Ik ben nu al aardig bezig, 6maandjes, al 1maal op sportdag van school gedraaid, deze vrijdag in discotheek draaien :s. Maar dus ik had een vraagje.
Ik mix dus het ene nummer met het ander (je kent het wel)
maar als ik op een fuif ga horen ofzo hoor ik dat sommige dj van het ene nummer plots naar een ander nummer gaan? Ik thuis oefenen maar het trekt op niets? Weet iemand hoe je het moet doen?
dankje
Poster: skyline643
Hij bedoelt waarschijnlijk het 'cutten'. Wordt nogal vaak bij allround gedaan. Je zet gewoon de schuif open van de plaat die je wil ingooien. Je zorgt natuurlijk wel eerst dat je het juiste cue punt opgezocht hebt en de volumes van beide platen gelijk staan (met je gain) en dan druk je op play en gooi je op hetzelfde moment de fader naar beneden van die andere plaat die aan het spelen was.
Uhm weet jij wel wat een Dj doet? Een dj doet dat juist plaatjes mixen.
Als je hier bij de Search in het navigatiemenu zoekt kun je erg veel informatie vinden betreft jou onderwerp. Zoals:
Hoe Beatmatchen?
Wie kan mij helpen mixen, beatmatchen
Beatmatch hulp !!
Tips bij mixen, Dj-naam, aanraders materiaal
cursus beat mixen
Daar heb je al heel veel aan. Zoek in het vervolg dus eerst even via de Search i.v.m. extra en dubbele topics die over dezelfde onderwerpen gaan.
Cutten.. das dan een kwestie van goed je que points instellen en en goed instarten.
Een hot-cue maken op het begin van een beat en dan preciesterwijl er een beat is in dat andere liedje op de hot-cue drukken en het andere liedje op cue/pause zetten :D.
Poster: Tekhead
loopen, knopje indrukken op de cd speler en de mix gaat vanzelf. Als je wilt wisselen van het ene muziekgenre naar een heel ander genre ( van dance/club/house, naar bvb RnB, kan je bvb een backspin doen, of je speler langzaam laten laten uitlopen, en bij, een bijna stilstand van de speler de andere plaat insmijten.
Poster: BoydGriftDoe ik meestal ook zo, maar dat is niet bij elk soort feest mogelijk, want op bvb bedrijfs en trouwfeesten, moet je soms onmiddellijk switchen, en dan is het switchen via bvb backspin een ideale en veel gebruikte oplossing ( bij gebruik van TT's )
Als ik naar een ander genre wil mixen, dan doe ik dat heel langzaam met +/- 4 a 5 plaatjes.
dus beetje bij beetje veranderen!
Poster: JJenzzOok in timing goed hebben? Precies de ene vocals stoppen, en dat de andere dan beginnen, als je dan ook precies je bass omwisselt, lijkt het op plotseling omwisselen, maar tis toch echt geen skihutstijl..:P
ja ik weet wat beatmatchen is ik heb het al zelf onder de knie en doe dat, maar ik mix het gewoon de 2nummers met elkaar ik wil kunnen dat ik van het ene nummer opeens naar het ander nummer kan springen hoe doe je dat?
Poster: Illusion
Uhm weet jij wel wat een Dj doet? Een dj doet dat juist plaatjes mixen.