Is deze mix goed genoeg voor slam!fm (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TimVicta    posted on 15-11-2007 21:51
De Link:
////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

Playlist:
Funkerman - Speed Up
Ida Corr - Let Me Think About It
Dr Kucho - Lies To Yourself
Pick 'n Mix - Ooh La La (Dark Dog Remix)
Haze - Freak
Samim - Heater
Sander van Doorn - By Any Demand (Dope Mix)
Freaks - The Creeps (Get On The Dancefloor)
Peter Gelderblom - Waiting 4
Fragma - Tocas Miracle
Queen vs The Miami Project - Another One Bites The Dust (Soul Avengers Remix)

What do you think about Is deze mix goed genoeg voor slam!fm ??

Vote :   
DaRoyal    posted on 15-11-2007 21:52
Gezien het hoge hitjesgehalte; ja.
Aemilius    posted on 15-11-2007 22:50
Ik heb hem nog niet geluisterd maar gezien de hitjes zou die inderdaad geschikt zijn.. Ik zou zeggen, stuur hem op en je zal het weten! Winking my eye
Sylmaster    posted on 15-11-2007 23:26
Voor de helft zeg ik :Hmm, misschien voordat de zomer begon, maar nu zijn die dingen niet echt meer te draaien...sorry ...
Timmerink    posted on 16-11-2007 00:23
Heb hem even beluisterd. Vind het een leuk idee van je om voor SlamFM! te gaan mixen aangezien Bernd Lorbach saai gaat wordenCry! Even over jou mix:

Je hebt de nummers wel snel gemixt, ze zijn commercieel, bekend alleen niet zoals een SlamJam zou moeten zijn. Lies to yourself gooi je er b.v. te snel in/op het verkeerde moment, pick 'n mix duurt te lang waar je misschien wat vocals er doorheen gooien of samples uit een ander nummer.
Haze - Freak is niet het ideale nummer om na pick 'n mix te draaien aangezien die veel rustiger is.

Ook laat je de melodie van Samim er al in komen wanneer Freak nog bezig is met de vocal. Je fade de nummers steeds rustig uit.. Dat hoor je zoiezo niet vaak in een SlamJam..Cry. De mix van Samim naar Bkack by any demand is niet 100%, zit er een kleine procent naast. Ook klinkt Waiting 4 met the Creeps door elkaar veel te druk (en te hard). Daarintegen mix je tocas miracle er wel erg leuk in! Daarna fade je hem weer rustig uit, je mixt niet op een ''qlimax''.

Verder vind ik het wel een ZEER leuke mix! Echt leuk gemixt, leuke nummers, lekker tempo, weinig fouten in het beatmixen. Alleen voor een SlamJam is hij (naar mijn mening) niet goed genoeg, daar is hij te ''simpel'' voor gemixt.

Ik denk namelijk ook dat de jongens (die nu bijna elke dag een SlamJam maken en om de dag worden afgespeeld) hun mix allemaal met de computer maken, omdat ik soms mixjes en vocal door elkaar heen hoor die met een TOP Dj set nog niet eens kunnen qua timing..

Laatste: Leuke mix! Kort en bondig goed! Het zou een prima mix zijn die je in de kroeg/club/discotheek kan laten afspelen als je als dj even naar de wc moet..Cry!

En nu ga ik slapen.. ben doodop!Cry
User edit by Timmerink on 16-11-2007 @ 00:27:51 (4%)
TimVicta    posted on 16-11-2007 07:37
Bedankt voor alle reacities...
@ Sylmaster:
t zijn idd oude nummers... (DanceSmash 03-07, 04-07 en wat extra's)
maarja... meer korte nummers heb ik niet... ik mix vooral met langere nummers...

@ Timmerink:
Bedankt voor alle kritiek, ben der erg blij mee. Als ik over een tijdje weer zo'n mix maak(volgendjaar ergens), dan zal ik aan je advies denken... en ik zet m dan vast wel op de site.
Haze-Freak en Samim-Heater waren idd geen geschikte nummers om te mixen...
Waar ik het niet met je eens kan zijn is de overgang van The Creeps -> Waiting 4
Ik vind die nml lekker klinken... maar dat is mijn mening (maar ja.... wie ben ik?)

Ik hoop dat er nog meer reacties komen...
Code-Y    posted on 16-11-2007 09:11
Poster: Sylmaster
Voor de helft zeg ik :Hmm, misschien voordat de zomer begon, maar nu zijn die dingen niet echt meer te draaien...sorry ...

