Poster: Sylmaster
Voor de helft zeg ik :Hmm, misschien voordat de zomer begon, maar nu zijn die dingen niet echt meer te draaien...sorry ...
Poster: Timmerink
Ik denk namelijk ook dat de jongens (die nu bijna elke dag een SlamJam maken en om de dag worden afgespeeld) hun mix allemaal met de computer maken, omdat ik soms mixjes en vocal door elkaar heen hoor die met een TOP Dj set nog niet eens kunnen qua timing..
Poster: BryanB
Een DJ die zijn mixjes via de pc maakt, mag van mij geen DJ genoemt worden.
Een DJ die zijn mixjes via de pc maakt, mag van mij geen DJ genoemt worden.
Poster: Reind
Mensen die dat roepen zien de pc dj's waarschijnlijk als een bedreiging voor zichzelf omdat ze zelf weinig presteren achter de decks en zich zo toch nog iets voelen
Poster: Reind
Ach als je door te kunnen beatmatchen al een goede dj bent vraag ik me af waarom ik nog steeds niet het jaar salaris van een Tiesto heb...
DJ'en is meer dan beatmatchen en laat beatmatchen nou net het makkelijkste zijn in het hele vak. Een pc kiest nog steeds je platen niet en een slechte overgang duurt hooguit 30 seconden, een slecht nummer minimaal 3 minuten
Op deze, in mijn ogen, belachelijke opmerking ga ik niet in.
Het beatmatchen moet, zoals eerder door mij opgemerkt, gebeuren achter de draaitafels. Dat is mijn mening. Het is natuurlijk superhandig om live te draaien mbv een programma als Ableton, maar het word je als 'DJ' dan wel erg makkelijk gemaakt.
De DJ moet de pc alleen gebruiken voor producties van track/remixen. Hele mixjes produceren met een pc vind ik te makkelijk.
Dit alles is mijn mening. Net zoals mijn mening over Reind. En die houd ik voor mij.
Waar je wel gelijk in hebt is dat DJ'en meer is dan de plaatjes leuk in elkaar over laten gaan. Platenkeuze is een hele belangrijke. Maar vooralsnog ben ik van mening dat deze plaatjes nog steeds ' live' gemixed moeten worden.
Poster: DaRoyal
Gezien het hoge hitjesgehalte; ja.
Poster: NielsR
Ik denk dat jij even verward reind bedoelt waarschijnlijk draaien met bv traktor scratch en ik denk dat jij bedoelt degene die met een hercules dj consol constant op synq zitten duwen, de synq button zit trouwens zelfs niet in de traktor scratch software.
Ik denk dat jij even verward () Ik heb het over 'draaien' met een programma als Ableton.
Ik denk dat jij even verward () Ik heb het over 'draaien' met een programma als Ableton.
Om nog even terug te komen op voorgaande discussie.. Het ging over het maken van een mix die je bijv. naar slamfm zou kunnen sturen. Nu kan iedereen natuurlijk een programma gaan gebruiken en daarmee een naadloze mix in elkaar flansen.. Je hebt daarvoor geen gevoel voor ritme nodig aangezien je gewoon rustig de tijd hebt om te kijken wat het best klinkt. Nu is dit 'live' een heel ander geval en dit woord was echter nooit gevallen. Want als je precies zo'n zelfde set live in elkaar kan zetten ben je gewoon goed bezig..
Maar als je dit dus live niet voor elkaar kan krijgen en alleen maar met van die mixprogramma's een mix in elkaar kan zetten vind ik het inderdaad een beetje hoog gegrepen om jezelf 'dj' te noemen.. En dat is volgens mij waar bryan in eerste instantie op doelde. Correct me if i'm wrong..
@ TimVicta, ik zat bij een paar maten en we waren een beetje muziekloos, vandaar dat ik je mix nogmaals even heb gedownload om het daar aan te zetten.. Zitten wel wat foutjes in maar voor de rest is hij voor een slamjam prima in orde!
Poster: Aemilius
Maar als je dit dus live niet voor elkaar kan krijgen en alleen maar met van die mixprogramma's een mix in elkaar kan zetten vind ik het inderdaad een beetje hoog gegrepen om jezelf 'dj' te noemen.. En dat is volgens mij waar bryan in eerste instantie op doelde. Correct me if i'm wrong..