Waarom afgeven op andere stijlen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 29-12-2007 12:12
Ik kom het hier regelmatig tegen dat mensen afgeven op een andere stijl als de stijl waar zij zelf van houden. Mensen die van minimal houden geven af op trance en verklaren het dood. Mensen die van techno houden die afgeven op jump en hard roepen dat de hype over is etc. Dit zijn slechts 2 voorbeelden maar over het hele forum kom je het vakker tegen. Alsof er een wedstrijd gaande is welke stijl het meest populair is en alleen de winnaar is goed en de rest moet opzouten. Ik vind het persoonlijk de meest grote onzin om hierop af te geven. Ik ben juist blij met al die variatie in de muziek. Ik bedoel, als alle mannen alleen maar van blonde vrouwen zouden houden werd het ook 1 grote pleuriszooi op de wereld omdat we daar allemaal achteraan zouden rennen en jaloers zouden zijn op de persoon die een blonde vrouw zou hebben. Als we allemaal van hetzelfde zouden houden, ook qua muziek, werd het 1 grote saaie zooi. Daarbij, ergens van houden, van een bepaalde stijl, hoeft niet te betekenen dat je een ander zijn stijl hoef af te branden. Volgens mij zou er eens minder in hokjes gedacht moeten worden en als je een bepaalde stijl niets vind, laat het dan gewoon aan je voorbij gaan zonder meteen een negatief oordeel uit te spreken. Het slaat nergens op, je wint er niets mee en niemand word er beter van. Sjo, de laatste serieuse noot van Dj Granny van dit jaar Cry

Allemaal een muziekaal, tolerant en vooral prachtig 2008 gewenst van ArCee.

What do you think about Waarom afgeven op andere stijlen ??

Vote :   
MissSalem    posted on 29-12-2007 12:23
Ik ga volledig akkoord met je.

Afgeven op andere muziekstijlen... is aan de ene kant een vorm van meningsuiting, maar is eigenlijk ook niet nodig, net omdat verschillende genres muziek de boel levendig houden. Het is inderdaad kwestie van tolerantie en misschien zelfs van respect betuigen voor andere muziekstijlen.
Ik zeg altijd: "het is niet omdat het je ding niet is, dat het slecht is." Dat slaat op muziek, op wijn, op zoveel...

Maak er het beste van, zou ik zeggen. Happy, laughing
Ziax    posted on 29-12-2007 12:27
Een muziekstijl niet graag horen is 1 ding.

Als ik afgeef op een muziekstijl is het meestal omdat er rond de stijl een (belachelijke) dans, kledingsstijl werd ontwikkeld.
Het is daar dat ik neit tegenkan.

Hoe belachelijk zijn die jumpers mee hun trainingsbroek in de witte kousen en de klak naar de maan gericht niet? Cry
robbert    posted on 29-12-2007 12:28
Ik vind het eigenlijk erger dat mensen zich richten op een dj en die dan volledig afkraken. Zo is het de laatste tijd in de mode om Tiesto zwart te maken, hallo, die kerel is niet voor niets een aantal keer beste dj van de wereld geweest!?
MissSalem    posted on 29-12-2007 12:38
Volgens mij zijn dat allemaal meningen, vaak zelfs niet gestaafd met bewijzen of argumenten. Of je daar dan veel belang aan moet hechten... Weet niet, hoor.

Het is, denk ik, beter om te weten waarom dat je iets goed of niet goed vind, en om vooral de discipline op te brengen om niet af te geven op een stijl ofwel moet je je mening verstandig aan boord kunnen brengen. Dat is volwassener, punt. En blijkt soms heel moeilijk te zijn.
User edit by MissSalem on 29-12-2007 @ 12:39:36 (14%)
Max-E    posted on 29-12-2007 12:57
nouja t gene wat ik meestal meemaak, is al verschillende keren gebeurd en zit egt pas n paar weken op t forum is dat hardcore, hardstyle flink de grond in geboord word bij ons..

