Het algemene Drive-in verlichting topic! (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bouncy    posted on 07-05-2008 14:26
In dit topic wil ik steeds een aantal posts doen om jullie verder te helpen. Aangezien ik een heleboel gekke vragen zie (moet ik een scan op een dimmer aansluiten?)is dit wel nodig.

Ik zou graag af willen trappen met de verschillende soorten licht.

Je hebt Conventioneel licht en Intelligent licht.

Conventioneel is al het licht dat niet kan veranderen als het eenmaal hangt. Bijvoorbeel dus een Par.

Intelligent licht is, zoals de naam al zegt, slim licht!

Intelligent licht kan veranderen van positie, kleur, gobo's(figuurtjes) enz.
Bijvoorbeeld Scans.

Dit was het dan even voor deze keer, eerst maar eens zien of dit topic een beetje een succes is.

Andere mensen die ook weten waar ze het over hebben mogen ook meeschrijven.
Dit topic moet een soort van algemeen raadpleeg topic worden.

P.S

Nog even een ding. Als we het hebben over een Scan, dan hebben we het niet over een Scanner. Dit zijn 2 aparte dingen. Een scan hangt in het dak en geeft licht (meervoud: Scans). Een scanner is een ding dat je aan je pc hangt om een afbeelding te kunnen digitaliseren (meervoud Scanners).

P.S2

Corrigeren van mijn posts mag altijd hoor!

What do you think about Het algemene Drive-in verlichting topic! ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 08-05-2008 10:13
zo doen wij dat op school ook altijd Happy, laughing
OrsonWelsh    posted on 08-05-2008 11:35
ik zag laatst iemand hier zn dj droom posten, draaien in de bozzini..wat een tent qua licht en opzet..wow..wist niet dat ie bestond!

maar de vetste lichtshow hing vroeger in de zillion, Antwerpen en in de IT....
hannuzTM    posted on 08-05-2008 11:44
Poster: orsonwelsh
ik zag laatst iemand hier zn dj droom posten, draaien in de bozzini..wat een tent qua licht en opzet..wow..wist niet dat ie bestond!

maar de vetste lichtshow hing vroeger in de zillion, Antwerpen en in de IT....

dan ga je de lichtshow in de time-out te gemert ook geweldig vinden!, grootste light-spider te wereldCry
2.5 meter groter in doorsnede als die toendertijd in de zillion hing. en niet de vergeten de moving-matrix scan wallCry
Flexii    posted on 08-05-2008 11:58
nou voor de geintresseerden zal ik hier even posten wat er in bozzini aan licht hangt:

De effect verlichting bestaat uit:
80   stuks Martin Mac 250 krypton
12   stuks Martin Mac 550
6     stuks Martin Mac 600 Wash
18   stuks Martin Wizzard
15   stuks Martin Atomic 3000W stroboscoop
3     stuks Martin Atomic kleurenscrollor
8     stuks Pro-2000 rookmachine
1     stuks Martin Glaciator extreme koud-ijs machine
2     stuks AF1 ventilator.
40   stuks CLS Running Ledtube
32   stuks CLS Ledparren P56
27   stuks 8-lite blinder a’5200Watt
20   stuks Aircraft set met elk 8 stuks P36 28/250W
114 stuks Par-64 lampen a’1000W
40   stuks stroboscoop slang
1     stuks Maxxyz Great Controller met 4 extra playback wings

De sfeerverlichting bestaat uit:
520 meter CLS Colourcove X-bright
22   meter CLS Quentin Led pipe
10   meter CLS Neonflex
70   meter CLS Ropelight kleur Rood
50   stuks CLS Led bollen 30 en 50cm
36   stuks CLS Lisa Led inbouwspot Amber

oehlalalallaa:P

ik heb overigens voor de grap laatst ongeveer uitgerekend wat dat grapje kost,, en je gaat dik over de 500.000 euro heen:P
User edit by Flexii on 08-05-2008 @ 11:59:32 (14%)
Bouncy    posted on 08-05-2008 14:07
Hmm, dat zijn een boel kanalen!

Oja, de Glaciator van Martin heefd trouwens GEEN droog-ijs nodig zoals in jouw post staat.
Xitrate    posted on 08-05-2008 15:21
De Bozzini ziet er idd erg vet uit van binnen.. iedereen die de kans heeft om daar naar toe te gaan, DOEN! :D
Bouncy    posted on 08-05-2008 15:30
Ok, zullen we nu weer ontopic gaan?
Flexii    posted on 08-05-2008 16:09
ja back ontopic,,

ik was net aan het denken of we hier nog iets neer kunnen zetten maar ik weet eigenlijk niet nog iets wat je hier kan plaatsen zo als algemene uitleg
Yorick    posted on 08-05-2008 20:32
pff allemaal martin spulle |-)
JollyJunkie    posted on 08-05-2008 20:49
Heeft iemand ervaring met de JB smartmoon set, of is JB geen goed merk voor lichten. Ik wil hem gebruiken voor kleine feestjes ik ben pas 12 dus ik hoef geen enorme lichtset Winking my eye
Bouncy    posted on 08-05-2008 22:02
@Flexii
Ik zat te denken aan een uitleg over hoe een DMX lijn er uit ziet, dus waar je de kabels in moet douwen enz.

