Muziek downen of kopen  (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Muziek downen of kopen

-Downloaden
-Kopen

Voting is only possible for our Members
NIekh    posted on 12-02-2007 19:37
ik was wel is benieuwt hoeveel mensen hier hun muziek kopen in een winkel singels of vinyls maakt niet of dat je je muziek download

What do you think about Muziek downen of kopen ??

Vote :   
DaDragon    posted on 12-02-2007 19:42
Als DJ of gewoon luisteraar moet je gewoon je muziek kopen.
vind ik !

Daarbij wordt het voor de vinyl draaiers (like me) moeilijk om muziek te downloaden :D

NIekh    posted on 12-02-2007 19:45
ja das waar maar bij ons heb je geen goede platenzaak/cd zaak zo ver ik weet dusja
DaDragon    posted on 12-02-2007 20:00
Poster: NIekh
ja das waar maar bij ons heb je geen goede platenzaak/cd zaak zo ver ik weet dusja

je kan ook online bestellen.. dus dat er geen goede platenzaak is vind ik best een slechte smoes...

af en toe moet iets illegaals kunnen (doe ik ook wel eens), maar meestal koop ik toch.. ook al zijn het legale downloads..
User edit by DaDragon on 13-02-2007 @ 18:37:18 (55%)
Laidback    posted on 12-02-2007 20:02
Legaal Downloaden, sinds ik met cd's werk Happy, laughing

ik koop ook wel wat..
meestal de sterkste Releases op cdr, die haal ik dan bij de FRS of bestel ze bij een locaal warenhuis ..

ik download ook hele meuk met illigale 0-days / 0secs
om te kijken of het wat is
omdat die Releases sneller op een Illigale site staan als op een legale site..
is het wat dan is de kans groot dat het nr er legaal komt! Happy, laughing
User edit by Laidback on 12-02-2007 @ 20:04:09 (100%)
NIekh    posted on 12-02-2007 20:02
is geen smoes

Jorrit    posted on 12-02-2007 20:14
Ik draai zo veel mogelijk legale mp3's (Beatport), maar naarmate de stapel geld kleiner wordt, en het aantal leuke releases groeit download ik er ook nog wel eens 'eentje' illegaal.
Maar ik download dus zo veel mogelijk legaal.

Ik koop zo nu en dan ook nog wel eens wat vinyl (wat ik vervogens naar mp3 rip), van 4Dj's Only...

Ik heb maar gestemt op 'downen', aangezien veruit m'n meeste muziek legale downloads zijn. Eigenlijk moet ik op alletwee klikken, aangezien ik mijn downloads koop....
Mod edit by Jorrit on 12-02-2007 20:15 (100%)
Basrose    posted on 12-02-2007 20:41
hardstyle, jumpstyle en hardcore koop ik op vinyl. De rest zoals allround spul download ik legaal.
robbert    posted on 12-02-2007 20:44
Ik download gewoon nog alles. Zolang dat zonder problemen makkelijk kan vind ik het goed.
ACTIVE    posted on 12-02-2007 21:40
D.Loaden en als orgineel uit is en te koop is gelijk aanschaffen in de winkel....
Lukaz    posted on 12-02-2007 22:04
vinyl, dus dat word kopen Winking my eye
en commercieel gewoon illegaal ftp
tairip    posted on 12-02-2007 22:50
Ik koop mijn vinyl alles... ik download illegaal maar moet zeggen dat als ik een nummer dermate leuk vind ik hem dan ook echt op vinyl koop.

Tevens de nummers die ik download komen soms officieel niet eens uit... dan is het toch maar goed dat je nog eens iets illegaals doet. Soms zit er ook nog iets leuks tussen van een onbekende of net beginnende artiest die zichzelf via die weg bekend maakt.

Maar ik koop al mijn hardstyle vinyl lekker in de winkel in Groningen! Service mag een beetje kosten!

Je poll is niet echt doordacht, je kan ook downen en het kopen, dus legaal!
Je had er beter illegaal of legaal verkrijgen van je tracks van kunnen maken.

Niet gestemd... ik down illegaal en koop mijn vinyl netjes!
User edit by tairip on 12-02-2007 @ 22:53:54 (40%)
DJ_IVI-R    posted on 13-02-2007 01:21
bij mijn een combinatie van de 2.. echt goede nummers koop ik gewoon uit respect
www.nikan.be
TheSupercrab    posted on 13-02-2007 04:04
een wordje, Legaal, als je dj hebt moet je respect hebben voor de producers, anders ben je gewoon hypocrite, Als je zelf ooit bekend woordt en elke gast download je nummers illegeal word je echt wel pissig, al dat werk voor niets... is gewoon slecht als djs ilegaal aan hun tracks beginnen helemaal als ze voor geld draaien ergens,

Beatport is the answer for me!
RoyBeware    posted on 13-02-2007 08:54
Ik draai ook vinyl en echt leuke platen koop ik gewoon op plaat en andere muziek bestel ik bij dance-tunes of download.

