Christelijke DJ muziek, trance, dance, tech,  (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Code-Y    posted on 11-06-2007 18:35
hey!

ik zit me toch met een probleempje hier zeg!
ik wil eigenlijk als christelijke DJ verder, of in ieder geval. een beetje.
nu is het probleem dat ik bijna nergens, goed christelijke muziek kan vinden, met goede beats+downloadbaar+gratis enzo.... iemand een idee waar ik die ga vinden?

en dan geen standaard rommel als Andy hunter (oke dat is geen rommel) of tony foxx....(ja dat dus wel...). maar echt dance, en house, of electro. een beetje undeground.

als je iets weet? plz let me know!

alvast bedankt

DJ-Code Y

What do you think about Christelijke DJ muziek, trance, dance, tech, ??

Vote :   
Code-Y    posted on 13-06-2007 14:47
Poster: Illusion

Respect voor jou!
Ik ben zelf niet christelijk, maar vind het top dat je als Christelijk Dj gaat beginnen. Dit is iets nieuws en nog weinig bekend.

Laat iedereen maar onzin kramen, niks van aantrekken. Gewoon jezelf blijven.

Alleen vind het erg irritant dat hier op het forum zulke berichten niet direct worden VERWIJDERD.

Dit zijn kwetsende berichten, en staan niet in verband met het onderwerp van het topic.

=D TY!

er zijnw el meer christelijke DJ's..... maar buiten andy hunter... is er niks op mondiale (wereld voor de mensen die het niet kennen=P) schaal bekend....

Tony Foxx is in nederland aardig actief... en dat was het bekende gedeelte alweer =(

ik heb het idee dat dit mijn ding gewoon is.... its somehow my destiny =P

dankje dat je daar respect voor hebt =)

en idd de vervelende berichtjes zouden snel verwijderd moeten worden.
kijk als iemand zijn mening geeft over mijn geloof zit ik daar niet mee!
maar doe het dan wel op een respectvolle manier enzo...

(p.s: Renzis, my name is DJ-Code Y niet Cody..... lang verhaal.... maar gewoon echt Code Y zeggen =) het lijkt weinig verschil..... maar het maakt heel vele uit =D)
DJ-Code Y
jerzz    posted on 14-06-2007 01:44
Persoonlijk heb ik heel veel respect voor de verschillende godsdiensten en de `goede boodschap` die men tracht uit te dragen. Mensen zelf trekken vaak conclusies en interpreteren geloof en/of de bijbel op een eigen manier. Daardoor ontstaat haat tussen religies (simplistisch geformuleerd)

http://www.juno.co.uk/artists/Jerzz/

^^^ Deliver us from Evil. In the original en de remix zit het gebed Matthew 6:9-13 -oftewel het `onze Vader` in het oud angelsaksisch gesproken- verwerkt.
Het contrast duistere beats en bovengenoemd gebed - `Duivels vs God` geeft het voor mij een aparte dimensie/sfeer weer...

Fǣðer ūre, þū þe eart on heofonum;Sī þīn nāma gehālgod,tō becume þīn rīce,gewurþe þīn willa,on eorðan swā swā on heofonum.ūrne gedæghwamlican hlāf syle ūs tōdæg,and forgyf ūs ūre gyltas,swā swā wē forgyfað ūrum gyltendum,and ne gelǣd þū ūs on costnunge,ac ālȳs ūs of yfele, sōþlīce. Our Father in heaven,Hallowed be your name,Your kingdom come,Your will be done,On earth as in heaven.Give us today our daily bread.Forgive us our sins as we forgive those who sin against us.Save us from the time of trial,And deliver us from evil.[For the kingdom, the power, and the glory are yours,Now and forever.

Amen.

