Het algemene Drive-in verlichting topic! (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bouncy    posted on 07-05-2008 14:26
In dit topic wil ik steeds een aantal posts doen om jullie verder te helpen. Aangezien ik een heleboel gekke vragen zie (moet ik een scan op een dimmer aansluiten?)is dit wel nodig.

Ik zou graag af willen trappen met de verschillende soorten licht.

Je hebt Conventioneel licht en Intelligent licht.

Conventioneel is al het licht dat niet kan veranderen als het eenmaal hangt. Bijvoorbeel dus een Par.

Intelligent licht is, zoals de naam al zegt, slim licht!

Intelligent licht kan veranderen van positie, kleur, gobo's(figuurtjes) enz.
Bijvoorbeeld Scans.

Dit was het dan even voor deze keer, eerst maar eens zien of dit topic een beetje een succes is.

Andere mensen die ook weten waar ze het over hebben mogen ook meeschrijven.
Dit topic moet een soort van algemeen raadpleeg topic worden.

P.S

Nog even een ding. Als we het hebben over een Scan, dan hebben we het niet over een Scanner. Dit zijn 2 aparte dingen. Een scan hangt in het dak en geeft licht (meervoud: Scans). Een scanner is een ding dat je aan je pc hangt om een afbeelding te kunnen digitaliseren (meervoud Scanners).

P.S2

Corrigeren van mijn posts mag altijd hoor!

What do you think about Het algemene Drive-in verlichting topic! ??

Vote :   

OneSixty    posted on 26-05-2008 22:16
Poster: Flexii

dat is wel een scanWinking my eye,, je hebt 2 soorten scans, scans met platte spiegel,, en scans met zo'n rollen spiegel, zoals foto hierboven,, ben alleen ff de namen kwijt, kan er niet opkomen,, als iemand het even weet?

een barrel scan zoals bouncy al zij Winking my eye
Flexii    posted on 26-05-2008 22:21
Poster: Lightzone

een barrel scan zoals bouncy al zij Winking my eye

ja en die andere dan?
OneSixty    posted on 26-05-2008 22:26
Poster: Flexii

ja en die andere dan?

k heb niet echt het idee dat daar nog een speciale benaming voor is..  gewoon "scan"
JollyJunkie    posted on 26-05-2008 22:28
Je hebt tog 3 verschillende scans: Barrels, Rond geslpen scan, Vierknt geslepen scan.
Ik dacht dat vierkant scherper was dan rond ofso, of zit ik nou helemaal verkeerd? Winking my eye
OneSixty    posted on 26-05-2008 22:33
Poster: JollyJunkie
Je hebt tog 3 verschillende scans: Barrels, Rond geslpen scan, Vierknt geslepen scan.
Ik dacht dat vierkant scherper was dan rond ofso, of zit ik nou helemaal verkeerd? Winking my eye

het lijkt me niet dat de vorm van de spiegel nu echt uitmaakt... rond of vierkant.
JollyJunkie    posted on 26-05-2008 22:41
Ik citeer uit een of ander kut reclame boekje van JB:
De populaire Patriot wordt hier voorzien van een scanspiegel met vier vlakken. Dit geeft nog betere en dynamischer effecten.
Dat gaat over de Tomahawk en op het plaatje ziet de scan spiegel er vierkant uit en  helemaal niet als een barrel, op het plaatje kan je ook zien dat er wel 4 lichtbundels van af komen...
Maar bij een barrel zijn dat er meestal wel meer als vier, toch?
OneSixty    posted on 26-05-2008 22:55
Ik citeer uit een of ander kut reclame boekje van JB:
De populaire Patriot wordt hier voorzien van een scanspiegel met vier vlakken. Dit geeft nog betere en dynamischer effecten.
Dat gaat over de Tomahawk en op het plaatje ziet de scan spiegel er vierkant uit en  helemaal niet als een barrel, op het plaatje kan je ook zien dat er wel 4 lichtbundels van af komen...
Maar bij een barrel zijn dat er meestal wel meer als vier, toch?

een patriot/tomahawk is geen bestuurbare scan.
tis een effect :p  net al de welbekende wildmoon , die ook 2 spiegels heeft.
User edit by OneSixty on 26-05-2008 @ 22:58:14 (4%)
PatrickBeuken    posted on 26-05-2008 23:31
Er staat ook niet dat het een scan is, maar dat het apparaat een scanspiegel heeft Winking my eye
Bouncy    posted on 27-05-2008 10:28
Poster: Lightzone

ik vind dit serieus maar een vaag topic.

waarom maak je niet gewoon 1 grote text met duidelijke categorien ?

En jij dacht dat ik daar niet al mee bezig was?

Ik ben een handleiding aan het schrijven over hoe de hele shit werkt, en alles wat in dit topic voorkomt neem ik mee, dus binnenkort staat er ergens een linkje naar die handleiding.

