Van het ene nummer naar het ander, Hoe (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 12-05-2008 12:22

Ik ben nu al aardig bezig, 6maandjes, al 1maal op sportdag van school gedraaid, deze vrijdag in discotheek draaien :s. Maar dus ik had een vraagje.

Ik mix dus het ene nummer met het ander (je kent het wel)

maar als ik op een fuif ga horen ofzo hoor ik dat sommige dj van het ene nummer plots naar een ander nummer gaan? Ik thuis oefenen maar het trekt op niets? Weet iemand hoe je het moet doen?

dankje Happy, laughing

What do you think about Van het ene nummer naar het ander, Hoe ??

Vote :   

Winston    posted on 26-08-2008 12:45
Dat is goed gezzegd: hou altijd rekening met de flow.

Er zijn dus 2 cuts: de echte cut dus zonder mix en die van Renzis d.w.z. een mix die als cut klinkt.
Tic Toc
erikselhorst    posted on 26-08-2008 13:04
Poster: Renzis
Wat Stefjuuh al zegt. Je kan dat ook gewoon met je EQ's doen.

Stel jij draait subtiel je 2e plaat in bij de lopende plaat, met je bass naar beneden. Zodra track 2 van gewoon een beat enz naar bijv vocals of melodie knalt gooi je direct de bass mee, en uiteraard hem bij de andere (gedeeltelijk) eruit.

Draai maar eens als jij een nummer draait de bass er helemaal uit en luister hoe dat klinkt. Hij trekt dan gelijk een hele hoop 'body' van het nummer mee. Als je dat tegelijk (gebeatmatched uiteraard) door track 1 laat lopen, en dan in ene keer weer bijwerkt, gaat hij er opeens heel duidelijk overheen (als je natuurlijk je andere bass en eventueel andere eq's naar beneden draait, anders krijg je een hoop herrie). Zo lijkt het als of je in een keer switched maar het is toch strak in de maat en indien met de juiste platen gewoon een verantwoorde overgang die heel goed kan klinken

Hopelijk kan je hier wat mee, succes

Ik denk dat dit de beste manier is en ook de manier is die jij bedoelt. Als luisteraar denk je dat de bass van de ene plaat helemaal weggedraaid wordt, terwijl je als DJ de knop maar een klein stukje wegdraaid.
Probeer het gewoon eens: de 2 platen beatmatchen (eventueel de 2e in een loop laten lopen) en op het juiste moment (hiervoor moet je de platen dus wel goed kennen. Bijvoorbeeld na een vocal/refrein) de bass van plaat 1 wegdraaien en plaat 2 erin gooien.
Uit voorzorg draai ik de high en mid van de eerste plaat al een beetje terug, voordat ik de 2e plaat erin gooi. Anders krijg je, zoals Renzis ook al zeg, een hele hoop herrie.

(Is potdomme nog lastig ook, om een simpele overgang goed uit de leggen! Cool)
Renzis    posted on 26-08-2008 13:19
echt hea:P

Je kan het beter voor door

Inschrijven voor de DJ-clinic bij mij kan per PM, uurtarief word dan vermeldWinking my eye

Je kan overigens als je de door mij en erikselhorst genoemde manier gebruikt ook nog gaan klooien om er een beetje andere overgang van te maken.

Bijv:
- om de beat de bass wegdraaien zodat je 2 beats per 4 maten krijgt
- om de 4 beats van bass (track1 -track 2 - track 1 - track 2) wisselen. wel zo handig als het bij elkar past
- Als je het hebt echo over plaat 1 gooien, en dan de beat wegdraaien, ondertussen plaat 2 er dus bij. de beat van plaat 1 vervaagt langzaam (afhankelijk van hoe je je echo insteld) en dan rustig bass 2 bijdraaien of er juist in knallen als 1 net wegvalt

Leuk leuk allemaal, nog 7 uur (werk) en ik kan er weer mee kloten
erikselhorst    posted on 26-08-2008 13:28
echt hea:P

Je kan het beter voor door

Inschrijven voor de DJ-clinic bij mij kan per PM, uurtarief word dan vermeldWinking my eye

Je kan overigens als je de door mij en erikselhorst genoemde manier gebruikt ook nog gaan klooien om er een beetje andere overgang van te maken.

Bijv:
- om de beat de bass wegdraaien zodat je 2 beats per 4 maten krijgt
- om de 4 beats van bass (track1 -track 2 - track 1 - track 2) wisselen. wel zo handig als het bij elkar past
- Als je het hebt echo over plaat 1 gooien, en dan de beat wegdraaien, ondertussen plaat 2 er dus bij. de beat van plaat 1 vervaagt langzaam (afhankelijk van hoe je je echo insteld) en dan rustig bass 2 bijdraaien of er juist in knallen als 1 net wegvalt

Leuk leuk allemaal, nog 7 uur (werk) en ik kan er weer mee kloten

Nu wordt het tijd om je in te schrijven voor een clinic bij Renzis en ondergetekende Cool
Lead    posted on 26-08-2008 13:48
...uurtarief word dan vermeld...

Je kent ons bankrekening nummer ook, dan doen we graag aan reclame voor je/jullie Thumbs Up
Let the BASS be louder
Renzis    posted on 26-08-2008 13:54
DJRESOURCE DJ-Clinic by Renzis en ErikSelhorst