Efx-500 vragen (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArTy    posted on 09-05-2008 11:44

Hej
ik heb wat vraagjes over de pioneer efx-500, ben namelijk van plan om deze aan te schaffen.

1) Kan ik met de efx-500 ook stukjes opnemen (loops maken) en deze naar de efx-500 sturen zodat je op je cd speler een ander liejde ect kan opzetten (je kan hem in princiepe dus uit zetten) maar dat de loop steeds door speelt. Hier een filmpje om het iets begrijpelijker te maken

2) Ik heb (nog) een Reloop RMX-40BPM als mixer, hoe kan ik de efx dan het beste aansluiten, gewoon via send en return (en hoe moet dat dan precies) of kan ik  hem beter tussen de mixer en versterker zetten (hoe moet dit dan precies)

3) Ik was van plan om er een 2de hands aan te schaffen, waar moet ik dan naar kijken (is er bijvoorbeeld een onderdeel wat snel schade  oploopt bij de efx-500) en wat is een nette prijs voor een 2de hands efx-500 (+/- 2 jaar oud en geen garantie meer)

Hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

What do you think about Efx-500 vragen ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 12-06-2009 23:08
Poster: Stefjuuh

De jog zelf kan je er voorzichtig aftillen, maar daaronder kan je niet/nauwelijks iets schoonmaken, ik heb er een nieuwe potmeter in laten zetten, dus het klopt dat hij wat stroef is, ook al staat er dat hij 10 jaar oud is op de onderkant!

Hij is van zichzelf ook vrij stoef, je kan em vergelijken met jog van een CDJ1000mk1
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Stefjuuh    posted on 13-06-2009 10:15
Dit heb je:

A) Eerder gezegd

en

B) Ilja heeft MIJN efx nu...
Dolivieira    posted on 13-06-2009 12:21
Dit heb je:

A) Eerder gezegd

en

B) Ilja heeft MIJN efx nu...

Waar gaat dit over? Ik probeer alleen er mee te zeggen dat er niet de zelde jogdail techniek op zit als de cdj400, 800 en 1000. En of tie nu jou EFX500 heeft, of de mijne, ze zijn allemaal hetzelde. Had je hem ook kunnen uitleggen hoe dat ding in mekaar zit en hoe je em moet aansluiten. IPV?Kinderachtige opmerkingen te plaatsen. Dan had hij nu niet met vragen gezeten. Ik heb mijn EFX500 zo`n 8 jaar in bezit gehad en heb nog nooit een Jogdail popmeter hoeven te vervangen.??En die gene die hem van mij gekocht heeft die heb een uitgebreide uitleg gehad met gebruikaanwijzing. ?
User edit by Dolivieira on 13-06-2009 @ 13:36:16 (100%)
Stefjuuh    posted on 13-06-2009 13:37
Jij zegt dat hij van zichzelf stroef is. Ik vul aan dat ik weet hoe het onder de jog eruit ziet, en dat je er ook niks aan kan schoonmaken. Ik vulde er ook bij aan dat de potmeter in die EFX nieuw is, en dus extra stroef is tenopzichte van de rest van de EFX.

Vervolgens ga jij nogmaals zeggen dat jog stroef is?:S Omdat ik misschien de hoop had dat je niet begreep dat er een nieuwe potmeter in zit zeg ik vervolgens dat die EFX viavia van mij afkomt.
Dolivieira    posted on 13-06-2009 15:22
Jij zegt dat hij van zichzelf stroef is. Ik vul aan dat ik weet hoe het onder de jog eruit ziet, en dat je er ook niks aan kan schoonmaken. Ik vulde er ook bij aan dat de potmeter in die EFX nieuw is, en dus extra stroef is tenopzichte van de rest van de EFX.

Vervolgens ga jij nogmaals zeggen dat jog stroef is?:S Omdat ik misschien de hoop had dat je niet begreep dat er een nieuwe potmeter in zit zeg ik vervolgens dat die EFX viavia van mij afkomt.

Okah dan zitten we weer op een lijn zand er over.
Ilja    posted on 13-06-2009 15:30
Ik dacht dat hij stroef was omdat ik zag dat aan de randen stof zat, maar nu weet ik dat het om een andere reden is. Ik neem voor lief dat er geen boekje zat. ( die heb ik op mijn werk snel uitgedraait dus dat scheelt )
Dolivieira    posted on 13-06-2009 15:59
Is zeker handig dat je de manual heb geprint. Zitten hele nuttige dingen in wat je moet weten.
Ilja    posted on 13-06-2009 16:27
O en of. ?Ik lees altijd eerst de hele menual door voordat ik aan de apparaat begin te kloten. ( ken er een die al een jaar CDJ-400 en DJM-400 heeft voordat ik bij hem kwam, wist hij niet eens hoe effecten op CDJ's werken en wat een faderstart was, terwijl hij de kabels al vanaf het begin heeft gekoppelt?Cool )
Dolivieira    posted on 13-06-2009 19:59
Ik begin altijd met kloten met de manual in me hand, Wat ook een ziekte van me is als ik een nieuw apparaat heb dat ik de manual naar me werk mee neem. Als ik dan ff tijd heb ga ik hem zitten lezen.
Stefjuuh    posted on 13-06-2009 20:38
Ik doe t anders...

