Met welk programma maken jullie cd-hoesjes
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJKIWI    posted on 05-05-2008 21:14
Al jaren brandt ik mijn cd's met Nero, tegenwoordig met versie 8.0.
Met Nero kon ik voorheen snel en eenvoudig cd-hoesjes maken met het meegeleverde programma coverdesigner.
Een cd-hoesje zag er eenvoudig uit: witte achtergrond met de tracknummers, artiest, titel en tijd.
Coverdesigner zorgt ervoor dat dit met een enkele muisklik zo gepiept was.
Sinds ik Nero 8.0 gebruik werkt coverdesigner niet zoals ik dat wil. Ik zie geen artiestennaam meer op de cover, en de laatst gebrande track plaatst hij bovenaan. (als de laatste track nr 12 zou zijn maakt hij er nr 1 van, track nr 1 wordt 2, track nr 2 wordt 3 enz.)
Ik heb al diverse malen met Nero gemaild, maar na diverse herinstallaties en andere eventuele oplossingen ben ik nog steeds niet geholpen.
Nu is mijn vraag: welk programma gebruiken jullie om een cd-cover te maken?

What do you think about Met welk programma maken jullie cd-hoesjes ??

Vote :   

Basrose    posted on 05-05-2008 21:57
Ik gebruik nog steeds nero 7... Ik heb tot nu toe nog niet een programma gevonden wat ik sneller vond werken.

Waarom ga je niet terug naar je vorige versie? Dan is het probleem ook opgelost neem ik aan.
DJKIWI    posted on 05-05-2008 22:01
De vorige versie was een onbetaalde versie die op een gegeven moment haperde met branden.
Vandaar dat ik Nero 8 heb aangeschaft.
DonBasco    posted on 06-05-2008 11:42
Iets meer werk, maar wat ik doe is met MP3 collector de tag info naar excel exporteren en in excel het hoesje maken (op basis van een sjabloon).
Voordeel hiervan is dat ik alle tracklists ook toevoeg aan een totaalbestand zodat ik nrs kan opzoeken op welke cd ze staan.
Xtremer    posted on 06-05-2008 11:44

Photoshop natuurlijkCry. Graphics van Photoshop zijn veel en veel mooier dan Cover Designer en je kunt er veel meer leuke dingen mee!

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Collin    posted on 06-05-2008 14:12

Met Nero coverdesigner , lekker simpel en het werkt goed
DJKIWI    posted on 06-05-2008 17:15
Bedankt voor jullie reactie! Ik zal eens kijken of ik hier iets mee kan doen.
nicknaughty    posted on 29-06-2008 19:34
ik gebruik quark xpress voor covertjes, en ook labels te maken. die exporteer ik dan weer om te printen / lightscriben
OrsonWelsh    posted on 30-06-2008 10:51
photoshop CS3 en Illustrator.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

59 Users online: 10 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 8.580
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.119.193