Numark TT USB
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mathematikz    posted on 24-04-2008 22:59

ik ben nog maar een beginner en heb dus bijgevolg een vrij laag budget.
maar ik zo toch mijn set willen uitbreiden met een platenspeler.
hoe vinden julie de Numark TTusb.
is deze wel geschikt om te mixen of dient deze gewoon louter om Lp's op de pc te rammen?
alvast bedankt

What do you think about Numark TT USB ??

Vote :   

D-Tonic    posted on 20-08-2008 21:30
Misschien met de juiste software maakt het misschien wel mogelijk om er ook mee te spelen.
Maar wil je met je pc of met platen draaien?

Anders zou ik naarmate je laag budget (150€ fzo) ff kijken naar virtual dj mk2 console van hercules.
Of de goedkopere cdspelers van de merken us-blaster, Stanton, Koolsound,...
diddy    posted on 21-08-2008 09:17
En wat dacht je van de Numark - TT 1610 voor 96€ heb je er al 1 nieuw
Dj_Fantasy    posted on 21-08-2008 09:43
Poster: D-Tonic
Misschien met de juiste software maakt het misschien wel mogelijk om er ook mee te spelen.
Maar wil je met je pc of met platen draaien?

Anders zou ik naarmate je laag budget (150€ fzo) ff kijken naar virtual dj mk2 console van hercules.
Of de goedkopere cdspelers van de merken us-blaster, Stanton, Koolsound,...

Wat jij als laatste aanraad, is gewoon deze jong rechtstreeks naar zijn doom leiden.
Voor 150 euro vindt je bijna geen fatsoenlijke cd-spelers, en hij zoekt trouwen een Draaitafel.
dj2dj.nl
Bambilaner    posted on 21-08-2008 09:47
Of de TT 1650, ook numark...kost ongeveer evenveel als die TT USB. Die is direct drive, en dat zijn de USB en de 1610 niet...Als het iets duurder mag zijn mss eens kijken naar de TT 200 of de RP-2000 van Reloop (alletwee rond de 200 euro, afhankelijk van waar je hem koopt)...
www.facebook.com/vinniebegooddj
RiX    posted on 21-08-2008 09:52
mijn mening: gewoon beginnen met tweedehands setje... even goed zoeken en je hebt iets leuks. Ik heb nu 2x Omnitronic voor 100 euro. Prima om mee te draaien / oefenen.

Toevoeging: Waarom moet iedereen die begint met dit vak alles nieuw kopen??

Een stelregel die je kan hanteren:
Als de waarde van een product snel daalt --> tweedehands
Als de waarde van een product niet snel daalt --> kan je net zo goed nieuw kopen
User edit by RiX on 21-08-2008 @ 09:54:45 (100%)
Dj_Fantasy    posted on 21-08-2008 09:59
Poster: RiX
Een stelregel die je kan hanteren:
Als de waarde van een product snel daalt --> tweedehands
Als de waarde van een product niet snel daalt --> kan je net zo goed nieuw kopen

Bullshit!
Dus ik kan beter een DJX 700 kopen van Behringer omdat deze in waarde snel stijgt, maar als ik hem 2de hands koop is hij 8/10 helemaal gaar gedraaid.

Sorry hoor, maar je kunt beter een paar 10'tjes meer uitgeven en je gear nieuw kopen en direct fatsoenlijk, dat voorkomt een miskoop en ook dat je prul koopt dat je na 4 maanden mee kan geven aan de vuilniswagen.
dj2dj.nl
DeteqBoy    posted on 21-08-2008 10:03
ligt er een beetje aan wat je van plan bent om 2dehands teg aan halen Happy, laughing
RiX    posted on 21-08-2008 10:06
@ Dj_Fantasy: Vind het niet zo prettig dat iets wat ik zeg als BS betiteld wordt!! Cool

Inhoudelijk: ik bedoel dan natuurlijk wel de goede tweedehands spullen. De DJX-700 is al slecht van zichzelf en moet je zeker niet aanschaffen...

En ik heb het over beginnende dj's he. Waarom moet je nou zonodig direct een CDJ-400/DJM-400 set aanschaffen als je ook op iets voor 300 euro kan beginnen? Of hebben we op jonge leeftijd al teveel geld in de pocket?
Dj_Fantasy    posted on 21-08-2008 10:41
Omdat je voor 300 euro heeel moeilijk geraakt aan 2 x cd-spelers + Mixer.
Dan moet je al gaan kijken naar cd-spelers van de jaren .... en naar mixers die al jaren stof hebben gehapt.

Sorry hoor maar RiX wat jij zegt zorgt er gewoon voor dat mensen direct gaan kopen en direct in hun ongeluk lopen.

Met 300 euro kun je beter nog even doorsparen voor wat beters en dan kun je gaan zien naar een leuke set van Numark met de axis 4 of 9 met een no-nonsens 2 kanaals mixertje, die je wel bij veel webshops kunt vinden.
dj2dj.nl
RiX    posted on 21-08-2008 10:47
ben het niet met je eens. De reden dat er zoveel tweedehands spul te koop is, is dat het 'dj-en' op dit moment erg 'hot' is. Op jonge leeftijd beginnen ze en na een tijdje stoppen ze er weer mee... Waarom zou je direct honderden euro's uitgeven aan je eerste setje als je niet eens weet of je het langer dan 1 a 2 jaar volhoudt?
Dj_Fantasy    posted on 21-08-2008 11:00
Voor 300 euro heb je een setje dat je kunt kopen ja.
Dat wordt dan dit setje .::LINK::.
In totaal doe je het daar dus minder als een half jaar mee.
Tegen dan is de waarde gezakt naar 250 tot 200 euro, heb je ook nog geen speakers of headphone gekocht terwijl.
Moet je NOGMAALS een aankoop doen want dit gear is echt BASIC.

Sorry hoor RiX dat jij het doet oke, maar dat je newbie's deze dingen laat kopen is gewoon 2x geldverspillen aan iets waarvan je beter in 1x een overgang had gemaakt.
dj2dj.nl

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

253 Users online: 146 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 3.333
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.696.724