Feest voor 200 man (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JollyJunkie    posted on 09-05-2008 16:44
Ik moet binnenkort draaien op een feest voor 200 man van een meid uit mijn klas, de halfe 1ste klas zal ongeveer komen.
Ik heb alleen 1 probleem: dit is mijn 1ste (echte) feest waar ik op draai :P
Mijn vraag is dan ook: wat voor muziek moet ik draaien en hoe zal ik het aanpakken?
En wat voor lichtset zal ik kopen want die heb ik nog niet en de geluidset ben ik al bijna over uit.

Dus, alsjeblieft help me :D 
User edit by JollyJunkie on 13-05-2008 @ 17:37:46 (3%)

What do you think about Feest voor 200 man ??

Vote :   

jannickv    posted on 09-05-2008 16:48
gij jij speciaal daarvoor een lichtset kopen??

altijd beginnen met beetje vanalles te draaien... zien wat er aanslaat een daarmee verder doen...
wees niet bang als er in het begin eens niemand op de vloer staat... vlug overgaan dan
JollyJunkie    posted on 09-05-2008 16:50

Ik wou sowieso een lichtset kopen, want dit wordt denk ik niet het enigste feest waar ik op ga draaien Cry :D

GD    posted on 09-05-2008 16:52
Klas 1? Draai top 40, slam 40 muziek. Dat kennen ze, dat willen zeCry Ali-B, Mika(relax), Rihanna. De 538 dance smash cd's zitten vol van dat soort muziek. Etc.
Flexii    posted on 09-05-2008 16:53
ho stop,, geluidset ben je al bijna over uit? als ik zoiets lees concludeer ik daar uit dat je die ook niet hebt maar al weet wat je gaat kopen. Dan zeg ik dus lijkt het je wel verstandig om alles in een keer te kopen terwijl dit je eerste keer wordt? Kun je niet beter wat huren dan

stel in het slechtste geval bak je er niks van en is je reputatie voorlopig wel naar de klote,, dan heb jij veel geld uitgegeven voor apperatuur die je op je kamer toch niet zal gebruiken.

besides all heb je wel mijn respect voor het feit dat je eerste keer draaien gelijk voor 100 man isWinking my eye
JollyJunkie    posted on 09-05-2008 17:02
Poster: Flexii
ho stop,, geluidset ben je al bijna over uit? als ik zoiets lees concludeer ik daar uit dat je die ook niet hebt maar al weet wat je gaat kopen. Dan zeg ik dus lijkt het je wel verstandig om alles in een keer te kopen terwijl dit je eerste keer wordt? Kun je niet beter wat huren dan

stel in het slechtste geval bak je er niks van en is je reputatie voorlopig wel naar de klote,, dan heb jij veel geld uitgegeven voor apperatuur die je op je kamer toch niet zal gebruiken.

besides all heb je wel mijn respect voor het feit dat je eerste keer draaien gelijk voor 100 man isWinking my eye

1ste keer op groot feest. En ik ben al heel lang aan het DJ-en hoor al 3 jaar ofso en al die tijd gespaard hiervoor :D Waarom zou ik het dan niet uitgeven? Iemand die ik ken is ook DJ en die vondt dat ik het heel goed deed!
Flexii    posted on 09-05-2008 17:12
Poster: Jasper777

1ste keer op groot feest. En ik ben al heel lang aan het DJ-en hoor al 3 jaar ofso en al die tijd gespaard hiervoor :D Waarom zou ik het dan niet uitgeven? Iemand die ik ken is ook DJ en die vondt dat ik het heel goed deed!

