Christelijke DJ muziek, trance, dance, tech,  (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Code-Y    posted on 11-06-2007 18:35
hey!

ik zit me toch met een probleempje hier zeg!
ik wil eigenlijk als christelijke DJ verder, of in ieder geval. een beetje.
nu is het probleem dat ik bijna nergens, goed christelijke muziek kan vinden, met goede beats+downloadbaar+gratis enzo.... iemand een idee waar ik die ga vinden?

en dan geen standaard rommel als Andy hunter (oke dat is geen rommel) of tony foxx....(ja dat dus wel...). maar echt dance, en house, of electro. een beetje undeground.

als je iets weet? plz let me know!

alvast bedankt

DJ-Code Y

What do you think about Christelijke DJ muziek, trance, dance, tech, ??

Vote :   
Leo981    posted on 21-02-2008 14:46
Faithless - God Is A Dj :P
User edit by Leo981 on 21-02-2008 @ 14:46:57 (29%)
robinpetrik    posted on 21-02-2008 17:23
check ff op traxsource.com voor chicago house(jackin)..dat heeft veel gospel invloeden
Cry
Everts    posted on 22-02-2008 00:39
Poster: Code-Y
hey!

ik zit me toch met een probleempje hier zeg!
ik wil eigenlijk als christelijke DJ verder, of in ieder geval. een beetje.
nu is het probleem dat ik bijna nergens, goed christelijke muziek kan vinden, met goede beats+downloadbaar+gratis enzo.... iemand een idee waar ik die ga vinden?

en dan geen standaard rommel als Andy hunter (oke dat is geen rommel) of tony foxx....(ja dat dus wel...). maar echt dance, en house, of electro. een beetje undeground.

als je iets weet? plz let me know!

alvast bedankt

DJ-Code Y

Dat is inderdaad wat lastiger om te vinden. dat is ook de reden om hier toch een aparte site voor op te zetten. Voor de meeste zaken kan je in dit forum natuurlijk prima terecht, om andere christelijke dj's te vinden is een aparte ontmoetingsplek toch wel handig.
RiX    posted on 26-06-2008 20:55
Hey Code Y!

Nice, nog iemand die positieve muziekjes ten gehore wil brengen. Ik zoek me ook al jaren de pleuris. Ik zal je zo ff PM-en, dan kunnen we wat uitwisselen.

DJ Phase, Marco Farelley, Michael Farrington (DE)... die ken ik wel jah. Joost Dekker kwam ik laatst nog tegen en toen hadden we t nog over het feit dat er zo weinig goede 'christelijke' electronische muziek bestaat of te vinden is...

Laatst ontdekte dj's / producenten: Ethan Bliss (erg lekker, trance, break, chill) / DJ Frank Knuckles (Electro, dance, trance mixes van o.a. Hillsong, Michael W. Smith, Ce Ce Winans, etc.) / DJ 404 (house mixed vaak oude en nwe 'christelijke muziek' aan elkaar / FluffyPuppy (DnB ).

Cheers & Have fun!

Rick
User edit by RiX on 26-06-2008 @ 20:56:02 (1%)
Bambilaner    posted on 26-06-2008 23:44
Mag ik even vragen waarom bepaalde muziek 'christelijk' is en de gewone dance/electro/techno...niet? ok, in wat ik draai wordt niet echt een eerbetoon aan het christendom weergegeven, maar toch ook niet beledigd. Ben ik daarom een heidense dj? en bestaat er dance met vocals uit de bijbel? wil ik gewoon even weten, want ik vind dit wel interessant...
www.facebook.com/vinniebegooddj
RiX    posted on 27-06-2008 00:02
Goede vraag Bambi! Daarom zet ik het woord 'christelijk' ook tussen haakjes. Ik ben van mening dat een christen bestaat, maar dat het bijvoeglijk naamwoord 'christelijk' niet zou moeten bestaan. Iets kan niet christelijk zijn, i.m.o.
Je hebt nu eenmaal muziek en als de band, arties, dj, etc. een christen is zal de boodschap van de muziek daar wel op afgestemd zijn. Maar dit betekent niet dat die muziek dan vol met "Jezus, God en Halleluja" hoeft te zitten...

