Mp3 verziekt de markt van de Vinyl (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Desist    posted on 22-09-2007 18:36
Ik hoor het overal en het begint me steeds meer op te vallen iedere bekende dj draait bijna alleen nog maar met cd's. Kijk naar Korsakoff, Outblast, The Prophet, Neophyte en Zany.
En maar lopen klagen dat ze bijna niks verkopen terwijl ze zelf de markt verzieken door zelf mp3 te draaien. Ik hoor er al meerdere mensen over praten vandaag ook nog bij mid-town amsterdam.
Vinyl loopt heel erg terug de enige dj's die bijna altijd vinyl draaien zijn alle underground dj's echt jammer.

Wat denken/vinden jullie ervanConfused

What do you think about Mp3 verziekt de markt van de Vinyl ??

Vote :   
Illusion    posted on 24-09-2007 10:29
Poster: Cyspoz
Ik gebruik Vinyl erbij voor de fun thuis en uit nieuwsgierigheid.

Ik draai CD erbij voor de fun thuis:D Vinyl is bij mij toch het toppuntje van muziek draaien.

Lekker ouderwets plaatjes spinnen Winking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
stevew    posted on 24-09-2007 12:39
Mja, ik moet toch ook toegeven dat sindsdien ik de cdj-1000 mkIII's heb dat ik met vinyl serieus begin af te bouwen. En de reden daartoe is gewoon bij mij dat de cdj het werk van een technics of andere draaitafels even goed kan en dat mp3's veel goedkoper zijn dan vinyl's. Het enige waar ik nog vinyl nog voor gebruik is voor exclusieve platen (white labels, exclusieve remixen en promo's) waar je op mp3 niet aangeraakt. En na een paar maanden vind ik dat mijn portemonee wat meer begint te wegen waardoor ik mijn verdiende eurotjes in andere dingen kan steken. 
User edit by stevew on 25-09-2007 @ 16:13:41 (4%)
Basz-Line    posted on 25-09-2007 15:10
vinyl rulezz!!!!!!!!

ok, vinyl is duur(der), dat is waar, maarja. wat is er mooier dan vinyl?   
Cyspoz    posted on 25-09-2007 15:14
Poster: Basz-Line
vinyl rulezz!!!!!!!!

Nou als je logisch nadenkt dat heeft Vinyl toch meer nadelen vind ik dan CD's. Het is gevoellig voor schokken, wordt vuil, kwaliteit gaat snel achteruit, je kan er niet veel van mee nemen want het is zwaar en groot, je kan met vinyl niet alles wat je met cd wel kan en zoals je ook zelf al aangeeft is het duur.
Renzis    posted on 25-09-2007 15:25
Cry
vinyl rulezz!!!!!!!!

Niet om het even hoor, maar wat weet jij van vinyl dan??

ik zelf heb platendraaier die ik nie voor mixen gebruik maar voor het luisteren van mn vinyl.. ik zie bij jouw geen tt en je bent 13 dus lijkt me ergens sterk dat jij al jaren met je binyl bezig bent
Luxx    posted on 25-09-2007 15:30
vinyl rulezz!!!!!!!!

heb je al es met vinyl gedraait dan. ik zag nergens vinyl staan in jouw DJbooth

edit
zie nu pas dat renzis me voor was.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 25-09-2007 @ 15:38:45 (30%)
stevew    posted on 25-09-2007 16:09
Poster: Renzis
Cry
Niet om het even hoor, maar wat weet jij van vinyl dan??

ik zelf heb platendraaier die ik nie voor mixen gebruik maar voor het luisteren van mn vinyl.. ik zie bij jouw geen tt en je bent 13 dus lijkt me ergens sterk dat jij al jaren met je binyl bezig bent

hehe, zal wel zijn renzis en luxx...hij zal wel van mening veranderen als hij eens een vinylstore zal binnenwandelen en vooral de prijskaartjes eens bekijken die op die vinyls staan. Het zal dan wel MP3 rulez!!!!!!! worden. Cryhaha
Renzis    posted on 25-09-2007 16:14
Poster: stevew

hehe, zal wel zijn renzis en luxx...hij zal wel van mening veranderen als hij eens een vinylstore zal binnenwandelen en vooral de prijskaartjes eens bekijken die op die vinyls staan. Het zal dan wel MP3 rulez!!!!!!! worden. Cryhaha

aahah daar gaat ze maandelijkse zakgeld:P

ik citeer nog even : wat is er mooier als vinyl:P:P dat schijn toch die grote ronde schijveCry
stevew    posted on 25-09-2007 16:15
hahahahahahaCryCryCry

