Trance dood (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 24-05-2007 19:29
Dat lees ik de laatste tijd best veel. Volgens mij is dat compleet uit de lucht gegrepen of verzonnen door mensen die er genoeg van hebben.
Kijk, trance is een tijd lang de mainstream geweest en ik kan me best voorstellen dat "men" weer eens iets anders wil. Trance is tenslotte ook behoorlijk uitgemolken door de commercie.
Misschien is jump wel de volgende main stream, wie zal het zeggen? I
Ik denk dat trance niet dood is en ook niet zo snel dood zal gaan maar ik ben een persoon met een vooroordeel omdat ik trance liefhebber ben. Voor mij is trance de meest complete dance stroming. Beat, melodielijnen, mooie vocals en zowel wat zachter als wat harder werk. Zeer omvattend dus. Enige nadeel is de soms (ddor doorgeschoten producers) ellelange breaks. Ik bedoel, een break van 2 a 3 minuten in 1 plaat, doe eens ff normaal.  Naar mijn mening zal er best een grote groep tranceliefhebbers blijven. Als ik daarbij ook nog eens kijk wat er op trancegebied aan nieuwe releases uitkomt per week is het nog springlevend.
Misschien is het juist wel lekker dat straks niet alle feesten meer hetzelfde draaien. lekker variatie en de juiste feesten uitkiezen die bij jouw voorkeur passen?
Trance dood, ik hoop het niet en denk het niet, of behoor ik tot een kleine minderheid??

What do you think about Trance dood ??

Vote :   
Tim1978    posted on 25-05-2007 13:42
Poster: Renzis
Trance is lang niet dood, als je ziet wat er tegenwoordig nog uit komt en feesten als sensation white enzo...

Sensation White 2006 was absoluut geen trance-feest. Het was meer een (funk)house-feest. Overigens viel me dat wat tegen, want als je het mij vraagt, mag het zo weer een trance-feestje worden.

Ik ben van mening dat trance niet ten dode is opgeschreven. Tuurlijk zijn er tegenwoordig minder trance-plaatjes in de top 40, maar dan gaat het toch maar om commerciële meuk. Geef mij maar een goede set van Armin, El Sandro of Markus Schulz!
Luxx    posted on 25-05-2007 15:10
face it. nu is het gewoon meer House. het is veel toegankelijker en veel beter om op te dansen dan op soft-trance
www.mothermusic.nl
DJMixing    posted on 25-05-2007 15:55
Trance dood?

Mijn mening: ////www.djresource.eu/Forum/topic/5613/

Dit stukje gaat over de oudere trance, maar wat betreft het 'nieuwere' vind ik sommige tracks niet slecht.
User edit by DJMixing on 25-05-2007 @ 15:56:03 (2%)
Twizz    posted on 25-05-2007 15:58
naja, ik zie dat er genoeg trance producers zijn op het forum, dus misschien dat als er over een tijdje (eigenmeningmodus) mensen gaan inzien hoe k*t jump eigenlijk niet is(/eigenmeningmodus) komt er misschien weer markt voor en zijn de hardcore(ik bedoel hier niet de stijl hardcore mee)-tranceproducers(waaronder ik toch wel een beetje, de zachtere kant) weer gelukkig van worden.. toch?
dus trance dood? nee denk het niet, maar zal wel ff gereanimeerd moeten worden..
RenéKuppens    posted on 25-05-2007 16:03
Alles komt weer eens terug...
De Progressive is er een beetje van af..
Maar dat komt wel weer..
House is even hot..
Jump is even hot..
Trance even wat minder...

Maar als je kijkt naar zoveel jaar terug ..
Toen armin begon met draaien was hous ook 'in'
Daarna kwam trance.. weer
Maar er zullen altijd mensen van elke stijl blijven houden..

Ik zal altijd trance blijven draaienWinking my eye
HouseArrest    posted on 25-05-2007 16:19
Poster: Dj-RK
Maar als je kijkt naar zoveel jaar terug ..
Toen armin begon met draaien was hous ook 'in'
Daarna kwam trance.. weer
Maar er zullen altijd mensen van elke stijl blijven houden..

Ik zal altijd trance blijven draaienWinking my eye

Maar het probleem is, dat de house niet meer te vergelijken is met de house van "toen".

Nu is het.. Of House of Hardstyle. Ik denk zelf ook dat het gaat tussen die 2 stijlen voor de toekomst.