Aanzetten, kijken hoe en of het werkt, blijven proberen....

Manual 2 dagen later drbij pakken
Ilja    posted on 13-06-2009 21:05
Poster: djdolivieira
Ik begin altijd met kloten met de manual in me hand, Wat ook een ziekte van me is als ik een nieuw apparaat heb dat ik de manual naar me werk mee neem. Als ik dan ff tijd heb ga ik hem zitten lezen.

Cool haha, ik ook, ?heen reis en terug reis ( Culemborg - Schiphol met de Trein ) ?had zo die Pioneer en Reloop menuals uitgelezen.
Dolivieira    posted on 13-06-2009 21:16
Ik doe t anders...

Aanzetten, kijken hoe en of het werkt, blijven proberen....

Manual 2 dagen later drbij pakken

Zo heb ieder ze ding. En er zijn ook dingen dat je zelf moet ontdekken. De feedbackloop BV staat niet in de manual
User edit by Dolivieira on 13-06-2009 @ 21:18:35 (51%)
Tekhead    posted on 14-06-2009 00:07
doe ik meestal ook,ik ben nog niet volledig door de manual, ?dus alle draden afgekoppeld.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Winston    posted on 14-06-2009 01:52
Toen ik nog niks bijzonders wist las ik de manual eerst volledig. Nu eerst installeren en de basics testen, en daarna de manual induiken voor de advanced features. En daarna de advanced features testen.

Ik zou zeker naar een mixer uitkijken met send/return als ik een EFX zou aanschaffen. Of je moet voor elk kanaal apart een efx aanschaffen, dat is echt het best.
Tic Toc
Dolivieira    posted on 14-06-2009 11:31
Poster: Winston
Toen ik nog niks bijzonders wist las ik de manual eerst volledig. Nu eerst installeren en de basics testen, en daarna de manual induiken voor de advanced features. En daarna de advanced features testen.

Ik zou zeker naar een mixer uitkijken met send/return als ik een EFX zou aanschaffen. Of je moet voor elk kanaal apart een efx aanschaffen, dat is echt het best.

Maar ook Duur. Nee eerste optie is het beste. Een mengtefel met send en return
Seca    posted on 14-06-2009 11:51
Hoe kun je zien hoe oud een EFX 500 is?

Ik heb zonet iets gelezen van: Stefjuuh die zei:

De jog zelf kan je er voorzichtig aftillen, maar daaronder kan je niet/nauwelijks iets schoonmaken, ik heb er een nieuwe potmeter in laten zetten, dus het klopt dat hij wat stroef is, ook al staat er dat hij 10 jaar oud is op de onderkant!

Staat het dus gewoon op de onderkant van de EFX 500?

Ik wil binnenkort een EFX500 kopen en ik koop namelijk liever een jonge EFX500 2dehands Cool
User edit by Seca on 14-06-2009 @ 11:52:04 (9%)
Stefjuuh    posted on 14-06-2009 11:53
Ja, op de onderkant van de meeste gear (zeker alle pioneers) staat een serienummer met MNF Date. Dit is de datum (maand) waarin hij gemaakt is. Het kan best zijn dat hij een jaar later verkocht is, maar je weet in ieder geval zeker of je met een apparaat van 1 jaar of 5 jaar oud te maken hebt!
Seca    posted on 14-06-2009 11:59
Heeft er misschien iemand een foto van een onderkant van een pioneer product? Cool
Of hoe ziet het er juist uit? Gewoon de datum? 14/06/09 bv? Of: 140609 ofzo? Cool?Of gewoon 06/09?
Dolivieira    posted on 14-06-2009 13:26
Staat bij de efx aan de onderkand zit een sticker. Daar staat hoe met een steepjescode en een nummer die eindigt met YY. daar staat ook een datum ik dacht BV September2008.?Ik heb nog ff gekeken, maar dat zegt niks in wat voor staat die is.
Winston    posted on 14-06-2009 13:56
Poster: djdolivieira
Maar ook Duur. Nee eerste optie is het beste. Een mengtefel met send en return

Duur ja. Maar echt wel het beste, want je kunt dan de sound van 2 kanalen of geluidsbronnen onafhankelijk van elkaar bewerken.

