Trance dood (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 24-05-2007 19:29
Dat lees ik de laatste tijd best veel. Volgens mij is dat compleet uit de lucht gegrepen of verzonnen door mensen die er genoeg van hebben.
Kijk, trance is een tijd lang de mainstream geweest en ik kan me best voorstellen dat "men" weer eens iets anders wil. Trance is tenslotte ook behoorlijk uitgemolken door de commercie.
Misschien is jump wel de volgende main stream, wie zal het zeggen? I
Ik denk dat trance niet dood is en ook niet zo snel dood zal gaan maar ik ben een persoon met een vooroordeel omdat ik trance liefhebber ben. Voor mij is trance de meest complete dance stroming. Beat, melodielijnen, mooie vocals en zowel wat zachter als wat harder werk. Zeer omvattend dus. Enige nadeel is de soms (ddor doorgeschoten producers) ellelange breaks. Ik bedoel, een break van 2 a 3 minuten in 1 plaat, doe eens ff normaal.  Naar mijn mening zal er best een grote groep tranceliefhebbers blijven. Als ik daarbij ook nog eens kijk wat er op trancegebied aan nieuwe releases uitkomt per week is het nog springlevend.
Misschien is het juist wel lekker dat straks niet alle feesten meer hetzelfde draaien. lekker variatie en de juiste feesten uitkiezen die bij jouw voorkeur passen?
Trance dood, ik hoop het niet en denk het niet, of behoor ik tot een kleine minderheid??

What do you think about Trance dood ??

Vote :   
Dj-Smooth    posted on 24-05-2007 19:31
Trance is zeker niet over. De beste dj's ter wereld draaien trance. De mainstream in nederland in house. Maar trance zal zeker nog heel wat jaartjes meegaan, don't worry Winking my eye
Jori    posted on 24-05-2007 20:16
Ik ben ook een echte Trance liefhebber. En Trance is zeker niet dood. Je kan mischien een poll maken met muziek stijlen, ben benieuwd wat er dan uitkomt. En Armin, Tiesto noem maar op, draaien allemaal Trance. En er komen idd nog heel veel Trance-releases uit. Je hoort vast niet bij de minderheid.
                                                TRANCE 4 LIFE!!
User edit by Jori on 24-05-2007 @ 20:30:12 (100%)
DNR    posted on 24-05-2007 20:18
Liever jumpstyle dood!

sorry moest er even uit
W.i.M    posted on 24-05-2007 20:25
Het zijn niet de tranceliefhebbers die overstappen naar jumpstyle.

Er zal altijd een langzamere stroming moeten zijn (club/trance) want dat is een grote groep die niet van hakken houd.

Er zijn nog mensen die normaal willen dansen

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Yorick    posted on 24-05-2007 20:32
Poster: W.i.M

Er zijn nog mensen die normaal willen dansen

En op je tenen springen als ze jump horen,

Ik denk dat je een muziekstyle nooit dood kan verklaren, omdat er altijd wel mensen blijven die het luisteren.
Het kan natuurlijk wel in een dip komen dat mensen er een beetje op uitgekeken zijn en een andere muziekstrooming zoeken dan.

TheSupercrab    posted on 24-05-2007 20:35
ik denk idd zo als de anderen zeggen dat trance meer uit de mainstream verdwijnt. Maar dat kan allen maar goed zijn voor trance als een genre. Maakt het allen maar meer boeiend voor het 'underground' talent die zich niet willen verdiepen in de 'commercial' (mainstream) spul.