en in plaats van wat is er mooier en klinkt er beter dan een vinyl.....  Wat is er mooier dan een mp3 op een blinkend cd'tje in 256kbps...Cryhahahaha
User edit by stevew on 25-09-2007 @ 16:18:13 (100%)
KeviiN    posted on 25-09-2007 16:21
F*ck CD, geef mij maar lekker een vinyltje. Heb helemaal geen behoefte aan al dat ge-loop enz. en MP3 is misschien makkelijker binnen te halen, maar ik vind het toch echt een stuk gezelliger en leuker om naar de platen zaak te gaan en daar de nieuwste dingen te gaan luisteren en met mensen een babbeltje te maken.
MP3 is misschien ook goedkoper, boeien: als je een hobby waar je helemaal voor gaat ben je ook bereid om er wat meer geld in te stoppen.
Desist    posted on 25-09-2007 17:09
Wat Kevin zegt klopt inderdaad helemaal je maakt een praatje zoekt lekker op je gemak platen uit ik vind dat ook veel mooier als achter me pc een mp-3 binnehalen..
stevew    posted on 25-09-2007 20:39
natuurlijk keviin en cavellow, dat gaat hier niemand maar dan ook niemand tegenspreken maar ik denk toch dat jullie ook de hedendaagse prijzen weten (in nederland zijn ze ietsje beter want al mijn vinyls komen van nederland. 4dj's only....begrijpen jullieCry) en op de snelheid waarmee ik een paar maanden geleden nog vinyls kocht zat ik om elke week om iets van een 200€. Waarvan dat de meeste platen niet echt op vinyl moesten aangekocht worden (tijdelijke hits waar je na een paar maanden niets niet meer kon mee doen, je kon ze verkopen of in een kast steken) en daarmee dat ik een paar maanden geleden de cdj-1000mkIII's gekocht heb om toch een beetje zuiniger te worden en de kostprijs van de cdj's haal je er op korte tijd toch weer uit als je dan de vinylaankopen begint te minderen. Ik heb nu om iets van een 200€ kosten aan vinyl per maand ipv per week en ik ben daar zeker niet kwaad om maar ik kan de anderen hun standpunt zeker begrijpen. De echte vinylfans blijven bij vinyl natuurlijk, dit zal niet vlug veranderen bij die mensen...respect guysCry
Lanky    posted on 25-09-2007 20:51
ik vind zelf dat de mp3 de vinyl markt niet zo zeer kapot maakt. het is een andere manier van draaien, ik heb zelf niet zoveel ervaring met vinyl omdat ik zelf 2 cdj800 heb staan maar de vinyl zal in mijn ogen altijd blijven. de mp3 is goedkoop en makkelijk op een cd te gooien, maar vinyl geeft je het ultieme gevoel. dat laatste kan ik eigenlijk niet beschrijven, ik denk dat jullie wel weten waar ik het over heb.

ik denk dat vinyl nooit de markt uitgaat, ik denk juist dat mp3 en vinyl samen een super goede combinatie kunnen vormen. want er zijn altijd tracks die wel op vinyl uitkomen en niet op mp3 .. tenzij je het ript dan maargoed, dat is weer wat anders natuurlijk..
Renzis    posted on 25-09-2007 21:06
combinatie is er dus al via timecode, alhoewel dat me niet het lijkt, heb er nooit mee gewerkt ben wel benieuwd hoe dat is.
en vinyl blijft wel, als je ziet hoeveel er nog op vinyl uitkomt al is het voornamelijk underground, het blijft nog steeds vol uitkomen duss, houden zo:D
ArCee    posted on 01-10-2007 00:32
Daarbij, met peer to peer netwerken kan iedere beginnende dj heel makkelijk en goedkoop aan een stoot muziek komen tegenover duren vinyls kopen. Wil niemand toegeven, maar tis wel zo. Heb je niet van mij trouwens Cry
Illusion    posted on 01-10-2007 08:53
Poster: KeviiN

MP3 is misschien ook goedkoper, boeien: als je een hobby waar je helemaal voor gaat ben je ook bereid om er wat meer geld in te stoppen.

Mooi gesproken! Cry Ben het helemaal met je eens!
Renzis    posted on 01-10-2007 08:58
Poster: KeviiN

Mee eens! maar veel mensen zijn hier beginners hea, toen ik begon, had ik ook niet gelijk alles over voor iets waar ik mee begon....
nu ik een tijdje bezig ben ik zeker bereid om er wat meer geld in te stoppen, eerst in me gear daarna in vinyl. ik wil meer met vinyl gaan draaien, dus moet het aangeschaft worden, sjah dat kost geld, en dat heb als je een tijd bezig ben, naar mijn mening, er gewoon voor over..
OneSixty    posted on 01-10-2007 11:48
idd , er zullen weinig mensen zijn die nog beginnen met vinyl en ze zullen ook minder snel overstappen.

ik vind vinyl wel mooi , maar ik zou er nooit aan beginnen.
User edit by OneSixty on 01-10-2007 @ 11:48:30 (7%)
NielsR    posted on 01-10-2007 13:00
Poster: Lightzone
idd , er zullen weinig mensen zijn die nog beginnen met vinyl en ze zullen ook minder snel overstappen.

