Muziek downen of kopen  (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Muziek downen of kopen

-Downloaden
-Kopen

Voting is only possible for our Members
NIekh    posted on 12-02-2007 19:37
ik was wel is benieuwt hoeveel mensen hier hun muziek kopen in een winkel singels of vinyls maakt niet of dat je je muziek download

What do you think about Muziek downen of kopen ??

Vote :   
DNR    posted on 13-02-2007 14:39
ik download illegaal.. maar de vinyltjes zijn natuurlijk legaal.
Jer-E    posted on 13-02-2007 14:39
ja bij my ook vinyl legaal zou ni wete hoek er illegaal aan moet kome :P
sjefkuh    posted on 13-02-2007 17:11
ik download ook illegaal maar ben van plan om ook nog ooit mijn muziek legaal te downloaden. op limewire staan wel heel veel releases niet:S

RenéKuppens    posted on 13-02-2007 17:18
Ik heb gelukkig nog heel wat credits op dance tunes dus ik kan nog even legaal blijven...Winking my eye
dat neemt niet weg dat ik niks illegaals heb he... meer waarschijnlijk maar waar ik vaak mee draai is toch wel legaal..
User edit by RenéKuppens on 13-02-2007 @ 17:19:04 (100%)
Vibemaster-D    posted on 13-02-2007 17:19
meeste is legaal +/- 75% maar als ik met drive-in moet gaan draaien op een ouwe lullenfeest met jaren 60/70 dan gaat dat gewoon effe met Emule of torrents ofzo.
TheSupercrab    posted on 13-02-2007 17:19
ik heb nu al 3 jaar niets meer illegaal gedownload, als ik het heb over MP3, Series zo als lost download ik wel illegaal, om dat ik geen zin heb om te wachten voor dat ze hiero op tv kommen. Software for produceren is ook niet legaal, maar als ik volgende jaar mij daar echt in ga verdiepen ga ik de Producers 6 versie van FLs koopen.. vindt gewoon dat het zo hoort. CDs en beatport is ook het enige dat ik draai.

Vind het ook altijd vervelend toen k vroeger ilegaal downde dat de kwaliet altijd maar 128 was.. als dat een beetje hard gaat klinkt het al fout.
User edit by TheSupercrab on 13-02-2007 @ 17:21:06 (36%)
ArCee    posted on 13-02-2007 18:35
Ik download maar..........rip ook nummers van verzamel cd's en maak copyen van platen waar vrienden mee aan komen zetten. Da's trouwens ook illegaal volgens mij??  Als ik echt hele nieuwe nummers wil hebben zoek ik naar de cd of anders koop ik de vinyl die ik vervolgens op cd zet aangezien ik werkelijk niets meer doe met vinyl. Verkoop de vinyl daarna ook vaak door. Als een nummer binnen is dan haal ik ze eerst door mp3 Gain om de fouten eruit te halen en het volume gelijk te trekken. Alles standaart op 96 db, wel zo lekker met mixen. Elk nummer word vervolgens als cd single gebrand, gaan dus heel wat cd'tjes hier doorheen.
U-Vinyl    posted on 13-02-2007 21:12
Kopen?? Wat is dat?
Lukaz    posted on 13-02-2007 21:40
Poster: TheSupercrab
een wordje, Legaal, als je dj hebt moet je respect hebben voor de producers, anders ben je gewoon hypocrite, Als je zelf ooit bekend woordt en elke gast download je nummers illegeal word je echt wel pissig, al dat werk voor niets... is gewoon slecht als djs ilegaal aan hun tracks beginnen helemaal als ze voor geld draaien ergens,

Beatport is the answer for me!

No money is the answer for me!
Jorrit    posted on 13-02-2007 22:32

Wat bedoel je, dat je te weinig geld hebt om 1,50 / 2,00 euro per Mp3 te betalen maar wel een PC hebt met internetaansluiting?
Lijkt me stug... En anders kan je altijd nog gaan werken / draaien voor wat geld?
jerzz    posted on 13-02-2007 22:40
Netlabelreleases zijn kwalitatief goed, gratis te downloaden en er `kleeft` een mooie geschiedenis en toekomstvisie aan vast.  Free music for free people is een van de leuzen waardoor nieuwe muzikale wegen worden bewandeld, paden geëffent voor ieder die dieper durft te gaan dan mainstream...

greup    posted on 14-02-2007 00:15
Poster: Jorrit

Wat bedoel je, dat je te weinig geld hebt om 1,50 / 2,00 euro per Mp3 te betalen maar wel een PC hebt met internetaansluiting?
Lijkt me stug... En anders kan je altijd nog gaan werken / draaien voor wat geld?

Vaak wordt 1.50 toch al te veel gevonden,. Ik snap het alleen voor pubers die net beginnen met draaien,.. Ook als je gewoon wat top 40 wilt om thuis af te spelen,.. Maar als je toch wat serieuzer gaat draaien op feestjes enzo is het toch wel belangrijk om sowieso je beste nummer legaal te hebben,. Hoe groter je wordt,... hoe belangrijker een legale muziekcollectie wordt.