Ikzelf bv. draai geen muziek met vrouwonterende teksten of muziek dat aanzet tot rascisme, sexuele intimidatie of aggressiviteit. Maar ik draai wel gewoon mainstream muziek hoor Happy, laughing

Over je 2e vraag: Jah, er zijn genoeg dj's die christen zijn en speciaal voor christen-publiek muziek maken. Dan heb je vaak samples uit bekende 'christelijke / gospel-liedjes' erin zitten. Goed voorbeeld is dj Frank Knuckless (http://www.djfrank.com.br/index_ld.php).
RAS    posted on 27-06-2008 05:52
dr alban - Sing Hallelujah!

iemand was me al voor Unhappy

User edit by RAS on 27-06-2008 @ 05:53:36 (74%)
MaD    posted on 27-06-2008 08:53
Andy Hunter is christen en DJ, de remixes van zijn track "Stars" zijn wel vetHappy, laughing
noadja.com /// aboveall.nl
Illusion    posted on 27-06-2008 15:33
Poster: Bambilaner
En bestaat er dance met vocals uit de bijbel? wil ik gewoon even weten, want ik vind dit wel interessant...

Er staan wel degelijk Vette teksten in de bijbel. Ik blader hem wel eens door om er iets vets uit te halen een spreukje ofzo voor een hardstyle trackje. Das ook de enige redenen waarom ik er in kijk.

Maar het is wel interresant om zulke teksten te gebruiken. En vooral om eens stukjes te lezen ookal ben je niet christelijk.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 27-06-2008 @ 15:34:25 (16%)
RiX    posted on 27-06-2008 16:15
Tof dat je stukjes uit de bijbel haalt Illusion! En als ik ff offtopic mag gaan: welke stukken met name dan?
Illusion    posted on 27-06-2008 22:01
Naja ik heb er nog nooit wat uit gehaald, maar heb er wel eens in gekeken om te kijken van.. hej.. dat is wel interesant.. of hej dit en hej dat.

Daarnaast is de bijbel gewoon ook een interesant boek! Ik ben zelf niet christelijk of christelijk opgevoed, maar ik vind het zeker wel goed als iemand er gewoon eens in gaat lezen, om ook eens iets te leren van een andere kant.

Maare moeten ff weer ontopic
skyline643    posted on 27-06-2008 22:09
DJ Quicksilver - Ameno
Tina Cousins - Pray

Anders weet ik niks meer hoor :D
RiX    posted on 27-06-2008 22:15
btw: Cody-Y, je hebt PM
Basz-Line    posted on 03-07-2008 15:35

Tof dat je dit doet, maar zulke nummers zullen waarschijnlijk niet aanslaan bij de lokale capuchonjeugd.(niet dat het hoeft hoor)

MaD    posted on 03-07-2008 16:20
Als je daar je muziek voor maakt kun je beter meteen stoppen:P
Basz-Line    posted on 03-07-2008 19:50
Poster: MaD
Als je daar je muziek voor maakt kun je beter meteen stoppen:P

zeg dat maar tegen al die commerciele rotzooiproducers
MaD    posted on 03-07-2008 21:05
Ach ja, dat maakt het verschil tussen mensen die het doen voor het beroemd zijn/geld verdienen of omdat ze van muziek houden
Convert    posted on 03-07-2008 21:21
Poster: Illusion
Naja ik heb er nog nooit wat uit gehaald, maar heb er wel eens in gekeken om te kijken van.. hej.. dat is wel interesant.. of hej dit en hej dat.

Daarnaast is de bijbel gewoon ook een interesant boek! Ik ben zelf niet christelijk of christelijk opgevoed, maar ik vind het zeker wel goed als iemand er gewoon eens in gaat lezen, om ook eens iets te leren van een andere kant.

Maare moeten ff weer ontopic

Dit vind ik heel wijs gesproken, ik ben zelf ook christelijk en draai volop hardcore wat meestal onchristelijk wordt beschouwd aangezien de duivelse teken van MOH maar het ligt er ook net aan hoe je het bekijkt ik vind het niet duivels het is gwoon een logo en het past bij een hardere style.

En daarom vind ik het ook wel erg vet dat Illusion UIT ZICHZELF in de bijbel kijkt, dat zie je niet vaak. Ookal is het voor een track hij leert er indd wel wat van.