Ikzelf vind t irritant, want ik zeik ook niet op de mensen die house luisteren, minimal, trance of rap ofso dat ik t niet leuk vind.. dat houd ik voor me.. Soms vraag ik me dan ook af hoe oud iemand is alstie zegt dat die alleen maar n man met n hamer hoor of gebonk hoort.. Daar maak je mensen volgens mij niet erg blij mee en je komt ook niet naar dit forum voor wat afgezeken te worden op je stijl, dat doe ik toch ook niet?

en ik denk dat ik me ook aansluit bij wat missSalem zegt..
User edit by Max-E on 29-12-2007 @ 12:59:03 (8%)
Winston    posted on 29-12-2007 14:16
Afzeiken ligt in de aard van de mens he. Cry
Tic Toc
Renzis    posted on 29-12-2007 14:37
Goed topic, zou ook niet moeten gebeuren, maar doordat er discussies over de verschillen tussen de genre's zijn loopt dat uit op afgeven op..

Mijn excuses voor het hier afgeven op de HardcoresceneWinking my eye want de muziek is heel zo slecht niet

Van mij mag iedereen dit topic wel even lezen en zn negative commentaar voor zich houden:D
bastianhecker    posted on 29-12-2007 14:44
ja precies, maar dat komt vooral omdat het zo tegen elkaar gebeurd, als de een maar iets zegt dan begint de ander meteen fel tegen te spreken. En ja zo zitten wij volgens mij nou eenmaal in elkaar! wat je zelf draait in het zonnetje zetten:P
ArCee    posted on 29-12-2007 14:59
Kijk, dat iemand zegt dat hij niet van Jump houd is prima, da's een mening. Op het moment dat iemand begint over de belachelijke dansjes en kledij die erbij hoort begeef jij je al op het persoonlijke vlak waardoor je, bewust of onbewust, tegen mensen kan gaan aanschoppen. Een duscussie is nooit erg, maar t ontaard zo snel en scherpe gespreken en/of verwijten. Vergeet niet dat alle mensen en stijlen de dance/housescene SAMEN zo groot gemaakt hebben en dat veel nieuwe stijlen zijn geboren uit vroegere stijlen en die evolutie zal wel doorgaan want dat is de kracht van house, zich blijven vernieuwen.
User edit by ArCee on 29-12-2007 @ 15:07:58 (1%)
MaD    posted on 29-12-2007 16:21

Ik ben het met Arcee eens.  Minder zeiken op stijlen en op elkaar, en denk ook ff wat langer na voordat je op submit drukt. Soms is het misschien niet eens zo kwaad bedoelt, maar typen is anders dan praten, dus het kan verkeerd overkomen. Dus denk ff wat langer na dan 0.01 sec en lees je post nog even door voordat je hem plaatst.

noadja.com /// aboveall.nl
donkey    posted on 29-12-2007 16:52
Ik ben he ook met Arcee eens, iedereen zijn eigen stijl, ookal vind je de ene minder dan de andere, dan moet je die nog niet afkraken, en al helemaal niet op een publiek forum! gewoon iedereen zijn eigen stijl laten doen, das het beste. En discussiëren over stijlen mag best; maar niet zo dat je de andere zijn/haar stijl afkraakt, das belachelijk!
Maniax
MoXeGy    posted on 29-12-2007 18:54
Tuurlijk denken mensen van minimal dat trance dood is. Warom? omdat ze helemaal niet in die scene zitten en er naar kijken. Wederom be ik het ook met arcee eens.
Overigens, Wat is een muziek style waard zonder kwaliteit muziek?
Illusion    posted on 29-12-2007 19:49
Poster: ArCee
 Alsof er een wedstrijd gaande is welke stijl het meest populair is en alleen de winnaar is goed en de rest moet opzouten.

Ik vind het persoonlijk de meest grote onzin om hierop af te geven. Ik ben juist blij met al die variatie in de muziek.

Ben ik helemaal met je eens.

Muziek is iets wat voor ons allemaal, en zeker op dit forum erg belangrijk is.

