Echte DJ;s Draaien zonder Effecten erdoorheen (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeroen8215    posted on 14-05-2008 21:02
Ik word zo moe van al dat gekloot met die effecten etc, ook dat filmpje op youtube met de DJM 800, als je een echte dj bent moet je kunnen werken met een 100 waar niet eens een BPM op zit...
al die jochies die nu opeens willen DJen
begin zonder BPM, zonder effecten etc, ga daarna es een duurdere Player kopen

als je gevordert bent, gebruik dan ook geen effecten, gebuik de 3 bands EQ en verder niets
de rest is echt voor annoying DJs

vertel wat je ervan vindCry
ben je het er mee eens of oneensConfused

What do you think about Echte DJ;s Draaien zonder Effecten erdoorheen ??

Vote :   

Sebasz    posted on 14-05-2008 21:04
Leer eerst maar een ' teken gebruiken :') Je kan zeker niet met effecten omgaan en daarom vind je het zo crap :D aangezien je al niet eens met je toetsenbord kan omgaan :P
TS kan er niet mee omgaan!

PS: effecten met een hoofdletter schrijven :') royal sadness
User edit by Sebasz on 14-05-2008 @ 21:05:20 (31%)
DJ_Sintec    posted on 14-05-2008 21:06
EENS, het enige effect dat ik gebruik als ik met een cd speler ben is loop (en op deze loop dan wel wat effecten) maar in het algemeen blijft een mix veel cleaner zonder al te veel effecten (of het moet echt profecioneel gedaan zijn) maar al die kleine dj's die proberen slagen daar niet in en dat maakt het zeer ambetant als luisteraar om naar te luisteren.
Roov    posted on 14-05-2008 21:07
Ik ben het hier voor gedeelte mee eens. Ik vind dat je eerst moet leren met gehoor goed mixen en daarna duurdere players kopen. Wat ik echt onzin vind is dat je geen effecten moet gebruiken als je gevorderd bent, een effect op zijn plaats is best mooi. Zoals een echo (delay) bij een vocal. Ik vind dat je een beetje overdrijft...
Sebasz    posted on 14-05-2008 21:08

User edit by Sebasz on 14-05-2008 @ 21:10:11 (100%)
Bastian    posted on 14-05-2008 21:08
Poster: Sebasz
Leer eerst maar een ' teken gebruiken :') Je kan zeker niet met effecten omgaan en daarom vind je het zo crap :D aangezien je al niet eens met je toetsenbord kan omgaan :P
TS kan er niet mee omgaan!

PS: effecten met een hoofdletter schrijven :') royal sadness

Cry
Oneens, met effecten kan je de mix tot een hogere climax brengen alleen wat de meeste dus irriteren is dat sommige mensen dus niet met effecten om kunnen gaan of zo zenuwachtig zijn of whatever dat ze alleen maar aan die knopjes zitten.
Nou heb ik thuis geen effecten mixer maar als ik met een djm 800 draai gebruik ik wel regelmatig effecten alleen dan wel op een goede manier vind ik zelf.
Sebasz    posted on 14-05-2008 21:11
Idd wat Bastian zegt ja Happy, laughing. Effecten kunnen het juist nóg vetter maken. Je moet natuurlijk niet zomaar wat baggeren maar als je weet wat je doet kan je je mix ff een vette draai geven :P
User edit by Sebasz on 14-05-2008 @ 21:11:13 (2%)
Dyno    posted on 14-05-2008 21:11
Effecten kunnen een toevoeging zijn aan je mix.

Maar te veel gebruik ervan vind ik niet goed.

Ik heb hier zelf de DJM-600 en gebruik ik ze wel.

Het ligt er ook aan hóe je ze gebruikt .....
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
DJ_Sintec    posted on 14-05-2008 21:11
je moet als dj toch in staat zijn om een climax op te bouwen of een degelijk set te draaien zonder effecten te gebruiken, effecten kunnen toch nooit de plaats innemen van het beatmixen?
justjustin    posted on 14-05-2008 21:16
Oneens Effecten  kunnen heel goed en mooi worden gebruikt...
Maar niet te veel!!!! wat wel word gedaan door veel dj's idd jammer...
maar over het algemeen word het alleen maar goed gebruikt vind ik!
Gagarin12    posted on 14-05-2008 21:19
Poster: Sebasz

leuk!

en effecten kunnen nooit te plaats innemen van beatmixen: ok, ze kunnen er wel een goede aanvulling op vormen die het geheel alleen nog beter zal laten klinken. Maar een overgang waarbij de nummers zo ongeveer gelijk staan en je telkens overgaat door over het ene nummer een effect te gooien om te verstoppen dat je ernaast zit is ook stoem. Ik las hier is iets van iemand die elke overgang met zijn filter doet=> bullshitCry

Gagarin
Roov    posted on 14-05-2008 21:22
Als je het effect precies op het goede tijdstip erin kan gooien, heb ik er totaal geen probleem mee eigenlijk
ceesietopc    posted on 14-05-2008 21:22
Effecten zijn een leuke aanvulling op je mix. Geen vervanging van het beatmatchen.
Goed effecten gebruiken is ook een kunst, voor je het weet is het overkill of gebruik je te vaak een effect.