Mijn collectie bestaat ook nog uit een gedeelte illegaal... vaak wat top 40 dat ik ff nodig heb voor een feestje of iets. Maar mijn grootste gedeelte is inmiddels toch wel legaal nu.
TheSupercrab    posted on 14-02-2007 00:15
Poster: Lukaz

Ik vind toch dat mensen gewoon moetje leven in hun budget, als je geen geld hebt voor een breedbeld ga je die toch ook niet pikken uit een winkel? Dat is mischien een extream voorbeeld maar diefstal blijft diefstal op welke schaal dan ook.
Blast    posted on 14-02-2007 08:27
Ik download alleen muziek die ik voor eigen gebruik, gebruik. Ik draai met plaatjesHappy, laughing dus het gaat lastig om te downloaden xD. En uiterraad koop ik wel eens een CD, zoals die van Sensation, Trance Energy etc.:P
MD    posted on 18-02-2007 19:47
Mijn nummers waarmee ik ga draaien zijn allemaal legaal gedownload en gekocht.
DJ_Sintec    posted on 18-02-2007 19:57
Poster: Blast
Ik download alleen muziek die ik voor eigen gebruik, gebruik. Ik draai met plaatjesHappy, laughing dus het gaat lastig om te downloaden xD. En uiterraad koop ik wel eens een CD, zoals die van Sensation, Trance Energy etc.:P

same here
DJ-Emotion    posted on 19-02-2007 09:30
Wanneer je CD's mixt ben je al snel aangewezen op Downloaden.
Gelukkig kan dit tegenwoordig prima legaal bij Audio Jelly, Beatport en direct bij Platen Labels.
Ik werk nu al 2 jaar op deze manier, en is prima te doen.

Dus ik mis hier de optie Betaald Downloaden
diggersfan    posted on 19-02-2007 18:41
Ik soulseek het meeste bij elkaar. Wat ik niet snel genoeg kan vinden, koop ik op BP of 3beatdigital.
Jeroony    posted on 20-02-2007 22:24
WTF!! zinloos dit!

Kom op zeg.....als je jezelf als een dj beschouwd koop je toch gewoon alle tracks.
Altijd goede kwaliteit, altijd nieuwe releases en geld gaat naar diegene die het verdienen! Ik snap die mensen niet die met gare gript shit gaan draaien als je ook een perfecte track kan hebben voor pak m beet 2 eu. Platen zijn redelijk aan de prijs jah........maar je draaid met platen omdat het zo leuk is. Dan moet je ook niet zo zijken over de prijs!

lata
diggersfan    posted on 21-02-2007 00:50
Ik zeik ook niet over de prijs en kwaliteit. Niks mis mee
Maar relax nou maar, want ik denk dat er hier maar een heel klein gedeelte er voor uit durft te komen, dat ie alles gratis download. Een groot deel hier heeft gezien hun leeftijd nog niet eens een CC.

*** heeft geen zin om de moraalridder uit te hangen ***
Jeroony    posted on 21-02-2007 13:49
Moraal ridder wel of niet boeid niet.......

Maar het kan nooit zo zijn dat de nieuwste releases ergens illigaal te downe zijn.
Maargoed zoals je kan lezen een post eerder weetje wat ik er van denk. Heb geen zin om er over uit te wijken, vind het alleen vreemd dat als iemand dj-en helemaal de shit vind ie illigaal gaat downloaden.....(wijk ik toch uit)

diggersfan    posted on 22-02-2007 01:09
Poster: Jeroony
Maar het kan nooit zo zijn dat de nieuwste releases ergens illigaal te downe zijn.

Platen die niet nog niet gereleased zijn, zijn juist illegaal te downen. Zelfs op 320.
En ach, ik snap wel hoe je erover denkt, maar ben je daarin ook consequent? Heb je een legale XP? Draai je al je applicaties legaal? Of je nu DJ bent of niet, het gaat om het principe.
En ja, ik koop zeker wel eens wat, meer als je denkt, maar als ik op beatport iets wil kopen en ik krijg de melding "territory unrestricted", dan is de keuze snel gemaakt.
dj-nick    posted on 22-02-2007 16:35
eerst downloaden is het wat dan kopen.
User edit by dj-nick on 22-02-2007 @ 16:35:41 (3%)
ArCee    posted on 03-03-2007 13:51
Nu wij in de voorbereiding zijn van het internet station krijgen wij ook met kosten en rechten te maken en geloof me, dat is geen kattenpis. Dan vallen de bedragen die op geluidsdragers zitten nog wel mee.
Giallorosso    posted on 03-03-2007 14:37
Poster: jerzz
Netlabelreleases zijn kwalitatief goed, gratis te downloaden en er `kleeft` een mooie geschiedenis en toekomstvisie aan vast.  Free music for free people is een van de leuzen waardoor nieuwe muzikale wegen worden bewandeld, paden geëffent voor ieder die dieper durft te gaan dan mainstream...

Het is legaal en gratis, maar probeer dat eens ter plekke te bewijzen dat het geen illegale download is.
Ook het hebben van vinyl lijkt altijd legaal, maar white labels dan, je kan zelf een illegale track alsnog op vinyl zetten.

353 Users online: 45 Guests (308 Unknown)
Pages generated today : 6.157
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.658.169