Echte DJ;s Draaien zonder Effecten erdoorheen (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeroen8215    posted on 14-05-2008 21:02
Ik word zo moe van al dat gekloot met die effecten etc, ook dat filmpje op youtube met de DJM 800, als je een echte dj bent moet je kunnen werken met een 100 waar niet eens een BPM op zit...
al die jochies die nu opeens willen DJen
begin zonder BPM, zonder effecten etc, ga daarna es een duurdere Player kopen

als je gevordert bent, gebruik dan ook geen effecten, gebuik de 3 bands EQ en verder niets
de rest is echt voor annoying DJs

vertel wat je ervan vindCry
ben je het er mee eens of oneensConfused

What do you think about Echte DJ;s Draaien zonder Effecten erdoorheen ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 14-05-2008 22:09
Poster: Bastian
Oneens, met effecten kan je de mix tot een hogere climax brengen alleen wat de meeste dus irriteren is dat sommige mensen dus niet met effecten om kunnen gaan of zo zenuwachtig zijn of whatever dat ze alleen maar aan die knopjes zitten.
Nou heb ik thuis geen effecten mixer maar als ik met een djm 800 draai gebruik ik wel regelmatig effecten alleen dan wel op een goede manier vind ik zelf.

Ik vind deze uitspraak van Bastian wel een mooie samenvatting waar ik ook achter sta. Ik krijg overigens bij dit topic in eens een flashback naar dit topic.
tairip    posted on 14-05-2008 22:20
Oneens!

Een effect is een toevoeging maar moet geen hoofdingredient zijn van je mix!
soundcollector    posted on 14-05-2008 22:25
De meeste dj's, die effecten gebruiken die jij dan slecht vind zijn gewoon dj's die denke van nu gaan we de mensen eens iets laten zien en gewoon evne een effectje opzette... daarom vindk het vaak cut als er effecten worden gebruikt

voor de rest heeft bastian volledig gelijk Winking my eye

gr
Flexii    posted on 14-05-2008 22:40
Poster: Cyspoz

Ik vind deze uitspraak van Bastian wel een mooie samenvatting waar ik ook achter sta. Ik krijg overigens bij dit topic in eens een flashback naar dit topic.

aleen in dit geval is de topicstarter hier niet meer komen posten na zijn beginpost
Yorick    posted on 14-05-2008 22:44

bij terror ken je juist lekker helemaal los gaan met effecten,, ( kijk maar naar akiraWinking my eye)

JerryOwens    posted on 14-05-2008 22:55
oneens, ik vind ook dat effecten een set of track naar een hoger niveua kunnen trekken. Alleen een track of set moet wel in de basis al goed zijn wil het beter kunnen worden. Laffe sh*t wordt niet goed door effecten.

Dus eerst goed leren dj-en en daarna pas effecten erbij.

Winking my eye Jerry
bambamstudio    posted on 14-05-2008 22:57
Ik vindt Richie Hawtin toch wel een echte DJ......zo niet een van de beste naar mijn mening. En die draait veel met fx
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
MoXeGy    posted on 14-05-2008 23:06
Zoals meerdere al zeggen: Met fx kun je wat toevoegen maar je moet het niet teveel toevoegen.
Zoals met bier: Met maten Happy, laughing
patrick-allen    posted on 14-05-2008 23:21
Een en oneens denk ik, die effecten zijn leuk juist. Maar als je geen degeleijke overgang kan maken ZONDER die effecten..dan ben je nep :P
OrsonWelsh    posted on 14-05-2008 23:46
Poster: jeroen8215
Ik word zo moe van al dat gekloot met die effecten etc, ook dat filmpje op youtube met de DJM 800, als je een echte dj bent moet je kunnen werken met een 100 waar niet eens een BPM op zit...
al die jochies die nu opeens willen DJen
begin zonder BPM, zonder effecten etc, ga daarna es een duurdere Player kopen

als je gevordert bent, gebruik dan ook geen effecten, gebuik de 3 bands EQ en verder niets
de rest is echt voor annoying DJs

vertel wat je ervan vindCry
ben je het er mee eens of oneensConfused

Ik ben er erg mee eens. Jaren gedraaid zonder effecten. Effecten zijn puur een toevoeging, maar tegenwoordig hoor je niets anders...Al moet ik wel zeggen dat techno dj's die effecten wel juist toepassen, maar daar is ook de muziek naar...
zalo    posted on 15-05-2008 02:05
je moet eerst leren mixen zoder effecten de basis is namelijk belangrijk
de effecten zijn een extra en geen must maar zoals reeds gezegd ze kunnen je set qua niveau verhogen als ze goed toegepast worden
cross-over    posted on 15-05-2008 08:30
Ha, leuk, weer een topic over de "toevoegingen voor DJ's".

Het is net als met al die andere andere zaken die een DJ tot zijn beschikking heeft gekregen sinds de 'uitvinding' van het (club)DJ-vak. Alles moet zijn nut hebben en goed toegepast worden.

Met elke toevoeging kun je een nieuwe draai geven aan een song. Dit is van toepassing op de echo-unit, de EQ maar ook op software die je als DJ kunt gebruiken ter ondersteuning.

Het is net als auto-rijden, als je de basis eenmaal beheerst kun je met veel oefenen, het juiste gear en een geschikte omgeving een prima prestatie neer zetten.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Bouncy    posted on 15-05-2008 08:45
K heb thuis een DJM-800 staan, en ik gebruik de effecten die er op zitten echt bijna nooit...

Waarom?
Tsja, dat weet ik zelf eigenlijk niet, misschien dat ik ze niet kan toepassen. Of dat ik het niet mooi vind...
zalo    posted on 15-05-2008 08:53
Poster: Bouncy
K heb thuis een DJM-800 staan, en ik gebruik de effecten die er op zitten echt bijna nooit...