Ik vind trouwens dat je TS zwaaar overdreven is.
Nandi    posted on 14-05-2008 21:22
Bekende dj's doen dat inderdaad niet echt vaak. Wel kut als iemand er de  heele tijd flangers zit door te smijten .

Maar zoals al is gezegt een effectje op tijd en stond kan wel eens Winking my eye
Roov    posted on 14-05-2008 21:24
Het is idd zowiezo geen vervangen voor beatmixen. Ik denk dat als je na 5x een effect erdoor heen doet dat mensen al snel verveeld beginnen te raken. Ik vind een flanger op zijn tijd best aardig. Alleen het is echt een slecht effect als je het te LANG of te VAAK doet.
Winston    posted on 14-05-2008 21:28
Ik ben het eens met Jeroen.

De meeste DJ's gebruiken de efx niet op een mooie manier.

Dit laat me denken aan scratch DJ's. Ooit waren scratches om een set leuker te maken en nu is het een niet muzikale DJ stijl geworden.

Waarschijnlijk wordt efx gebruik ook een aparte stijl en kunnen normale mensen weer naar gewone muzikale sets luisteren zonder mislukte fx poes pas.
Tic Toc
Roov    posted on 14-05-2008 21:29
Ik vind een scratch door een nummer echt geweldig Winking my eye
Basrose    posted on 14-05-2008 21:34
Poster: jeroen8215

als je gevordert bent, gebruik dan ook geen effecten, gebuik de 3 bands EQ en verder niets
de rest is echt voor annoying DJs

vertel wat je ervan vindCry
ben je het er mee eens of oneensConfused

Wat een onzin Effecten kunnen een hele leuke aanvulling zijn op je set. Zolang je maar weet wat je doet en het niet overmatig iriitant gebruikt. Er zijn zat bekende djs die diverse effecten gebruiken. Er zijn veel djs die express uitmixen met een effect als ie verloopt zodat je het minder zou horen... Nouja dat moeten ze zelf weten maar ik hoor het gelijk.

Zelfde met scratchen... Persoonlijk vind ik het een leuke toevoeging zolang het niet overmatig is. En je moet het natuurlijk ook wel een beetje kunnen.
Nandi    posted on 14-05-2008 21:39
Poster: FlippinDoube
Ik vind een scratch door een nummer echt geweldig Winking my eye

Ja bij sommige stijlen toch Happy, laughing!
Lawrenz    posted on 14-05-2008 21:41
Ik heb hier ook geen effectenmixer staan, en de effecten van djDecks gebruik ik zelden. En net als Bastian zegt, als ik op een DJM800 draai gebruik ik de effecten wel, maar op een goede manier.
Ben het verder ook eens met BasRose: het scratchen van DJ Jean vind ik echt HEEL irritant :P
Roov    posted on 14-05-2008 21:41
Poster: Nandi

Ja bij sommige stijlen toch Happy, laughing!

Zoals bij house ja :P
DJADMIN    posted on 14-05-2008 21:43
Als je goed met effecten om kan gaan, maak er dan gebruik van.

Kan je het niet, moet je het laten. De boodschap die helaas veel ''dj's'' niet begrijpen. En inderdaad, iedereen kan DJ worden, en door de digitalisering lijkt het minder een kunst. Maar acht, échte dj's onderscheiden zich wel, op wat voor een manier dan ook, mét of juist zonder effecten Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Grazydon    posted on 14-05-2008 21:47
Poster: DJADMIN
Als je goed met effecten om kan gaan, maak er dan gebruik van.

Kan je het niet, moet je het laten. De boodschap die helaas veel ''dj's'' niet begrijpen. En inderdaad, iedereen kan DJ worden, en door de digitalisering lijkt het minder een kunst. Maar acht, échte dj's onderscheiden zich wel, op wat voor een manier dan ook, mét of juist zonder effecten Winking my eye

Idd ben het helemaal met je eens!!!
Als je het "echt" goed kan waarom zou je het dan laten, het voegt juist iets extra's toe!
maar als je het niet goed onder de knie hebt doe het dan vooral niet...
Devotion    posted on 14-05-2008 21:56

Ik ben het dus duidelijk oneens met de topicstarter (die overigens wel heel erg heftig door de bocht komt met z'n vierde post; maar dat terzijde). Waar baal je nu eigenlijk van; het gebruik van de effecten of dat dj's hun bpm-counters gebruiken? En wie ben jij dan om te bepalen dat iemand pas later een duurdere speler mag kopenConfused

Je hebt dus een hekel aan dj's die:

• net beginnen
  • te dure cd spelers hebben en de functionaliteit gebruiken
  • een te duur mengpaneel hebben en vervolgens ook nog gebruik durven te maken van de opties

... zucht...

Nandi    posted on 14-05-2008 21:56
Poster: FlippinDoube

Zoals bij house ja :P

Neen bij Drum and bass / jungle past dat hondermaal beter
Nico_26    posted on 14-05-2008 22:04
Effecten zijn leuk en zijn gewoon een vorm van evolutie in het dj'en maar idd, de goede dj's onder ons kunnen zeker zonder

160 Users online: 64 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 29.736
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.846.282