oke,, ja dat zei je er niet bij eerste keer op groot feest he:P,, je zei letterlijk (ik citeer) "Ik heb alleen 1 probleem: dit is mijn 1ste feest waar ik op draai" dus dat zou ik ff weghalenWinking my eye,, bovendien is het toch jou leeftijdklasse he? dus als iemand echt goed zou moeten kunnen inschatten wat voor muziek zij leuk vinden behoor jij dat wel te zijnWinking my eye
JollyJunkie    posted on 09-05-2008 17:18
Daar heb je een goed punt Winking my eye, maar ik ben un echte House fan en kweenie of sij dat ook zo zijn :P En hoeveel geld zou ik ervoor vrage (set: 2x denon dns1000 1x djx-700 boxen bij elkaar 1000 euro en licht 300 euro of meer en 1x DJ pro-2000)
Flexii    posted on 09-05-2008 17:30
of je nu pioneer cdj1000 mee neemt of showtec dubbelaar, jij bent een DJ geen verhuurbedrijf dus dit mag eigenlijk totaal niet meewegen in jou vraagprijs, je vraagt geld voor wat je doet met die apperatuur,, geluidset vind ik wel wat anders hoe meer man hoe zwaarder je nodig hebt (tenzij je maar 1 setje hebt, dan gaat dit dus ook niet op),, de meeste mensen op dit forum die deze vraagstellen hebben nog geen ervaring en vragen het daarom,, ik denk dat jij toch wel zelf kan inschatten wat jij kan vragen en anders adviseer ik je om even te zoeken naar dergelijke topics als DEZE vandaar ik jou adviseer hiervoor even de search te gebruiken mocht je het daar niet vinden ( maar zeg eens hé dit hoef ik toch niet te zeggen tegen een Almost-pro heCry
JollyJunkie    posted on 09-05-2008 17:39
Poster: Flexii
of je nu pioneer cdj1000 mee neemt of showtec dubbelaar, jij bent een DJ geen verhuurbedrijf dus dit mag eigenlijk totaal niet meewegen in jou vraagprijs, je vraagt geld voor wat je doet met die apperatuur,, geluidset vind ik wel wat anders hoe meer man hoe zwaarder je nodig hebt (tenzij je maar 1 setje hebt, dan gaat dit dus ook niet op),, de meeste mensen op dit forum die deze vraagstellen hebben nog geen ervaring en vragen het daarom,, ik denk dat jij toch wel zelf kan inschatten wat jij kan vragen en anders adviseer ik je om even te zoeken naar dergelijke topics als DEZE vandaar ik jou adviseer hiervoor even de search te gebruiken mocht je het daar niet vinden ( maar zeg eens hé dit hoef ik toch niet te zeggen tegen een Almost-pro heCry

Ik ben dan wel Almost Pro maar vergeet niet dat ik ook pas 12 ben hè!
Dat topic had ik al gezien en je hebt wel gelijk hoor! :D
Sorry, ik was lui, ik had beter ff zelf kunnen nadenken XD
Ik denk nu aan 75 euro om te vragen ofso.
User edit by JollyJunkie on 09-05-2008 @ 17:41:31 (18%)
McBany    posted on 09-05-2008 18:25
TOP 40
van die rihanna zooi enzo
Ze houden zeker niet van trance en house is maar bij sommige mensen goed, ik zal daar geen risico bij gaan lopen. ook zeker geen hardstyle enzo
Basrose    posted on 09-05-2008 18:28
jep gewoon commercieel houden doet het altijd wel goed... Ik weet niet waar het gehouden word in een grote schuur of een zaaltje maar kijk even goed uit dat je niet teveel overlast hebt of dat die zaal/cafe een vergunning heeft... Bij ons zijn ze ook een keer langs gekomen dat de stekker eruit moest omdat we geen vergunning hadden Happy, laughing

Succes met je feestje
Steev    posted on 09-05-2008 18:34
Poster: DJ-BasRose
..
Bij ons zijn ze ook een keer langs gekomen dat de stekker eruit moest omdat we geen vergunning hadden Happy, laughing
..

Nou, beter de stekker eruit dan dat ze je cd map eens even langs lopen en buma strema bellen! Cry
yogum    posted on 09-05-2008 19:28
Geen House inderdaad. Denk gewoon aan liedjes zoals liquido - narcotic, the macarena, 50 cent - in da club, mika - relax, enz. Dus gewoon echt nummers die iedereen kent!