User edit by jerzz on 14-06-2007 @ 01:48:00 (1%)
Illusion    posted on 14-06-2007 09:36
Wat dacht je van dit nummer:

Avalon -  Can't Live A Day Without You (Dj Tiesto Remix)

K'stuur ff een PM
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
DNR    posted on 14-06-2007 09:42
Neophyte -alles kapot

of telt dat nie mee?

nee ff ontopic:

volgensmij zijn er zat christelijke nummers.. let er alleen nooit op en dat kom je in de HC sene tog neit tegen.

Code-Y    posted on 14-06-2007 10:22
DNR ik ben bang dat dat inderdaad niet meetelt whahahaha

er zit inderdaad een stukje van ene EO uitzending in=P maar punt een, meeste christenen (dan heb ik het over mijn vrienden in de kerk voor de rest volg ik t niet zo strak) zijn het daar niet mee eens wat die gast zegt.......

en neophyte heeft alleen als lijfspreuk al: neopkyte leeft en jezus beeft....... hmm...
niet echt iets voor op de EO jongrendag lijkt me =P

lol!
Code-Y    posted on 17-06-2007 21:31
voor de mensen die interesse hebben! ik heb christelijke dj muziek

ik heb al een 100tal tracks verzameld die allemaal extended en christelijk zijn, mixbaar.
ik heb de stijlen:

deep minimal
house
trance
progressive
dance

verschillende artiesten =) zitten zeker een paar erg lekker platen bij!
als je interesse hebt PM dan eventjes!

en er komt nog meer muziek aan!

DJ-Code Y
djdinaio    posted on 18-06-2007 09:26
Poster: Code-Y
dj-phase is ook christelijk, maar vanm hem kan ik alles krijgen. ik draai een radioshow met hem...dus..... =P

Wanneer en hoelaat is die radioshow? Wil ik best een luisteren hoe Phase en jij draaien .

Het is ook maar net hoe jij een track beoordeeld over hoe jij het tot je geloof beschouwd. Misschien zijn de volgende tracks nog wel wat voor je:
Erick Morillo vs. Audio Bullys - Break Down The Doors;
Atrium - I'm In Love With You (Original Mix)
Chris Lake - Carry Me Away (Original Club Mix)

Misschien heb je daar nog wat aan!
User edit by djdinaio on 18-06-2007 @ 09:33:11 (100%)
Code-Y    posted on 18-06-2007 13:46
thnx!

Beatbasement is elke woensdagavond van 9 tot 11 te ontvangen via de lokale omroep nieuwerkerk
FM(als je in de buurt van Nieuwerkerk a/d IJssel woont): 107,3FM
kabel (weet ik niet zeker): 102.4(wisselt per woongebied)
internet: www.lonradio.nl (mono 128bits)

DJ-Phase is er niet altijd, ik vrijwel altijd =)

live draaien doen we ook niet iedere week
aankomende woensdag (20 juni dus) draaien we niet live, dan zijn het recorded mixes. van een gast DJ.
de week daarna weet ik niet

(beetje offtopic.... sorry =D)
djdinaio    posted on 18-06-2007 14:18
Beetje offtopic nog, maar zo weer on !

En welke twist geef jij het aan het programma? Presenteer jij? Of draai jezelf?

Anyways, als je nog meer tracks wil hebben richting het house-genre, kan het je het ook misschien eens aan Merv en/of Joost Dekker vragen ! Zij zitten ook bij het management van Connect 'n Progress.
Code-Y    posted on 18-06-2007 15:13
Poster: djdinaio
Beetje offtopic nog, maar zo weer on !

En welke twist geef jij het aan het programma? Presenteer jij? Of draai jezelf?

Anyways, als je nog meer tracks wil hebben richting het house-genre, kan het je het ook misschien eens aan Merv en/of Joost Dekker vragen ! Zij zitten ook bij het management van Connect 'n Progress.

merv draait ook vaak bij beatbasement =)
en phase regelt geloof ik zon beetje CNP =) dus dat lukt wel =)

ik presenteer en draai allebei. presenteren doe ik eigenlijk sinds ene tijdje vrijwel altijd =) de partyagenda enzo...d at is ook het enige presentatiedeel zon beetje.... voor de rest is het echt DJ gericht: mixes dus =)
mikko    posted on 18-06-2007 19:37

Cut and Paste - Son Of A Preacher Man (2-4 Grooves Remix)

Code-Y    posted on 21-06-2007 10:47
Thnx mate!

andersnog iemand met goede tracks? alles is welkom! =)

ik heb er nu al 145 verzameld! dus het gaat al aardig! more music is coming!
eerste 4 cd's gebrand!!!!!