Ik ben zelf ook trance fan.. en zal het blijven draaien, dood of niet. Trance rules
Renzis    posted on 24-05-2007 21:11
Trance is lang niet dood, als je ziet wat er tegenwoordig nog uit komt en feesten als sensation white enzo het grootste dance-muziek feest is ter wereld, is dit absoluut niet dood.
en als trancefan zal ik het altijd blijven draaien

TRANCE WILL NEVER DIE
Twello    posted on 24-05-2007 21:11
ik ben het helemaal eens met je mening over die breaks... als ik alleen maar breaks wil ga ik wel naar klassieke muziek luisteren 30 sec tot 1 minuut is wel goed maar dan moet het ook klaar zijn...

ik vind wel dat ze trance wat ruiger kunnen maken, soms vind ik het te zacht gelukkig is trance heel breed en is er voor ieder wat wils!

maar dood? Nope
barthawk    posted on 24-05-2007 21:17
Poster: TheSupercrab
ik denk idd zo als de anderen zeggen dat trance meer uit de mainstream verdwijnt. Maar dat kan allen maar goed zijn voor trance als een genre. Maakt het allen maar meer boeiend voor het 'underground' talent die zich niet willen verdiepen in de 'commercial' (mainstream) spul.

Ik ben zelf ook trance fan.. en zal het blijven draaien, dood of niet. Trance rules

idd same here...
OneSixty    posted on 24-05-2007 21:38
trance blijft gewoon goed , net zoals jump maarja dat zijn meningen he
MuffHouse    posted on 25-05-2007 00:05
Wat, vind ik de voornamelijk mainstream is, is naar mijn idee de muziek die in de grote clubs gedraait wordt (in de dance scene) En dat is naar mijn idee echt de house, de electro is in aantoch en de minimal heeft toch zeker een goede sub stream op dit moment (Hier in Amsterdam ongekend populair. Ik wil niet zeggen dat in de urban scene geen mainstreams zijn. Maar kijk dan puur naar de dance scene. Als we het dan toch over urban hebben, Die urban/house platen doen het de laatste tijd echt ongelovelijk goed! denk aan chucky, samir's theme ect.

Krisix    posted on 25-05-2007 00:10
Trance is dan misschien niet meer zo mainstream in Nederland (?), maar hier in België al lang niet meer hoor. Daarom dood? Nope, nog genoeg feestjes en DJs die het draaien en ikzelf luister er nog constant naar. Dood , kijk maar eens naar forums als trance.nu en tranceaddict enzo, zitten nog steeds volop actieve leden op . Het is ook leuker als het wat minder mainstream is en dus minder commerce rond gedaan wordt.
DJ_IVI-R    posted on 25-05-2007 05:36
trance is niet dood, maar is over zen top.. net zoals jump ook zijn top reeds voorbij is..

alle muziekstijlen hebben zon up and downs.. niets abnormaals Happy, laughing
www.nikan.be
_Ivan_    posted on 25-05-2007 07:24
Trance is niet dood, het heeft nu gewoon een andere betekenis gekregen. Aldus Marco V
Feel&.Celebrate.Life!
Code-Y    posted on 25-05-2007 07:57
Poster: DNR
Liever jumpstyle dood!

sorry moest er even uit

AMEN!
_Ivan_    posted on 25-05-2007 08:35
Liever jumpstyle dood!

sorry moest er even uit

Laten we ieder zijn of haar muziek stijl gewoon respecterenWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
ArCee    posted on 25-05-2007 09:26
Poster: Twello
ik ben het helemaal eens met je mening over die breaks... als ik alleen maar breaks wil ga ik wel naar klassieke muziek luisteren 30 sec tot 1 minuut is wel goed maar dan moet het ook klaar zijn...

ik vind wel dat ze trance wat ruiger kunnen maken, soms vind ik het te zacht gelukkig is trance heel breed en is er voor ieder wat wils!

