fl studio 8 hoofdpijn
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

OrsonWelsh    posted on 13-05-2008 08:13
Hallo allemaal!
Ik zie dat veel mensen fruityloops gebruiken, dus....heb ik studio maar eens aangeschaft. Was benieuwd of dit inderdaad veel makkelijker werken is als met Cubase of Logic waar ik nu in de studio mee werk.
Maar:

Ik snap er geeeeeeen moer van.

Ik mis de werkarea van bijv cubase, waar je eerst een track aanmaakt. Dan die track gaat uitbouwen en dat je die balk met blokken ook kunt zien.

Ik wordt hier echt helemaal gek van, vind het verre van makkelijk...
Heeft iemand tips voor me?

Bijv. Ik wil losse audio files gebruiken ipv die drumsequencer...En werkt alles nou via die stepsequencer??

Ik krijg er hoofdpijn van...hahah..Cry

What do you think about fl studio 8 hoofdpijn ??

Vote :   

Basrose    posted on 13-05-2008 08:24
luxx heeft al veel topics over fl gemaakt... deze kon je ook vinden onder hetzelfde forum of de zoekfunctie. je hebt er ongetwijfeld wat aan.

////www.djresource.eu/Forum/topic/9158/Luxxs-FL-studio-tutorials-/

verder zijn er op youtroep ook nog heel veel filmpjes over de basisfuncties uitgelegd. Het is idd heel anders werken dan cubase. het mist een aantal dingen, een aantal dingen zijn anders, en er zitten ook dingen in waarvan je zegt, Ja dat is makkeijk.

Succes ermee
Illusion    posted on 13-05-2008 09:20

Idd Luxx heeft erg handige topics aangemaakt, en ook film tutorials op youtube. Daar zal ik zeker even een kijkje nemen.

Daarnaast werk je in FL met patterns.

Je maakt deze in de step sequencer (waar je je plugins etc. inpleurd)

In de "playlist" kun je alle verschillende patterns achter elkaar zetten.

Dat moet je even uitvogelen. Elk geluidje apart (kick, melod of iets anders) heeft zijn eigen patern nodig. Dus voor elk geluidje pak je een nieuw pattern.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Roov    posted on 14-05-2008 21:04
Poster: orsonwelsh
Ik krijg er hoofdpijn van...hahah..Cry

Vind je het gek als je met je hoofd tegen een muur aan slaat Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

302 Users online: 153 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 33.701
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.988.105