Maar wat als er nou geen vraag meer is voor trance, draai jij het dan nog :P
User edit by HouseArrest on 25-05-2007 @ 16:19:57 (1%)
Twizz    posted on 25-05-2007 16:50
Poster: HouseArrest

gewoon hopen dat het niet zover komt:P
User edit by Twizz on 25-05-2007 @ 16:52:14 (9%)
sjefkuh    posted on 25-05-2007 17:33

Maar het probleem is, dat de house niet meer te vergelijken is met de house van "toen".

Maar de meeste trance van nu is ook niet te vergelijken met de trance van toen.
Ik vind het alleen maar positief dat muziekstijlen 'breder' worden.
RenéKuppens    posted on 25-05-2007 18:18

Alles veranderd...
Ik vind het ook zoals Sjefkuh zegt hoe breder hoe leuker
En denk jij dat eens stijl ooit dood gaat ik denk het niet...
ArCee    posted on 25-05-2007 18:47
Op zich is dat de kracht van House, dat het zich blijft aanpassen en verversen qua stijlen.

In 87 a 88 toen ik naar de 1e feesten ging zeiden ze ook dat House een hype was die zou overwaaien, niet dus!! House is de disco, funk, soul van nu. Het blijft zich veranderen waardoor het fris blijft.
Trance is ook aan het veranderen. Niet meer van dat bombatische met zowat klassieke stukken erin en ellelange melodieuse breaks maar wat meer techy. Ik vind het heerlijk maar er zal altijd (wereldwijd) naar mijn mening een "grote" club blijven die z'n hart aan trance verloren heeft. Hopelijk resulteert dat ook in enkele blijvende trancefeesten voor de liefhebbers, en dat zijn er genoeg, afgaande op de reacties.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik Sensation White vorig jaar erg doods vond en de sfeer viel me tegen. Of dat door de muziek keuze kwam, geen idee maar mijn feestje is het niet meer, helaas.
Luxx    posted on 25-05-2007 18:50
trance zit wel op het randje hoor. nu is het alleen maar lekkere vette house beats leuk melodietje en iedereen die gaat los op de dansvloer. ik zie niemand los gaan op..nou even een gauw voorbeeld, ik zie niemand los gaan op iets van tiesto. echt niet. of equador... nee echt niet. house is nu gewoon gewild. en die style is nog hartstikke levendig en zal niet vandaag of morgen weer verdwijnen het begint net.
www.mothermusic.nl
RenéKuppens    posted on 25-05-2007 18:55
Heb jij nog nooit iemand los zien gaan op iets van tiesto...

Er komen zelf mensen los op Hilbrant nawijn Heej Jumpen..Confused

En wat is gewilt...
Er is iets wat de neutrale liefhebber leuk vind..
Dat dat op het moment house is wil toch niet zeggen dat trance niet meer gewild.. is...

De een houd van Trance andere en dan heb je nog mensen die van iest houden wat in is.... Nou hous is 'meer in' dan trance op het moment...
En is trance niet levendig dan...?

ArCee    posted on 25-05-2007 18:55
Da's eigenlijk (zonder dat ik je wil afzeiken of beledigen) een antwoord van een NIET trancekenner?? Bij Trance word meteen aan Tiesto en Armin gedacht. Ik denk aan Marcel Woods, Thomas Bronzwear, Ronski Speed, Filo and Peri etc. Dat zijn ,voor de massa, onbekendere namen maar ze gaan er wel op los. 2 weken geleden tenminste nog wel op het besloten feestje waar ik draaide??
RenéKuppens    posted on 25-05-2007 18:59
Poster: ArCee
Da's eigenlijk (zonder dat ik je wil afzeiken of beledigen) een antwoord van een NIET trancekenner?? Bij Trance word meteen aan Tiesto en Armin gedacht. Ik denk aan Marcel Woods, Thomas Bronzwear, Ronski Speed, Filo and Peri etc. Dat zijn ,voor de massa, onbekendere namen maar ze gaan er wel op los. 2 weken geleden tenminste nog wel op het besloten feestje waar ik draaide??

