Poster: Gery
Wat ik vooral irritant vind is (zelf al zet ik meestal al wel de antiskating laag of op 0) als je klaar bent om juist in te gooien en hij skipt op het cruciale moment ben je je maat kwijt en moet je weer x aantal tellen wachten eer je opnieuw kan mixen. niet leuk!
ik zag laatst een dj scratchen en ingooien door de platen zo ver mogelijk naar buiten vast te nemen, dit schijnt toch stabieler te werken.. miss is dat de truuck om de plaat niet te doen kippen zodat de naald kan verspringen...
Kan toch aan je anti-skating liggen......, hangt ook af van je naalddruk.
Als je veel scratched of reverse doet dan anti-skating op 0.
Draai je gewoon vooruit dan je antiskating gelijk aan je naalddruk.
Je naalddruk zorgt (samen met het voortbewegen van je plaat) ervoor dat je naald naar het midden getrokken wordt, de anti-skating heft dit op. Hierdoor blijft je naald midden in de groef.
Zet je antiskating voor gewoon gebruik op 0 en gewicht maximaal dan vraag je erom dat de naald er uit springt.
Bij reverse is het net anders om: de beweging van de plaat drukt de naald naar buiten.
Als bij reverse dan ook nog de antiskating hoog staat dan heb je dus een dubbele kracht naar buiten en dan springt de naald bij het minste tikje al uit de groef.
Hopelijk is dit een beetje duidelijk zo.
Verder is het verstandig om bij scratchen de naald zover mogelijk naar binnen te zetten en je hand in het midden van de plaat (als je meerdere vingers op de plaat zet) of met 1 vinger op de rand.
Zal eens kijken of ik een videootje kan maken van dit onderwerp.....