Hej
ik heb wat vraagjes over de pioneer efx-500, ben namelijk van plan om deze aan te schaffen.
1) Kan ik met de efx-500 ook stukjes opnemen (loops maken) en deze naar de efx-500 sturen zodat je op je cd speler een ander liejde ect kan opzetten (je kan hem in princiepe dus uit zetten) maar dat de loop steeds door speelt. Hier een filmpje om het iets begrijpelijker te maken
2) Ik heb (nog) een Reloop RMX-40BPM als mixer, hoe kan ik de efx dan het beste aansluiten, gewoon via send en return (en hoe moet dat dan precies) of kan ik hem beter tussen de mixer en versterker zetten (hoe moet dit dan precies)
3) Ik was van plan om er een 2de hands aan te schaffen, waar moet ik dan naar kijken (is er bijvoorbeeld een onderdeel wat snel schade oploopt bij de efx-500) en wat is een nette prijs voor een 2de hands efx-500 (+/- 2 jaar oud en geen garantie meer)
Hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Poster: Winston
Duur ja. Maar echt wel het beste, want je kunt dan de sound van 2 kanalen of geluidsbronnen onafhankelijk van elkaar bewerken.
Ik ken 3 manieren waarop je kunt doen aan soundprocessing, die ik voor het gemak beatsync, solo en melody noem.
Beatsync is dus als je een of meer phrases een twist of flavour wil geven. Op de maat laat je een extra geluidje optreden in de mix.
Solo is de meest gebruikte bij een climax, breakdown of overgang, soms ook bij een intro of outro van de mix. De soundeffect is alleen hoorbaar. Een heleboel DJ's kennen alleen dit. Kan me eraan storen.
Melody is als je een melodietje maakt met de efx. De meeste mensen klooien wat, maar er zijn ook mensen die een herkenbaar melodietje weten te maken en weer weten te herproduceren (check DJ Coma).
Als je bv. een beatsync en een melodie wil doen tegelijk, heb je dus 2 efx units nodig. Daarom heeft bv. de DJM-800 2 send/returns.
Poster: Seca
Heeft er misschien iemand een foto van een onderkant van een pioneer product?
Of hoe ziet het er juist uit? Gewoon de datum? 14/06/09 bv? Of: 140609 ofzo??Of gewoon 06/09?
Poster: Stefjuuh
DJM-800 2 keer S-R? Waar zit die 2de dan?
Poster: Winston
De DJM-909 is echt een super mixer. Ik kies liever voor de DJM-909 dan voor een DJM-400. Maar ja, de 400 is een bedroom dj mixer, terwijl de 909 een high end mixer is.
Poster: Sicco
Op overdj? Heb je daar toevallig een site van, kon 'm?niet vinden namelijk. Zijn er nooit anderen geweest met hetzelfde probleem als ik, of ben ik de enige die erover zeurt? haha..
Poster: Roov
zet overdj maar eens in het engels, er mogen hier geen website's genoemt wordenAbo*tdj.nl :P
Poster: Sandr
Wij hebben bij ons in de tent ook een EFX 500 staan. Maar hij wordt bijna niet gebruikt en binnenkort komt er een djm 800 dus dan heb ik hem helemaal niet meer nodig.
Ik mag hem dan ook verkopen, maar mijn vraag is: Voor hoeveel kan je een EFX 500 op dit moment nog verkopen?
Poster: djdolivieiraKheb de mijne 110,00 euro betaald, en deze is net geen jaar oud, maar ik weet dat dit eigenlijk een belachelijk lage prijs is, en dus niet als referentieprijs te gebruiken ! Voor een goede, verzorgde EFX-500 is rond de 200,00 euro zeker een goede prijs.?
Ligt er aan in wat voor staat die is. Tussen de 150 en 350
Poster: Stefjuuh
EFX-1000 voor 100 euro? Oplichting!
Poster: Tekhead
Kheb de mijne 110,00 euro betaald, en deze is net geen jaar oud, maar ik weet dat dit eigenlijk een belachelijk lage prijs is, en dus niet als referentieprijs te gebruiken ! Voor een goede, verzorgde EFX-500 is rond de 200,00 euro zeker een goede prijs.?
Poster: Sicco
Ik heb laatst m'n EFX-500-R nieuw aangeschaft (vind de rode echt heftig) en heb er 340 voor betaald. Nog een berg geld, maar vond het meevallen t.o.v. andere winkels. Was wel de laatste (in a'doorn) van alle vestigingen, dus had geluk.
Maar weer terug op de flightcase, zijn ze wel ooit ergens gemaakt? Ik kreeg als ruwe schatting 130,- door, maar dan moet ik 'm eruit halen om te kunnen?gebruiken en ik wil liever alleen de deksel eraf halen. Dus word dat nog iets meer ?n dan betreft het nog een bouwpakket. Compleet klaar?(met man uren zeg maar) gaat het meer dan 220,- kosten.
Als er iemand nog een adres heeft voor 100,- of 150,- graag!