Waarom?
Tsja, dat weet ik zelf eigenlijk niet, misschien dat ik ze niet kan toepassen. Of dat ik het niet mooi vind...

een DJM-800??
Renzis    posted on 15-05-2008 08:55
Poster: Bouncy

Dat ik vind ik zonde van je DJM

Dat terzijde.

Ik vind dat je zonder effecten een goede mix moet kunnen neerzetten. Daarna kan je met effecten je zelf nog beter maken, en naar mijn mening je eigen draai er aan geven.

Ik heb bijvoorbeeld met afrojack in de booth gestaan. Zoals die kerel verschillende effecten met elkaar combineert is gewoon een vak op zich, plus het klinkt echt als een toevoeging. Als je het goed kan, kan je met de muziek doen wat je wil, en heb je er volledige controle er over.

Maar dat 15 jarig geklooi met flangers en noem maar op vind ik enigzins onzin.

ik heb gezegd:D
Raoel    posted on 15-05-2008 08:57
Echt de grootste onzin die ik gehoord heb zeg. Je moet open staan voor veranderingen. Het zelfde principe als de ontwikkeling van de auto, vliegtuigen, vinyl-->CD ontwikkeling, geen walkman maar Ipod etc etc.

Over Fx, ik denk dat het juist een goede ontwikkeling is. Er moeten veranderingen zijn om het dj-en interessant voor het publiek te houden. Tevens is het een hele goede manier om een soort van qlimax in je set te creeren.

Bijna elke beetje goede dj gebruikt effecten. Vooral in de techno/minimal scene wordt het veel gebruikt zodat je de muziek net even een andere wending kan geven.

Waar ik het wel mee eens ben is dat iedereen zich ineens DJ noemt. Dit heeft echter niks met effecten te maken maar o.a. met de mediaaandacht voor het dj-en, de belachelijke goedkope prijzen voor equipment waardoor het voor meer mensen aantrekkelijk wordt. Echter één ding vergeten mensen. Je bent pas een dj als je daadwerkelijk draait op een feest/club/discotheek, of dat nou achter een hercules mixing console, Pioneers, Technics, Midi controller versus Ableton, etc is.
Illusion    posted on 15-05-2008 09:09
Poster: Renzis

ik heb gezegd:D

Ik nog niet dus ik ook nog even:p

Ik vind een flangertje helemaal niet zo gekWinking my eye eventjes. Ik zou het misschien 1 of 2 x in m'n set gebruiken that's all.

Daarnaast vind ik de mening van de topicstarter helemaal niks:p. Je bent een dj als je Goed je plaatjes kan draaien. Of er nou effecten in zitten of niet, dat kan een extraatje zijn van de Dj.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Roov    posted on 15-05-2008 09:42
Tellen sample-vocals ook mee als effecten? (A)
JollyJunkie    posted on 15-05-2008 09:48
Ik ben het eens zonder BPM counter,maar oneens zonder effecten Winking my eye
Xtremer    posted on 15-05-2008 09:54
Ik ben het met je eens over het feit dat je moet leren mixen/beatmatchen zonder BPM. Dit is ook de enige manier om echt goed te zorgen dat je kunt beatmatchen, je zou het dan ook het best op een simpel 2 kanaals mengpaneel en een setje TT's kunnen leren. Ik heb het zelf ook op deze manier gedaan en beviel me prima! Toen ik het helemaal door had wou ik meer en kocht ik CDJ's en een effecten mengpaneel. Heb je zelf wel ervaring met een effecten mengpaneel? Je praat dr over alsof het de duivel isCry. Wat is er zo verkeerd aan beateffects enzo? Een flanger is toch niks mis mee of wel? Het is juist leuk om met effecten te werken, het geeft juist een vette sfeer met een mooi effect of niet danCry? En zoals Illusion (Kratoz) zegt het is een extratje boven op je mix. In het geval met effecten ben ik het helemaal met je oneens!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
MaD    posted on 15-05-2008 10:25
Ben het er wel mee eens dat je moet beginnen met gear zonder BPM meter en zonder FX en als je het dan onder de knie hebt mag je eens naar FX gaan kijken. Maar het maakt een DJ juist goed als hij met de FX om weet te gaan, en ook vooral weet wanneer deze niet te gebruiken. Maar als je goed bent met FX moet je dat zeker gebruiken, kun je  Live een remix van het nummer maken.
noadja.com /// aboveall.nl
JollyJunkie    posted on 15-05-2008 10:32
Poster: MaD
 Maar als je goed bent met FX moet je dat zeker gebruiken, kun je  Live een remix van het nummer maken.

Idd, neem als voorbeeld sanderk Winking my eye
thomassmith    posted on 15-05-2008 13:13
ik zeg 1 ding

james zabiela
nicknaughty    posted on 15-05-2008 13:24
ik gebruik zelf niet al te veel effecten, zo nu en dan een flangertje in een break, en soms een delay (4-8 tellen) om te spelen, maar eigenlijk zijn mijn sets vrijwel effectloos. té veel effecten vind ik storend eigenlijk, erger me altijd dood aan van die gasten die in elke track effecten lopen te gebruiken Happy, laughing
MickeyMick    posted on 15-05-2008 13:54
Een effect kan de muziek 'liften' maar het kan ook destructieve gevolgen hebben.
Alles klinkt goed, mits goed getimed.
Zelf ben ik wel fan van effecten: Filters, delay, echo.
Basic shit Winking my eye

248 Users online: 60 Guests (188 Unknown)
Pages generated today : 32.135
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.848.681