Illusion    posted on 13-02-2007 09:15
ik was wel is benieuwt hoeveel mensen hier hun muziek kopen in een winkel singels of vinyls maakt niet of dat je je muziek download

Ik draai House, Dance en Elektro. Dit koop ik op singles. (Alleen degene die uitkomen, das meer als letterlijk hobby). Ik heb ongeveer 2 jaar lang singletjes gekocht. Op een gegeven moment elke week 4 ofzo. Nu is het een beetje vervaagd, en koop ik alleen nog de bekendste nummers.

Ik draai Hardstyle en dat draai ik op vinyl. Dat bestel ik via Recess.nl. Ik koop meestal de laatste releases zodat ik altijd lekker updated ben. K'koop alles wat los en vast zit:D

K'ga binnenkort eens naar een platenzaak in Groningen kijken. Dit bespaard me ook wat meer verzendkosten, en kan ik daarvoor een plaatje extra kopen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Reemz    posted on 13-02-2007 10:22
Ik koop mijn muziek en daarna download ik het. Voornamelijk bij de betere webshops zoals beatport.com, xpressbeats.com, trackitdown.net en audiojelly.com.
tairip    posted on 13-02-2007 11:59
Poster: TheSupercrab
een wordje, Legaal, als je dj hebt moet je respect hebben voor de producers, anders ben je gewoon hypocrite, Als je zelf ooit bekend woordt en elke gast download je nummers illegeal word je echt wel pissig, al dat werk voor niets... is gewoon slecht als djs ilegaal aan hun tracks beginnen helemaal als ze voor geld draaien ergens,

Beatport is the answer for me!

Vergeet niet dat sommige artiesten juist door het illegaal verkrijgen van mp3's erg groot zijn geworden. Misschien waren ze anders wel nooit zo ver gekomen.

P.s. wil jij beweren dat je nooit iets illegaal download? Trouwens koop je je software dan ook netjes om te producen e.d.?
_Ivan_    posted on 13-02-2007 12:03
Vinyl en een heel klein beetje legaal downloadenWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
Illusion    posted on 13-02-2007 13:15
Poster: TheSupercrab
Als je zelf ooit bekend woordt en elke gast download je nummers illegeal word je echt wel pissig, al dat werk voor niets... is gewoon slecht als djs ilegaal aan hun tracks beginnen helemaal als ze voor geld draaien ergens.

Als ik een aantal nummers heb geproduceerd zou ik het niet erg vinden als deze illegaal wordt geshared. Zolang mensen maar weten, dat deze door mij is geproduceerd.

En jij download vast wel eens een nummertje illegaalWinking my eye
Jer-E    posted on 13-02-2007 13:25
limewire voor het leve same met mp3-start :D
weet je hoe duur het is al zou ik al mijn muziek moeten kopen
ja ok ik koop zo af en toe een single maar dan alleen als ik het nummer niet in goede kwaliteit kan krijgen
maar je weet wat ze zeggen
downloaden mag
alleen uploaden niet.....
en al zou je alles legaal moeten hebben dan vin ik ook dat ze bij welke discotheek dan ook de dj een vergoeding moeten geven zodat deze platen of cd's kan kopen
maar probeer jij maar eens de speciale nummers in de winkels te vinden zonder dat ze al voorgemixt zijn. dat valt niet mee hor.
maja dat is my mening
Kevinova    posted on 13-02-2007 14:22
Poster: Jer-E
downloaden mag
alleen uploaden niet.....

Heb je gelijk maar het afspelen van illigaal gedownloade nummers mag alleen in huiselijke kring en niet publiekelijke...
Jer-E    posted on 13-02-2007 14:31
Poster: Kevinova

Heb je gelijk maar het afspelen van illigaal gedownloade nummers mag alleen in huiselijke kring en niet publiekelijke...

tja das waar
Illusion    posted on 13-02-2007 14:35
Poster: Jer-E
maar probeer jij maar eens de speciale nummers in de winkels te vinden zonder dat ze al voorgemixt zijn. dat valt niet mee hor.

Genoeg te vinden. Alleen zijn ze niet langer dan 3,5 minuut:D
Jer-E    posted on 13-02-2007 14:38
maja iedreen download wel muziek en ook illegaal als je het nie doe dan lieg je en als je het dan nog vol hou dan wil ik bonnetjes zien (A)
Nvie    posted on 13-02-2007 14:38

Ik ga altijd lekker zoeken naar singletjes. Als je er dan toch geld voor neer moet leggen wil ik ook wel een 'echt' goed krijgen, en niet een zootje eenen en nullen die bij de eerste de beste crash nog verder zijn dan dat je er naar kan fluiten.

Beatport enzo geloof ik niet in. Dat je een e-mail krijgt ter bevestiging lijkt mij vrij lastig te bewijzen dat het ook daadwerkelijk zo is, ondanks alle maatregelen.

232 Users online: 35 Guests (197 Unknown)
Pages generated today : 23.517
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.675.529