Niet meer te draaien!?!?!? :O

Sanim, DR. Kucho, Haze,Sander van Doorn, Funkerman en Peter Gelderblom. Da's prima spul nog man!
alleen die queen remix kan ik snappen, die is al ietsje ouder, maar die mix is oke hoor. ik ga hem luisteren (vanmiddag!) beloofd!
dan krijg je ook comments op de mix Happy, laughing nu alleen maar dat ik van de tracklist Vrolijk word =)

DJ-Code Y
BryanB    posted on 16-11-2007 09:45
Poster: Timmerink

Ik denk namelijk ook dat de jongens (die nu bijna elke dag een SlamJam maken en om de dag worden afgespeeld) hun mix allemaal met de computer maken, omdat ik soms mixjes en vocal door elkaar heen hoor die met een TOP Dj set nog niet eens kunnen qua timing..

Daar heb je een punt. En dat is nou net jammer. Een DJ hoort achter de draaitafels te staan, en zijn miksjes live op te nemen. En eventuele fouten/onevenheden horen daar nu eenmaal bij.
Als mensen de mixjes op de radio horen denken ze gelijk dat het een top DJ is, terwijl dat in het echt misschien wel heel erg tegen kan vallen. Een DJ die zijn mixjes via de pc maakt, mag van mij geen DJ genoemt worden.
Lanky    posted on 16-11-2007 10:28
Poster: BryanB

Een DJ die zijn mixjes via de pc maakt, mag van mij geen DJ genoemt worden.

en zo is het maar net Cry 
Reind    posted on 16-11-2007 13:16
Een DJ die zijn mixjes via de pc maakt, mag van mij geen DJ genoemt worden.

Mensen die dat roepen zien de pc dj's waarschijnlijk als een bedreiging voor zichzelf omdat ze zelf weinig presteren achter de decks en zich zo toch nog iets voelen Winking my eye
MoXeGy    posted on 16-11-2007 13:29
Waarschijnlijk ook omdat het beatmatchen etc, super simpel is met een pc Winking my eye
User edit by MoXeGy on 16-11-2007 @ 13:30:17 (20%)
Reind    posted on 16-11-2007 14:13
Ach als je door te kunnen beatmatchen al een goede dj bent vraag ik me af waarom ik nog steeds niet het jaar salaris van een Tiesto heb...

DJ'en is meer dan beatmatchen en laat beatmatchen nou net het makkelijkste zijn in het hele vak. Een pc kiest nog steeds je platen niet en een slechte overgang duurt hooguit 30 seconden, een slecht nummer minimaal 3 minuten Winking my eye
BryanB    posted on 16-11-2007 14:32
Poster: Reind

Mensen die dat roepen zien de pc dj's waarschijnlijk als een bedreiging voor zichzelf omdat ze zelf weinig presteren achter de decks en zich zo toch nog iets voelen Winking my eye

Op deze, in mijn ogen, belachelijke opmerking ga ik niet in.

Poster: Reind
Ach als je door te kunnen beatmatchen al een goede dj bent vraag ik me af waarom ik nog steeds niet het jaar salaris van een Tiesto heb...

DJ'en is meer dan beatmatchen en laat beatmatchen nou net het makkelijkste zijn in het hele vak. Een pc kiest nog steeds je platen niet en een slechte overgang duurt hooguit 30 seconden, een slecht nummer minimaal 3 minuten Winking my eye

Het beatmatchen moet, zoals eerder door mij opgemerkt, gebeuren achter de draaitafels. Dat is mijn mening. Het is natuurlijk superhandig om live te draaien mbv een programma als Ableton, maar het word je als 'DJ' dan wel erg makkelijk gemaakt.

De DJ moet de pc alleen gebruiken voor producties van track/remixen. Hele mixjes produceren met een pc vind ik te makkelijk.
Dit alles is mijn mening. Net zoals mijn mening over Reind. En die houd ik voor mij.

Waar je wel gelijk in hebt is dat DJ'en meer is dan de plaatjes leuk in elkaar over laten gaan. Platenkeuze is een hele belangrijke. Maar vooralsnog ben ik van mening dat deze plaatjes nog steeds ' live' gemixed moeten worden.
User edit by BryanB on 16-11-2007 @ 15:19:25 (21%)
Twizz    posted on 16-11-2007 15:27
ik vind de lat van slam!fm al niet hoog liggen, dus ik zeg sowieso ja:D
TimVicta    posted on 16-11-2007 20:20
Bedankt voor de "reacties" en de "discussie":P...