maar dood? Nope

Trance is er ook in harde variateiten hoor. Met name TechTrance wat aan het opkomen is klinkt wat ruiger en harder. Daarbij heb je ook gewone hardtrance. Luister b.v maar eens naar platen van Sean Tyas, Joop, Johan Gielen, T4L, Marcel Woods etc.
Patrick2005    posted on 25-05-2007 10:30
inderdaad maar sommige trance djs stappen nu ook over op jumpstyle kijk maar naar blank & jones. maakt toch niks uit trance is iig nog niet doodWinking my eye
Hansje    posted on 25-05-2007 10:55
Toen ik begon met draaien (1999) draaide ik nog echt de trance van toen, rustig melodieus.
Maar als ik dat nu zou draaien, zou ik denk ik wel in slaap vallen.
Draai nu toch stevigere techtrance, maar ook de tribaltech trance platen (Randy Katana, Divin & Warning) vind je nu in mijn cdmap.
Trance is gewoon veranderd en ik denk dat de hardere trance misschien toch wel een hoogtepunt gaat krijgen.
User edit by Hansje on 25-05-2007 @ 11:01:37 (6%)
LauW    posted on 25-05-2007 11:16
Poster: Renzis
Trance is lang niet dood, als je ziet wat er tegenwoordig nog uit komt en feesten als sensation white enzo het grootste dance-muziek feest is ter wereld, is dit absoluut niet dood.
en als trancefan zal ik het altijd blijven draaien

TRANCE WILL NEVER DIE

Ik weet niet of je afgelopen jaar bij Sensation White ben geweest maar daar word nu nog 0.0 trance gedraaid. Allemaal House Happy, laughing
rob1n    posted on 25-05-2007 11:34
Een muziekstijl gaat echt niet zo snel 'dood' hoor. Je bent echt niet de enigste die van trance houd. Ik toevallig niet, maar dat wil niet zeggen dat ik trance dood vind. Er zijn echt nog wel trancefeesten, alleen zijn ze misschien niet groter dan toen trance 'mainstream' was.
Helemaal niks mis mee!

Ik houd zelf van DnB, een genre met niet echt veel aanhangers, maar het grote voordeel daarvan is, dat je op een feest gewoon echt mensen hebt die 'echt' van die muziek houden.

Ken je niet de t-shirts van 'Punk's not dead!'? Punk is echt zoo oer-oud, maar nogsteeds zijn er aanhangers, en zelfs feesten van die muziek.

So, don't worry!
DJ-Emotion    posted on 25-05-2007 11:49
Liever jumpstyle dood!

sorry moest er even uit

Geeft niks, ik sluit mij hier volledig bij aan

Maar ja, laten we het nu over Muziek hebben, Trance dus.
Is natuurlijk niet dood.
En zal voorlopig ook niet dood zijn.
Hooguit zullen er nieuwe trance stromen ontstaan
zoals bijvoorbeeld door electro invloeden.

lifebeats    posted on 25-05-2007 12:29
Poster: Twello

maar dood? Nope

nou somige 'jump'  komt heel dicht in de buurt van hardere trance , 145bpm , dikke 909 beat en een melodieuze beat , wat i keen klapper vind in die richting is bijv flight of a starfighter ( is wel al ouder maar daar gaat het nu niet om het is een voorbeeld )
lifebeats    posted on 25-05-2007 12:30
Poster: DJ-Emotion

Geeft niks, ik sluit mij hier volledig bij aan

Maar ja, laten we het nu over Muziek hebben, Trance dus.
Is natuurlijk niet dood.
En zal voorlopig ook niet dood zijn.
Hooguit zullen er nieuwe trance stromen ontstaan
zoals bijvoorbeeld door electro invloeden.

electro vind ik geen zijstroming van trance sorry , het is zowiezo al een stuk langzamer qua tempo en de melodieen zijn een heel stuk anders opgezet
stevew    posted on 25-05-2007 13:25
Ik ben verzot op trance maar idd...het begint uit te doven. Ikzelf draai nog altijd trance maar de echte reacties van het publiek komen maar echt als je naar de commerciële platen gaat(Tiësto enz...) of als je naar hard-trance begint om te schakelen(richard durand enz...).
Zonde vindt ik toch...Trance is nog niet dood maar als deze kadans zich blijft voortzetten begin ik toch schrik te krijgen voor de zaak. Anyway....Ik blijf trance draaien!!

40 Users online: 4 Guests (36 Unknown)
Pages generated today : 9.327
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.701.229