En wat dachten jullie van de Headhunterz plaat The Sacrifice

Lyrics:
And shepherds we shall be
For Thee, my Lord, for Thee
Power hath descended forth from Thy hand
That our feet may swiftly carry out Thy command
So we shall flow a river forth unto Thee
And teaming with souls, shall it ever be
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti.

And so the Headhunterz made a sacrifice
Boundaries are there to be crossed!

BETEKENIS In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti.
In naam van de vader en de zoon en de heilige geest

Zolang een vocal maar niet bespot wordt, vind ik het best Winking my eye
User edit by Convert on 03-07-2008 @ 21:22:21 (1%)
MaD    posted on 04-07-2008 12:38
Dat is toch uitde film"The Boondock Saints"?
Renzis    posted on 04-07-2008 16:42
Poster: Convert

En wat dachten jullie van de Headhunterz plaat The Sacrifice

Lyrics:
And shepherds we shall be
For Thee, my Lord, for Thee
Power hath descended forth from Thy hand
That our feet may swiftly carry out Thy command
So we shall flow a river forth unto Thee
And teaming with souls, shall it ever be

And so the Headhunterz made a sacrifice
Boundaries are there to be crossed!

BETEKENIS In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti.
In naam van de vader en de zoon en de heilige geest

Zolang een vocal maar niet bespot wordt, vind ik het best Winking my eye

altijd al afgevraagd wat hij met die lyrics bedoeld
Convert    posted on 04-07-2008 21:45
Haha nu weet je het Winking my eye
Stagiar    posted on 05-07-2008 02:55
Ik vind het persoonlijk sowieso jammer dat er een religieuze stempel op een track wordt gezet. Muziek is puur het gevoel van de producer en de luisteraar. Ik heb zelf nooits iets 'christelijks' achter the sacrifice gezocht. Maar nu de tekst 

Ineens door Convert (als overtuigd christen) letterlijk wordt aangehaald en vertaald begin ik me er toch aan te ergeren.

Convert, begrijp me niet verkeerd. Ik en ik denk met mij vele anderen weten dat het een passage is uit de bijbel en dat je hier een bepaalde waarde aan hecht.

Maar houd in je achterhoofd dat deze tekst puur 'gejat' is uit de film the boondock saints, dat maakt een nummer of producer niet meteen christelijk. Ik vind dit geen ´extra´ reden voor jou of voor andere Christelijke DJ´s om deze track in het bijzonder te draaien.

Ik ben zelf overtuigd atheist en heb er uberhaupt een hekel aan als producers zich in een  ´hokje´ proppen. Ik denk dat bijvoorbeeld Headhunterz dit ook heeft.

Als hij deze sample bewust had gebruikt om zijn geloofsovertuiging te uiten, dan had hij dit zeker wel laten merken door middel van een beschrijving of interview.

Convert, begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor jou en je geloofsovertuiging. Maar ik vind het jammer dat je een tekst als in the sacrifice laat doen geloven dat deze track met een christelijke insteek van de producer is gemaakt.

ps. Ik vind dit persoonlijk een fantastisch onderwerp om over te discussieren. Dus lezers alsjeblieft, reageer. Hier kan een zéér interessant topic van gemaakt worden.

Met alle respect,

Stagiar.
Convert    posted on 05-07-2008 09:38
Ja, waarschijnlijk zou het wel gejat zijn maar er wordt niet mee gespot ofzo tegen het geloof en dan vind ik het niet erg.. als je nou al die vloekwoorden er in zou krijgen :P
Illusion    posted on 05-07-2008 20:49
Headhunterz is alles behalve christen, dat weet ik toevallig, maar dat maakt helemaal niet uitWinking my eye Het gaat niet om wat je bent, maar om hoe je bent.

Respect voor de woorden van Stagiar.
Convert    posted on 06-07-2008 17:43
Bron: Interview met Headhunterz op Partyflock.

Over kerken en koren gesproken; ben je eigenlijk gelovig?
Ja. Ik weet zeker dat er iets is. Maar ik leef niet volgens de regels van een bepaald geloof. Wie zijn die mensen om mij te vertellen wat goed is? Ik geloof in wat ik voel, ik sta heel dicht bij mezelf, maar ik denk niet dat het te beschrijven is.

137 Users online: 29 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 20.300
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.828.759