volledig mee eensik vind de bassis effecten galm,echo,flanger,wah,zip en zo wel kunnen maar speciale affecten moet ik ook niet hebben hoor maw een djm 600 ideaal
woxa    posted on 05-06-2008 20:11
bwaja niet volledig mee eensik vind de bassis effecten galm,echo,flanger,wah,zip en zo wel kunnen maar speciale affecten moet ik ook niet hebben hoor maw een djm 600 ideaal
Stefjuuh    posted on 05-06-2008 21:01
Effecten kunnen zeker leuk zijn! Er zijn genoeg die heel leuk met een efx kunnen spelen. Even een flanger over een slechte overgang gooien vind ik dan wel weer een stuk minder. Zelf gebruik ik de delay en echo redelijk vaak.. af en toe een roll.. Flanger en phaser klinken naar mijn mening al snel TE. Ik gooi dan ook zeker geen effect midden door een overgang!
DrezZ    posted on 05-06-2008 21:12
ik vind tegenwoordig effectjes leuk, maar met mate! dus niet in elke track; en zeker niet tijdens n overgang! ik gebruik graag mn filter, Roll en Samplebox!
RoyBeware    posted on 05-06-2008 21:45
Vele hebben hun mening al verteld, en ben het met veel eens.

Als je goed met effecten kan om gaan, en lekker creatief kan zijn is het leuk.
Ik vind het niet echt mooi als ieman er zomaar ff een flanger door heen gooit.
Maar dat is weer persoonlijk XD.

Maar mijn mening is wel een beetje het zelfde als de rest.
Het maakt een mix ook mooier vind ik met effecten, maar je moet ook goed kunnen zijn zonder de effecten.
D-Ray    posted on 05-06-2008 22:44
Mijn mening is.. innd.. wat veel mensen zeggen.. doe het met mate.. en niet tijdens een overgang.. sommige dj blijven maar aan die effecten zitten.. en op een gegeven moment is het niet leuk meerr.. maar een effect op zijn tijd,, en op de goeie moment en maat.. kan het heel leuk zijn.. 
D-Jaz    posted on 06-06-2008 11:36
climax moment en dan zeg ik niet elk climax moment maar dan kan het wel heeeeeel cool zijn

DJADMIN    posted on 06-06-2008 12:11
wie heeft die discussie weer opgelaaid Cry
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000

This is an old Topic

No new postings for 6.307 days.
 Post CommentThat would be 210.2 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

167 Users online: 65 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 29.804
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.846.350