Jij hebt toch ook een drive in he,
platen zullen dan zeker niet handig zijn voor jouw ten eerste zijn cd spelers veel compacter en cd zelf zijn ook een stuk gemakkelijker vervoerbaar dan platen,
maar voor mensen die vooral thuis spelen en of en toe in een cafe gaan draaien denk ik dat er niet zo een groot logistiek probleem is,
dan jij met je drive in dus denk ik wel dat het nog leuk is voor zon soort mensen om te beginnen met vinyl.
Illusion    posted on 01-10-2007 13:00
Poster: Lightzone

Je bent nu 14, maar ik denk dat misschien over een paar jaar wel anders denkt. Ik was in het begin overtuigd dat ik met cd zal draaien. Lekker goedkoop, en erg makkelijk.

Onlangs had ik ooit eens met vinyl gedraaid, en was ik helemaal verslaafd.

Ik heb mezelf 2 platenspelers aangeschaft, en draai nu bijna alleen maar vinylWinking my eye Het zal niet veel gebeuren, maar toch zullen er nog altijd mensen zijn die met vinyl beginnen.

Alleen maar om de feeling, en omdat het gewoon de oldskool mixing style is.

@ fettibamba:

Vergeet jij niet wat zinnen:p ik zie geen punten in je text staan. Staat erg onoverzichtelijk.
User edit by Illusion on 01-10-2007 @ 13:02:36 (18%)
KeviiN    posted on 01-10-2007 14:56
quote:
Poster: Renzis

Mee eens! maar veel mensen zijn hier beginners hea, toen ik begon, had ik ook niet gelijk alles over voor iets waar ik mee begon....
nu ik een tijdje bezig ben ik zeker bereid om er wat meer geld in te stoppen, eerst in me gear daarna in vinyl. ik wil meer met vinyl gaan draaien, dus moet het aangeschaft worden, sjah dat kost geld, en dat heb als je een tijd bezig ben, naar mijn mening, er gewoon voor over..

Tuurlijk, beginners hebben niet meteen van ooh ik ga even naar de platenwinkel en ga even voor 100 euro wat vinyltjes kopen. Maar toen ik een tijdje terug begon (iets van 2 jaartjes geleden) had ik al na een maand de behoefte om me eigen platen te kopen. Had toen ook niet de grootste bankrekening dus ben ik een baantje gaan zoeken. En op die manier kon ik wel even mooi elke maand rond de 10 platen kopen.
Dus geld vind ik eigenlijk geen smoes als je weet dat dit echt helemaal jou ding is, want waar een wil is, is een weg  (en als je het nog niet zeker weet is CD misschien wel de juiste manier).

Cyberstorm    posted on 02-10-2007 12:24

Ik had ook gedacht nooit vinyls te kopen omdat het zo duur was. Tot ik er ook aan verslingerd was en er 500 gekocht had op een jaartje tijd. Vinyl is veel verslavender dan cd's merk ik wel, en ook het draaien met vinyl is gewoon op en top! Ik ben een trance en retrolover en heb meer dan de helft van mijn platen 2dehands gekocht, dit is de manier om toch goedkoop met vinyl te kunnen werken!!!!! Enkel de nieuwe releases die je goed vindt moet je dan nog nieuw kopen.

http://www.allsound.be
Jorrit    posted on 02-10-2007 13:25
Je bent nu 14, maar ik denk dat misschien over een paar jaar wel anders denkt. Ik was in het begin overtuigd dat ik met cd zal draaien. Lekker goedkoop, en erg makkelijk.

Toen ik 14 was dacht ik dat ik CD zou draaien, en nu ik 18 ben denk ik er nog steeds hetzelfde over, en ik durf op m'n DJ set te wedden dat ik daar over pak hem beet 4 jaar nog hetzelfde over denk. Mijn draaistijl is voor mij niet denkbaar op vinyl.
Ik heb thuis wel een draaitafel en ik koop zo nu en dan vinyl, maar dat zijn eigenlijk alleen platen die niet op Mp3 (Beatport) uitkomen en die ik erg goed vind (dit komt dus de laatste tijd bijna nooit meer voor).

Alleen maar om de feeling, en omdat het gewoon de oldskool mixing style is.

Dit is een vaak gevoerde discussie... Maar gaat het nou om of het oldskool is ja of nee, of gaat het om het resultaat wat je als DJ neerzet?
Ik ben van mening dat het resultaat het belangrijkst is, en ik weet van mezelf dat ik een veel leukere set neerzet met 3 CDJ's dan met 3 TT's.
Mod edit by Jorrit on 02-10-2007 13:28 (59%)
U-Vinyl    posted on 02-10-2007 14:11
vinyl rulezz!!!!!!!!

Niets is mooier dan (U-)VinylCry
Luxx    posted on 02-10-2007 14:24
Poster: Jorrit

Maar gaat het nou om of het oldskool is ja of nee, of gaat het om het resultaat wat je als DJ neerzet?
Ik ben van mening dat het resultaat het belangrijkst is, en ik weet van mezelf dat ik een veel leukere set neerzet met 3 CDJ's dan met 3 TT's.

en daarom vind ik cd's zo handig. je kan veel kwalitatievere betere sets neerzetten dan op vinyl.
www.mothermusic.nl

580 Users online: 294 Guests (286 Unknown)
Pages generated today : 72.384
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.624.682