Mijn mening over die discussie:

"Op de pc heb je geen gevoel voor ritme nodig..."
NielsR    posted on 16-11-2007 20:31
Op deze, in mijn ogen, belachelijke opmerking ga ik niet in.

Het beatmatchen moet, zoals eerder door mij opgemerkt, gebeuren achter de draaitafels. Dat is mijn mening. Het is natuurlijk superhandig om live te draaien mbv een programma als Ableton, maar het word je als 'DJ' dan wel erg makkelijk gemaakt.

De DJ moet de pc alleen gebruiken voor producties van track/remixen. Hele mixjes produceren met een pc vind ik te makkelijk.
Dit alles is mijn mening. Net zoals mijn mening over Reind. En die houd ik voor mij.

Waar je wel gelijk in hebt is dat DJ'en meer is dan de plaatjes leuk in elkaar over laten gaan. Platenkeuze is een hele belangrijke. Maar vooralsnog ben ik van mening dat deze plaatjes nog steeds ' live' gemixed moeten worden.

Ik denk dat jij even verward reind bedoelt waarschijnlijk draaien met bv traktor scratch en ik denk dat jij bedoelt degene die met een hercules dj consol constant op synq zitten duwen, de synq button zit trouwens zelfs niet in de traktor scratch software.
Ik denk dat er toch een digitale revolutie gaat plaatsvinden in de dj werled, ik denk ook aan de cdj-400 die pioneer juist gereleased heeft.
Maar voor mij alle respect naar timecoded dj's die zijn even goed als gewone dj's die met platen draaien of zelfs beter.
En btw als je computer dj's geen echte dj's vind vind je bv alle rnb hip hop dj's ook slecht want die draaien bijna niet anders dan met serato of een ander proggie.
Laidback    posted on 16-11-2007 21:06
Poster: DaRoyal
Gezien het hoge hitjesgehalte; ja.

indd WOW Cry

damnn..

gooi er es wat leuke platen in..
BryanB    posted on 16-11-2007 21:42
Poster: NielsR

Ik denk dat jij even verward reind bedoelt waarschijnlijk draaien met bv traktor scratch en ik denk dat jij bedoelt degene die met een hercules dj consol constant op synq zitten duwen, de synq button zit trouwens zelfs niet in de traktor scratch software.

Ik denk dat jij even verward (Cry)  Ik heb het over 'draaien' met een programma als Ableton.
Renzis    posted on 16-11-2007 21:52
Wat maakt een dj nouw goed dan?? kunnen beatmatchen? dat kan elke btje fatsoenlijke dj.

Platenkeuze en set-opbouw maakt een dj goed en populair, het publiek zal het een worst zijn of jij perfect de techniek wel perfect of net niet perfect beheerst. Eerste doel van de dj lijkt me het publiek vermaken, en door al de discussie's op dit forum vergeten mensen dat volgens mij nog wel eens.
En of je dus nu met of zonder pc mixt maakt dan geen flikker uit. Als je daar je voldoening uitkan halen en sensation er mee haalt (die engelse kerel die problemen had mn zn laptop, ben zn naam ff kwijt) so be it.

On-topic, ik zal em eens luisteren hoe de techniek is, de tracks kennen we na die paar maand welWinking my eye
NielsR    posted on 16-11-2007 22:02
Ik denk dat jij even verward (Cry) Ik heb het over 'draaien' met een programma als Ableton.

Ik denk als je goed kunt draaien met ableton dat je dan meer dan een goede dj bent, mensen die daar echt een zalig setje mee kunnen geven bewonder ik echt.
Reind    posted on 16-11-2007 23:43

Ik denk dat jij even verward (Cry) Ik heb het over 'draaien' met een programma als Ableton.

Ik vraag me bij zo'n opmerking al af of je uberhaupt ooit al verder bent gekomen dan het programma te installeren. Mensen die zichzelf beter vinden dan de rest van de mensen omdat ze op draaitafels draaien en een ander op een pc zijn wat mij betreft geen dj's maar horen bij de zwarte kousen kerk... je weet wel die mensen die alle hedendaagse dingen vies vinden.

