Produceren voor een PlatenLabel
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 10-05-2008 15:20
Ik ben zelf langzamerhand een beetje aan het rondkijken bij verschillende platenlabels. Nu is mijn produceer niveau nog niet zo hoog dat ik mijn songs wil opsturen naar een platenmaatschapij, maar ik was wel eens nieuwschierig of er hier mensen zijn die voor een label produceren. Of zelf een platenlabel hebben. En wat jullie ervaring daarmee is?

Misschien is het leuk om te vertellen hoe je een label bent begonnen, of hoe je bij een label bent gekomen. Wat de naam van je label is of van je label waar je bij zit? Ben benieuwd of er ook mensen zijn die iets hebben te vertellen.

Gr,

Kratoz (Illusion)
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

What do you think about Produceren voor een PlatenLabel ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 10-05-2008 16:34
Ik heb een platen label gehad, werk nu freelance als a&r manager voor een label en ben fulltime producer...wat wil je weten?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 10-05-2008 @ 16:35:09 (12%)
OrsonWelsh    posted on 13-05-2008 13:19
Ik ben op dit moment bezig met een eigen digitaal imprint. Vroeger op veel labels muziek uitgebracht. Tja, en vroeger was het gewoon bellen met een a&r manager. De stoute schoenen aantrekken en proberen een afspraak te maken en je track op een DATje mee en hopen dat ze het wat vonden.
Later toen ik voor Arcade werkte en redelijk bekend was in de scene was dat natuurlijk makkelijker.
Ben na een tijdje niets gedaan te hebben nu weer bezig en is het het oude liedje. Gewoon lef hebben.
Een mp3 opsturen 96 kb, niet hoger!!!! Zorg dat je ook lid wordt van BUMA/STEMRA, en ga niet op ieder voorstel van een publisher af..Veel gouden bergen en weinig resultaat is vaak het liedje.

Misschien heb je er wat aan, misschien ook niet.
Illusion    posted on 13-05-2008 13:30
kijk kijk Winking my eye interessant. Ik heb er zeker wat aan, en andere members vast ook wel. Maar het leek me sowieso leuk om dit topic te openen om eens te kijken wie er allemaal bij een label werken, of zelf een label hebbenWinking my eye. Thnks for the informationWinking my eye:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
OrsonWelsh    posted on 13-05-2008 14:52
ik kan nog veel meer info geven hoor, net als bambam.

maar denk eerst goed na voordat je ook maar iets gaat opsturen. Neem eerst contact op met de A&R manager zodat hij op de hoogte is van het opsturen van je track. Je kunt iemand op die manier nieuwsgierig maken..

En belangrijk:

BLIJF ORIGINEEL IN JE PRODUCTIES! Luister naar anderen, doe daar je voordeel mee om te weten wat er leeft...maar kopieer de stijl tot dusverre dat je niet krijgt te horen van: het lijkt op dit of dat...originaliteit is belangrijk. Test de track bijvoorbeeld tijdens een dj-set..Kijk wat er gebeurt..Is de break wel goed enz enz..
User edit by OrsonWelsh on 13-05-2008 @ 14:55:48 (100%)
bambamstudio    posted on 13-05-2008 15:26
Poster: Illusion
kijk kijk Winking my eye interessant. Ik heb er zeker wat aan, en andere members vast ook wel. Maar het leek me sowieso leuk om dit topic te openen om eens te kijken wie er allemaal bij een label werken, of zelf een label hebbenWinking my eye. Thnks for the informationWinking my eye:D

Voeg me ff toe op msn: marc@bambamstudio.nl
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Roov    posted on 13-05-2008 15:47
Ik werk nergens maar ik zou het wel super vinden! Moet ik wel eerst beter worden Winking my eye
Luxx    posted on 13-05-2008 16:14
als je gewoon een dope track heb gemaakt die beetje netjes klinkt, kan je die gewoon opsturen naar labels. je kijkt op hun site voor contact en stuurd daarnaar je demo op met wat info.
bij meeste labels krijg je met 6 tot 10 dagen reactie terug hoe of wat.
succes
www.mothermusic.nl
OrsonWelsh    posted on 13-05-2008 16:16
Poster: Luxx
als je gewoon een dope track heb gemaakt die beetje netjes klinkt, kan je die gewoon opsturen naar labels. je kijkt op hun site voor contact en stuurd daarnaar je demo op met wat info.
succes

sinds wanneer dan?
Vaak hebben de A&R managers een heeeeeele stapel met demo's. Althans ik kreeg vroeger enorm veel demo's toegestuurd en dat is een boel werk om te luisteren en iedereen antwoord te geven.

Je moet tegenwoordig echt zorgen dat je track niet een beetje netjes klinkt, maar gewoon enorm goed is.
De kwaliteit van de nederlandse producers anno nu is zoveeel hoger dan dat het vroeger was.

Ik ben het dus niet eens met jou luxx dat het zo makkelijk is zoals jij schetst...
User edit by OrsonWelsh on 13-05-2008 @ 16:21:13 (100%)
Roov    posted on 13-05-2008 16:19
Poster: Luxx
succes

Ik denk niet dat op deze manier een platen label een persoon waar ze nog niets van gehoord hebben zo meteen aannemen. De platenlabels willen natuurlijk met je door daarna he, dus ik denk dat je wel iets meer moet bieden :P
OrsonWelsh    posted on 13-05-2008 16:22
klopt

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

155 Users online: 64 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 35.356
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.851.902