@Jasper777
Hangt er een beetje van af wat je er mee wilt doen.

JB-systems is WEL een merk voor lichten, kijk maar naar The Winner 2 (niet mijn persoonlijke favoriet)
JollyJunkie    posted on 08-05-2008 22:03

@ Bouncy
Ik wil er op kleine feestjes mee draaien van 30-50 man ofso, wat voor info heb je nog meer nodig ?:P

Flexii    posted on 08-05-2008 23:07
Poster: Jasper777

@ Bouncy
Ik wil er op kleine feestjes mee draaien van 30-50 man ofso, wat voor info heb je nog meer nodig ?:P

dan moet je gewoon wat kleine lichteffectjes halen en een kleine rookmachine dan heb je een leuk effect JB systems is een goed merk voor dit soort lichteffecten, American Dj heeft ook leuk spul allemaal niet te duur
cross-over    posted on 09-05-2008 08:34
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 09-05-2008 @ 10:30:23 (100%)
Bouncy    posted on 09-05-2008 09:04
Toch wel opvallend dat in dit topic al meer vragen zijn gesteld dan normaal aan topic's word aangemaakt in Pro Light!

@cross-over

Dat is inderdaad een hele goeie over DMX!

Ik ben nu bezig om verschillende effecten te beschrijven, dus een scan, een head enz enz.. maar ook parcan's enz.
Flexii    posted on 09-05-2008 09:20
@ cross-over, goede linkWinking my eye,, probeer hem alleen eventjes aantepassen in een wat nettere link voor de site
cross-over    posted on 09-05-2008 10:32
Linkje aangepast en een extra toegevoegd.

Hebben jullie ervaring met daslight software?
http://soundcloud.com/lau-daniels
Bouncy    posted on 09-05-2008 10:54
Ik heb er wel eens mee gespeelt, verder nog nooit live gebruikt!
Flexii    posted on 09-05-2008 16:49
nee ik heb helemaal geen ervaring met daslight software
Bouncy    posted on 26-05-2008 21:51
Okeej, gaan we weer!

Verschillende soorten intelligente verlichting:

Scans:
Een scan kan het licht laten bewegen M.B.V een spiegel, deze zit boven de lens geplaatst en is heel snel te bewegen omdat hij zo licht is.
Je hebt scans in verschillende soorten/maten/smaken.
Als je een scan gaat uitzoeken moet je gaan kijken voor welke toepassing je hem wil gebruiken.
Voor een simpel Drive-in showtje heb je ook een simpele scan nodig (dus geen probleem als kleuren+gobo's op het zelfde wiel zitten). Gaan we naar de wat uitgebreidere discotheken kijken, dan zie je al gauw de betere (en duurdere) scan's.
De spiegel van de scan kan makkelijk breken (heb ik ervaring mee), dus is een scan een stuk kwetsbaarder.

Moving Heads:
Een moving head is zoals het woord al zegt een bewegende kop. Voordeel hier aan is dat hij 360 graden rond kan draaien en dus bijna overal bij kan. Nadeel is dat de kop een stukje zwaarder is en de bewegingen dus traager zijn. Ook head's zijn er in verschillende soorten/maten/smaken:
Je hebt kleine heads voor de kleine drive-in's (makkelijk te vervoeren), en grote.
De heads zijn een stuk bestendiger tegen stoten enz.

Word vervolgt

P.S:
Ga je een Moving head kopen? Koop dan NIET de showtec Clubspot 250. Waarom? Om de volgende reden: Wij hebben(hadden) er 5 van op school, ze maken een takke herrie, en gaan om de haverklap kapot. We hebben er nu nog maar 2 van de 5, de rest is weg voor reparatie!
Flexii    posted on 26-05-2008 21:57
bouncy als ik je even mag aanvullen:P

voorbeeld van een scan:

Movinghead:

Roov    posted on 26-05-2008 21:58
Oeh, die eerste zou ik wel willen hebben! Ik zag hem volgens mij hangen bij Van Hove in Amersfoort (dj winkel)
Bouncy    posted on 26-05-2008 22:02
Poster: Flexii
bouncy als ik je even mag aanvullen:P

Altijd, lees de OP!

En dat is trouwens geen scan, maar een barrel dacht ik!
OneSixty    posted on 26-05-2008 22:05

ik vind dit serieus maar een vaag topic.

waarom maak je niet gewoon 1 grote text met duidelijke categorien ?

dit schiet niet op naar mijn mening...

btw binnekort ff jb ledparren kopen Happy, laughing

Flexii    posted on 26-05-2008 22:09
Poster: Bouncy

Altijd, lees de OP!

En dat is trouwens geen scan, maar een barrel dacht ik!

dat is wel een scanWinking my eye,, je hebt 2 soorten scans, scans met platte spiegel,, en scans met zo'n rollen spiegel, zoals foto hierboven,, ben alleen ff de namen kwijt, kan er niet opkomen,, als iemand het even weet?

226 Users online: 16 Guests (210 Unknown)
Pages generated today : 90.082
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.568.083