Ik vindt dat je elkaars stijlen moet respecteren. En niet een andere stijl moet afkraken. Als iemand van Jump houdt, vindt ik prima, ookal vindt ik het niks bijzonders, en ben ik zelf helemaal weg van Hardstyle. Ook Jump is muziek. En ik respecteer alle muziek stijlen.

Iedereen heeft zijn eigen stijl.

En nu weet ik eigenlijk niet meer wat ik verder wou zeggen... t'ligt op het puntje van m'n tong.

Naja, laat ook maar. Jij ook een goed uiteinde gewenstWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Luxx    posted on 29-12-2007 19:56
erg goede quote van een vriend waarvan ik naam niet hoef te noemen:
"tis makkelijk om je eigen nivo omhoog te halen door die van anderen naar beneden te praten"

en dat is ook het geval met muziek. praat je eigen genre de hemel in en andere soorten lijken te zuigen he
www.mothermusic.nl
RenéKuppens    posted on 29-12-2007 20:00
Poster: Luxx
erg goede quote van een vriend waarvan ik naam niet hoef te noemen:
"tis makkelijk om je eigen nivo omhoog te halen door die van anderen naar beneden te praten"

en dat is ook het geval met muziek. praat je eigen genre de hemel in en andere soorten lijken te zuigen he

Cry
User edit by RenéKuppens on 29-12-2007 @ 20:01:06 (1%)
MoXeGy    posted on 29-12-2007 20:27
dat is idd een goede. CryWe all LOVE music?
right1    posted on 29-12-2007 20:54
ArCee heeft natuurlijk gelijk maar je moet wel rekening houden met het interpreteren (misbegrijpen) van elkaar. Als je hier iets schrijft is het compleet anders dan wanneer je hetzelfde zou zeggen tegen dezelfde persoon. Je weet niet waar die persoon de nadruk op legt.
Natuurlijk zijn der dingen die je niet kan misbegrijpen, maar je kan die persoon nog altijd om uitleg vragen waarom hij er zo over denkt.(Het is namelijk nog altijd een forum.) En dan zal hij zijn mening wel bijschaven.
Nog een deel ligt aan je omgeving. Ik zelf kom nog in redelijk veel steden, en ik zie dat bijvoorbeeld dat hier in mijn buurt jumpstyl nog gewaardeerd wordt. Terwijl bv. 50 km verder ze het de grond in boren.
en vica versa met bv. house.We worden namelijk allemaal een beetje gemanipuleerd over je medemens. Er zijn namelijk niet veel mensen die tegen de stroom in durven zwemmen.

Als je je medemens met respect aanspreekt. Zal je wel respect terug krijgen / verdienen.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk was?!
Max-E    posted on 29-12-2007 22:11
nee maar ik vind t nergens op slaan, ik doe mij moeite-meestal- om nummers te luisteren van personen zoals rene, nils7 enz.. gewoon voor intresse in hun muziek.. als ik t vet vind zeg ik dat, vind ik dat niet dan zeg ik rustig dat t niet mijn ding is.. maar dan ga ik die jongens die veel energie in hun mixen/nummers hebben gestopt niet de grond in booren omdat t niet mijn stijl is?

Ik zelf ben niet zovan, als de een mij zonder respect behandeld, dat ik hem dan de volgende keer niet met respect behandeld.. als je van mij geen respect krijgt heb je t wel erg ver geschopt denk ikWinking my eye

Ik hoop dat mensen drvan leren dat ze stoppen met het afkraken van andere stijlen.. Je helpt er gewoon niemand mee en doe je dit voor je eigen plezier, dan denk ik niet dat je erg veel vrienden ermee maakt..