Het zal het publiek een worst wezen waar jij je kunsten op vertoond, als het A ) maar te pruimen is en B ) maar te pruimen is. En dat jij jezelf beter vind dan iemand die op een pc draait met behulp van programma's als Ableton zegt meer over jouw persoon dan over die mensen Winking my eye

10 jaar geleden riep ook iedereen dat het op cd's zo veel makkelijker zou worden, nee cd's zouden al het werk uit handen nemen... nou ik moet de eerste speler nog tegen komen die dat kan. Er zijn een paar spelers die een automix functie hebben maar die doen het net zo goed als een matige dj die 1 jaar draait dus uiteindelijk is de persoon die alles bediend nog altijd de factor die een set wel of niet kan maken en dat zal ook altijd wel zo blijven of je nou met software werkt of niet.
User edit by Reind on 16-11-2007 @ 23:46:54 (82%)
BryanB    posted on 17-11-2007 11:08
Ik snap jou niet en jij snapt mij niet.

Ik gebruik ableton live 6 redelijk vaak. Ik ben er (nog) geen held in. Maar ik heb ook niet alle tijd van de wereld. En ik heb ook bewondering voor de mensen die het programma live kunnen gebruiken.
Alleen ik vind dat een DJ achter draaitafels hoort te staan een plaatjes draait. (zoals de naam discjockey doet vermoeden)

Maar ik heb het hier wel weer gezien.
User edit by BryanB on 17-11-2007 @ 11:11:25 (100%)
TimVicta    posted on 17-11-2007 21:37
inderdaad BryanB...
het ging in 1e instantie ergens anders over...
maarja... dit vind ik ook interessant, wat iedereen vind van analoog/digitaal mixen...
djjw    posted on 17-11-2007 22:20
Om maar weer even terug tegaan naar het onderwerp van het topic...

Ja, ik vind hem goed genoed voor SlamFM..

Er zijn wel een paar puntjes dat ik zeg van "net niet" maar over het algemeen
leuk en prettig om te luisteren..
(Het stukje naar waiting 4, vind ik bv. een "net niet stukje",
 het viel me meteen op tijdens het luisteren..)
Maar ik vind hem zeker goed genoeg voor Slam FM, die mixen die daar doorgaans
op komen vind ik over het algemeen wat van het zelfde, ligt er waarschijnlijk
ook aan dat het redelijk vaak de zelfde makers zijn.
Aemilius    posted on 18-11-2007 22:03

Om nog even terug te komen op voorgaande discussie.. Het ging over het maken van een mix die je bijv. naar slamfm zou kunnen sturen. Nu kan iedereen natuurlijk een programma gaan gebruiken en daarmee een naadloze mix in elkaar flansen.. Je hebt daarvoor geen gevoel voor ritme nodig aangezien je gewoon rustig de tijd hebt om te kijken wat het best klinkt. Nu is dit 'live' een heel ander geval en dit woord was echter nooit gevallen. Want als je precies zo'n zelfde set live in elkaar kan zetten ben je gewoon goed bezig..

Maar als je dit dus live niet voor elkaar kan krijgen en alleen maar met van die mixprogramma's een mix in elkaar kan zetten vind ik het inderdaad een beetje hoog gegrepen om jezelf 'dj' te noemen.. En dat is volgens mij waar bryan in eerste instantie op doelde. Correct me if i'm wrong.. Winking my eye

@ TimVicta, ik zat bij een paar maten en we waren een beetje muziekloos, vandaar dat ik je mix nogmaals even heb gedownload om het daar aan te zetten.. Zitten wel wat foutjes in maar voor de rest is hij voor een slamjam prima in orde!

Luxx    posted on 18-11-2007 22:08
Poster: Aemilius

Maar als je dit dus live niet voor elkaar kan krijgen en alleen maar met van die mixprogramma's een mix in elkaar kan zetten vind ik het inderdaad een beetje hoog gegrepen om jezelf 'dj' te noemen.. En dat is volgens mij waar bryan in eerste instantie op doelde. Correct me if i'm wrong.. Winking my eye

ben ik het volledig mee eens. DJ ben je als je met pure hardware uit de voeten kan helpen. PC mixen kan elke onbenul wel.

ik moest keertje draaien met nog een DJ (DJ edcetera). gear: DJM600 met 2x cdj1000mk3
wat doet die kerel? pakt zijn laptop en zet de cdj1000's weg. hij wist niet eens hoe ze te gebruiken... lekker dan:S al zijn overgangen waren ook beetje slordig omdat je met de muis natuurlijk niet zo sneller alles kan doen(eq, volume, bijdraaien)
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 18-11-2007 @ 22:32:41 (75%)

507 Users online: 314 Guests (193 Unknown)
Pages generated today : 47.622
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.599.920