ik moet wel zeggen: naast mp3 af te spelen via traktor scratch blijf ik nog steeds vinyls kopen, maar dit is enkel voor limited editions die niet digitaal verkocht worden.
ik ben niet echt cd gericht. Het gevoel van vinyl is toch nog steeds overheersend.
Poster: Cavellow
Vinyl loopt heel erg terug de enige dj's die bijna altijd vinyl draaien zijn alle underground dj's echt jammer.
Wat denken/vinden jullie ervan
Poster: JefW
het is voor een label goedkoper om hun muziek digitaal te verkopen. Enig idee wat het voor een label kost als ze 1000 vinyls laten drukken en er maar 400 van verkopen?
Vinyl is in mijn ogen verleden tijd. De mogelijkheden die er op dit moment zijn met cd's zullen altijd sterker wegen dan "the vinyl-feeling".
Ik hoor het overal en het begint me steeds meer op te vallen iedere bekende dj draait bijna alleen nog maar met cd's. Kijk naar Korsakoff, Outblast, The Prophet, Neophyte en Zany.
...iedere bekende dj draait bijna alleen nog maar met cd's...
...terwijl ze zelf de markt verzieken door zelf mp3 te draaien....
Poster: DJDyno
Nee, noem mij maar een ouwe lul, maar ik zou het heel erg vinden als de vinylmarkt in zou klappen.
Poster: A-flex
@ robbert: Maar niet voor mij ik heb de feeling boven de cdmogelijkheden verkozen.
Poster: Illusion
Ik ook, en hier blijf ik bij. Een cd-speler komt er natuurlijk ook. Maar vinyl blijft mijn topper.
Hopen dat de Vinyl markt nog een tijdje open zal blijven. Maar ik ben bang dat vinyl bijna aan het einde van zijn tijdperk is.
Iemand een idee of het zal verdwijnen? Feiten?
Poster: Sunrise8\
en de prijs is nu toch al zeker rond de 10 eu per plaat meestal. vrij prijzig al zeg ik het zelf. voor 10 eu meer heb je 20 of meer nummers op cd.
ik zelf vind met allebei draaien erg relaxed. op plaat heb je lange versies etc.