Peace out
 Max
Boyd    posted on 04-01-2008 19:42

Iedereen zijn eigen stijl heh? en ja dat er nou mensen op deze krentenbol rondlopen die iets anders goed, mooi, geweldig vinden en daarop geilen daar kan je niks aan veranderen. maar als iedereen denkt maakt het uit dat? iemand anders iets anders beter vind krijg je ook geen dingen als deze!

so Keep going doing the good job!Cry

one-eye    posted on 15-01-2008 08:02
kijk een style afkraken dat si 1. Maar dan heb ej ook de mensen die nope=dope wel lauwe muziek vinden, zeg ej house ook. nee hosue niet. hallo das precies t zelfdeCry. En dan stijlen afkraken en dan over ene half jaar zelf die style helemaal geweldig viden wat een stelletje meelopers
nils7    posted on 15-01-2008 11:24
Poster: oMaxoNL
nee maar ik vind t nergens op slaan, ik doe mij moeite-meestal- om nummers te luisteren van personen zoals rene, nils7 enz.. gewoon voor intresse in hun muziek.. als ik t vet vind zeg ik dat, vind ik dat niet dan zeg ik rustig dat t niet mijn ding is.. maar dan ga ik die jongens die veel energie in hun mixen/nummers hebben gestopt niet de grond in booren omdat t niet mijn stijl is?

Ik zelf ben niet zovan, als de een mij zonder respect behandeld, dat ik hem dan de volgende keer niet met respect behandeld.. als je van mij geen respect krijgt heb je t wel erg ver geschopt denk ikWinking my eye

Ik hoop dat mensen drvan leren dat ze stoppen met het afkraken van andere stijlen.. Je helpt er gewoon niemand mee en doe je dit voor je eigen plezier, dan denk ik niet dat je erg veel vrienden ermee maakt..

Peace out
 Max

Thnx!

Bij ADE (Amsterdam Dance Event) naar Marco V geweest... ondanks dat Benjamin Bates en Laidback Luke er waren (toch mijn richting) ging ik toch helemaal uit me dak met Marco V ipv. naar de "house zaal" te gaan!

Gelukkig kan ik het wel aan, houd zelf van house. Maar kan zelf ook allround draaien dus mij kom je tegen van Brabant Parties t/m Sensation Black :D (en ook qua draaistijl alhoewel ik waar ik resident ben niet te hard mag draaien Unhappy, niet dat ik veel hardstyle enzo heb maar een keer een setje er tussen is niet verkeerd :D)

Ik kan iedere stijl waarderen maar als iemand dat niet kan en dat duidelijk laat merken vind ik matig (dit merk ik ook vaak met draaien als ik net een kwartier lang NLtalig/Apres ski heb gedaan en ze na 1 Dance/urban liedje al komen "mauwen" om Grad Damen.... tjah dan zeg ik ook "kga nu eerst een andere stijl draaien" en dan kijken ze minachtend)

[edit]
Poster: one-eye
kijk een style afkraken dat si 1. Maar dan heb ej ook de mensen die nope=dope wel lauwe muziek vinden, zeg ej house ook. nee hosue niet. hallo das precies t zelfdeCry. En dan stijlen afkraken en dan over ene half jaar zelf die style helemaal geweldig viden wat een stelletje meelopers

Mjah de lage bass hoge piepjes house :D
Je hebt overigens helemaal gelijk!

De meeste kennen ook alleen die popi-jopi tracks (als ze de titel al weten heheh en niet zeggen dat "nope=dope liedje"Winking my eye. Maar die gasten trekken het denk ik nog geen uur op een  normaal Housefeest (ben nog nooit op nope=dope geweest maar volgens mij is dat veel al Switch/ Chuckie / Hardwell muziek en dan heb ik wel een idee wat het is).
Tijdje terug ook een gozer bij ons achter de bar die wil ook gaan draaien en heeft iig. alleen sneakerz House (de bekende tracks dus). Maar die verkeek zich wel ff op het housefeest waar die heen was geweest hihi, aangezien die daar allemaal "nog" onbekende tracks via de speakers naar zich toe gegooid kreeg Winking my eye :D
User edit by nils7 on 15-01-2008 @ 14:16:11 (62%)
ArCee    posted on 15-01-2008 13:48
Poster: one-eye