En succes! Happy, laughing
JollyJunkie    posted on 09-05-2008 19:59
Jullie zeggen nou wel allemaal geen House, maar je moet de Vato Gonzalez Dirty House hype niet vergeten Winking my eye Vato Gonzalez is eigenlijk helemaal niet zo'n goede DJ (vind ik) maar dat is zo'n hype dat iedereen denkt dat ze het mooi moeten vinden Cry Een voorbeeld: Ik had 'DJ Chuckie ft Rasheed - I Larm' opstaan en iemand had meteen een slimme reactie 'hee, die is tog van Vato Gonzalez'. Dat zeiden ze omdat In een Dirty House mixtape van Vato Gonzalez dat nummer gemixt wordt en ze denken dan ook meteen dat het van Vato Gonzalez, maarja ik gaf ze de naam van het nummer en wat zag ik de volgende dag: ze liependat nummer de hele tijd te luisteren alleen omdat Vato Gonzalez hem gemixt heeft!   
ceesietopc    posted on 09-05-2008 21:22
Commerciele house kan ook wel hoor.

Even iets anders: wat wil jen eer gaan zetten voor geluid?
En over je licht.
Als ik jou was, zou ik geld besparen, en het lekker huren. Dan kan je ff wat ervaring opdoen met wat je huurt, misschien kan je het dan, als het goed bevalt, huren. Je kan beter goed spul huren, dan spul kopen wat té budget is.
Huurprijzen doorrekenen, de eerste keer gewoon break even draaien (geen winst geen verlies, dus je verhuurprijs doorrekenen). Een beetje winst is opzich niet erg, maar "niet duur" blijft goede reclame.

En wat je dan moet huren voor 100 man, hangt ook wel een beetje vna de ruimte af waarin je draait. Ik zou sowieso gaan voor 2 t4'tjes, met flinke parren er aan. Goede stroboscoop, rookmachine etc. Voor de rest een moon/derby en een leuke scanner.

De decoratie van de zaal helpt ook al veel. Als de zaal er zonder licht al leuk uit ziet, hoef jij minder op te vrolijken met je scans. Is er een thema?
JollyJunkie    posted on 10-05-2008 11:07
Poster: ceesietopc
Commerciele house kan ook wel hoor.

Even iets anders: wat wil jen eer gaan zetten voor geluid?
En over je licht.
Als ik jou was, zou ik geld besparen, en het lekker huren. Dan kan je ff wat ervaring opdoen met wat je huurt, misschien kan je het dan, als het goed bevalt, huren. Je kan beter goed spul huren, dan spul kopen wat té budget is.
Huurprijzen doorrekenen, de eerste keer gewoon break even draaien (geen winst geen verlies, dus je verhuurprijs doorrekenen). Een beetje winst is opzich niet erg, maar "niet duur" blijft goede reclame.

En wat je dan moet huren voor 100 man, hangt ook wel een beetje vna de ruimte af waarin je draait. Ik zou sowieso gaan voor 2 t4'tjes, met flinke parren er aan. Goede stroboscoop, rookmachine etc. Voor de rest een moon/derby en een leuke scanner.

De decoratie van de zaal helpt ook al veel. Als de zaal er zonder licht al leuk uit ziet, hoef jij minder op te vrolijken met je scans. Is er een thema?

Na overleg met mun pa ga ik idd een lichtset huren,  de geluidsset die ik ga aaschaffen zijn 2x RCF ART310 van 350 watt per stuk, dat leek me genoeg. En wat zijn 2 t4tjes ? Truss of zo'n 4-dimmer-bar, ik denk dat laatste Winking my eye Heeft iemand een tip waar ik het licht dan kan huren, goede ervaring met een bedrijf? En het thema is der nogniet maar komt wel, maar kan je met ook rekening met thema houden met licht Cry
Nandi    posted on 10-05-2008 13:26
Zoals iedereen hier zegt hou het comercieel ! Wel vet voor jou dat eerste feestje waarop je draaitCry
ceesietopc    posted on 10-05-2008 19:14
Met een t4 tje bedoel ik een dimmer bar. Daar kan je een 4 dingen op aan sluiten, en die kan je dan schakelen via dmx. Wordt een t4 genoemd omdat het een t vorm is, en er vaak vier parretjes onder gehangen worden. Vaak kan je aan de bovenkant nog iets er op schroeven, maar die sluit je dan niet aan op je dimmer.

