Ik wou sowieso een lichtset kopen, want dit wordt denk ik niet het enigste feest waar ik op ga draaien :D
Poster: Flexii
ho stop,, geluidset ben je al bijna over uit? als ik zoiets lees concludeer ik daar uit dat je die ook niet hebt maar al weet wat je gaat kopen. Dan zeg ik dus lijkt het je wel verstandig om alles in een keer te kopen terwijl dit je eerste keer wordt? Kun je niet beter wat huren dan
stel in het slechtste geval bak je er niks van en is je reputatie voorlopig wel naar de klote,, dan heb jij veel geld uitgegeven voor apperatuur die je op je kamer toch niet zal gebruiken.
besides all heb je wel mijn respect voor het feit dat je eerste keer draaien gelijk voor 100 man is
Poster: Jasper777
1ste keer op groot feest. En ik ben al heel lang aan het DJ-en hoor al 3 jaar ofso en al die tijd gespaard hiervoor :D Waarom zou ik het dan niet uitgeven? Iemand die ik ken is ook DJ en die vondt dat ik het heel goed deed!
Poster: Flexii
of je nu pioneer cdj1000 mee neemt of showtec dubbelaar, jij bent een DJ geen verhuurbedrijf dus dit mag eigenlijk totaal niet meewegen in jou vraagprijs, je vraagt geld voor wat je doet met die apperatuur,, geluidset vind ik wel wat anders hoe meer man hoe zwaarder je nodig hebt (tenzij je maar 1 setje hebt, dan gaat dit dus ook niet op),, de meeste mensen op dit forum die deze vraagstellen hebben nog geen ervaring en vragen het daarom,, ik denk dat jij toch wel zelf kan inschatten wat jij kan vragen en anders adviseer ik je om even te zoeken naar dergelijke topics als DEZE vandaar ik jou adviseer hiervoor even de search te gebruiken mocht je het daar niet vinden ( maar zeg eens hé dit hoef ik toch niet te zeggen tegen een Almost-pro he
Poster: DJ-BasRose
..
Bij ons zijn ze ook een keer langs gekomen dat de stekker eruit moest omdat we geen vergunning hadden
..
Poster: ceesietopc
Commerciele house kan ook wel hoor.
Even iets anders: wat wil jen eer gaan zetten voor geluid?
En over je licht.
Als ik jou was, zou ik geld besparen, en het lekker huren. Dan kan je ff wat ervaring opdoen met wat je huurt, misschien kan je het dan, als het goed bevalt, huren. Je kan beter goed spul huren, dan spul kopen wat té budget is.
Huurprijzen doorrekenen, de eerste keer gewoon break even draaien (geen winst geen verlies, dus je verhuurprijs doorrekenen). Een beetje winst is opzich niet erg, maar "niet duur" blijft goede reclame.
En wat je dan moet huren voor 100 man, hangt ook wel een beetje vna de ruimte af waarin je draait. Ik zou sowieso gaan voor 2 t4'tjes, met flinke parren er aan. Goede stroboscoop, rookmachine etc. Voor de rest een moon/derby en een leuke scanner.
De decoratie van de zaal helpt ook al veel. Als de zaal er zonder licht al leuk uit ziet, hoef jij minder op te vrolijken met je scans. Is er een thema?
Met een t4 tje bedoel ik een dimmer bar. Daar kan je een 4 dingen op aan sluiten, en die kan je dan schakelen via dmx. Wordt een t4 genoemd omdat het een t vorm is, en er vaak vier parretjes onder gehangen worden. Vaak kan je aan de bovenkant nog iets er op schroeven, maar die sluit je dan niet aan op je dimmer.
Ik heb met verhuur goede ervaringen met DW Sound, Bax, en city beatz. Maar dat is allemaal niet echt in de buurt voor jou. Is het feest ook daar in Lent?
Je kan met licht niet echt rekening houden met het thema. Hoogstens wat kleurfilters vervangen voor je parren. Ik bedoelde het meer als algemene vraag over aankleding van t feest.
uhm.. ja dat zou goed kunnen.. weet ik eigenlijk niet
hangt ook van het type af denk ik. Volgens new-line kan de showtec versie t iig.
je kan wel scenes inprogrammeren, en aanzetten.
dat is niet zo heel moeilijk, en bespaart je een hoop werk daar.
ik weet niet precies wat er bij jou in de buurt zit.. DW sound is het minst ver weg, en dat is al 1:40 uur rijden.
FF ge-edit, er komen nu ineens 200 mensen inplaats vn 100
En ze gaat een hoog entree doen dus dan kan ze mij ook wel wat geld geven zodat ik het niet gratis hoef te doen :P
Met een t4 tje bedoel ik een dimmer bar. Daar kan je een 4 dingen op aan sluiten, en die kan je dan schakelen via dmx. Wordt een t4 genoemd omdat het een t vorm is, en er vaak vier parretjes onder gehangen worden. Vaak kan je aan de bovenkant nog iets er op schroeven, maar die sluit je dan niet aan op je dimmer.
Ik heb met verhuur goede ervaringen met DW Sound, Bax, en city beatz. Maar dat is allemaal niet echt in de buurt voor jou. Is het feest ook daar in Lent?
Je kan met licht niet echt rekening houden met het thema. Hoogstens wat kleurfilters vervangen voor je parren. Ik bedoelde het meer als algemene vraag over aankleding van t feest.
vet zo'n eerste feest, mijn eerste feest was maar voor ongeveer 70 man.