4 x jb system 15
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 08-06-2005 16:09
leuke boxen gaan erg hard..... 109 db

meer info <mail>maartenmoonen@hotmail.com</mail>
www.moonentertainment.nl
Mod edit by Nvie on 08-06-2005 16:14 (10%)
[MOD Edit] e-mail, spam

What do you think about 4 x jb system 15 ??

Vote :   

Lead    posted on 08-06-2005 17:48
plaatje/specs ?
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 09-06-2005 09:55
109 dB per wat? Is dat de SPL (1W/1M)... das onmogelijk voor JB-system toppen (zelfs topmerken halen dat niet...)
109 dB SPL max.? lijkt me wat laag...
djmamo    posted on 11-06-2005 04:05
als je ff kijkt is het 109 db wat zou 109 db betekene......
en ja dat halen ze wel.
een beetje kast, lees EV, HK of dynacord halen makkelijk 130 db.(auto setjes doen dat al)

db het aantal decibel dat gemeten wordt met een db meter......

• Trapeziumvormige klankkast
  • 15” woofer en 1” titanium super tweeter
  • Mooie afwerking met zwart tapijt en zwarte frontgrill
  • Voorzien van 2 handvatten, versterkte metalen hoeken en luidspreker adapter
  • Speakon® compatibele aansluiting of draadklemmen
  • Aanbevolen versterkers: VX400 -
    VX700
  • 250 W muziekvermogen
  • 8 ohm

• www.moonentertainment.nl
    Lead    posted on 11-06-2005 10:21
    Hehehe, volgens de specs van de HDJ-1000 is die 108dB Winking my eye

JB system heeft neit de naam dat ze de beste geluidskwaliteit voortbrengen, maar voor op de slaapkamer of in een klein woonkamer moet het voldoende zijn. In geval van nood zou een extra subje het setje kompleet maken.
    Let the BASS be louder
    djmamo    posted on 11-06-2005 18:44
    nou ik heb ze voor mijn drive-in show gebruikt (4 boxen, 2 per kant) feestje voor maximaal 200 man gaat net als de ruimte ook niet te groot/hoog is, en als je echt voor de kwaliteit gaat heb je er niets aan.

maar het geluid is gewoon nomaal goed.

tegenwoordig is er ook niet echt slecht spul meer tekoop.... je moet alleen rekening houden met vermogen en ruimte en hoeveel je er mee wil bereiken.

dus dit zijn uitstekende boxen voor een beginnende drive-in show

ook klopt het wel dat de spec van je hdj-1000  108 db aangeeft.. want dat stoot deze ook uit alleen is de ruimte een beetje kleiner..

en in een ruimte wordt dan ook de druk meegerekend (ook koptelefoons komen zo aan hun db's)
    www.moonentertainment.nl
    olivier    posted on 12-06-2005 20:26
    dan koop je beter de psx15 van jbsystems die gaan goed
    heb ik open gehoord in de winkel

verschoot er zelf van

mvg
    Jorrit    posted on 12-06-2005 21:35
    Poster: djmamo
    als je ff kijkt is het 109 db wat zou 109 db betekene......
    en ja dat halen ze wel.
    een beetje kast, lees EV, HK of dynacord halen makkelijk 130 db.(auto setjes doen dat al)

Je hebt het dus over de max SPL., 130 is idd erg veel... (en wat auto setjes doen is helemaal niet relevant, want die zijn nogal creatief met cijfers, en de ruimte in een auto is natuurlijk kleiner.)
    109 dB lijkt me niet echt bijzonder luid, maar dat kan in de werkelijkheid anders liggen natuurlijk.
    Mod edit by Jorrit on 12-06-2005 21:36 (3%)
    djmamo    posted on 13-06-2005 01:45
    zal nog ff duidelijk zijn, ik VERKOOP 4 jb system tsx 15 boxen spec. staat hier boven....

zal dadelijk ook een topic openen bij dj gear, en zal ik alles over deze boxen vertellen hoe fijn ze zijn en dat ze voor kwaliteit, prijs verhouding absurd goedkoop zijn...(nieuw ook... maar nu helemaal)

dus is het niet interesant om om hier bij deze topic te zeggen dat ander boxen lees psx15 beter zijn (ook al is dat meschien wel) en te zeggen dat het onmogenlijk is dat ze 109 db produceren DAT IS HIER NIET RELEVANT (maar dat doen ze wel).

ik probeer gewoon spullen die ik niet meer gebruik te verkopen in de hoop dat ik er iemand anders blij mee kan maken...