Juist ...
Het zijn die nummers die het doen..
Ik zeg niet dat die van Armin het niet doen..
Maar kijk naar nummers zoals Marcel Woods - Cherry Blossom
Ik zeg maar wat... Bolier & Coenraad - Mighty Ducks
Richard Durand..
Randy Katana
Alex M.O.R.P.H.
etc..
ArCee    posted on 25-05-2007 19:00
Now we're talking
Luxx    posted on 25-05-2007 19:04

dat slaat op schijt. ik was vroeger fanatiek trance liefhebber maar na een tijdje vond ik het gewoon te soft en niet pompend genoeg. toen ging ik naar hardstyle, jump ( voordat het een hype werd ) kreeg een platencontract en nokte ermee toen het een hype was. was het niet meer leuk voor mij. nu ben ik helemaal met house bezig.
www.mothermusic.nl
barthawk    posted on 25-05-2007 19:06
sean tyas, aly & fila, John O'callaghan, John askew, Shah, Sied van Riel, bryan kearney, aalto, maor levi etc etc.... dankzij de tracks van deze mannen staan hun zo hoog op die dj posities in de rankings...
ArCee    posted on 25-05-2007 19:09
Rustig aan joh, je hoeft je niet aangevallen te voelen. Je muzieksmaak kan veranderen, niks mis mee hoor. Jij vond het te soft worden, okay maar er zijn een hele hoop Niet softe tranceplaten hoor waarvan ik gok dat het zogenaamde "hardstyle jump" goed naar geluisterd heeft. Ik wens je alle goeds in jouw stijl muziek dus take it easy.
Luxx    posted on 25-05-2007 19:15
Rustig aan joh, je hoeft je niet aangevallen te voelen. Je muzieksmaak kan veranderen, niks mis mee hoor. Jij vond het te soft worden, okay maar er zijn een hele hoop Niet softe tranceplaten hoor waarvan ik gok dat het zogenaamde "hardstyle jump" goed naar geluisterd heeft. Ik wens je alle goeds in jouw stijl muziek dus take it easy.

voel me niet aangevallen, ik voelde de tijd rijp om me standpunt te verdedigen
www.mothermusic.nl
RenéKuppens    posted on 25-05-2007 22:03
Poster: LuXx

voel me niet aangevallen, ik voelde de tijd rijp om me standpunt te verdedigen

Doe dat dan zonder je dit slaat op schijtWinking my eye
Jorrit    posted on 25-05-2007 22:48

...kreeg een platencontract en nokte ermee toen het een hype was. was het niet meer leuk voor mij. nu ben ik helemaal met house bezig...

Platencontract + 16 jaar oud + al zoveel wijsheid en principes hebben dat je een stijl 'verlaat' wanneer het te groot wordt?

Is dat een probleem? Zonder vernieuwing is er na een tijdje geen zak meer aan...
Mod edit by Jorrit on 25-05-2007 22:49 (70%)
ArCee    posted on 25-05-2007 23:54
16 jaar? 16 jaar geleden stond ik te flippen op feesten mja, me is ouwe knakker  Sterker nog, te flippen op m'n eigen georganiseerde housefeesten
User edit by ArCee on 25-05-2007 @ 23:55:29 (91%)
Luxx    posted on 26-05-2007 11:01
Poster: Jorrit

Platencontract + 16 jaar oud + al zoveel wijsheid en principes hebben dat je een stijl 'verlaat' wanneer het te groot wordt?

Is dat een probleem? Zonder vernieuwing is er na een tijdje geen zak meer aan...

ja ik vond het stijltje niet meer zo leuk. toen begon ik met house en toen ik stopte begon jump enzo net groot te worden.
ik zat toen bij MaXxed Records voor de geïntresseerden
www.mothermusic.nl
barthawk    posted on 26-05-2007 13:21

ja ik vond het stijltje niet meer zo leuk. toen begon ik met house en toen ik stopte begon jump enzo net groot te worden.
ik zat toen bij MaXxed Records voor de geïntresseerden

gast vind je het erg als ik er geen zak van geloof ik had nog ff de search button gebruikt op dit forum en naar je producties geluisterd.....zegt voor mij genoeg dat je geen/weinig ervaring hebt op dit gebied...en bij maxxed records kan geloof ik iedereen een plaatje uploaden dus zo spannend is dat niet....maargoed ontopic weer cuz i want to spin some trance 
ArCee    posted on 26-05-2007 16:13
Trance, house, jump. Met elke (populaire) stroming meehuppelen lijkt dat??

52 Users online: 7 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 685
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.710.382