Ik ken 3 manieren waarop je kunt doen aan soundprocessing, die ik voor het gemak beatsync, solo en melody noem.

Beatsync is dus als je een of meer phrases een twist of flavour wil geven. Op de maat laat je een extra geluidje optreden in de mix.

Solo is de meest gebruikte bij een climax, breakdown of overgang, soms ook bij een intro of outro van de mix. De soundeffect is alleen hoorbaar. Een heleboel DJ's kennen alleen dit. Kan me eraan storen.

Melody is als je een melodietje maakt met de efx. De meeste mensen klooien wat, maar er zijn ook mensen die een herkenbaar melodietje weten te maken en weer weten te herproduceren (check DJ Co-ma).

Als je bv. een beatsync en een melodie wil doen tegelijk, heb je dus 2 efx units nodig. Daarom heeft bv. de DJM-800 2 send/returns.

Tic Toc
Dolivieira    posted on 14-06-2009 14:29

Duur ja. Maar echt wel het beste, want je kunt dan de sound van 2 kanalen of geluidsbronnen onafhankelijk van elkaar bewerken.

Ik ken 3 manieren waarop je kunt doen aan soundprocessing, die ik voor het gemak beatsync, solo en melody noem.

Beatsync is dus als je een of meer phrases een twist of flavour wil geven. Op de maat laat je een extra geluidje optreden in de mix.

Solo is de meest gebruikte bij een climax, breakdown of overgang, soms ook bij een intro of outro van de mix. De soundeffect is alleen hoorbaar. Een heleboel DJ's kennen alleen dit. Kan me eraan storen.

Melody is als je een melodietje maakt met de efx. De meeste mensen klooien wat, maar er zijn ook mensen die een herkenbaar melodietje weten te maken en weer weten te herproduceren (check DJ Coma).

Als je bv. een beatsync en een melodie wil doen tegelijk, heb je dus 2 efx units nodig. Daarom heeft bv. de DJM-800 2 send/returns.

dan moet je wel met ze 2 draaien want je komt handen te kort zo.Cool

DJ Coma is dat die japanner met die DJM909
User edit by Dolivieira on 14-06-2009 @ 14:30:42 (4%)
Winston    posted on 14-06-2009 14:36
Misschien wel, misschien niet. Met een beetje planning, vooraf oefenen hoeft het niet altijd. Als een loopje goed is gebeatmatched heb je geen omkijken naar en kun je je concentreren op je melody.

En Co-ma is de japanner van www.djsounds.com ja. Ik heb toevallig een heel brede muzieksmaak en vindt het mooi. Maar ook al doet DJ Co-ma zijn muziek je niks, vindt ik het videootje toch nog een aanrader om te zien. Want je kunt die techniek op elke muziekstijl gebruiken, met je eigen sound, tracks en eigen melodietjes die je wel vet vindt.
Tic Toc
User edit by Winston on 15-06-2009 @ 16:39:19 (7%)
Dolivieira    posted on 14-06-2009 14:46
Misschien wel, misschien niet. Met een beetje planning, vooraf oefenen hoeft het niet altijd. Als een loopje goed is gebeatmatched heb je geen omkijken naar en kun je je concentreren op je melody.

En Coma is de japanner van www.djsounds ja. Ik heb toevallig een heel brede muzieksmaak en vindt het mooi. Maar ook al doet DJ Coma zijn muziek je niks, vindt ik het videootje toch nog een aanrader om te zien. Want je kunt die techniek op elke muziekstijl gebruiken, met je eigen sound, tracks en eigen melodietjes die je wel vet vindt.

Hij is wel meesterlijk. Ik ben geen scratcher, omdat ik het niet kan, Maar ik heb erg veel respect als iemand dat kan. Echt kick. Rockit is ook zo`n man van (eigen bodem. Want hij heeft ook van die oogjes). ??
Winston    posted on 14-06-2009 14:52
Ik heb het niet over het scratchen, maar de tweede helft scratched hij minder, maar gebruikt hij zijn efx sectie als muziekinstrument om een melodietje te produceren. Dat is echt vet Cool
Tic Toc
Dolivieira    posted on 14-06-2009 14:58
Ik heb het niet over het scratchen, maar de tweede helft scratched hij minder, maar gebruikt hij zijn efx sectie als muziekinstrument om een melodietje te produceren. Dat is echt vet Cool

Ja dat is ook vet maar in die DJM909 zit ook een Vette Sampler. Die zit in geen enne andere DJM?en ook niet de EFXen
User edit by Dolivieira on 14-06-2009 @ 15:02:57 (8%)

78 Users online: 54 Guests (24 Unknown)
Pages generated today : 4.297
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.228.714