Ik heb met verhuur goede ervaringen met DW Sound, Bax, en city beatz. Maar dat is allemaal niet echt in de buurt voor jou. Is het feest ook daar in Lent?

Je kan met licht niet echt rekening houden met het thema. Hoogstens wat kleurfilters vervangen voor je parren. Ik bedoelde het meer als algemene vraag over aankleding van t feest.
User edit by ceesietopc on 10-05-2008 @ 19:16:06 (16%)
JollyJunkie    posted on 10-05-2008 21:03
Met een t4 tje bedoel ik een dimmer bar. Daar kan je een 4 dingen op aan sluiten, en die kan je dan schakelen via dmx. Wordt een t4 genoemd omdat het een t vorm is, en er vaak vier parretjes onder gehangen worden. Vaak kan je aan de bovenkant nog iets er op schroeven, maar die sluit je dan niet aan op je dimmer.

Ik heb met verhuur goede ervaringen met DW Sound, Bax, en city beatz. Maar dat is allemaal niet echt in de buurt voor jou. Is het feest ook daar in Lent?

Je kan met licht niet echt rekening houden met het thema. Hoogstens wat kleurfilters vervangen voor je parren. Ik bedoelde het meer als algemene vraag over aankleding van t feest.

Het feest is in Nijmegen, we heben daar Spincity maar die verhuren niks Unhappy
En over die t4 tjes, ik mpoet ze dan wel gaan aansturen via DMX wat ik nog nooit gedaan heb, Ik heb niet erg veel zin om de hele tijd het licht te besturen inplaats van te draaien, hebben die t4 tjes geen stand-alone functie ?
ceesietopc    posted on 10-05-2008 21:28
uhm.. ja dat zou goed kunnen.. weet ik eigenlijk niet
hangt ook van het type af denk ik. Volgens de specs kan de showtec versie t iig.

je kan wel scenes inprogrammeren, en aanzetten.
dat is niet zo heel moeilijk, en bespaart je een hoop werk daar.

ik weet niet precies wat er bij jou in de buurt zit.. DW sound is het minst ver weg, en dat is al 1:40 uur rijden.
User edit by ceesietopc on 10-05-2008 @ 21:44:13 (17%)
JollyJunkie    posted on 10-05-2008 21:35
uhm.. ja dat zou goed kunnen.. weet ik eigenlijk niet
hangt ook van het type af denk ik. Volgens new-line kan de showtec versie t iig.

je kan wel scenes inprogrammeren, en aanzetten.
dat is niet zo heel moeilijk, en bespaart je een hoop werk daar.

ik weet niet precies wat er bij jou in de buurt zit.. DW sound is het minst ver weg, en dat is al 1:40 uur rijden.

Verander het ff in ***-line anders is ut reclame Winking my eye
Ok, en een programma maken, werkt dat met een speciaal programma of hoe moetdat, wordt dat programma meegeleverd? In ieder geval alvast bedankt vor de hulp! :D
ceesietopc    posted on 10-05-2008 21:43
Kan op de dmx controller zelf.
In de handleiding staat hoe:

http://theatertechniek.glr.nl/Html/UserManual/Lightjockey_02_UserManual.htm

Het is niet zo heel moeilijk, maar je moet er wel even voor gaan zitten denk ik.

ps. ik verander t wel ff in iets anders dan. ***line snapt ook iedereen.
JollyJunkie    posted on 13-05-2008 17:39

FF ge-edit, er komen nu ineens 200 mensen inplaats vn 100 Cry
En ze gaat een hoog entree doen dus dan kan ze mij ook wel wat geld geven zodat ik het niet gratis hoef te doen :P

djmamo    posted on 13-05-2008 17:55

als je licht gaat huren dan staan deze statiefjes met 4 lampen en een dimmerpack bekend onder de naam "4 bar met statief" en niet t4

als je tegen iemand zegt ik wil een t4 huren komen ze met een volkswagen transporter bus aanzetten, en dat is ook niet echt wat je wilt.
www.moonentertainment.nl
sanderR    posted on 13-05-2008 18:02

vet zo'n eerste feest, mijn eerste feest was maar voor ongeveer 70 man.

277 Users online: 74 Guests (203 Unknown)
Pages generated today : 32.480
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.849.026