Tjah, het klapt nu eenmaal van de zogenaamde dj's die absoluut niks hebben met een bepaalde muziekstroming die ze draaien. Die draaien altijd de populaire stijl om zelf popi jopi te zijn. Ene half jaar dit, stappen zo weer over op iets anders want stel je voor dat je niet meer popi bent, je zou er slapeloze nachten van krijgen Cry Voor mij zijn het een beetje de losers van de dj's maar ja, wie ben ik? Ik hou gewoon vast an de muziek die ik lekker vind, mooi vind, mij een emotie geeft en wat ik graag draai. Als anderen er niets aan vinden dan is dat jammer maar ik ga niets iets draaien waar ik niet met me hele ziel en zaligheid van hou om alleen maar te "scoren". Dan stop ik er nog liever mee als ik eerlijk moet zijn.
User edit by ArCee on 15-01-2008 @ 13:53:48 (47%)
Flexii    posted on 15-01-2008 15:40
ieder zijn eigen smaak he,, respecteer dus ook die van andereCry
JayTaph    posted on 17-01-2008 11:19
Poster: ArCee
Tjah, het klapt nu eenmaal van de zogenaamde dj's die absoluut niks hebben met een bepaalde muziekstroming die ze draaien. Die draaien altijd de populaire stijl om zelf popi jopi te zijn. Ene half jaar dit, stappen zo weer over op iets anders want stel je voor dat je niet meer popi bent,

Een beetje de "There goes my people, I must find out where they are going so I can lead them"-mentaliteit. Ik heb daar altijd een heel erge hekel aan gehad, en gelukkig merk ik nu, velen met mij Happy, laughing

Ik denk dat je als dj niet alleen een taak hebt om mensen te vermaken, maar ook om mensen andere dingen te laten ontdekken. Dat heeft een stukje met aan de ene kant lef te maken als dj zijnde, maar aan de andere kant ook met een stukje noodzaak. Als iedereen alleen maar achter elkaar zou lopen qua stijl, dan zou iedereen in rondjes lopen Happy, laughing

Je moet het een beetje zien als eten bij de McDonalds en eten in een sjiek restaurant. Bij de Mac weet je dat je hapklare brokken krijgt, hoe het smaakt en hoe duur het is, maar lekker zal het nooit echt zijn. Bij een sjiek restaurant is het afwachten, soms is het helemaal niks, en soms is het het lekkerste maaltijd wat je ooit geproeft hebt.

Het zal misschien ook wel met een stukje commercie te maken hebben. Mensen kennen "basshunter", dus mensen willen "basshunter"-muziek (letterlijk zo te horen gekregen). Als je dan als dj iets anders draait, of op een andere manier ermee bezig bent, dan is dat moeilijk en niet echt te begrijpen. Vaak heeft dat ook te maken met leeftijd van je publiek. Zeker de jongeren (16-22) kennen niet echt de scene, een nummer zoals "zombie nation" is een oldschool klassier en van DHS's House of God hebben ze uberhaut nog nooit gehoord. Niet erg, maar ik merk dat dat soort mensen over het algemeen (voordat ik flames aan mijn broek krijg Happy, laughing), niet open staan voor iets anders dan dat wat ze kennen.
De "ouderen" (waar ik met mijn 29 helaas ook onder mag scharen, zuchtsteunpuf), zijn meestal een stuk opener hierin en vinden het vaak ook wel leuk als je tourt door verschillende stijlen op een avondje.

Ikzelf heb eigenlijk altijd een afkeer gehad tegen trance (het belgische trancegeluid: atmos rec, heaven beats rec) en later ook de wat vollere trance zoals de meeste het kennen) en dat is dan ook geen muziek die ik zou draaien. Maar toch heb ik een aantal nummers in mijn platenbak zitten die onder deze noemer vallen (atom splitting, green martian etc). Het is wel wat meer passen en meten om deze dingen te draaien, maar dat is dan ook wel weer het mooie aan draaien Happy, laughing

Sebasz    posted on 17-01-2008 11:31
Mwah, zolang het geen hardcore is vind ik alles best :P Cry

581 Users online: 370 Guests (211 Unknown)
Pages generated today : 54.087
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.606.385