Feest voor 200 man (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JollyJunkie    posted on 09-05-2008 16:44
Ik moet binnenkort draaien op een feest voor 200 man van een meid uit mijn klas, de halfe 1ste klas zal ongeveer komen.
Ik heb alleen 1 probleem: dit is mijn 1ste (echte) feest waar ik op draai :P
Mijn vraag is dan ook: wat voor muziek moet ik draaien en hoe zal ik het aanpakken?
En wat voor lichtset zal ik kopen want die heb ik nog niet en de geluidset ben ik al bijna over uit.

Dus, alsjeblieft help me :D 
User edit by JollyJunkie on 13-05-2008 @ 17:37:46 (3%)

What do you think about Feest voor 200 man ??

Vote :   

bastianhecker    posted on 13-05-2008 18:50
als  je meer geld krijgt is het misschien handig om bijv. ceesietopc mee te vragen betaal jij de reiskosten ensjit. Dan heb je in elk geval iemand met verstand van licht en geluid of iemand die je zelf kent enzo!
Bram-V    posted on 13-05-2008 19:16
Hee Jasper!

Als je wil kan je licht van mij huren, ik heb 2x 4 56-par met controller.
woon redelijk in de buurt, en je kent meWinking my eye
Of anders werk ik nog bij n verhuurbedrijf in nijmegen... laat t maar weten

gr bram
User edit by Bram-V on 13-05-2008 @ 19:21:29 (55%)
Xtremer    posted on 13-05-2008 19:24
1e klas dan zou ik meer All-round en house enzo draaienCry. Draai afwisselend en zorg er voor dat het publiek actief blijft. Als je ziet dat je publiek het saai gaat vinden gooi je een nummer in die het volgends jou goed doet! Let alleen wel op dat jou keuze niet altijd gelijk is aan het publiek en zeker niet bij een all-round feest! Je kunt zoals Bram zegt een setje pars huren maar denk ook aan lasereffecten of een ander lichteffect. Een goedkoop alternatief voor een effect is de Mushroom, deze heeft voldoende lichtopbrengst en beweegt op geluid. Een rookmachine om je effect zichtbaar te maken is ook heel geschikt.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
JollyJunkie    posted on 13-05-2008 19:47
Poster: DJ-Xtremer
1e klas dan zou ik meer All-round en house enzo draaienCry. Draai afwisselend en zorg er voor dat het publiek actief blijft. Als je ziet dat je publiek het saai gaat vinden gooi je een nummer in die het volgends jou goed doet! Let alleen wel op dat jou keuze niet altijd gelijk is aan het publiek en zeker niet bij een all-round feest! Je kunt zoals Bram zegt een setje pars huren maar denk ook aan lasereffecten of een ander lichteffect. Een goedkoop alternatief voor een effect is de Mushroom, deze heeft voldoende lichtopbrengst en beweegt op geluid. Een rookmachine om je effect zichtbaar te maken is ook heel geschikt.

Ik heb nog wel zoveel verstand van lichtdat ik weet wat een Mushroom is hoor Winking my eye Hoef je niet uit te leggen :P Maar mensen die geen verstand van licht hebben (ik heb tenminste nog een beetje verstand) die willen 'coole lichten', dus ze verwachten dat het er net zo uit gaat zien als in de Linde (bram weeet wel waar ik het over heb)

@ Bram: Dat zo handig zijn :D PM me ff over prijs en meer Winking my eye
MoXeGy    posted on 13-05-2008 20:45
Lekker top 40  en vooral de commerciele kanten van rnb/hardstyle/house etc draaien.
Kwa licht kun je gewoon een basis setje pakken maar dat licht eraan hoeveel geld je wilt uitbesteden.
bastianhecker    posted on 13-05-2008 21:16
ja budget is misschien wel handig. en let er ook goed op dat je duidelijke afspraken maakt met je eventuele leveranciers, want denk niet dat die gasten zich er iets van aantrekken als een jongen van 12ze licht niet optijd krijgt.
User edit by bastianhecker on 13-05-2008 @ 21:16:48 (1%)
djmaarten    posted on 13-05-2008 21:22
een beetje populaire house vinden ze denk ik ook wel leuk! voor de rest opposite's jeugd van tegenwoordig, ali B, yes R, misschien schuivel muziek.., soms danzen ze ook wel op kabouter plop bij die leeftijd ligt een beetje aan de soort mensen. je moet gewoon ff kijken bij top 40 en dan de hitlijsten van de laatste weeken en de tipparade!
djmamo    posted on 14-05-2008 10:45
ik zou heel erg op zeker gaan met dit soort dingen.