DJ-Code Y
JellSation    posted on 21-06-2007 13:30
Michelle Weeks - Be Thankful

wel een lekker nummer trouwens! :D
Code-Y    posted on 21-06-2007 17:10
I am thankful for your added track to my collection

JellSation    posted on 21-06-2007 17:13
heb je em geluisterd?

zo ja, hij is goed he? :D
Code-Y    posted on 21-06-2007 17:14
Poster: JellSation
heb je em geluisterd?

zo ja, hij is goed he? :D

neehw! moet nog downen =P
maar dat gaat niet altijd even snel, weet niet of ik m kan vinden. het is gewoon dat ik blij ben met elke hulp die ik krijg =)

[EDIT]
k heb een mix gevonden
Michelle & jamie lewis.... main mix dinges.... eens kijken wat het is =)
DJ-Code Y
User edit by Code-Y on 21-06-2007 @ 17:15:33 (41%)
JellSation    posted on 21-06-2007 17:24
ik vind em iig erg sterk! vooral de vocals, als je echte christelijke house zoekt dan is dit het wel. anders weet ik het egt niet meer :P
Everts    posted on 20-02-2008 15:39
het topic is al even oud, maar volgens mij is dit wel een interessante aanvulling. Voor christelijke DJ's was vroeger de site christiandance zoals al genoemd eerder. Deze site is niet meer online, maar er is nu een alternatief opgezet christiandj.nl

Dus voor de geinteresseerde is dit een handige plaats om meer info over dit soort muziek te vinden.
User edit by Everts on 20-02-2008 @ 15:40:08 (1%)
DJPrime    posted on 20-02-2008 16:01
Christelijke djCry
Okee dat kan!
Veel suc6 ermee!
Niet mij stijl

Greetz
ccc    posted on 20-02-2008 16:06

Even een opmerking over de website. Maak wel een andere layout want zo'n standaard layout/template is wel een beetje fake he. :P

Renzis    posted on 20-02-2008 16:10
En anders is er inmiddels www.godshouse.nl
JollyJunkie    posted on 20-02-2008 17:44

Misschien wat van Angerfist Winking my eye of Carl Cox-Last Night a DJ Saved my life, klinkt wel een beetje heilig :P
Nee, ik zou het niet weten,
Maar kan je het ff wat beter uitleggen want ik snap niet echt wat je bedoelt met christelijke DJ :S

Twello    posted on 20-02-2008 17:45
Poster: Jasper777

Misschien wat van Angerfist Winking my eye of Carl Cox-Last Night a DJ Saved my life, klinkt wel een beetje heilig :P
Nee, ik zou het niet weten,
Maar kan je het ff wat beter uitleggen want ik snap niet echt wat je bedoelt met christelijke DJ :S

angerfist Cry
Everts    posted on 20-02-2008 22:43
Poster: Jasper777

Daar verschillen de meningen over, maar er zijn in Nederland redelijk wat DJ die zich christelijk noemen, op de nederlandse site christiandance waren enkele honderden dj's aangemeld die zich christelijk noemen. Vaak draaien die tracks van christelijk artiesten of draaien in christelijke scenes. Op christianDJ.nl wordt hierover ook gediscuseerd.
OneSixty    posted on 21-02-2008 02:26

dj adolf ?   neh , srry...

maar ik ben niet echt een christelijk type.

wat is presies het nut van een christelijke dj te worden ?

dan word je muziek aanbod lijkt mij toch al redelijk beperkt niet <?

168 Users online: 47 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 44.468
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.205.358