Dit kan nog wel even duren want ik heb ook nog examens enz..
Boyd    posted on 27-05-2008 17:10
Poster: FlippinDouble
Oeh, die eerste zou ik wel willen hebben! Ik zag hem volgens mij hangen bij Van Hove in Amersfoort (dj winkel)

Voorzover ik weet, levert vanhove geen martin. Maar goed topic verder!
DNR    posted on 27-05-2008 20:38

rond op vierkant maakt hellemaal niets uitWinking my eye

Het licht schijnt op het midden van de spiegel, de rand heeft er hellemaal niets mee te maken. Het zou alleen uitmaken als de spiegel hellemaal uitgelicht werd. dan zou je bij een ronde spiegel een ronde beam krijgen en bij een vierkante spiegel een vierkante beam.

maar in dit geval, bij scans dus maakt het niets uit. het is net het model scan wat je hebt. de spiegels worden zo gemaakt dat de beam niet buiten de spiegel kan komen.
Bouncy    posted on 28-05-2008 10:54
Ok, zullen we met z'n allen een betere naam gaan verzinnen voor dit topic?

Disco licht klinkt zo goedkoop, terwijl dat het niet is.

(thnx DNR)
justjustin    posted on 28-05-2008 11:26
Poster: Bouncy
Ok, zullen we met z'n allen een betere naam gaan verzinnen voor dit topic?

Disco licht klinkt zo goedkoop, terwijl dat het niet is.

Echt hé....maar verzin maar eens wat anders hahaha Winking my eye
Yorick    posted on 28-05-2008 19:42
Kennen jullie  Vari*Lite?
Nvie    posted on 28-05-2008 20:34
Poster: dj_jr
Kennen jullie  Vari*Lite?

Jij met je Vari*Lite Winking my eye Wie het inmiddels niet kent zou zich moeten schamen...
Bouncy    posted on 28-05-2008 21:03
Poster: dj_jr
Kennen jullie Vari*Lite?

Nooit van gehoord,

nee geintje,

Wel eens wat over gehoord, maar denk ik geen state of the art merk
neutje    posted on 28-05-2008 21:25

Nooit van gehoord,

nee geintje,

Wel eens wat over gehoord, maar denk ik geen state of the art merk

nou dan heb je het mis, het is een ongelofelijk duur merk.
nog veel duurder als martin.
Bouncy    posted on 28-05-2008 21:30
Hmm, ik zie het.

K heb het nog nooit in een theater zien hangen/in het echt gezien, dus ik heb geen oordeel.
Yorick    posted on 28-05-2008 23:25
Haha is ook te duur voor kleine/middelgrote bedrijvenWinking my eye
Het is het beste van het beste kwa licht en het duurste. De kleuren/het licht/de pricisie/etc is gewoon ongelovelijk van dat spul! loop zelf bij eml rond dus zie het dagenlijks.. redelijk bekent is het niet.. veel mensen hebben er van gehoord maar nog nooit gezien. kwaliteit van VL is velemale hoger dan martin.. en dat is wel te merken in verschillende dingen. al zet je die 2 naast elkaar zou je voor de VL gaan, omdat het licht voller/mooier is,, als je vragen er over heb kan je ze aan mij stellenWinking my eye
ceesietopc    posted on 29-05-2008 06:59
Noem het dan maar het pro-lightning topic. Winking my eye Klinkt beter als Disco licht, dan krijg ik gelijk aldi en blokker ideeën van lichtorgeltjes.

De vorm maakt vrij weinig uit natuurlijk, als het een spiegel is met 1 vlak die aan 1 kant beschenen wordt. Zodra je meerdere spiegels hebt, dus zo'n barrelscan maakt het natuurlijk wel uit.

Volgensmij zit het trouwens zo met scans:
Normale scan is bijvoorbeeld the winner. Met 1 spiegel, maakt dus echt niks uit welke vorm die is. DNR zei het al, maar 1 kant wordt beschenen, in het midden.
Je hebt ook barrel scans (of rollerscans), dan zit er niet 1 spiegeltje in, maar een rol met spiegels. Voorbeeld is Martin Mania SCX800
User edit by ceesietopc on 29-05-2008 @ 07:04:07 (100%)
Flexii    posted on 29-05-2008 08:23
Poster: ceesietopc
Noem het dan maar het pro-lightning topic. Winking my eye Klinkt beter als Disco licht, dan krijg ik gelijk aldi en blokker ideeën van lichtorgeltjes.

daar zat ik ook aan te denken alleen maak je nu een fout het is niet lightning (hetgeen Bliksem betekent) maar het is lighting (zonder n dusWinking my eye
Bouncy    posted on 29-05-2008 11:02
Ik denk dat deze titel beter is

Omdat de meeste het toch gebruiken voor drive in's. (op een paar theatertechnici na hier)
User edit by Bouncy on 29-05-2008 @ 15:17:05 (6%)
Flexii    posted on 29-05-2008 14:48
Ik denk dat deze titel beter is

Omdat de meeste het toch gebruiken voor drive in's. (op een paar theatertechnicussen na hier)

ik vind verlichting zo raar klinken:P,, maargoed het klinkt al beter dan discolicht topicWinking my eye

oh btw, het is technici niet technicussenWinking my eye:P
Bouncy    posted on 29-05-2008 15:17
Hmm, waar zie je dat staan dan?
ceesietopc    posted on 30-05-2008 07:03
Dit is al beter idd :P
sorry voor het spelfoutje

189 Users online: 16 Guests (173 Unknown)
Pages generated today : 69.583
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.547.584