en als je iets over deze boxen wilt weten vraag dan iets over DEZE boxen en ga dan niet onnozel dingen roepen van dat halen ze niet en andere merken zijn beter, ja dat weet ik ook wel dat andere boxen beter zijn.... maar jbl is ook niet een top merk en hk ook niet want daar boven heb je ook weer andere boxen die veel betere en harder gaan en er mooier uitzien (outline).. maar daar hebben ze deze topic niet voor gemaakt.

dus reageer alleen als je geintreseerd bent in de boxen of als je iets noodzakelijk wilt weten...

groete maarten
    www.moonentertainment.nl
    Jorrit    posted on 13-06-2005 14:45
    dus is het niet interesant om om hier bij deze topic te zeggen dat ander boxen lees psx15 beter zijn (ook al is dat meschien wel) en te zeggen dat het onmogenlijk is dat ze 109 db produceren DAT IS HIER NIET RELEVANT (maar dat doen ze wel).

Die vergelijking is niet relevant nee,
    Maar dat over db max weldegelijk, als je boxen koopt om mee te draaien of feesten mag ik toch hopen dat er een beetje volume uit je kasten koopt. Bij aankoop van speakers is dit dus juist een heel groot punt waar je op moet letten.

En verder zou ik je aanraden even terug te lezen: Daar stond dat het onmogelijk is voor een Jb-sys. top om 109 dB (1W/1M) te halen, maar 109 dB SPL MAX is goed mogelijk.
    Mod edit by Jorrit on 13-06-2005 14:47 (32%)
    Jorrit    posted on 13-06-2005 14:50
    en als je iets over deze boxen wilt weten vraag dan iets over DEZE boxen en ga dan niet onnozel dingen roepen van dat halen ze niet en andere merken zijn beter, ja dat weet ik ook wel dat andere boxen beter zijn.... maar jbl is ook niet een top merk en hk ook niet want daar boven heb je ook weer andere boxen die veel betere en harder gaan en er mooier uitzien (outline).. maar daar hebben ze deze topic niet voor gemaakt.

Ik geloof dat dit niet aan mij geadresseerd is, zo wel, ga ik daar maar niet op in... (zo niet, ga ik er ook niet op in :P)

dus reageer alleen als je geintreseerd bent in de boxen of als je iets noodzakelijk wilt weten...

En ik wou dus weten wat je bedoelde met 109 dB, dat is nu duidelijk...
    djmamo    posted on 13-06-2005 17:09
    moet wel ff zeggen dat het geen topjes zijn maar gewwon 2 weg speakers
    www.moonentertainment.nl
    Jorrit    posted on 13-06-2005 20:40
    ja, wat is het verschil tussen topjes en 2 weg speakers... ben ik nou gek... (kan best hoor)
    djmamo    posted on 14-06-2005 19:22
    voor topjes heb je ook nog bass boxen nodig en voor deze heb je verder niets meer nodig.

www.moonentertainment.nl
    Nvie    posted on 14-06-2005 19:27
    topjes zijn heel vaak ook al 2 weg hoor... en bij 2 weg is het nog verstandig sub's te kopen als je een beetje publiek aan wilt kunnen
    djmamo    posted on 14-06-2005 19:34
    ja......
    www.moonentertainment.nl
    djmamo    posted on 14-06-2005 21:19
    het is wel moeilijk om hier iets neer te zetten dat je wilt verkopen zonder dat mensen domme dingen gaan doen.....

dit zijn geen topjes je hebt hier geen subjes voor nodig.....

ik weet ook wel dat het verstandig is om voor een groter publiek subjes te gebruiken.... met top kasten

MAAR DIE VERKOOP IK NIET.....

ik verkoop 4x jb system boxen per 2 of per 4 en als je dat niet begrijpt ga dan iets anders doen met je leven
    www.moonentertainment.nl
    Jorrit    posted on 14-06-2005 22:22
    rustig man!
    En bij mijn weten is een top gewoon een andere naam voor een fullrange...
    Maar ik kan het fout hebben, en dat vroeg ik.
    En das geen reden om te gaan roepen dat ik iets anders moet gaan doen met mijn leven. 
    En opzich doe ik niet zoveel domme dingen, ik vraag alleen opheldering (Wat alleen het niveau van het topic omhooghaalt, want de drempel om tot koop te besluiten is dan lager)

djmamo    posted on 14-06-2005 22:46
    als je goede boxen hebt van een hoge kwaliteit zijn deze altijd verdeelt in top en sub of zelfs hoog, midden en laag.

deze boxen (jb system) kun je als een stand alone box beschouwen..
    dus dat je deze voor de meest voorkomende dingen kunt gebruiken... zondere enige toebehoren zoals sub'jes

groete

www.moonentertainment.nl

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
    Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

272 Users online: 53 Guests (219 Unknown)
    Pages generated today : 46.500
    Most visitors online this month : 699
    Lifetime Pageviews since 2003 : 244.813.618