draai vooral top40 want in de top 40 zit eigenlijk alles house/electro, meezing nummers en rock plaatsjes.

en als je dan zorgt dat je een beetje afwisseld 2 house nummers, nederlandstalig, rocknummer en dan weer wat dance draait dan hou je iedereen een beetje tevriend.

maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze alleen house, of alleen rock willen horen ik weet niet hoe dat bij jou in de buurt is.

in zuid holland willen ze alleen reaggaton horen en R&B.

maar je moet een beetje kijken hoe ze reageren op platen die minder populair zijn, want bij populaire platen gaan ze toch wel los. maar je kijkt dus wat ze bij een minder populair plaat doen en als dat dan dansen is kun je nog wel een plaatje van het zelfde genre draaien.

zorg dat het niet te eentonig word en verras de mensen.

je zou heel flauw een tune van een bekende tv serie kunnen draaien. A-team bijvoorbeeld of van fresh prince of bel-air.

dan breek je de avond een beetje en daarna weer snel door met een topper.

wat je ook kan doen is je plaat/cd stil leggen of gewoon met je fader langzaam uit faden.  en dan een paar seconde stilte en dan de plaat van het moment goed hard erin gooien.

dan zie je dat de hele tent los gaan.

en later op de avond zou je natuurlijk wel wat hardere muziek kunnen draaien, dat is wat ze in discotheken ook doen, omdat ze dan de mensen wakker houden en nog ff kunnen knallen
www.moonentertainment.nl
MoXeGy    posted on 14-05-2008 14:18
@mamo ik denk dat je met zuid holland een klein streekje bedoeld, want hier en ook de limburgers die ik ken willen iets totaal anders horen. Er zijn gewoon overal groepen en daar moet je op inspelen.
bastianhecker    posted on 14-05-2008 14:27
misschien bedoeld die zuid holland de provincie?:P
MoXeGy    posted on 14-05-2008 14:50
Zou kunnen, maar dan nog denk ik niet dat iedereen daar reaggaton of R&B wil horen.
Natuurlijk is de een genre populairder bij de ene provincie dan bij de andere maar er zijn ongetwijfeld ook andere genres die mensen graag horen.
Ben het voor de rest wel met Mamo eens.
Flexii    posted on 14-05-2008 15:04
Poster: bastianhecker
misschien bedoeld die zuid holland de provincie?:P

ik weet het wel zeker en overigens komt dat ook echt niet uit de lucht vallen uitgerekend die muziek stijlen daar, amsterdam, rotterdam grotendeels allochtonen en die luisteren toch behoorlijk veel naar dat soort muziek
dj_loser    posted on 15-05-2008 17:30
Jasper!

ik zou ook beetje house(denk aan vato gonzalez)draaien want veel lui van jou school luisteren dat de hele dag!
K ken heel veel mensen van je school namelijkWinking my eye

Willem
User edit by dj_loser on 15-05-2008 @ 17:31:28 (38%)
Boyd    posted on 15-05-2008 21:06

house, electic doet ut goed. Maar sommig publiek houdt (bij mij in de buurt) ook van bubbeling. Bijv. Dj chuckie nummers.

This is an old Topic

No new postings for 6.329 days.
 Post CommentThat would be 211 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

272 Users online: 73 Guests (199 Unknown)
Pages generated today : 32.421
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.848.967